1 600 000 km ajettu w123

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mace kirjoitti:Moi!
Jos nyt vielä vähän jatkaisin noista Volvoista ja kilometreistä...
Täällä Hyvinkäällä toimii taksin palveluksessa edelleen -93 Volvo 240, tarkkaa kilometrimäärää en oo kehdannut kysellä mutta se on yli 1,35 miljoonaa...ja edelleen se naksuttaa reippaasti tuolla tolpalla.
Täytyy kunniotuksella sanoa että se auto on tehnyt rankan päivätyönsä hyvin.Siisti edelleen päältä ja sisältä. Moniko muu merkki, jos ei mersua ota mukaan, niin jaksaa taksina kymmenen vuotta ja noin paljon kilsoja?
Olen onnistunut taltioimaan kyseisen menopelin kameralle, mutta en muista onko kuva tallessa :?: Jokatapauksessa auto on aika virheettömän näköinen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Lauri S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.09.2003 10:29

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Muffler kirjoitti:
Luokyio kirjoitti:Vehon asiakaslehdessä oli joskus muutamia vuosia sitten juttu W124-taksista, jolla oli taulussa 1,4 miljoonaa. En muista sen tarkemmin, joten jos jollain sattuisi olemaan vaikka kyseinen lehti tallessa?
Ja tästä puheenollen "Tähdelliset" lehdessä oli juttu 1,5milj ajetusta w124 200d:stä. voin skannata sen joutessani.
Teeppä se! Olis kiva lukea...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Yhtään tietenkään mersun mahdollisia huippukilsoja vähättelemättä, oli mm. kaverilla parin vuoden ajan käytössään faijansa Datsun Cedric 2.8 turbodiesel. 860.000 km ilman remontteja. 8) Aika hyvin riisipussiksi.

Ja kukapa muistaa sen jossain oulussa lehtiä jakaneen Volvo 245, mittarissa mainosten mukaan 2,4 milj. km... Siinä ei kyllä kovin paljoa alkuperäistä ollut, väittäisin.

Tekniikan maailmaankin oli muutamia vuosia sitten päässyt myös jenkki-kupla jota tituleerattiin maailman eniten ajetuksi autoksi. Olisko sillä ollu kilsoja jotain 2,8 mkm silloin?

Jonain vuonna 90-luvulla noita oikein etsittiin kai lehdistönkin voimin, eniten ajettuja suomalaisten autoja siis, tiesin silloin itsekin monta mersua (w123) jotka eivät ilmiantaneet itseään vaikka seitsennumeroinen luku koslalla olisikin takanaan.

Suurin luku mikä meikäläisen autoissa ikinä ollut niin varmaankin 240D:n 680.jotain km, ja sitten 230:n 460.000..... pieniä... :shock:
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Paljon metrejä

Viesti Kirjoittaja markku »

raul kirjoitti:Yhtään tietenkään mersun mahdollisia huippukilsoja vähättelemättä,
Ja kukapa muistaa sen jossain oulussa lehtiä jakaneen Volvo 245, mittarissa mainosten mukaan 2,4 milj. km... Siinä ei kyllä kovin paljoa alkuperäistä ollut, väittäisin.:shock:
Kyllähän niillä Volvoilla on veivattu:

http://www.volvoclub.org.uk/high_mileage.htm

S.E. Mäkisen 240 diesel-farkussa on jo yli 2.5 Mkm ja edelleen on ajossa. Kolmas kone muistaakseni menossa.
S320L -97
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Paljon metrejä

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

markku kirjoitti: Kyllähän niillä Volvoilla on veivattu:

http://www.volvoclub.org.uk/high_mileage.htm

S.E. Mäkisen 240 diesel-farkussa on jo yli 2.5 Mkm ja edelleen on ajossa. Kolmas kone muistaakseni menossa.
Olipas paljon suomalaisia..... mistäköhän toi johtuu? Rakkaudesta autoon vai autokannan vanhuudesta :) Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

Re: Ei paljoa, mutta kuitenkin...

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Jussi L. kirjoitti:
makijt kirjoitti:
Nyt kun Kadettia ei jaksa enää kauaa hitsailla, niin tilalle etsin hyväkuntoisen W123 korisen bensa farmarin, kyllä sitten taas kelpaa kurvailla ;-).

-makijt-
W123 200b automatic
Asiaa puhut..[/quote

Meiän porukoilla on Kadett-90 1.8i ja 400000 km mittarissa. Ei ole paikkailtu.Aurinko on vähän väriä haalistanut ja sisäosat rämisee mut hyvin kulkee. Ei mitään isompia korjauksia.

Omassa 200D-91 viime jouluna kiertokanki katkesi, kampiakseli poikki ja 1 mäntä uusiksi.Öljypumppu vaihtoon. Autolla oli silloin ajettu n.450000km.
Huono säkä, mut kyl kävi mietityttämään auton hyvyys siinä vaiheessa ku laskua makseltiin.

Helppohan se oli Ooppelin omistajan hymyillä. En edes uskaltanut mainita asiaa japsikuskeille :oops: Niiltä kun kuulee aina.

No usko on palannut ja taas ajetaan onnellisina. Toista tollaista kolausta ei tarvitsisi tulla.Sit vaihtuis merkki
200D -91, aiemmin 220D -77
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1 600 000 km ajettu w123

Viesti Kirjoittaja Henro »

Ziba K kirjoitti:käväisi iltasella pihassani. Alunperin 240 D, metallinsininen, kilvet jotain HTH-... Alkuperäinen motti kypsyi kuulemma "siinä miljoonakahdensadantuhannen korvilla" !

Hemmo oli saanut jostain käsiinsä W124 200D -moottorin, joka siis nyt kyydittää tuota kilometrinnielijää jo miltei viidettäsataatuhatta kilometriä.
vaihtokone oli heitetty keulille "joskus 90 -luvun puolitiessä".
Oli ostanut auton aikanaan pikkuvikaisena, ja aikoo ajaa niin kauan kuin se kulkee. Viime katsatuskeen oli joutunut vaihtamaan pari jarruputkea, jotka olivat kuulemma ALKUPERÄSIÄ!
Mulla on W123:ssa KAIKKI alustan osat, jarrupaloja lukuunottamatta, alkuperäisiä, yhtään niveltä tai jarruputkea ei ole tarvinnut vaihtaa. Ruostettakaan ei missään tukivarsissa tai muualla alustassa juuri ole, kaikki on edelleen suoja-aineiden peitossa, seikka jota katsastusmieskin ihmetteli kun kävin näyttämässä viime perjantaina. Tosin autolla on ajettu melko vähän, 211.000 km, mutta ikää on kuitenkin 23 vuotta.
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

JoniAskola kirjoitti:Joo on kyllä hulluja lukemia. Kaveri kertoi tietävänsä auton, jolla on ajettu 1,3 miljoonaa kilometriä - sekin mersu, tietysti. Sanokaapas oletteko nähneet muilla merkeillä vastaavia lukuja? Eipä pitäisi olla epäselvyyttä mikä on kestävin auto...
Hävitin tässä kuukausi takaperin VW Golf 1,6D:n, vm -85, jonka mittarissa oli lähtiessään 630 000 km. Mielestäni ihan kunnioitettava lukema pikkudieselille.
Ajoin autolla viisi vuotta ja 250 tkm. Pelasi ihan hyvin, tosin kytkin alkoi olla loppunsa edellä. Öljyä paloi n. 1 l/1000 km joka ainakin ohjekirjan mukaan on vielä toleransseissa.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuttu katsastusmies sanoi kerran tutustuneensa Honda Accordiin millä oli ajettu yli 800 tkm. En tiedä kyllä mitä sille oli tehty, mutta kuitenkin aika hyvin japsilta.
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henro »

190E kirjoitti:En tiedä kyllä mitä sille oli tehty, mutta kuitenkin aika hyvin japsilta.
Mikähän tuon lauseen pointti on? Elätkö jossain 60-luvulla vai etkö tiedä, että japanilaiset autot ovat olleet kaikenmaailman luotettavuus- ja viattomuuslistoilla kärjessä 70-luvun lopulta alkaen?
No, tää ei kuitenkaan kuulu tänne Mersufoorumille.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Niin. Useimmissa 80-luvun japseissahan korin katoaminen tekniikan ympäriltä on se suurin syy liikennekelpoisuuden menettämiseen...
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Henro kirjoitti:
190E kirjoitti:En tiedä kyllä mitä sille oli tehty, mutta kuitenkin aika hyvin japsilta.
Mikähän tuon lauseen pointti on? Elätkö jossain 60-luvulla vai etkö tiedä, että japanilaiset autot ovat olleet kaikenmaailman luotettavuus- ja viattomuuslistoilla kärjessä 70-luvun lopulta alkaen?
No, tää ei kuitenkaan kuulu tänne Mersufoorumille.
No ei todellakaan kuulu.

Omasta mielestä Mersua ei voi edes verrata Japanilaisiin millään osa-alueella. Ei myöskään kestävyydessä. Meillä on niin paljon huonoja kokemuksia Japanilaisista. Toi väite, että Japanilaiset on luetettavuustestien kärjessä on pelkkää hevonpaskaa.
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

JoniAskola kirjoitti:Omasta mielestä Mersua ei voi edes verrata Japanilaisiin millään osa-alueella. Ei myöskään kestävyydessä. Meillä on niin paljon huonoja kokemuksia Japanilaisista. Toi väite, että Japanilaiset on luetettavuustestien kärjessä on pelkkää hevonpaskaa.
No, saksalaisia syytetään usein "kotiin päin vetämisestä"... Kuitenkin sikäläisen ADAC:n luotettavuustilastoissa on vuodesta toiseen keikkuneet kärjessä japanilaiset merkit. Ehkä Nipponin poikain tuotokset ei ole ainakaan takavuosina tarjoilleet minkään sortin ajamisen nautintoa, mutta siirtyminen paikasta A paikkaan B ilman ylimääräisiä korjaamoreissuja on kyllä onnistunut melkoisen mallikkaasti.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Voihan p...

Viesti Kirjoittaja Henro »

JoniAskola kirjoitti: Omasta mielestä Mersua ei voi edes verrata Japanilaisiin millään osa-alueella. Ei myöskään kestävyydessä. Meillä on niin paljon huonoja kokemuksia Japanilaisista. Toi väite, että Japanilaiset on luetettavuustestien kärjessä on pelkkää hevonpaskaa.
Ihan sama kuin kirjoittaisit että väite, että Mersun keulalla on tähti on pelkkää hevonpaskaa, kun todetakseen asianlaidan riittää, että vilkaisee sinne keulalle. Ei se mihinkään siitä muutu toista väittämällä. Eikä sillä, että teillä (keitä sitten tarkoittaakaan) on niin paljon huonoja kokemuksia japanilaisista, vai onko teidän tilastonne vertailukelpoiset esim. Ruotsin ja Saksan katsastustilastojen kanssa, tai tiepalvelutilastojen kanssa, onko teillä ollut tuhansia, kymmeniätuhansia autoja?

Miksi täällä aina pitää "puolustautua" muita merkkejä vastaan? Minkään muun automerkin keskustelufoorumilla ei ole vastaavaa ilmiötä. Miten muut automerkit tai niiden kestävyys on jotenkin "uhka" kenekään Mersuharrastukselle? Tuskinpa täälläkään kirjoittelevista kukaan harrastaa Mersua vain sen kestävyyden takia, luulenpa, tai ainakin toivon että syy löytyy jostain syvempää, siitä tietynlaisesta ilmapiiristä, joka ympäröi Mersua ja jonka huomaa aina kun lähtee ajamaan Mercedeksellä ja joka on omanlaisensa ja jota ei muista merkeistä löydy. Minkä takia muuten täälläkin kirjoittavat laittavat suuria summia ikivanhan auton ylläpitoon, kun varmasti luotettavammin voisi autoilla halvemminkin. Sitä ei tajua muut kuin ne, joilla on Mersu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Niinpä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kyllä esim. meikäläisen hovikorjuri tunnustaa vilpittömästi japsiautojen, eritoten Tojon, teknisen luotettavuuden ja koneiden kestävyyden. Ja on se tunnustettava itsekin, kantapään kautta kokeiltuna kolmen T:n voimalla.
Mutta jokaisella kiesillä on ennalta suunniteltu elinkaarensa. Yksi Mersun tavoitteita on jo teknisistä ambitioista sekä myös imagollisista syistä johtuva kestävyyden painottaminen - auto jolla ajetaan pisimpään. Se myös näkyy ja tuntuu erilaisissa ratkaisuissa ja tietty myös hinnassa.
Samaten se, että japanilaistehtaat laskevat / mitoittavat autoilleen 6-8 vuoden aktiivisen käyttökaaren. Tätähän Suomessa sitten tekohengitetään viimeiseen asti, vaikka pellit ovat jo haihtumassa ympäriltä.

Mutta hovimikko lienee viime käyntini yhteydessä ollut aika lähellä totuutta :shock: . Vein Sellin 300 tkm kohdalla venakumien vaihtoon. "Pukilla" oli parhaillaan 13-vuotias 310 tkm ajettu Mitsu Galant. Siis hyvin saman ikäinen ja saman ajosuoritteen kattava peli. Totesi hovari tähän: "Tässä on nyt taas yksi peli loppusuoralla, kyllä vaihdelaatikko ja kaiketi konekin on melko toimivaa tavaraa, mutta muuten tästä on vaikea enää tervettä paikkaa löytää. Kas kun joku näitä vielä viitsii laitettavaksi tuoda." Näin ei ole tehdas tarkoittanutkaan tehtäväksi. Ei näin tehdäkään, paitsi vero-Suomessa - edelleen :evil:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Lisää vettä myllyyn!

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Henro kirjoitti:...<klips>..
Tuskinpa täälläkään kirjoittelevista kukaan harrastaa Mersua vain sen kestävyyden takia, luulenpa, tai ainakin toivon että syy löytyy jostain syvempää, siitä tietynlaisesta ilmapiiristä, joka ympäröi Mersua ja jonka huomaa aina kun lähtee ajamaan Mercedeksellä ja joka on omanlaisensa ja jota ei muista merkeistä löydy. Minkä takia muuten täälläkin kirjoittavat laittavat suuria summia ikivanhan auton ylläpitoon, kun varmasti luotettavammin voisi autoilla halvemminkin. Sitä ei tajua muut kuin ne, joilla on Mersu.
Tuota ikivanhaan autoon (28v) sijoittamista on tullut mietittyä, varsinkin kun
kahden vuoden kesätyörahat on opiskelijabudjetista mersuun sijoitettu... :roll:

Kyllä samalla rahalla saisi huomattavasti uudemman "muun merkkisen" mutta jokin tuolla päässä on naksahtanut niin ei tee mieli vaihtaa merkkiä...
Väitän että oma mersuni on kyllä vähintäänkin yhtä luotettava kuin minkä tuolla summalla saisin.

Mielipiteitä taitaa löytyä itse kultakin mutta aina mielipiteet eivät perustu todelliseen asianlaitaan... siksipä kerron oman mielipiteeni ja annan muiden pitää omansa! :mrgreen:

Omaa (läheistä) kokemusta japanilaismerkeistä ei ole mutta täällä "Euroopan vanhin autokanta" -maassa ympärilleen katselemalla (ja (ex katsastusmies) isän kommentteja kuunnellessa) on jäänyt sellainen kuva että nimenomaan peltiosat ovat japanilaismerkkien heikko kohta... :?

Kaikesta päätellen minut on onnistuneesti aivopesty mersun ideologialle! :lol:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niin, onhan täysin älytöntä verrata jonkun jaappanilaisen kestävyyttä Mersuun.
Japanissahan autojen keski-ikä taitaa olla jotain viiden vuoden luokkaa, tuota vanhemmat autot ovat romiksella tai venäläiset hakevat itselleen toimivia pelejä pilkkahintaan. Eli siis täydellistä käyttökamaa, kuten uudet pesukoneet + muut kodinkoneet, joille 5 vuoden ikä alkaa olemaan maksimi.

Eikä tosiaan kannata verrata jotain Corolloita tai Yariksia 3-4 kertaa kalliimpaan Mersuun. Mieluummin kannattaa verrata Nissan Maximaan, Lexuksen eri malleihin ja esimerkiksi uudemman malliseen Toyota Camryyn.
Nuo ovat sentään malliston kärkipäästä ja yleensä täydellisesti varusteltuja ilman isompaa lisähintaa. Sen sijaan jos ostaa jonkun Mersun C-sarjan tai E-sarjan perusmallin, on ne kuitenkin vielä nykyäänkin varsin spartalaisesti varusteltuja.
Kyllä nuo japanilaiset ovat siis varsin päteviä pelejä, mutta silti meikäläinen ajaa mieluummin 15 vuotta vanhalla takavetoisella Mersulla. Siinä kun on vaan jotain sellaista, mitä muissa autoissa ei ole. Ja maantien päällä se on ehdoton, kuormasta tai kelistä riippumatta.
Hyvin usein noilla japskeilla maantieajo on aikas tuskallista pidemmän päälle ja varsinkin kun kuormankantokyky + äänieristys ovat usein hieman puutteellisia.
Jos noissa uudemmissa ja isommissa malleissa ovat nuo asiat paremmin kohdallaan, niin ehkä heikkona hetkenä voisi vaihtaa johonkin japanilaiseen 3 litraiseen V6:een kaikilla varusteilla. :wink:

Ja kyllä nuo japskit kestää, pihassa mätänee 80-luvun alun civikki. Kori on pehmeä, mutta kone lähtee aina vaan käyntiin, jos tankissa on löpöä ja akussa virtaa. Vaikka jäähdytysneste muistuttaa kaurapuuron ja sahdin sekoitusta ja vaikka kone on käynnistämättä koko talven ajan, lähtee se silti toisella startilla käyntiin keväällä. 8)
123:sta Mersusta meni yhden talven käyttämättömyyden aikana syylari + lämmityslaitteen puhallin paskaks ja tais siitä jousikin mennä poikki...

Lisäksi löytyy 5G vai 6G? Civikki, joka on ollut jo neljä vuotta ajossa. Ainoastaan kerran on jättänyt tien päälle, silloinkin alkuperäinen akku sanoi sopimuksen irti. Mitään muuta ihmeellistä ei ole ollut ja kulutuksen saa maantieajossa tuonne 5-6 litran väliin. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tuollainen pyörii viellä meillä, tosin pikkuveljellä eli 89 Mazda 626 SportSaloon 2.0 ajettu nyt 669000km, kone oli auki 500000km, ku ei voinnu uskoa et se toimi, mut oli täysin priima. Tosin uudet laakerit ja männänrenkaat vaihtui, ku ei sentään vanhoilla osilla kasaan laiteta. Laatikko on alkuperäinen, pellit on alku peräiset EI HITSATTU?? Tosin ajonautinto alkaa olla jo vähän kyseenalaista, eli siinä ne kilometrit näkyy..Mersu ei oo moksiskaan tai ainakaan ei niin ajossa tunnu vaik ois vähän reilumminkin takana jo niitä, se on se mikä uutena vankkuudesta maksetaan, voi köyhä ostaa sit samanlaisena 10 vuoden päästä käytettynä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
kkur
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 02.10.2003 18:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kkur »

Alla olevalle sivulle voi muuten pistää kilometrilukeman näkyville, jos omistaa paljon ajetun auton.

http://www.autooninfo.info/RosterofHiMi ... hicles.htm
W123 300D -77
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

kkur kirjoitti:Alla olevalle sivulle voi muuten pistää kilometrilukeman näkyville, jos omistaa paljon ajetun auton.

http://www.autooninfo.info/RosterofHiMi ... hicles.htm
No kyllähän tuossa joukossa pärjää, ja muutama mersuforumilainen vetäisi niin kovat pohjat että jenkit olisivat ihmeissään :lol:
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Porissa on taksina w124, jollan on samalla koneella ajettu 1,5 miljoonaa ja vielä liikkuu!Kuski pääsi oikeen paikalliseen valtalehteenkiin siitä.Aika rankkaa ajoa ainakin kun vielä kaupunkiajoa.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Tommi kirjoitti:Porissa on taksina w124, jollan on samalla koneella ajettu 1,5 miljoonaa ja vielä liikkuu!Kuski pääsi oikeen paikalliseen valtalehteenkiin siitä.Aika rankkaa ajoa ainakin kun vielä kaupunkiajoa.
Tuotapa en tiennytkään?? Mikähän valtalehti on kyseessä?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Satakunnan kansa oli lehden nimi.Auto sinänsä on ulkoapäin aika kaameassa kunnossa,mutta eikai mitään muuta nyt voi 15 vuotta vanhalta taksilta odottaakkaan.Siitä jutusta on jonkin verran aikaa mutta muistaakseni isompia osia ei ollut vaihdeltu.Pihlavassa päin tuo enemmän liikkuu eli Meri-Porissa.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Kyllä aika pitkälti ollaan samaa mielä siitä että mersujen tekniikka on kestävää. Bensakoneisista ei nyt kauheesti kokemuksia mutta ainakin nää W124 diisselit tuntuu kestävän lähes mitä vaan. Perhe/sukulaispiirissä useamman W124:sen taivalta seurannu ja se on yksi syy kun aikoinaan vaihdoin toisen Saksalaisen Mersuun. Kohta kaksi vuotta lähes huoletonta autoilua takana ja kilometrejä kertynyt lähes 100tkm. Aikaisempina dieselautoina mulla oli 1.6D Golf vm89 ja sen jälkeen 1.6TDic Jetta Flair vm91 jota ei muuten ole alkuperäisenä tuotu Suomeen kuin 5kpl. Kyllä sai joka kuussa kumpaankin jotain osia vaihtaa. Ja viimenen niitti oli ton Jetan kansi mikä ei pysynyt suorana millään. Ja kummallakin oli ajettu n.250tkm joten hullulta tuntu vaihtaa enemmän ajettuun ja vanhempaan Mersuun. Päivääkään ei kyllä ole tarvinnut katua ja pieniä kulutusosia ainoastaan vaihdettu (pyöränlaakereita ja syöttöpumpun laakeri).

Mutta en silti mollais Japseja kovin rankasti. Isältä saanu aina kasvatuksen että yhtään japsia meidän perheeseen ei tule mutta nyt kuitenkin pikkusiskolle vaihdettiin vanha Escortti Nissan Sunnyyn. Tekniikka pelaa kuin unelma ja lähtee kyllä pakkasella kun pakkasella aina käyntiin. Korihan se noissa vanhemmissa japseissa se heikoin pakka on mutta onneksi löyty hyvin pidetty yksilö ja kori on lähes virheetön. Muutamaa samanikästä mitä käytiin katsomassa niin täytyy todeta että todella pelotti istua kyydissä kun tuntu että penkki menee lattiasta läpi. :shock:

Ja Tyttöystävälle pitkän harkinnan jälkeen on tulossa tammikuun eka viikko 1.6 VVT-i HB Corolla Sol varusteilla. Ei oikein etsimälläkään löytyny vastaavaan hintaan samoja varusteita muista merkeistä. Ja TTE:ltä sai aika mukavia varusteita joilla auton saa erottumaan normaalista Corolla massasta. Se on kai naisen silmään tärkeä asia. :roll: Käytiin kyllä ajamassa useampaakin Saksalaista ja Japsia mutta en nyt moittis Corollan paljon haukuttua sähköhydraulista tehostusta. Kyllähän esim. uus A3 Audi on jotenkin tarkempi ajaa mutta ero ei ole suuri ja tyttöystäväni 10-15tkm vuosiajot pääsääntöisesti tulee kaupungissa. Joten kevyt ohjaus sopii käyttötarkotukseen vallan mainiosti. Jos vertaa vaikka uuteen C-sarjan mersuun niin kyllä siinä ohjauksen palauttamottomuus aiheuttaa naisihmisellä enemmän harmia kaupunkiajossa kun Corollan moitittu tunnottumuus.

Mutta yhdestä asiasta olen satavarma, Japsit ei ole koskaan osannu tehdä luotettavaa diisseliä tai ainakaan sellasta jossa suorituskyky on riittävä verrattuna kulutukseen. Uudet Toyotan D4D (116hp) diisseli on lähinnä naurettava esitys kuyn vertaa vaikka Audin/Wolkkarin 1.9TDI PD:hen.
Viimeksi muokannut Lindroos, Ti 04.11.2003 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Lindroos kirjoitti:Mutta yhdestä asiasta olen satavarma, Japsit ei ole koskaan osannu tehdä luotettavaa diisseliä tai ainakaan sellasta jossa suorituskyky on riittävä verrattuna kulutukseen. Uudet Toyotan D4D (116hp) diisseli on lähinnä naurettava esitys kuyn vertaa vaikka Audin/Wolkkarin 1.9TDI PD:hen.
Oman aikansa ihme, Nissan Cedric ?
Kestävyys kaiketi tosin oli vaihteleva.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Tommi kirjoitti:Satakunnan kansa oli lehden nimi.Auto sinänsä on ulkoapäin aika kaameassa kunnossa,mutta eikai mitään muuta nyt voi 15 vuotta vanhalta taksilta odottaakkaan.Siitä jutusta on jonkin verran aikaa mutta muistaakseni isompia osia ei ollut vaihdeltu.Pihlavassa päin tuo enemmän liikkuu eli Meri-Porissa.
Jos löydät sen numeron niin kerro..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuo on nyt tavallinen sanomalehti,niin ei oikeen toivoa muistaa.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Tommi kirjoitti:Tuo on nyt tavallinen sanomalehti,niin ei oikeen toivoa muistaa.
Harmi..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Meikäläisen BMW 524 TD:llä on nyt ajettu 700 000tkm:ää ,auto kuulemma 1 3:sta VEHON tuomasta.Kone ei ole ollut ikinä"auki",kulutusosia toki on matkalla mennyt.Nyttemmin siirretty eläkkeelle, eli vaimon käyttöön.Että kyllä ne muutkin dieselit kestää...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

olen henk.koht. omistanu vm-89 1.3se corollan.. ostaessa kilometrejä oli 220tkm.. neljä vuoden kuluttua myydessä autoa mittarissa oli 479tkm! kyllä ne muutkin merkit kestää.... auto pyörii nykyään samalla kylällä.. kilometrejä varmaan reilusti yli 500tkm! :D
Vastaa Viestiin