paljonko uskaltaa kierrättää?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: paljonko uskaltaa kierrättää?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jari Ke kirjoitti: Edittiä: Yhden viripajan pojat kerto että jyrkät mutkat on myrkkyä DB:ssa. Sanojaa tietty riittää ja kommenttia on jokalähtöön mutta eduksi jyrkät mutkat ei kuitenkaan liene?
Tiukat kurvitha ei oo virtauksiltaa parhainmahollinen, saati sitte tollaset ryssänvinkkelit.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, mutkat on haitaks. mutta enemmän haitaks on terävät kulmat ja pykälät putkistossa.

muistelisin joskus kuulleeni jotakin sellasta, että jotakin 1% tehoja pois / tiukka muta pakoputkistossa.

noniin. äsken tuli käytyä penkissä. harinen pisteli parastaan.

tehotavotekkin tuli sitten ylitettyä reilusti. lähtökohtanahan oli, että 250 heppaa olis sopiva näin käyttöautoks. no, lopputuloksena 251 heppaa ja 391 nm. ei mikään ratatykki, mutta ihan jees. vääntömomenttikin oli yllättävän korkeella koko aika. toi käppyrä alkaa 2 tuhannesta ja joppuu 6 tuhanteen. vääntöä piisaa alueella 2000-5400 n.270-391nm.

elikkäs tässä tulee ilmeisesti se ilmiö, millä tän topikinkin pistin. pumppu alkaa rajottaan kierroksia jo 4700 kohdalla. ja veto alkaa olla jo selvässä laskussa 5000 jälkeen.

mua ennen oli joku pikkumersu ajamassa penkissä. sillä oli aika lailla sama kokoonpano. sama ahdin, iso pumppu, samat paineet jne. väännöt oli kymmenen nm:n sisään samat, mutta tehoja sillä oli 40 heppaa enemmän. veikkaisin, että noista vetävistä kierroksista johtuen.

kaikenkaikkiaan ihan tyytyväinen. tavote tuli saavutettua.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Millä ahdoilla tuli tuo 251 hv.......?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

1,5 kiloon oli säädetty. sen verran on näköjään rajapaineventtiilissä heittoo, että paineet oli penkissä luokkaa 1,3-1,4 bar. pulentoista baarin luokkaa kuitenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

veikkaisin et rullilla ei ollu jarrua tarpeeksi :roll:
mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tdt leka kirjoitti:veikkaisin et rullilla ei ollu jarrua tarpeeksi :roll:
mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.
eli siis? liian nopeesti nousee kierrokset rullilla ja ahdot ei kpysy mukana? vai mitä toi meinaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pera8x kirjoitti:
tdt leka kirjoitti:veikkaisin et rullilla ei ollu jarrua tarpeeksi :roll:
mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.
eli siis? liian nopeesti nousee kierrokset rullilla ja ahdot ei kpysy mukana? vai mitä toi meinaa?
meinaa et vähä sama efekti kun paikallaan kiuerrättää ilman kuormaa niin ei ahdot vaan nouse.. rullissa vaan ei ole vastusta riittävästi.. tuollasta on usein liikkeellä kun penkitellään :?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Jos haluaa että ahdot nousee niin vie semmoseen penkkiin mikä kans jarruttaa tarpeeksi. Niitäkin on.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

napa kirjoitti:ota nyt kummeli edes yksi nolla pois tuosta 65000 rpm lukemasta :wink:
Eeei, niinku mää sanoon... 65000rpm eikä yhtään vähempää... :wink: :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä se penkki oli kait ihan jees. joku melko uus jenkkiläinen penkki kuulemma. siihen sai kait säätääkkin sitä jarrua. luulen, että johtuu jostain muusta toi ahtojen pieni vajaus. saman verran se heittelehtii ajossakin. ahtomittari on muistilla ja maks paineet, missä se käy on se 1,5 baaria, kun aina välillä tarkistaa mittarista. mutta melkein aina, kun täysillä vedättää, niin jää pikkasen vajaaks. olisko jotakin heittoja jossain venttiilissä, taikka sitten vaan ilmanpaineet ja kosteudet sun muut tekee pientä heittoa. tiedä sitten. tuskinpa se 0.1-0.2 lisä baaria nyt montaa heppaa siihen olis tuonu kuitenkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mulla teki jokunen vuosi sitten 0.2bar lisäys penkissä jotain reilu 15hv lisää, lappuja ei enää oo ku meni auton mukana myyesä.


eikös tuo harinen oo vähän lahjapenkin maineesa.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kyllä siellä ahdot penkissä nouseee... ei ihan hulluna tule lahjahevosia kai harisella kun yks g mersu kävi penkissä niin seppo oli tuumannu että ei oo ikinä näin laiskaa diiseli mersua penkittäny,oli ihan kaikki 6 vai 9hp enemmän ku vakiossa vaparissa :lol:
Vastaa Viestiin