itselläni on 320 cdi -99. ei nouse kierrokset ajettaessa yli 2000, tyhjäkäynnillä just 3000. Varsinkin kun auto lämpenee; vika esiintyy. Joskus ajon aikana kun sammuttaa... korjaantuu hetkeksi. Aika ihmeellinen homma.
No lueskelin noita aikaisempia juttuja ja tarkistelin sulakkeet , ei ollut sulakkeet palannut. Ilmamassamittari vaihdettiin ei auttanut vaihto tuohon ongelmaan. Turbo on katsottu ja kaikki putket tarkastettu, ainoastaan ahtoputket ei 100% ole selvät, varsinkin coolerille menevä putki oli aikamoisen "askan peitossa.
Siis saattaa toimia hyvinkin jonkun aikaa, mutta yhden äkkiä ajon aikana hydettää kierrokset tonne max 2000. Toki liikkuu kun turbo on mukana 1600kierroksen jälkeen ja kiihtyy kun on vääntöjä.
Tommosta F4 sulaketta ei ecu-boxissa ollut , ihan eri numerointi. Mut 5 sulaketta rivissä ja kaikki tsekattu. Nähtäväksi jää huomenna, et korjaantuko kun käytin irti sulakkeita, jotta pinnat ottaa ainakin kiinni.
Itsekin ajattelin heti et joku kosketushäikkä.
E 200 cdi moottorin vikakoodi päällä
- samipetroff2008
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 20.07.2010 21:57
- Paikkakunta: Kajaani
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sama tällä...
Johonkin *:rin piuhan päähän vika koodin lukuunsamipetroff2008 kirjoitti:itselläni on 320 cdi -99. ei nouse kierrokset ajettaessa yli 2000, tyhjäkäynnillä just 3000. Varsinkin kun auto lämpenee; vika esiintyy. Joskus ajon aikana kun sammuttaa... korjaantuu hetkeksi. Aika ihmeellinen homma.
No lueskelin noita aikaisempia juttuja ja tarkistelin sulakkeet , ei ollut sulakkeet palannut. Ilmamassamittari vaihdettiin ei auttanut vaihto tuohon ongelmaan. Turbo on katsottu ja kaikki putket tarkastettu, ainoastaan ahtoputket ei 100% ole selvät, varsinkin coolerille menevä putki oli aikamoisen "askan peitossa.
Siis saattaa toimia hyvinkin jonkun aikaa, mutta yhden äkkiä ajon aikana hydettää kierrokset tonne max 2000. Toki liikkuu kun turbo on mukana 1600kierroksen jälkeen ja kiihtyy kun on vääntöjä.
Tommosta F4 sulaketta ei ecu-boxissa ollut , ihan eri numerointi. Mut 5 sulaketta rivissä ja kaikki tsekattu. Nähtäväksi jää huomenna, et korjaantuko kun käytin irti sulakkeita, jotta pinnat ottaa ainakin kiinni.
Itsekin ajattelin heti et joku kosketushäikkä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- samipetroff2008
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 20.07.2010 21:57
- Paikkakunta: Kajaani
Tuota...
Varasinkin ajan jo MB firmasta, ei löytynyt mitään vuoto-kohtaa ainakaan. Epäilys kohdistuu jollain tavalla johonkin ahtokuormitus-hommaan, koska vikatila menee päälle heti kun kiekat nousee sen verran et turbolle tulee kuormitusta... ja nimenomaan ajessa, eikä itse asiassa ollenkaan tyhjäkäynnillä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tuota...
Vika koodit kun katsovat niin *:ri kerto toden näköisesti, ahtopaine liian pienisamipetroff2008 kirjoitti:Varasinkin ajan jo MB firmasta, ei löytynyt mitään vuoto-kohtaa ainakaan. Epäilys kohdistuu jollain tavalla johonkin ahtokuormitus-hommaan, koska vikatila menee päälle heti kun kiekat nousee sen verran et turbolle tulee kuormitusta... ja nimenomaan ajessa, eikä itse asiassa ollenkaan tyhjäkäynnillä
siihen löytyykin sitten syitä useampia miksi...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- samipetroff2008
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 20.07.2010 21:57
- Paikkakunta: Kajaani
Ahtoputki
oli revennyt, siinäpä se. Ja oli niin ..tumaisesa paikassa, ettei näkynyt eikä ihan nopealla käsikopelolla löytynyt. Paikallinen mb asentaja laittoi uuden putken, ja nyt pelittää taas normaalisti.