MB w124 200d -88 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mulla ei ole kumpaakaan :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
454SS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ke 17.03.2004 10:32

Viesti Kirjoittaja 454SS »

veskola kirjoitti:mulla ei ole kumpaakaan :roll:
Ei miullakaan, mutta miulla on 3kpl OM601 moottoreita, KKK24 ahdin, Mitsubishi TF035HL2-12GK2-VGK ahdin, kohtuu iso cooleri, OM601 sopiva painekotelo ja halua saada työmatkakulkineena toimiva W201 ohituskykyiseksi.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

osamyyjä kirjoitti:miulla on 3kpl OM601 moottoreita,
Kyllä niillä varmaan vuoden pärjää :D
S210 220 CDI A -02
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

kyllä ne koneet kestäisi mutta taitaa kuljettajat tottua tehoihin ja on liian helppo käydä ruuvaamassa lisää syöttöä. Pieni syötön lisäys jo tuntuu kuskinpenkillä mutta niin se tuntuu myös metallin "väsymisenä" :lol:
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

:?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nonii en jaksanu tehdä uutta aihetta enkä jaksa etsiä vanhoja, kun pitäis kaikki perusjutut olla jo selvillä. ELI tuli hommattua kun halvalla sai niin satakaksnelonen ja tietenkin 200d ja jääradalle siis. Kone tuntuu olevan kunnossa, vielä en oo sillä muuta ajanu muutaku kotia hakenu. Ja pikku piristystähän siinä varmaan tarvittais että jaksais piikkipyörillä mennä :P Eli todellinen budjettiluokan turbotus olis mielessä, ja vain sen verran vetoja että varmasti kestää edes tämän talven. Eli pumpulle ei tehdä muutaku syöttöä sen verran mitä siitä irtoaa, 100 hepan paikka :?: Ja turboksihan käy aika pieni, mietin että onko volkkarin 1,9:in kkk k14 liian pieni jo sitten? Cdi:in hukkis turbo olis toki aika passeli, muttakun ei tässä haeta todellakaan mitään ST tehoja, lähellekkään, niin olis parempi mitä alempaa turbo olis mukana. Jäähdyttäjän edessä näyttää olevan hyvin tilaa, eli ees jonkulainen cooleri sinne niin koneen kestävyys lisäntyy oleellisesti. Pakosarjan saan tehtyä itse, mutta jos jollain olis pelkkä laippa niin sen voisin ostaa.

Ja katsastuksista jarruista tai muusta sellaisesta ei tarvitse puhua mitään, tästä ei tieautoa tule, jollei joku sitä halua ostaa :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa laittaa S202 se 300tdt:n kkk24 turbo. Herää vakiopumpullakin hyvin, mutta tuskin ahdistaa yhtään. Jääratahommissa ei saa ahdistaa turbo, kokemusta on.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

No se voi kyllä olla että toi volsun turbo olis vaan pakokaasujarruna sielä, jääradallahan on kaasu pohjassa koko ajan niin ei kyllä kannata pientä turboa ajatella :roll: Minkäverran tuossa vakiopumpussa piisaa tuotto? Varmaan sen verran että alakerta ja laatikko kestää ihan ok :roll: Entä mikä perävälitys on 4 vaihteisessa 200d:ssä? Vm en tiedä, ei oo muovikylkinen. Sinne vois laittaa tiheemmän perän, jonka hitsais samalla lukkoon.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Olisko kellään jotain cad kuvaa tuosta pakosarjan laipasta, ei väliä onko 200,250 tai 300sen :?: Tai oikeestaan ei tarttisi ku tietää mikä on pakoaukkojen väli ja koko, ja mikä kiinnityspulttien etäisyys toisistaan ja missä kulmassa ne on, you know. Sopivan kokoinen 12mm levynpala mihin saa magneettijalan kiinni, ja sitten vaan reijät. Ei tarvita mitään hienoja plasmaleikkureita. Lopuksi vaan se laippa irti siitä levystä. Lvi liikkeestä vaan pussillinen sopivia käyriä, putkea ja hitsi laulamaan. Ei taida tähän hommaan olla vastaavaa hyötyä tehdä mitään pulssisarjaa tms, mielessä olis tollanen cdi tyylinen satsi :roll: Valmis sarja tietenkin höylättäväksi sitten :arrow:
S124 300TE
W124 300D
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja vilkku »

S202 kirjoitti:No se voi kyllä olla että toi volsun turbo olis vaan pakokaasujarruna sielä, jääradallahan on kaasu pohjassa koko ajan niin ei kyllä kannata pientä turboa ajatella :roll: Minkäverran tuossa vakiopumpussa piisaa tuotto? Varmaan sen verran että alakerta ja laatikko kestää ihan ok :roll: Entä mikä perävälitys on 4 vaihteisessa 200d:ssä? Vm en tiedä, ei oo muovikylkinen. Sinne vois laittaa tiheemmän perän, jonka hitsais samalla lukkoon.
4-vaihteinen manuaali / automaatti = 3,42 03/89 asti, sen jälkeen kuulemma 3,46
Itse vaihdoin pikkuperän 200d 4-vaiht. 3.49-> 3.42. Ei juuri huomannut eroa.

Netistä poimittua: 3.91 on tihein perä jota saa 124:ään ja tätä peräähän ei ole kait muissa kuin 200d 5-v, 250d farmari ja c180.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Laippoja saa alle 40e. Netissä näin kerran sivun, jossa esiteltiin erilaisia pakosarjan laippoja sekä laippoja sinne toiseen päähän turboihin kanssa. Suomalainen myyjä, mutta en muista mikä.
Tuossa on kuvia, mistä voi katsoa juttuja näistä kans.

http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi& ... =&gs_rfai=" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eli onko toi 200d:n perä pikkuperä? Jos joltain löytyy tuollanen 3,91 perä, saa olla keskitappi väljä tai vonkua niin ei haittaa, tai oikeestaan pitää olla vähän huono, koska halvalla pitää päästä ja muutenkin hitsaan sen varmaan lukkoon saman tien.
S124 300TE
W124 300D
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja vilkku »

S202 kirjoitti:Eli onko toi 200d:n perä pikkuperä? Jos joltain löytyy tuollanen 3,91 perä, saa olla keskitappi väljä tai vonkua niin ei haittaa, tai oikeestaan pitää olla vähän huono, koska halvalla pitää päästä ja muutenkin hitsaan sen varmaan lukkoon saman tien.
On se pikkuperä, ainakin mulla on ollut.
Itse maksoin hyvästä äänetömästä perästä 25e, että ei ne niin kalliita ole.

tuossa on muten paikka, josta saa valmiita laippoja:
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270835712" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ite teen vastaavan periaatteessa ilmaiseksi, tarttis vaan mallin. Vakiosarjaa en irrota kun vkl meen koittaan sitä jäälle :roll:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina.. Ja jos omalle työlleen vähänkin jotain laskee, niin 300dt pakosarjasta kaikkein edullisimmin toimivan sarjan tuohon väkertää..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja jeemu »

DuPu kirjoitti:Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina..

DuPu
Kai se kanavan mukaa parei o?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja DuPu »

jeemu kirjoitti:
DuPu kirjoitti:Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina..

DuPu
Kai se kanavan mukaa parei o?
Ai ettäkö mitähä?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Re: MB w124 200d -88 turbotus

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Eiköhän jeemu meinaa sitä että tiivisteen reikä on pari milliä halkaisijaltaan isompi kuin kanavan.
S210 220 CDI A -02
Vastaa Viestiin