w123 300 TDT -82

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w123 300 TDT -82

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Taas on 123 300 TDT alla parin vuoden tauon jälkeen 8). Sattui sopiva yksilö kohdalle niin pakkohan se oli ostaa pois. Auto on jälkituonti vuodelta 2004. Saksassa kaksi omistajaa ja Suomessa vain yksi. Maalattu 2v sitten, mutta rupeaa valitettavasti jo pientä kukkaa olemaan. Matkaa on taitettu mittarin mukaan 495tkm. Sisälle on joku vaihtanut mustat etupenkit, vaikka sisusta on muuten vihreä (ostan vihreät etupenkit jos jollain on myydä). Muuten varsin asiallinen auto.
Kellään vinkkejä miten kannattaisi lukita takapenkin selkänoja ala-asentoon? Haluaisin rekisteröityä tuon pakettiautoksi.
Vikoja
-tärisee tyhjäkäynnillä-->moottorintukikumi vaihdettu
-abs-valo syttyy kun ajaa kuoppaan-->vasemman etuanturin johto rikki, korjattu vaihtamalla uusi johto.
-käynnistyy huonosti kovalla pakkasella&venttiilikoppa hikoilee hieman öljyä-->tiiviste vaihtoon ja venttiilien säätö
-mittariston valot himmeät, keskikonsolin kirkkaat. Ei auta himmennin potikan pöyrittely. Kellään ideoita missä vika?
-hätävilkut ei toimi(tässä jo se pieni keinukytkin malli), viiksestä toimii normi vilkut-->korjattu kytkin putsaamalla
-kuljettajan puolen ovi suhisee yli 80 vauhdeissa-->korjattu tiivisteellä

Model 300 TD TURBODIESEL
Chassis 12319312011804
Engine 617952 12 026342
Transmission 722315 02 219654
Order 0 2 214 00805
Approx. year 1982
Lights BOSCH BOSCH
Cab 03191
Dealer Dortmund branch (214)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint
876 cypress green metallic (с 01.01.1975 по 31.12.1986, с 1994)
Options
220 rear door contacts (с 01.11.1962 по 31.03.1983)
411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
843 rear seat bench divided 2/3 : 1/3 (с 01.10.1977 по 31.08.1996)

Kommentteja ja vinkkejä otan mielelläni vastaan. Kuviakin tulee kun ehditään ottaa.
Viimeksi muokannut Joel S., Pe 20.03.2009 17:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
c203 180K -05
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mittarivalojen himmeys saattaa johtua siitä, että joskus on käytetty liian tehokkaita polttimoita, jotka ovat sulattaneet ne prismat, jotka heijastavat valon mittareihin...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Heavy
Mersumies
Mersumies

Re: w123 300 TDT -82

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Joel S. kirjoitti:
-tärisee tyhjäkäynnillä-->moottorintukikumit vaihtoon jos sillä korjaantuisi
-kuljettajan puolen ovi suhisee yli 80 vauhdeissa-->tiiviste vaihtoon
Sinä siis ostit sen. Itse sitä kuolasin nettiautossa 8) Hienon värinen on kyllä tuo sävy :D Mikä värikoodi siinä on? Katso vaikka siitä lukkopellin numerolätkästä. Turbodiesel merkki vaan uupui takakluukun kannesta. Onko siinä reiät näkyvillä siitä? Mahtoikohan kaikissa olla sitä merkkiä. Itse muistelen, että on kaikissa ollut jotka olen itse nähnyt.

Tyhjäkäynnillä tärinään voi vaikuttaa myös turbon MW pumpussa oleva jousi joka vanhemmiten kuoleentuu. Se korjaantuu vaihtamalla tuo pultti uuteen. Se on pumpun takapäässä.

Kuva

Tuossa pari linkkiä aiheeseen liityen:

Rack Damper Bolt

Adjusting the Rack Damper Bolt

Tuon suhinan voi aiheuttaa myös se ikkunan uratiiviste. Jos sitä hommaat uutta niin huomioi, että sitä on kahta erilaista. On kahta erilaista lasin vahvuutta W123:ssa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Joel S. kirjoitti:-hätävilkut ei toimi(tässä jo se pieni keinukytkin malli), viiksestä toimii normi vilkut-->kytkin/rele vaihtoon
Vika todennäköisesti kytkimessä joka on luvattoman huono ja huonossa paikassa. Kerää keskikonsolissa paljon roskia sisäänsä. W201 ja joissakin W126 malleissa on muuten käytetty samoja kytkimiä kuin 123:ssa.

Releet on harvemmin hajoaa, mulla on -84:sessa vieläkin alkuperäinen rele. Ne tuppaa joskus vanhuuttaan "hitsaamaan kiinni" ja silloin vilkkuvalo palaa eikä vilkuta ja releestä kuuluu surinaa.

Muuten tuli mieleen että tuossa taitaa ne vihreät penkit olla ns.kalanruotokuvioista kangasta. Tiedän sattumoisin W123:sta jemmatun penkkisarjan joka on tuota samaa kuviota. Ne kamat on kaverillani, laita viestiä jos kiinnostaa.
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Heavy kirjoitti: Sinä siis ostit sen. Itse sitä kuolasin nettiautossa 8) Hienon värinen on kyllä tuo sävy :D Mikä värikoodi siinä on? Katso vaikka siitä lukkopellin numerolätkästä. Turbodiesel merkki vaan uupui takakluukun kannesta. Onko siinä reiät näkyvillä siitä? Mahtoikohan kaikissa olla sitä merkkiä. Itse muistelen, että on kaikissa ollut jotka olen itse nähnyt.

Tyhjäkäynnillä tärinään voi vaikuttaa myös turbon MW pumpussa oleva jousi joka vanhemmiten kuoleentuu. Se korjaantuu vaihtamalla tuo pultti uuteen. Se on pumpun takapäässä.

Tuon suhinan voi aiheuttaa myös se ikkunan uratiiviste. Jos sitä hommaat uutta niin huomioi, että sitä on kahta erilaista. On kahta erilaista lasin vahvuutta W123:ssa.
Kiitos hyvistä kommenteista ja ohjeista. Joo nettiautostahan minä tuon bongasin, olin ensimmäinen soittaja niin myi minulle tuon :). Oli kuulemma useampi kysellut. Meinasitko sinä ostaa tuon?
Värihän on niinkuin ylhäällä lukee 876 cypress green metallic, uudelleen maalaukseen jälkeen on tietysti voinut aavistuksen muuttua. Maalauksen yhteydessä oli merkit ja listat poistettu. Oli jäänyt se turbodiesel-merkki siinä yhteydessä laittamatta. Vakionahan se taitaa olla ellei sitten ole raksittu mallimerkkinän poistoa oston yhteydessä? Valitettavasti reiätkin on ummessa. Merkki odottaa tuossa kiinnitystä, täytyy liimata se tässä kun ehtii. Osaako joku antaa ohjetta/mittoja mihin kohtaan se turbodiesel-lätkä tarkkaalleen laitetaan?
Käyn ostamassa tuon pultin jos auttaisi. Vois tuota pumppua muutenkin vähän säädellä. Välijäähdytintähän tuohon ei ole laitettu ja enkä ajatellut itsekkään laittaa, kun mahdollisimman alkuperäisen yritän pitää.
Siitä ikkunasta vielä, luulen että vika voisikin olla oven säädöissä. Saranat hieman jo kuluneet niin ovi alempana kuin pitäisi.
c203 180K -05
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kipsu kirjoitti:
Joel S. kirjoitti:-hätävilkut ei toimi(tässä jo se pieni keinukytkin malli), viiksestä toimii normi vilkut-->kytkin/rele vaihtoon
Vika todennäköisesti kytkimessä joka on luvattoman huono ja huonossa paikassa.

Muuten tuli mieleen että tuossa taitaa ne vihreät penkit olla ns.kalanruotokuvioista kangasta. Tiedän sattumoisin W123:sta jemmatun penkkisarjan joka on tuota samaa kuviota. Ne kamat on kaverillani, laita viestiä jos kiinnostaa.
Taidat olla oikeassa. Täytyy ottaa se kytkin irti ja tutkia tarkemmin.
http://www.astralsilber.de/polsterungen/036.jpg Penkkien pitäisi vissiin olla tuollaiset. Jos joltain löytyy ylimääräiset niin ostan mielelläni pois.
c203 180K -05
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä Kipsu oikeassa on :D vanhemmissa 126:ssa on sama kytkin, voi alkaa toimii purkamalla, itte sain anakin toimimaan sillai sen toisessa ässässä -83 kytkin on kohtalaisen halpakin, hintaa en nyt muista :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
MercMan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kuvia kuvia kuvia autosta 8) :?: :shock: Tahtoo nährä! :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Heavy
Mersumies
Mersumies

Joel S. kirjoitti: Meinasitko sinä ostaa tuon?
Värihän on niinkuin ylhäällä lukee 876 cypress green metallic, uudelleen maalaukseen jälkeen on tietysti voinut aavistuksen muuttua.
En meinannut, kunhan vaan siinä muuten selailin nettiautoa ja pisti silmään. TDT on aina hienoja autoja. Sellainen spesiaali malli. Joo, pitäisi vähän tarkemmin lukea, siinähän se väri oli selvästi kirjoitettuna...
V123 & W123

Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jussi L. kirjoitti:Kuvia kuvia kuvia autosta 8) :?: :shock: Tahtoo nährä! :lol:
Pystyiskö joku tarkistamaan, että mihin kohtaan se turbodiesel-lätkä tulee takakontissa? Tulee muuten kohta kommenttia, että mitä sä sen väärään kohtaan liimasit :D.
Viimeksi muokannut Joel S., Pe 19.02.2010 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
c203 180K -05
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mukava ja harvinaisehko väri. Muista tehdä jotain taka-akselille, tuo näyttää aika karulle kun perä laahaa maata. Rispekti kohoaa heti perän myötä ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jusa82
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Mulla olis uudenkarheat etujouset mallia 300 d. Jos jokin henkilö niitä tarvitsisi. Auto pukeilla, joten ei ole kuoleentuneetkaan.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
MercMan
Mersumies
Mersumies

Onpas komia, tiedän yhden sedanin saman värisenä.. Todella hieno väri luonnossa vahattuna 8)
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Timo L. kirjoitti:Mukava ja harvinaisehko väri. Muista tehdä jotain taka-akselille, tuo näyttää aika karulle kun perä laahaa maata. Rispekti kohoaa heti perän myötä ;-).
Tuolla ei ole ajettu muutamaan päivään ja perästä hydrauliikka sen verran vuotaa, että laskeutuu. Kun laittaa käyntiin niin on ihan oikealla korkeudella ja pysyy siinä päivän. Täytyy toki tuokin vika tutkia kun keritään. Itseäni häiritsee enemmän nuo puuttuvat listat ja ne on tarkoitus kiinnitellä pikaisesti. Vähän tylsät nuo värittömät kapselitkin, ne vois maalata vihreäksi joskus. Kesärenkaille on barokit, joten sitten kelpaa 8).
c203 180K -05
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

On se vaan hieno auto tuo w123 farmari 8) . Taitaa olla suht helppo projekti ainakin korin puolesta, kun näyttää melko ruosteettomalta. On kyllä todella upeassa kunnossa jo vertaa minun TDT:hen, mulla kun on melkeen kaikki rikki ja kori aivan kauheesa kunnossa.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Meihemi kirjoitti:On se vaan hieno auto tuo w123 farmari 8) . Taitaa olla suht helppo projekti ainakin korin puolesta, kun näyttää melko ruosteettomalta. On kyllä todella upeassa kunnossa jo vertaa minun TDT:hen, mulla kun on melkeen kaikki rikki ja kori aivan kauheesa kunnossa.
Joo lähinnä tekniikan kanssa pientä näpräystä pitäisi olla. Pohjaa ja tunkin reikiä on tuossa voi joutua hitsamaan jossain vaiheessa, mutta muuten luulen että selviän vähällä :). Onko sun TDT:stä jossain kuvia?
c203 180K -05
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viikossa on tapahtunut seuraavaa:
-Radio laitettu toimintaan ja kytkentöjä korjattu
-Hienot istuinpäälliset heitetty jorpakkoon
-Hätävilkut toimii taas, kytkimen putsaus auttoi
-Ilmanputsari vaihdettu

Ajossa haivaittua:
Ajoin pitemmän aikaa ja kävin tankkaamassa. Sen jälkeen abs-jarrut toimivat monta kilometriä jopa moottoritiellä. Eli tuskin jarruissa on mitään isompaa vikaa?
Etulasin suhina vaimenee kun painaa lasin takareunasta. Olisikohan tuo sitten tiiviste- vai lasinsäätövika?
Lämmöt eivät nouse lähellekkään 80, moottoritiellä parhaimillaan nousi johonkin 60-70 ja pakkasta oli ehkä -7. Täytyy vissiin viritellä pahvia keulalle jos pakkaset jatkuu.
Tärisevään tyhjäkäyntiin en ole vielä keksinyt ratkaisua. Vähän olen alkanut miettiä suutinvikaa tai sitten pumpussa jotain? Täytynee viedä auto diesel-huoltoon lähipäivinä.
c203 180K -05
Heavy
Mersumies
Mersumies

Joel S. kirjoitti:Tärisevään tyhjäkäyntiin en ole vielä keksinyt ratkaisua. Vähän olen alkanut miettiä suutinvikaa tai sitten pumpussa jotain? Täytynee viedä auto diesel-huoltoon lähipäivinä.
Jos vain pystyt niin vie TDT Mynädieseliin. Venttiilit muuten kannattaa myös säätää koneesta.
V123 & W123

MercMan
Mersumies
Mersumies

Joel S. kirjoitti:Viikossa on tapahtunut seuraavaa:
-Radio laitettu toimintaan ja kytkentöjä korjattu
-Hienot istuinpäälliset heitetty jorpakkoon
-Hätävilkut toimii taas, kytkimen putsaus auttoi
-Ilmanputsari vaihdettu

Ajossa haivaittua:
Ajoin pitemmän aikaa ja kävin tankkaamassa. Sen jälkeen abs-jarrut toimivat monta kilometriä jopa moottoritiellä. Eli tuskin jarruissa on mitään isompaa vikaa?
Etulasin suhina vaimenee kun painaa lasin takareunasta. Olisikohan tuo sitten tiiviste- vai lasinsäätövika?
Lämmöt eivät nouse lähellekkään 80, moottoritiellä parhaimillaan nousi johonkin 60-70 ja pakkasta oli ehkä -7. Täytyy vissiin viritellä pahvia keulalle jos pakkaset jatkuu.
Tärisevään tyhjäkäyntiin en ole vielä keksinyt ratkaisua. Vähän olen alkanut miettiä suutinvikaa tai sitten pumpussa jotain? Täytynee viedä auto diesel-huoltoon lähipäivinä.
kannattais varmaan ostaa isompi termostaatti :) ainakin olen kuullut monelta että tuo tärisevä tyhjäkäynti on noissa turbokoneissa eräänlainen ominaisuuskin :roll: pumpusta se ilmeisesti johtuu silti.
Heavy
Mersumies
Mersumies

Veholta originaali termostaatti niin pelaa hyvin. Tarviketermostaatit eivät tahdo pelata oikein hyvin aina.
V123 & W123

Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Joel S. kirjoitti:
Meihemi kirjoitti:On se vaan hieno auto tuo w123 farmari 8) . Taitaa olla suht helppo projekti ainakin korin puolesta, kun näyttää melko ruosteettomalta. On kyllä todella upeassa kunnossa jo vertaa minun TDT:hen, mulla kun on melkeen kaikki rikki ja kori aivan kauheesa kunnossa.
Joo lähinnä tekniikan kanssa pientä näpräystä pitäisi olla. Pohjaa ja tunkin reikiä on tuossa voi joutua hitsamaan jossain vaiheessa, mutta muuten luulen että selviän vähällä :). Onko sun TDT:stä jossain kuvia?
No ei oo kuvia esillä, koneella vois olla mutta en tiiä vihtiikö niitä kovin laitella esille :D Mulla rynkyttää aivan perkeleesti tyhjäkäynnillä, koko auto heiluu 8) . Tuo rynkytys johtuu luultavimmin juurikin tuosta osasta jonka Heavy laittoi tuossa aijemmin esille. Pumppu kannattaa viiä Mynälle niin tulee kulkuakin paremmin lisää ja luulis sen rynkytyksenki loppuvan. Parempi tietenkin voisi olla jos laittaisi vaparin uudenmallin pumpun ja sen käyttäs Mynällä säädettävänä, MW pumppuun kun tahtoopi osat olla niin kalliita.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Heavy kirjoitti:Veholta originaali termostaatti niin pelaa hyvin. Tarviketermostaatit eivät tahdo pelata oikein hyvin aina.
Tilasin pitskun vehosta uuden termarin (32e). Samalla laitoin tulemaan uuden paisuntasäiliön korkin (11e) ja tuon yllä mainitun pultin (70e). Ihanan halpaa veholla, no onneksi antoi sentään vähän alennusta. Torstaina tai perjantana pitäisi saapua joten raportoin sitten lisää. Kohtuu nätisti tuo käy, kun pahvikeulassa onnistuin saamaan lämmöt lähes 80. Moottorin tukikumit kun vielä vaihtaa ja venttiilit säätää niin luulis tulevan hyvä.
ABS-jarrujen vian syykin taitaa olla selvillä, kun ajaa kuoppaan niin valo syttyy. Tasaisella voi ajaa vaikka kuinka pitkää ilman, että valo syttyy. Varmaankin vain johtovikaa antureissa.
c203 180K -05
Wade
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Hieno TDT sulla !

Kannattaisi ehkä kokeilla Suutinten putsausta liuotinaineella. Käy hakemassa pari purkkia Liqui Molyn Diesel Purgea ja polta ne koneessa vaihtelevilla kierroksilla, niin ei ainakaan haittaa tee. Itse tein tempun 300D vaparilleni ja nätisti käyntiä selvästi (ei tosin ollut huono alun perinkään). Tuo venttiilien säätäminen kannattaa ilman muuta myös tehdä. Nuo kaksi operaatiota eivät ainakaan köyhdytä montaa kymppiä ja ero voi olla huomattava. Jos eivät auta, niin sitten pumppu sepitettäväksi.

Liqui Moly huuhteluun löytyy ohjeet :
(ja muutakin mielenkiintoista MB Diesel juttua, esim. venasäätöohjeet)

www.dieselgiant.com

Lyhyesti huuhtelun idis suomeksi :

Kaada Liqui Molyt (1l = pari purkkia) tilapäiseen pa-tankkiin, esim. 1,5 l limupulloon (juo ensin limut ja huuhdo pullo). Irrota löpön imu- ja paluuletkut ja laita ne pulloon, niin että imuletku pullon pohjassa asti.

Kiinnitä tilapäinen pa-tankkisi kunnolla (jeesusteippi, mustekalat ym.) siten, että voit ajaa autolla. Kone tulille ja vaihtelevilla kierroksilla ajelet litkut loppuun pullosta. (kannattaa ajella jossain hiljaisella pätkällä, koska aineen loppuessa kone luonnollisesti hyytyy) Jos et halua ilmata konetta käsipumpulla, katso ettet aja ainetta ihan loppuun astiasta.

Sitten purat tilapäisviritykset ja laitat imu- ja paluuletkut takaisin. Ynnä nautit hienosti kehräävästä dieselistä.

Tarvikkeet :

1,5 l limupullo
muutama pieni letkuklemmari
noin metrin pätkä 8 mm letkua
pari pulloa Liqui Molyn Diesel Purgea (varaosaliikkeet myyvät)
kiinnitystarvikkeita (jesusteippi, mustekalat ym)
tunteroinen touhuaikaa

T; Wade

Joel S. kirjoitti: Tärisevään tyhjäkäyntiin en ole vielä keksinyt ratkaisua. Vähän olen alkanut miettiä suutinvikaa tai sitten pumpussa jotain? Täytynee viedä auto diesel-huoltoon lähipäivinä.
:wink:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
G300
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja G300 »

no jokos pultti vaihdettu pumppuun. Pistä kunnon selostus vaihto hommasta ku itellä sama homma edessä. vatkaa meinaa pirusti toi kone.
Komee 123:nen sulla :)
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Hyvä vinkki Wade! Ostin purkin tota Diesel Purgea ja kaadoin sen melko tyhjään tankkiin. Ohjeissa sanottiin, että pitäis olla vaikutusta noinkin. Tietysti tuolla tilapäisellä tankilla vaikutus on paljon tehokkaampi, mutta tarkkaillaan tilannetta.
Perjantaina kävin hakemassa veholta termarin ja paisarin korkin. Korkin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta, mutta onpahan varmasti nyt kunnossa.
Termarin vaihto-operaatio ei mennyt oikeen putkeen. Termarikotelon ensimmäinen pultti aukesi helposti, mutta toinen päätti sitten katketa :(. Vahingosta viisastuneena lämmitin viimeistä pulttia kaasupolttimella niin se onneksi aukesi ehjänä. Ei ollu vissiin koteloa ihan hetkeen availtu, eikä ollu ihan 9-11Nm kireydessäkään niinkuin huoltomanuualissa käsketään kiristämään :D.
Veholta soittivat tänään, että pumpun pultti on saapunut saksasta ja samalla tilasin termarikoteloon uuden pultin âla 2e(joo rautakaupasta ois voinu saada halvemmalla). Toivotaan nyt että saan sen vanhan vielä irroitettua. Katkesi onneksi niin kannasta, että luulis saavan pihdeillä irti.
G300 pumpun pultin vaihto pitäis olla ihan simppeli homma. Tuolla yllä Heavy oli laittanut hyvät linkit aiheesta. Mut raportoin lisää siitä, kun saan sen vaihdettua. Toivottavasti nyt pysyy pultit ehjänä :lol:
c203 180K -05
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Iltapäivä puuhailtu konepellin alla. Koitin irroittaa katkennutta termarikotelon pulttia, mutta eipä sitä ollut toivoakaan saada irti. On kyllä onneksi täysin tiivis kahdellakin pultilla, joten olkoon noin. Lämmöt pysyy nyt nätisti 80:ssa ja pahvia ei tarvita
Seuraavaksi vaihtelin pumpun pultin. Muuten helppo homma, mutta vähän ahdasta, kun on öljynsuodattimen jalka ihan vieressä. 12mm räikkälenkki osoittautui käteväksi, 14mm lukon sain auki ihan tavallisella kiintoavaimellakin. En valitettavasti havaitse juurikaan eroa vanhaan eli ei tuo ollut tärinän syy. Täytyy vielä koitella säädellä pulttia paremmalla ajalla. Voin tuon vanhan pultin myydä, jos jollain on tarvetta.
Vaihtelin samalla koneeseen Nesteen Turbo LXE 10W-40 öljyt. Jos jollain on kokemuksia ko. öljystä niin laittakee kommenttia :). Itselleni muistutukseksi mittarissa oli vaihtohetkellä 495 100km.
c203 180K -05
Heavy
Mersumies
Mersumies

Joel S. kirjoitti: En valitettavasti havaitse juurikaan eroa vanhaan eli ei tuo ollut tärinän syy. Täytyy vielä koitella säädellä pulttia paremmalla ajalla. Voin tuon vanhan pultin myydä, jos jollain on tarvetta.
Tuossa MW pumpussa on myös muita mahdollisia kohteita jotka voi vaikuttaa tuohon, mutta ne on sitten jo melkein pumppupajan heiniä. Harmi juttu, kun vika ei ollutkaan tuossa.
V123 & W123

Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Parempi laittaa kaikki paikat kuntoon niin tulee luotettavia ja nautinnollisia kilometrejä 8). Moottorin ja vaihteiston tukikumeista tuo tärinä taitaa vaan johtua, sama vika oli tuossa mun 124 200D:ssä ja niiden vaihdon jälkeen tärinä loppui. Pitää kyllä varmaan myös tuota pumpun pulttia ja aldaa vielä vähän säädellä. Entinen TDT oli ripeämpi, tuli muulin potku 40 jälkeen ja kaasuttelusta seurasi mustaa, tämä on paljon sivistyneempi ja syöttöä tuntuu olevan vähempi.
c203 180K -05
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viikonloppuna puuhailin etupenkeille uudet turvanvyönlukot (kiitos SFo). Kuskinpuolen lukko ei pitänyt enää vyötä kiinni niin ei ollut kovin turvallista ajella ja molemmilta puolilta oli muovikuoret rikki. Nyt on ohjaamon ilme siistimpi ja vyöt toimii hyvin.
c203 180K -05
MercMan
Mersumies
Mersumies

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2437580

Hae JoelS. tuo auto itsellesi. Komia sisusta käsinojan kera ja paljo muutaki osaa menisi varmasti jokun tarvitsevan autoon tuosta heti.
Vastaa Viestiin