190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kylläpäs nyt on vaikeaa saada kuvia lisättyä... :oops:

Ei hyvänen aika, ei tuu kuvia ku en minä osaa laittaa niitä tänne... :lol:
Ei voi mitää...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Lataa ne ensi johonki kuva pankkii, esim http://kuvablogi.com/
tai http://photobucket.com/
Sieltä o sitte nätti linkittää kuvia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kummeli kirjoitti:Sinne en kyllä uskalla mitään laittaa. Syynä se, että eihän siellä metllien välissä pysy yhtään mikään, kun ne painetaan kiinni. Esim. vesipisara kahden metallilevyn väliin ja puristaa kiinni niin kuinkas käykään... :D
Kannattaisi nyt kuitenkin tehdä silleen kuin nuo muutkin on tehnyt ja toimivaksi todennut.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 406#502406

Tuo spray on sellaista, että se kyllä pysyy siellä välissä mutta "tavalliset" liimat lipsahtavat pois.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jaa-a, no tuosta pakan avaamisesta en sitten tiedä. Minkästakia sitä ylipäätään joutuu purkamaan, vaikka reijät poraakin? Saahan ne reijät tehtyä ilman purkamistakin...?

Koneistaja heebeli, joka koneisti tuon lohkon, oli kanssani samaa mieltä tuosta liimasta tuonne väliin. Sano että ei missään nimessä, se tulee lähtemään sieltä irti. Ja vaikkei se heti lähtiskään, niin kun sieltä pieni hippu lähtee liituamaan, niin paine pääsee siihen väliin ja aukasee koko systeemin.

Ja eihän tuo liima sitä paikallaan pidä? Eikö kannenpultit ja kohdistustapit muka riitä pitämään pellin paikallaan?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nhonniin! "Pienten" teknisten vaikeuksien jälkeen kuvat näkysällä! :lol: Elikä kuvat tuolla -> http://kuvablogi.com/blog/25147/1/


Sanokaa näkyykö muillekkin? Näyttäis ainakin mulla toimivan... :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Joo näkyy kuvat.

Tiiviste pitää purkaa, että saa jäysteet poistettua joka välistä. Ja että saa sen sprayn laitettua sinne. :D
S210 220 CDI A -02
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

JESS! Jälleen tuli todetuksi, että kyllä se ihminen vaan on konetta viisaampi, ei mahda mitään... :D (sarkasmia)
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

joo, älä vaan liimaa sitä, tee silleen kuin koneistaja sanoi :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo kyllä mää luulen että ei sinne mitään ylimäärästä tartte. On täälläpäin tehty muutenkin noin, (eli siis jätetty se spray/liima pois) ja ei oo ainakaan sen takia koneet lauennu... :roll:

Nyt on muuten taas pari kuvaa lisätty, kansi on kasassa. Jää ilkeen näkösesti tuohon koneistuspintaan sen happopesun jälet, mutta ei se tunnu millään siitä lähtevän niin olkoon. Tuskin se siellä mitään haitannee...?

Btw. ei näytä kuvissa hirveen tasasilta nuo kanavat, mutta kamera vääristää... :oops: Kyllä ne aika tasaset on, ei soremlla tunne. En viittiny enää noista pako-ohjureista alkaa niistämään, kun uudet vaihettiin ja ne jäi melko mataliks. Olishan se tietty hyvä ollu, mutta jätin nyt kuitenkin tekemättä. Imupuolelta siitä on pikkusen reunaa nakerrettu...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hohoo! Nyt tuli motonetin osat. Meni tasan 2vk tilauksesta postiin. KL:ästä kun tilas, niin sai seuraavana päivänä hakea matkahuollosta... :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kummeli kirjoitti:On täälläpäin tehty muutenkin noin, (eli siis jätetty se spray/liima pois)
Niin on täälläkin kokeiltu ja muuallakin suomessa ja myös maan rajojen ulkopuolella, ja kun oikeen ponnistaa niin onpa saattanu tirskahtaa, nim. kokemusta :lol:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No tiedäppä tuosta mikä on sitte paras. Koitan ny ensin ilman noita sörsseleitä, ajattelis että tuskin se koneistajakaan lämpimikseen puhu... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jooh, elikkä taas päästy vähän etiäppäin. Vaihon otsikonki paremmin sopivaks, ni ei tartte ihimetellä.

Elikkä tänään oli vuorossa mäntien ja kiertokankien tasapainotus. Ero oli kyllä yllättävästi, ku männissä oli 3g heitot suurimmillaan, ja kangissa jopa 6g. Niitä sitte digitaalisella ruokavaa`alla punnittin, ja vingulla otin tavaraa pois sieltä täältä. Männistä männän alta, ja reunoissa olevaa kangelle tehtyä jonkintyyppistä upotusta tasottelin. Kangista lähti korotekstit jos oli tarve, ja vielä reunoista sitten se valujälen kohouma jos oli oikeen paljon raskaampi kun muut. Tuo vaaka näyttää 1g tarkkuuella, että ei tuo nyt mitään tähtitiedettä vielä ollu, mutta ei kovin kaukaa hakenu... :lol: Lopuks tarkistus punnitus. Männissä oli tuolloin jo tapit ja soka paikallaan, ni sain jokaseen saman lukeman 866g. Kangissa oli (vanhat) laakerit paikallaan ja ne paino kaikki sitten pienen hikoilun jälkeen sen 772g. Tuon tarkemmaks en viitti enkä jaksa alkaa viilaamaan, kun tuskin on enää hyötyä. Toivottavasti repee paikat sitte jostain muusta syystä.

Oli muuten yllättävää, ku piruuttaan punnittin uudetkin kiertokangen laakerit, niin 4kpl paino 47g, 1kpl paino 46g ja yks toinen 48g. :shock:
Aika suuret erot uusilla osilla. Niin tuskin se tuosta tarkkuuesta kiinni jääpi... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kytkinasetelmaa odotellessa on menny aika. Siinä sivussa tuli suunnitelmiin taas muutos, ja venakoppa on ny kiillotettu. Kuvia ku en tänne osaa lisätä, niin käykää kattoon tuolta kuvablogista. Jotain osien putsailua ja maalailua on tällä hetkellä työn alla. Tulis ny vaan se asetelma niin sais kammen tasapainotukseen... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Kuva
:wink:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kiitos. :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

aika porno venakoppa
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noniin, ja taas päivitystä. Osien hankinnassa mennyt suurin aika, kun ollu pieniä/suuria teknisiä ongelmia. :(

Mutta kytkinasetelma on tullu. Ei oikea, mutta melkeen. Vaihetaan sitte siihen race-asetelmaan jos loppuu ominaisuuet.

Imusarja on tullu, vielä painekotelon teko ym.

Ja itse KORI on tullu! 2.3 16V cosworth. Kuvia tulee autosta todennäkösesti ennen joulua...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ja kuvia tuolla kuvablogissa. Äkkiä nappasin, mutta näkee noin päälisin puolin.

elikkä tuolla http://kuvablogi.com/nayta/2393818/

Ei helkkarissa, mää en saa vieläkään lisättyä noita kuvia tänne... Sanokaas nyt mikä tässä on muka väärin? Elikkä painaa tuota Img painiketta, ja sitten kuvan osote ja Img kiinni. Eli näin:

Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pitää olla kuvan osoitteena sen pelkän kuvan osoite, ei se sivu jossa se kuva on! Eli tuossa esimerkissäsi siis osoite pitäis olla http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2393818.jpg
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Kuva

8)
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Käytä ennemmin linkkikoodeja.

Valihtet kuvan
Esim tän http://kuvablogi.com/nayta/2393818/
Sitte vasemmasta laijasta, näytä linkkikoodit, jollon tulee koodit näkyvii.
Sieltä kopioit alimman eli esikatselukuva linkillä, sen sitte liität foorumille suoraa teksti kenttään.

Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No toi jeemun selostus meni vieläkin vähä ohitte, mutta nyt löysin tuon kuvan osotteen... (Mulla on tuolla "näytä" kohassa pelkästään "lähdekoodi" nimellä tuo kooditus systeemi...? En varmaan löytäny oikeaa... :oops: )

Eli testaus tieteen nimissä:

Kuva


JESS!!
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Muokkaa nappulaakin voi käyttää niin ei tule niin paljoa noita peräkkäisiä viestejä kun testailee... :wink: Niin ja esikatselunapilla voi tarkistaa toimiiko...

No äkkiä nyt toi kansi sinne konepellin alle savustumaan :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, koitin vaan tuohon ku oisin lisänny tuon kuvan joka tapauksessa jos olisin saanu onnistumaan siinä testissä.

Eläpä muuta sano. 8)
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hyvät joulut vaan kaikille!

T. Kummeli
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jaaaa jatkuu...

Nyt on kytkintä saatu tehtyä. Elikkä vauhtipyöränä ilmeisesti 300 dieselin alkuperänen vauhtipyörä, ei oikeen varmuutta... :lol: No kumminki, ja 240mm massalevy 230 kompurasta ja m5:sen vakio astelma. Siihen sitte race jos ei tuolla satsilla pidä...

Vauhtipyörästä lähti monta kiloa pois tavaraa, ja shimmaus tehtiin itte. Ja seuraava homma olis tasapainotus Seinäjoella, jonne pitäs kytkin, kampiakseli ja "siivapyörä" viedä, todennäkösesti ens viikolla vois olla mahollista.

Nyt alkaa jo hieman sitte tapahtumaanki, ku saa alkaa laitteleen konetta kasaan.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nonniin, elikkä kampiakseli, kytkin ja remmipyörä käyneet tasapainotuksessa. Nyt pitäs heittämällä kestää sen 7000rpm. 8)

Minnekkäs tuossa koneessa nyt pitäs lukkoliimaa laittaa kun nokka-akselin rattaan pulttiin, siivapyörän pulttiin? Pitääkö laittaa runkolaakeripukkeihin tai kiertokangen pultteihin? Ja kans valmistajan ilimottamaan kireyteen, ettei kireemmälle?

Mites sitte toi kannentiiviste. Kaverille porattiin tarvittavat olikohan 5 reikää pylväsporakoneella kun tiiviste oli vielä niitattuna. Siinä tuli vaan vaikeuksia sen sairaan ohuen pelti tiivisteen kanssa. Tosi ohut, niin ei meinannu saada reikää kunnolla -> kurttuun. Että olisko neuvoja?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mitää ruuvilukitetta mihinkää vaa oikeesee momenttii pultit oikein ölijyttynä.
Kk pultit ei muute maksa originaaleina Kl- varaosisa paljo mitää.

Ite porailin yhtee kapiakantisee ihan akkuporakoneella uuella terällä pellitiivistee iliman ongelmia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

:D

On se kyllä kumma paikka. Terä oli kyllä ihan hyvä, mutta jostain syystä se ruttas sen ohkasimman pellin... No, palaillaan.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin