
200sen turbotus
Mittään tiijä mutta itte varauduin siihen että mosa kestää tai sitten ei kestä kun aloin peukaloimaan sitä. Kait se kuitenkin niin menee että korkeampi viritysaste huonompi kestävyys. Kuitenkin joskus tulee autoa komennettua ja mitä niillä hevosilla tekee jos niitä ei tarte? Kytkin ja voimansiirto nekin voi porsia. Kyllä tämä virittely kaikenkaikkiaan rahareikä on. Halvemmallakin niitä kilometreja voi taittaa mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa ja kivaahan se on 

napa kirjoitti:pysytääs veskola aiheessa! kysymys oli, vakio 200D:n kestävyydestä ahdettaessa ja paljonko siitä voidaan ottaa tehoja irti ahtamalla
itellä on tällä hetkellä vakio kone johon on laitattu turbo
ei ole vielä penkitetty mutta piikki paineet on jotain 1.5bar mut normaalisti on jotain 1-1.3 bar ja hyvin kestäny jo 20tkm
turbon virkaa toimitti muistaakseen muuttuva siipinen garret 25 tai joku semmonen pieni se on (hillopurkin kokonen)

Käyttis 190D -84
Projekti honda civic 1.6 -88
Ex. BMW 235td -92
Ex. BMW 525i -90
Ex. BMW 525tds -92
Ex. BMW 323i -86
Projekti honda civic 1.6 -88
Ex. BMW 235td -92
Ex. BMW 525i -90
Ex. BMW 525tds -92
Ex. BMW 323i -86
Vito 110d turbo, se on mitoitettu juuri tuolle 98hp teholle ja niitä on edullisesti saatavilla. Yksi ostettiin aikoinaan kaljalaatikolla. Hyvällä tuurilla löydät vielä samasta paikasta sen Viton pakosarjan, joten se on pelkkää plug and play asennusta. 1 bar on juuri sopiva tälle turbolle.
Pakosarja 85€: http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4767865
Pakosarja 85€: http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4767865
Lisää tietoa: www.skg.fi
Muutoskatsastus tehdään vain kerran, pakoputken vaihtaminen ei vaadi muutoskatsastusta.
Noista vertailumalleista, maksimitehoista yms löytyy paljon topiikkeja mutta varminta sekä helpointa on, jos marssit rekisteriotteen kanssa katsastuskonttorille ja kysyt, pyydät vaikkapa vielä kirjallisena mitä he tulevat vaatimaan muutoskatsastuksessa.
Luultavasti teholapun josta ilmenee ahtopaine.
Tietysti sitten katsastuksen jälkeen se pumppu ryömii itsestään lämpötilan mukaan siten, että syöttömäärä kasvaa ja ahtopainekellokin on kovin lämpötilaherkkä, eli kesällä paineet nousevat
Ruiskutuspumpuksi voisi suositella samantien Viton pumppua, jos sellainen jostain löytyy, siinä on suuremmat elementit ja savutuksenestokello. Suuremmilla elementeillä sadaan hitusen parempi hyötysuhde kun ruiskutusaikaa ei tarvitse venyttää liian suureksi.
Noista vertailumalleista, maksimitehoista yms löytyy paljon topiikkeja mutta varminta sekä helpointa on, jos marssit rekisteriotteen kanssa katsastuskonttorille ja kysyt, pyydät vaikkapa vielä kirjallisena mitä he tulevat vaatimaan muutoskatsastuksessa.
Luultavasti teholapun josta ilmenee ahtopaine.
Tietysti sitten katsastuksen jälkeen se pumppu ryömii itsestään lämpötilan mukaan siten, että syöttömäärä kasvaa ja ahtopainekellokin on kovin lämpötilaherkkä, eli kesällä paineet nousevat

Ruiskutuspumpuksi voisi suositella samantien Viton pumppua, jos sellainen jostain löytyy, siinä on suuremmat elementit ja savutuksenestokello. Suuremmilla elementeillä sadaan hitusen parempi hyötysuhde kun ruiskutusaikaa ei tarvitse venyttää liian suureksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiitti!veskola kirjoitti:Vito 110d turbo, se on mitoitettu juuri tuolle 98hp teholle ja niitä on edullisesti saatavilla. Yksi ostettiin aikoinaan kaljalaatikolla. Hyvällä tuurilla löydät vielä samasta paikasta sen Viton pakosarjan, joten se on pelkkää plug and play asennusta. 1 bar on juuri sopiva tälle turbolle.
Pakosarja 85€: http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4767865
Viimeksi muokannut vilkku, Pe 23.04.2010 22:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
tuli kyseisestä autosta myöhemmin pumppu pakosarja ja imusarja painekoteloineen oli vissiin hajonnu kone ei oo varmuutta mutta vakio alakerta hajosi 250d superista edellä mainituilla osilla vain sen takia kun ei ollut pumpussa savutuksen rajoitinta oli laalerit mennyt ei riitä voitelu öljyssä kun puolet on dieseliäTurmelo kirjoitti:Laitetaas vähän offtopickkia , niin nettiautossa oli myynnissä 250d superi , karvan alta 400hp oli lapussa. Kyselin tarkemmin niin tuo alakerta oli myyjän mukaan vakio vaparin alakerta ja siinä sitten ihmettelin kestävyyttä. Niin ainakin kovasti vakuutteli että kyllä kestää kun ei revitä kylmänä ja ei anna lämpöjen nousta korkeksi. Ja sit muistaa myös jäähdytellä. Eli todella nätillä käytöllä voisi 200D mottikin kestää sen 200hp vakioalakerralla, toinen asia sitten onkin että miksi virittää ja käyttää nätisti ja säätellä.
w202 220 cdi automatic