W201 2.5td

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

juuso he kirjoitti:sä saat sen testattua ihan silleen että tuosta t-haarasta mistä menee tuonne ahtopaine mittarille se letku ja se missä on se ruuvvi nii siihen ruuvvin tilalle ku pistät letkun ja vedät sen rikastus piirille nii sillon se antaa sen sopan mihin pumppu on säädetty. nuin se on minullakin että imusarjasta menee letku t-haaraan mistä toinen ahtopaine mittarille ja toinen menee pumpun rikastuspiiriin( tosin minulla on siinä linjassa sit viel magneettiventtiili että voin ajaa pelkillä ahtamattomilla (0.9bar) ja sit ku venttiili auki nii sit vajaa 2bar. itellä kylläkin hukkaportti aukee pakopaineella.
Ok. Mutta missäs tämä rikastuspiiri on?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

pumpunpäällä oleva rasia minne menee letku, rasian päällä ruuvvi joka lukittu 10mm kannalla olevalla mutterilla
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

juuso he kirjoitti:pumpunpäällä oleva rasia minne menee letku, rasian päällä ruuvvi joka lukittu 10mm kannalla olevalla mutterilla
Tässä kuva: http://s53.photobucket.com/albums/g54/T ... CN0115.jpg

eli pumpusta menee letkut y-haaran kautta suoraan magneettiventtiilille ja tuolle t-haaralle joka menee imusarjaan.

edit. otin tuon yhden t-haaran pois,eli nyt tulee imusarjalta t-haara josta menee letku pumpulle ja mittarille. Toimi ihan hyvin ja taas ahdot pysähty kuin seinään kun kiihdytin.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

juu eli juuri tuo minkä oot ympyröiny niin sinne suoraan imusarjasta tuleva paine samasta mistä ahtomittarikin
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

juuso he kirjoitti:juu eli juuri tuo minkä oot ympyröiny niin sinne suoraan imusarjasta tuleva paine samasta mistä ahtomittarikin
Nyt oon laittanut niin ja teki silti saman homman. Kun ahdot laski niin tuntui ihan siltä kuin joku paikka ei kestäisi painetta tai jotain.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

Islander kirjoitti:
juuso he kirjoitti:juu eli juuri tuo minkä oot ympyröiny niin sinne suoraan imusarjasta tuleva paine samasta mistä ahtomittarikin
Nyt oon laittanut niin ja teki silti saman homman. Kun ahdot laski niin tuntui ihan siltä kuin joku paikka ei kestäisi painetta tai jotain.
Nyt jos menisin koittamaan niin toimisi taas hetken ja jos ajelee hetken rauhallisemmin niin että turbo ei ole mukana niin hetken päästä se ei toimisi taas. Ihme homma.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Teeppäs tämmönen testi: rikastuspiirimokkulan päältä 10mm kannalla oleva lukitusmutteri auki, sitte ruuvaat sen ruuvin siitä päältä niin ylös ku se tulee(eli aukippäin) tämän jälkeen käyt testiajolla. jos toimii,on kyseinen mokkula rikki. Jos ei muutosta, ruuvaa takaisin samaan kohtaan missä se oli.(eli laske kierrokset paljonko sitä ruuvia pyörität.)
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

konjamiini kirjoitti:Teeppäs tämmönen testi: rikastuspiirimokkulan päältä 10mm kannalla oleva lukitusmutteri auki, sitte ruuvaat sen ruuvin siitä päältä niin ylös ku se tulee(eli aukippäin) tämän jälkeen käyt testiajolla. jos toimii,on kyseinen mokkula rikki. Jos ei muutosta, ruuvaa takaisin samaan kohtaan missä se oli.(eli laske kierrokset paljonko sitä ruuvia pyörität.)
Ei tuossa mokkulan päällä ole mitään lukitusmutteria,vain sellainen pyöreä juttu ja sen päällä/sisällä joku kuminen juttu? pitääkös tuo mokkula ym. olla öljyssä? Kun silloin aluksi kun mittarin laitoin niin lykkäsi öljyä letkuihin
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Sen kumisen jutun alta löytyy se ruuvi mistä pitää kääntää tasa pää meisselilä ja se ruuvi on sillä mutterilla lukittu.

Väli on aika ahdas työskennellä joten ite otin imusarjan tieltä pois ja näin säästin hermoja.. mitä ei voi rahalla korvata.. :D :D

Mulla oli siinä suojana muovinen holkki minkä pistin pihdeillä paskas..
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

Kuningassorvari kirjoitti:Sen kumisen jutun alta löytyy se ruuvi mistä pitää kääntää tasa pää meisselilä ja se ruuvi on sillä mutterilla lukittu.

Väli on aika ahdas työskennellä joten ite otin imusarjan tieltä pois ja näin säästin hermoja.. mitä ei voi rahalla korvata.. :D :D

Mulla oli siinä suojana muovinen holkki minkä pistin pihdeillä paskas..
Joo jotenkin arvelin että ei tästä kyllä noin helpolla selviä :)
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

No onhan sielä tilaa, ei muutako yrittämään vaan.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Nopeemmin tekee ku päästää imusarjan tieltä pois.. ja samalla on helppo kääntää syöttöjä pumpun päästä lisää... :mrgreen: :mrgreen: jos haluaa
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

Kuningassorvari kirjoitti:Nopeemmin tekee ku päästää imusarjan tieltä pois.. ja samalla on helppo kääntää syöttöjä pumpun päästä lisää... :mrgreen: :mrgreen: jos haluaa
Tuossa olis kyllä ideaa :D on olllu syötön lisäys jo hetken suunnitelmis niin jos nyt sitten toteuttais :twisted:
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Islander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.04.2008 17:24
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Islander »

Oon laittamassa vapaavirtaussuodatinta niin mitenkäs on kaikki nuo piuhat ja jutut mitä tonne suodatin boxiin tulee niin tarviiko niille mitä tehdä?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91


ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Islander kirjoitti:Oon laittamassa vapaavirtaussuodatinta niin mitenkäs on kaikki nuo piuhat ja jutut mitä tonne suodatin boxiin tulee niin tarviiko niille mitä tehdä?
Jos vakio tubo, niin älä laita sinne mitään kartiotötteröä imemään kuumaa ilmaa. Omaan suodatinkoteloon vaan paremminhengittävä paneelisuodatin.
Vastaa Viestiin