Tiukat kurvitha ei oo virtauksiltaa parhainmahollinen, saati sitte tollaset ryssänvinkkelit.Jari Ke kirjoitti: Edittiä: Yhden viripajan pojat kerto että jyrkät mutkat on myrkkyä DB:ssa. Sanojaa tietty riittää ja kommenttia on jokalähtöön mutta eduksi jyrkät mutkat ei kuitenkaan liene?
paljonko uskaltaa kierrättää?
Re: paljonko uskaltaa kierrättää?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
joo, mutkat on haitaks. mutta enemmän haitaks on terävät kulmat ja pykälät putkistossa.
muistelisin joskus kuulleeni jotakin sellasta, että jotakin 1% tehoja pois / tiukka muta pakoputkistossa.
noniin. äsken tuli käytyä penkissä. harinen pisteli parastaan.
tehotavotekkin tuli sitten ylitettyä reilusti. lähtökohtanahan oli, että 250 heppaa olis sopiva näin käyttöautoks. no, lopputuloksena 251 heppaa ja 391 nm. ei mikään ratatykki, mutta ihan jees. vääntömomenttikin oli yllättävän korkeella koko aika. toi käppyrä alkaa 2 tuhannesta ja joppuu 6 tuhanteen. vääntöä piisaa alueella 2000-5400 n.270-391nm.
elikkäs tässä tulee ilmeisesti se ilmiö, millä tän topikinkin pistin. pumppu alkaa rajottaan kierroksia jo 4700 kohdalla. ja veto alkaa olla jo selvässä laskussa 5000 jälkeen.
mua ennen oli joku pikkumersu ajamassa penkissä. sillä oli aika lailla sama kokoonpano. sama ahdin, iso pumppu, samat paineet jne. väännöt oli kymmenen nm:n sisään samat, mutta tehoja sillä oli 40 heppaa enemmän. veikkaisin, että noista vetävistä kierroksista johtuen.
kaikenkaikkiaan ihan tyytyväinen. tavote tuli saavutettua.
muistelisin joskus kuulleeni jotakin sellasta, että jotakin 1% tehoja pois / tiukka muta pakoputkistossa.
noniin. äsken tuli käytyä penkissä. harinen pisteli parastaan.
tehotavotekkin tuli sitten ylitettyä reilusti. lähtökohtanahan oli, että 250 heppaa olis sopiva näin käyttöautoks. no, lopputuloksena 251 heppaa ja 391 nm. ei mikään ratatykki, mutta ihan jees. vääntömomenttikin oli yllättävän korkeella koko aika. toi käppyrä alkaa 2 tuhannesta ja joppuu 6 tuhanteen. vääntöä piisaa alueella 2000-5400 n.270-391nm.
elikkäs tässä tulee ilmeisesti se ilmiö, millä tän topikinkin pistin. pumppu alkaa rajottaan kierroksia jo 4700 kohdalla. ja veto alkaa olla jo selvässä laskussa 5000 jälkeen.
mua ennen oli joku pikkumersu ajamassa penkissä. sillä oli aika lailla sama kokoonpano. sama ahdin, iso pumppu, samat paineet jne. väännöt oli kymmenen nm:n sisään samat, mutta tehoja sillä oli 40 heppaa enemmän. veikkaisin, että noista vetävistä kierroksista johtuen.
kaikenkaikkiaan ihan tyytyväinen. tavote tuli saavutettua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
veikkaisin et rullilla ei ollu jarrua tarpeeksi
mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.

mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
meinaa et vähä sama efekti kun paikallaan kiuerrättää ilman kuormaa niin ei ahdot vaan nouse.. rullissa vaan ei ole vastusta riittävästi.. tuollasta on usein liikkeellä kun penkitelläänpera8x kirjoitti:eli siis? liian nopeesti nousee kierrokset rullilla ja ahdot ei kpysy mukana? vai mitä toi meinaa?tdt leka kirjoitti:veikkaisin et rullilla ei ollu jarrua tarpeeksi![]()
mullon ainaki ollu samoja oireita kun oon penkannu autoja.

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Eeei, niinku mää sanoon... 65000rpm eikä yhtään vähempää...napa kirjoitti:ota nyt kummeli edes yksi nolla pois tuosta 65000 rpm lukemasta


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
kyllä se penkki oli kait ihan jees. joku melko uus jenkkiläinen penkki kuulemma. siihen sai kait säätääkkin sitä jarrua. luulen, että johtuu jostain muusta toi ahtojen pieni vajaus. saman verran se heittelehtii ajossakin. ahtomittari on muistilla ja maks paineet, missä se käy on se 1,5 baaria, kun aina välillä tarkistaa mittarista. mutta melkein aina, kun täysillä vedättää, niin jää pikkasen vajaaks. olisko jotakin heittoja jossain venttiilissä, taikka sitten vaan ilmanpaineet ja kosteudet sun muut tekee pientä heittoa. tiedä sitten. tuskinpa se 0.1-0.2 lisä baaria nyt montaa heppaa siihen olis tuonu kuitenkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna