SLC projekti -kaikenlaista viel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

kävin tänään varmistamassa kaikki muutos jutut kuntoon katsastus asemalla, sano ettei pitäis olla mitään esteitä moottorin vaihtoon.
dokumentiksi kuulemma riittää sellanen lappu että se ainaski näyttää viralliselta :D
puskuritkin saan kuulemma hitsata runkoon.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

No ni. Komeeta 8)

Tää on hieno projekti. Joskus haaveillut samantyylisestä..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

kiva kun tykätään :lol:
on kyllä auto joka jakaa mielipiteet ja siitä että sitä "tuunataan"
saa monella veren kiehumaan, mutta onneksi niiden ei tarvitse sillä ajella :wink:
Viimeksi muokannut sepulaakeri, Su 14.03.2010 02:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Onnea vain projektille. :)

Ihan vain huomiona, ettei minkään muun Mersun "alu-V8-koneen" öljypohja sovi suoraan w107:n apurunkoon kuin w107:n öljypohja...ja se mokoma on hieman harvinainen. W107:n öljypohja Euroopassa noihin alukoneisiin maksaa käytettynä noin: 200€-400€, Valurautakoneen öljypohja ei sovi alukoneeseen.

W126:n öljypoja osuu apurunkoon, joten joudut siirtämään korvakoita ja hiomaan hieman apurunkoa.

Myöskään ö-suodatin ei mahdu paikalleen vaan joudut hankkimaan alukoneeseen w107:iin tarkoitetun jalan, mikä tosin ei maksa juuri mitään Veholla. Tarvitset myöskin ö-suodattimen kotelon kiinnikkeineen...mikä taas ei sovi sitten w126:n ö-pohjan kanssa...jos et saa alkuperäistä ö-pohjaa...vaan joudut käyttämään jotain säälittävää pikku suodatinpanosta, tai sitten laittamaan suodattimen letkuilla johonkin sivuun...tämä taas vaatii adapterin tekemistä suodattimen jalkaan.

Minusta kannattaisi tehdä nuo puskurit lasikuidusta ja kiinnittää ne koriin. Ehjät kromipuskurit kannattaa ehkä mielummin myydä...niistä saapi kivasti värkkäilyrahaa...haluttua tavaraa jenkkipuskurien tilale.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu kiitos ja hyviä huomioita
olin kyllä tietoinen ettei se heittämällä paikaallen mene :) mitoin tuossa yks ilta apurunkoa ja sitä uutta mottia ettei siinä kauheena tartte muokata apurunkoa, uudet m.kannatin kumet upottaa apurunkoon ja mahd. joutuu hioon yhestä kohtaa. nuo öljy suodatin jutut nyt joteski sinne sopii, tavalla tai toisella :lol: eniten mua huolestutta tilanpuute leveys suunnassa, mutta onneksi meillä on ystävämme rälläkkä ja hänen serkkunsa mikki :wink:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Moottoritilaa ei tarvitse leventää, mikäli pitää vakiopakosarjat. Asennettaessa pitää olla vain pakosarjat paikallaan. 420:nen on ihan yhtä leveä kuin 350.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

unski kirjoitti:
Minusta kannattaisi tehdä nuo puskurit lasikuidusta ja kiinnittää ne koriin. Ehjät kromipuskurit kannattaa ehkä mielummin myydä...niistä saapi kivasti värkkäilyrahaa...haluttua tavaraa jenkkipuskurien tilale.
etu puskuri meni jo lihoiksi :oops: eipä se kyllä ehyt ollut, toinen puoli oli pahoin ruostunut, taka puskuri ei ole viimesen päälle mutta ruosteeton, ex omistaja malannut pensselillä ja lakannut (!) kromin päälle, niin... niin juuri luit oikein, en minäkään ymmärrä miksi ja mitä silloin tekijän mielessä liikkunut :?
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

unski kirjoitti:Moottoritilaa ei tarvitse leventää, mikäli pitää vakiopakosarjat. Asennettaessa pitää olla vain pakosarjat paikallaan. 420:nen on ihan yhtä leveä kuin 350.
juu ku ei ole, olen nimittäin tarkasti mitannut molemmat kone tilat ja moottorit ja tiukaks menee... normaalistihan on se abaut sentti-kaks "liikkuma tilaa" ahtaimmassa kohdassa ja ei ole enään... tosin jos sulla on oma kohtaisia kokemuksia tälläisesta tekniikan vaihdosta saatan pian uskoakin, nimittäin konehan levenee ylöspäin ja ahtain kohta on siinä runkopalkin kohdalla joten se levein kohta saatta olla runkopalkin yläpuolella, mutta kyllä se sinne menee kun ruvetaan sovittelemaan :D
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

aloin modaan jarrupoljinta uudelle laatikolle ku siinä on se parkki asennolta vaihto esto et pitää olla jarru painettuna...
mutta mikäs on se toinen vaijeri vaihekepiltä, toinen menee jarrupolkimelle ja toisen päässä on sellanen "piikki" ja mihin se piikki pää menee? se oli nimittäin valmiiksi otettu irti silloin purku vaiheesssa...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

sepulaakeri kirjoitti:
unski kirjoitti:Moottoritilaa ei tarvitse leventää, mikäli pitää vakiopakosarjat. Asennettaessa pitää olla vain pakosarjat paikallaan. 420:nen on ihan yhtä leveä kuin 350.
juu ku ei ole, olen nimittäin tarkasti mitannut molemmat kone tilat ja moottorit ja tiukaks menee... normaalistihan on se abaut sentti-kaks "liikkuma tilaa" ahtaimmassa kohdassa ja ei ole enään... tosin jos sulla on oma kohtaisia kokemuksia tälläisesta tekniikan vaihdosta saatan pian uskoakin, nimittäin konehan levenee ylöspäin ja ahtain kohta on siinä runkopalkin kohdalla joten se levein kohta saatta olla runkopalkin yläpuolella, mutta kyllä se sinne menee kun ruvetaan sovittelemaan :D
Hei poijaat, olihan nyt unskillakin tiedossa jotta uusi kone ei ole M116 vaan M119 :idea: :?: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu tosi hyvä pointti että puhutaan samasta asiasta :D
uus konehan on tosiaan m119
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kepin vaijerit menevät jarrupolkimelle sekä virtalukolle (avainta ei saa pois, jollei keppi ole P-asennossa).

EDIT:

Eikä sitä jarruakaan pakosta ole muokattava. Jättää vaan kepin sivusta vaijerit vallan pois, ja ne "rajoitinmurkulat" lukitsee/hävittää siitä häiritsemästä :)

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

juu tosi hyvä pointti että puhutaan samasta asiasta Very Happy
uus konehan on tosiaan m119


hyvä kun oikasitte...olen senverran vanhakantainen, että minullle riittä hyvin kaksi venttiiliä :) M119:ssä varmaan saa leikellä konehuonetta pakosarjojen takia melkoisesti...

Sitävastoin 420 m116 w107:n öljypohja voisis sopia....lohkothan ovat melkoisen samantyyppisiä....samoin moottorikorvakotkin saattavat sopia ristiin....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

DuPu kirjoitti:Kepin vaijerit menevät jarrupolkimelle sekä virtalukolle (avainta ei saa pois, jollei keppi ole P-asennossa).

EDIT:

Eikä sitä jarruakaan pakosta ole muokattava. Jättää vaan kepin sivusta vaijerit vallan pois, ja ne "rajoitinmurkulat" lukitsee/hävittää siitä häiritsemästä :)

DuPu
no niin kiitos , saa sille sitten hakia paikkaa.
pitää mun se toinen rajoitinmurkula hävittää sitten, meinasin jättää sen polkimelle menevän kun sen saa toimimaan kohtuudella...
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

unski kirjoitti:
juu tosi hyvä pointti että puhutaan samasta asiasta Very Happy
uus konehan on tosiaan m119


hyvä kun oikasitte...olen senverran vanhakantainen, että minullle riittä hyvin kaksi venttiiliä :) M119:ssä varmaan saa leikellä konehuonetta pakosarjojen takia melkoisesti...

Sitävastoin 420 m116 w107:n öljypohja voisis sopia....lohkothan ovat melkoisen samantyyppisiä....samoin moottorikorvakotkin saattavat sopia ristiin....
jotenkin pidin itsestään selvyytenä että korvakot eivät voi sopia ristiin... kiitos ... jos sopivat niin saattaa helpottaa asioita paljonkin, pitää huomenna varmistaa asia kun pääsen sen uudemman motin luo
EDIT
ei sovi korvakot ristiin
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tuol ois jotain korin osaa mitä laittasin omaanki autoon...

oiskohan kellään voorumilla jotain tuon tyyppistä puskuria taikka tollasta taka spoikkaa :roll: :?:

http://www.carbodykits.com/Mercedes_SL- ... ch_e1=1973
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

minkähänlaista maalia/primeria voisi käyttää sisustan maalaukseen, muovi osille on ainaskin olemassa primeri, mutta kuinkas nahka?

sitten pitäis saada tietoon tämän uuden koneen ja vaihteiston sähköt, alfameeriltä löytyy kirja väyryselle, muttei W124+V8

tietäsköhän joku asioihin perehtynyt että sattuiskohan olemaan viimesimmässä w124 420:ssä samat tekniikan puolen sähköt kuin ensimmäisissä väyrys mallin E420:ssa? onkohan toive ajattelua :cry:

http://www.alfamer.fi/mercedesbenz-esar ... 16377.html

löytysköhän tuosta?
jos jollain sattus vaikka olemaan ko. kirja niin löytyykö siitä vaihteiston ja moottorin sähkö kuvat/johto merkinnät?
SalmiP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 17.10.2006 22:20
Paikkakunta: Savo

M119

Viesti Kirjoittaja SalmiP »

Itse käytin 500SL:n muutoksissa apuna seuraavaa saittia ;

www.alldataDIY.com

, sieltä voi ostaa eri autoihin korjausmanuaaleja ja voi tulostella sähkökaavioita yms...

Autokohtainen käyttöoikeus maksaa 15-25 $/vuosi...
MB R129 500 CNG W129.066
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

tuossa auto haussa vuosi mallit alkaa -82:sta ja ei ole slc:tä ollenkaan sl löytyy tosiaan...
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

oon käyttäny uutta konetta paikallaan pari kertaa ja pakko on todeta että kyl se sinne mahtuu, tiedoksi epäiliöille! :lol: pikkasen otin runko palkeista niin mahtuu liikkuunki, pitää vaan koittaa viel vähä laskea sitä ettei tartte kovin isoa scooppii tehä :)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

no niin tilanne päivitystä tännekkin :lol:

nyt on kone lopullisesti paikallaan,kone huone hitsattu ja pohjamaaleissa.
syyläri, paisuntasäiiö, pissapojan säiliö, flektit ym. on löytäneet paikkansa.
puskurit sheivattu, takapuskuria jatkettu ja ovat melkein maalia vaille valmiit.
sisustan osat on suurinpiirtein maalattu.
ja mitä kaikkea tässä on tullutkaan tehtyä :oops:

kuten tämä kiistelty skuuppi

http://www.aijaa.com/v.php?i=7033592.jpg

tällä hetkellä olen kotosalla kasaillut sisustaa, seuraavaksi pitäs tehdä maskille ja etu- ja takavaloille jotain.
hallilla olen purkanut alustaa ja jarruja, ne pitäis puhdistaa maalata/vaihtaa, sitte vielä levikkeet ja pakoputkisto loppuun niin vois ruveta suunnittelemaan maalausta...

ps. milläs kromin saa helpoiten maalaus kuntoiseksi, onko helpompaa tapaa kuin ihan hiomalla?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Hiekka tai lasikuulapuhallus.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

pitääpäs kokeilla, ei muuta kun hiekkaa hakemaan :D

entäs sattusko kellään olemaan mersun jousi puristimia p.pohjanmaan alueella?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

MadMax konepelti. Mielenkiintosta nähä koko vehjes......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu tätä autoa ei todellakaan rakenneta yleisen maun mukaan, vaan kaikki muutetaan mikä ei miellytä... viimesin päätös on että kaikki kromi pois ja korin väriin.. niin ja sheivataan kyljestä ne muhkuratki ja listat

heh tätä mun tuohua tieten jotkun vihaa niinkuin laadeni jenkkejä :lol:
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

juu tätä autoa ei todellakaan rakenneta yleisen maun mukaan, vaan kaikki muutetaan mikä ei miellytä... viimesin päätös on että kaikki kromi pois ja korin väriin.. niin ja sheivataan kyljestä ne muhkuratki ja listat

heh tätä mun tuohua tieten jotkun vihaa niinkuin laadeni jenkkejä :lol:
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: slc projekti

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

kardaani jäi n. 25-30mm lyhyeksi, ideoita??

toisesta autosta esim. W126 sel/se sopiskohan? kun on pidempi auto jatkuuko auton kardaani kummasta kardaanin osasta etummasta vai takemmasta....

jatketaan kardaania, tiedän kyl sorvin missä sais suoraan,

vai laippaa laserilla siihe liitoksen väliin sen verran? ei ole ongelma työn puolesta,mitä nyt joudun piirtään sen :D

niin ja siiirrettiin tänään auto maalaus paikalle nyt sitten alkaa se :shock: ja :lol: ja :oops: ja :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: ja :) :wink: ja :evil: :evil: :( ja :) :D :P :lol: ja viimein 8) tapahtuma sarja ... jos olet joskus hionut vanhempaa autoa tiedät varmaan mitä tarkoitan :lol:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: slc projekti

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Laippaa vaan ja kumilimput pois samalla

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: slc projekti

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kuvat olis kivoja :roll:
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: slc projekti

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

DuPu kirjoitti:Laippaa vaan ja kumilimput pois samalla

DuPu
niin se taitaa tulla helpoiten.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Vastaa Viestiin