Voiko katin poistaa???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Zalbeer kirjoitti:Meikäläsitäkin kiinnostais että mitä tuolla mun kissan sisällä enää on jäljellä... Rämisee ja pärisee niin julmetusti tietyll kierrosalueella että! Ja päästä arvot oli vaan parantunu vuoden aikana. :shock:
Vaikka suunnilleen saman ajan sisällä ennen inssiä oli peräkkäisinä vuosina vaihdettu öljyt ja suodatin. Koneelle ei tehty mitään muuta tuossa vuoden aikana... :lol:
Mulla rämisi katin peltikuoret mutta ei rämise enää kun revin ne sieltä veks. Olihan niistä paljon vielä jäljelläkin :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa myös muistaa että se katin suojaritilä on syystä siinä, ei pala nurmikko kesällä ja katti lämpiää myös äkkiämmin kun ritilä paikalla :!:
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

epk kirjoitti:kannattaa myös muistaa että se katin suojaritilä on syystä siinä, ei pala nurmikko kesällä ja katti lämpiää myös äkkiämmin kun ritilä paikalla :!:


Nii no mulla siitä olikin enää jälellä yläpuoli ja alapuolelta 5-10cm etupäästä. :shock: Ottanunna nimittäin vähän osumaa. Siinä taas yks sakuinsinöörin taidonnäyte: Laitetaan putkiston kallein osa matalimmalle ja varmuuden vuoksi vielä akseleiden puoliväliin että varmasti jää kolinan ja rutinan kanssa johonkin kiveyksen nurkkaan. :evil:
Avatar
Zdebe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 10.04.2006 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Zdebe »

Lahdessa kun käytin kulkinettani tuolla autosähkö Hermusella, niin sanoi, että putki tukossa. Ja vinkiksi sanoi, että jos katti kolisee ravistettaessa, niin siellä on se kenno irrallaan ja kusee ohi, mutta pahimmassa tapauksessa se voi tukkia koko putken ja sitten koko laitos ei edes lähde käyntiin. Tiedä häntä sitten. Onko muuten tässä minun nimikkopelissä ns. "eskiatteja"? On saksan tuonti ja siinä on sellaiset jousteputki pätkät hetki pakosarjan jälkeen rinnakkain . Näin hermunen minulle ainakin väitti ja niiden kertoi olevan tukossa.

Pahoittelut, että meni hieman offtopiciksi.
MB W163 270CDI
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla 200D, eikä mitään vaikutusta ollu tehoissa, kun otin sen katin pois. nyt tarttis laittaa takas, kun on katsastus ajankohtane.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Ripehoo kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:Meikäläsitäkin kiinnostais että mitä tuolla mun kissan sisällä enää on jäljellä... Rämisee ja pärisee niin julmetusti tietyll kierrosalueella että! Ja päästä arvot oli vaan parantunu vuoden aikana. :shock:
Vaikka suunnilleen saman ajan sisällä ennen inssiä oli peräkkäisinä vuosina vaihdettu öljyt ja suodatin. Koneelle ei tehty mitään muuta tuossa vuoden aikana... :lol:
Mulla rämisi katin peltikuoret mutta ei rämise enää kun revin ne sieltä veks. Olihan niistä paljon vielä jäljelläkin :wink:
Taitaa vaan olla sellanen homma että jos vielä lähtee yks kerros niin sit näkyy sisuskalut... :lol: :lol: Eli ei ou ennää kuoria joo...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

pera8x kirjoitti:mulla 200D, eikä mitään vaikutusta ollu tehoissa, kun otin sen katin pois. nyt tarttis laittaa takas, kun on katsastus ajankohtane.
Tyhjennä se katti...sillä mitään tee tiisselissä.Jos siis merkintä katista otteessa,muutenhan sen saa heittää menemään.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

AM kirjoitti:
pera8x kirjoitti:mulla 200D, eikä mitään vaikutusta ollu tehoissa, kun otin sen katin pois. nyt tarttis laittaa takas, kun on katsastus ajankohtane.
Tyhjennä se katti...sillä mitään tee tiisselissä.Jos siis merkintä katista otteessa,muutenhan sen saa heittää menemään.
niin se varmaan tarttis. onko kukaan muuten kokeillu ite henkilökohtasesti tyhjentää sitä kattia? aika kovaa tavaraa, vaikka luulis, jotta on jotain ihan heikko posliini verkkoo. ehei, sehän on kovaa ku rauta!
W201 250DT 20V
w201 190E
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

epk kirjoitti:kaverin 2.3 190:ssa on katti rämisee, miten nyt oli, että jos vedän katin auki ja sen sisälle suora putki, niin pysyykö päästöt sallitun rajoissa ??? , kattihan tuossa lain mukaan pitää olla....
Yleensä siinä katissa rämisee se peltinen suojakuori, joka ruostumisen seurauksena hellittää otettaan siitä varsinaisesta ruostumattomasta teräksestä tehdystä katista.

Kiskaisin omastani tuon suojapellin eristyksineen pois, niin johan loppui räminät. :D

Varmaankin se peltisuoja myös auttaa katin lämpiämiseen ns. toimintalämpötilaan paljon nopeammin, mutta katsastukseen vietäessä kun lämmittää pöntön kunnolla, niin eiköhän se läpi mene...

ja suojaahan se varmaankin myös siltä suolakylvyltä talvikeleillä, mutta eiköhän ruostumattoman pöntön pitäisi kestää sekin...
W124 230E -91
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

pera8x kirjoitti: niin se varmaan tarttis. onko kukaan muuten kokeillu ite henkilökohtasesti tyhjentää sitä kattia? aika kovaa tavaraa, vaikka luulis, jotta on jotain ihan heikko posliini verkkoo. ehei, sehän on kovaa ku rauta!
Rautakangella lähtee 8) Kovaahan se on,ja pölyää aika reilusti...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jepulis, motonetistä hain proparts.se:n katin , maksoi 97 egeee.

Laikalla vanha katti irti ja uus tilalle->katsastukseen ja leima paperiin=homma ok , kiitos vinkeistä !

tuli muuten hyvät säästöt, uus kattihan (eli uus etuputki) olis maksanut 650.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

epk kirjoitti:jepulis, motonetistä hain proparts.se:n katin , maksoi 97 egeee.

Laikalla vanha katti irti ja uus tilalle->katsastukseen ja leima paperiin=homma ok , kiitos vinkeistä !

tuli muuten hyvät säästöt, uus kattihan (eli uus etuputki) olis maksanut 650.
Kyllä jos pystyy yhtään soveltaa ni kannattaa.
Itekkin kattelin tossa omaan autoon kattia ja sil oli hintaa Kl:llä jo 950ecua.
Saatanan kallis :!: :!: :evil:
Että jos joutuu vaihtaa niin putkikauppaan ja tarvike katti kiitos!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin