Suuntaus huomenna, pähkäilyä siitä taas (w124)
Tuntuu siltä että monessa rengaskaupassa on suuntauslaitteet mutta laitetta käyttävä henkilö on saanut siihen 5 min opastuksen kuinka sitä käytetään,mikä camber/caster/KPI vaikuttaa mihinkäkin. Auttaisi paljon asiaa jos olisi ko.henkilö edes joskus pähkäillyt auton alusta-geometriaa.
niinkun joka asiassa onneksi löytyy myös ammattilaisia.
niinkun joka asiassa onneksi löytyy myös ammattilaisia.
Ei näillä tehoilla tuosta vielä levoton tule.Aki P kirjoitti:Ettei vaan ois se levottomuus siellä pellin alla

Toinen takanakki auraa ihan silmällä katsottuna. Kun vaihdoin jouset kesällä niin heitin vaan camber-tangot paikoilleen ja muutenkin kulmat meni ihan vituralleen. Nyt vasta liukkailla alkaa huomata, miten viturallaan ne oikein on.

dealer kirjoitti:Jep, eihän Mersussa kulmat juuri muutu kun sitä madaltaa.
Olen asentanut jousisarjan muutamiin joissa on ollut tiedossa että kulmat olivat kohdallaan ennen jousien vaihtoa, eikä niitä ole juuri tarvinnut säätää.
Yleensä W202-210 malleja, noita 201-124han ei enää madalla kuin nuoriso, jotka eivät yleensä ennestään tiedä ovatko kulmat kohdallaan.
(elekää suuttuko dealerille)![]()
Takacamber kyllä muuttuu radikaalisti jos madaltaa paljon, ja kuten tiedätte sitä ei pysty säätämään vakio-osilla.
(Paitsi ensimmäiset W201, joissa on säätö)
mulla on w210 35mm madallettu ja pikkuse on camberia liikaa muut on ok
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Suuntaus huomenna edessä, 40mm on madallettu. Mites,voisko epk laittaa sen suuntaus.jpg lapun näkyviin. Eli ei mene päin persettä vaikka ei säädettäviä camper-tankoja takana olekaan, vaikka on tuo madallus? Ohjearvoihinko vaan? Vai oliko epk:lla ohjearvot? Ja miten on käytännössä toiminu suuntauksen jälkeen?
124.023
tuossa olis lappu , noi on ainakin hyviksi todettu , mutta muistakaa käskeä laittaa hanttarin puolelle ~asteen verran enemmän kpi kulmaa.
edit: jos ei camber tankoja niin camber ei mee arvoihin, mutta eipä sillä väliä kapoiset kummit, leveät kuluukin sit nopeammin....
edit: jos ei camber tankoja niin camber ei mee arvoihin, mutta eipä sillä väliä kapoiset kummit, leveät kuluukin sit nopeammin....
ei avataressa ainakaan matalemmalta näytä ku minulla
Ja siinä uskossa olen että 40mm on madallus minulla. Menneekö se sitte väärin nuo arvot minulle jos sinulla on matalempi? Tiiä näistä.

Ja siinä uskossa olen että 40mm on madallus minulla. Menneekö se sitte väärin nuo arvot minulle jos sinulla on matalempi? Tiiä näistä.
Viimeksi muokannut Hemingway, Ma 29.11.2004 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124.023
edessä mulla on niin tontissa kuin vaan voi olla, 225-40-18 koko.Hemingway kirjoitti:ei avataressa ainakaan matalemmalta näytä ku minulla![]()
Ja siinä uskossa olen että 40mm on madallus. Menneekö se sitte väärin nuo arvot minulle jos sinulla on matalempi? Tiiä näistä.
kyllä nuo arvot pitäisi pelittää madalletussa mekkerissä, madalluksen määrästä riippumatta.
Sama rengaskoko, sama juttuepk kirjoitti:edessä mulla on niin tontissa kuin vaan voi olla, 225-40-18 koko.Hemingway kirjoitti:ei avataressa ainakaan matalemmalta näytä ku minulla![]()
Ja siinä uskossa olen että 40mm on madallus. Menneekö se sitte väärin nuo arvot minulle jos sinulla on matalempi? Tiiä näistä.
.

124.023
Re: Suuntaus huomenna, pähkäilyä siitä taas (w124)
Auraus vai haritus? Kumpi pitää olla?
Re: Suuntaus huomenna, pähkäilyä siitä taas (w124)
Aurausta, mutta mitä ihmettä tuollaista kyselet 

wiimax.fi