W201 2.0E >>>>2.5TD..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mites agip, kun tuolla toisessa topicissa kirjoitit että turbon paluuöljy on helppo laittaa lohkon kylkeen niin mihinkä kohti olet sen työntänyt.

Jos saisit vaikka kuvaa tuosta irrallisesta koneesta ja siihen merkittynä oikean paikan?

Omassa testauksessa oli paluu öljypohjaan öljymäärän anturin reikään, mutta on epäkäytännollinen kun ei sitten tuo anturi ole toiminnassa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Sampo kirjoitti:Mites agip, kun tuolla toisessa topicissa kirjoitit että turbon paluuöljy on helppo laittaa lohkon kylkeen niin mihinkä kohti olet sen työntänyt.

Jos saisit vaikka kuvaa tuosta irrallisesta koneesta ja siihen merkittynä oikean paikan?

Omassa testauksessa oli paluu öljypohjaan öljymäärän anturin reikään, mutta on epäkäytännollinen kun ei sitten tuo anturi ole toiminnassa.
"paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.

anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

epk kirjoitti: "paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.

anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Ok.

Mulla on vain hieman hankala laittaa tuo laippa anturin ja öp:n väliin kun letku on 19millistä. Anturi on sellainen erikoisen muotoinen, että siihen ei kovin paksu laippa mahdu väliin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Sampo kirjoitti:
epk kirjoitti: "paikka" on valmiina siinä termarin vieressä, öljypohjan ja lohkon liitoksen kohalla.

anturin saa toimimaan kun laittaa öljynpaluulaipan anturin ja öljypohjan väliin!
Ok.

Mulla on vain hieman hankala laittaa tuo laippa anturin ja öp:n väliin kun letku on 19millistä. Anturi on sellainen erikoisen muotoinen, että siihen ei kovin paksu laippa mahdu väliin.
niin tosiaan itse jouduin sitä anturin laippaa myös muokkaamaan, ja itselaipan reiän tein ovaaliksi, niin mahtuu isompikin letku tulemaan
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Enpä taida anturin laippoja alkaa muokkaamaan, tulee pian "öljykirnu"

Ja kaikenlisäksi anturi on toisella puolella konetta ja pitäisi tehdä melkoinen letkuviidakko.

Turbon puolella lohkossa on hyvä tasainen kohta johon voi laittaa sitten laipan tai pyöräyttää jengan ja nipan johon sitte letku kiinni. Ja siihen voi sitte pyöräyttää tulpan jos siinä lohkossa ei joskus turboa olisikaan?

Tänään tehtiin sitte kaupat turbosarjasta erään superturbo miehen ylijäämä varastosta.

Huomenna tulee ainakin renkaat ja laakerit, että saa konetta alkaa niputtaan.
tänään jo pukkasin hoonilla paskat pois sylintereistä.

Tulee sitä vaan projektille hintaa vaikkei superturboa teekkään, mutta harrastuksia ei lasketa! :oops:
Joku mersupurkaamo??
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Perutaanpa vähän puheita tuosta turbon paluu putkesta :oops:
Lohko on nimittäin -89 autosta ja siinä ei ole enää sitä tasaista kohtaa lohkossa, johon laippa olisi hyvä tehdä.
-87 mallissa vielä semmoinen näkyi olevan.
Eli tein öljypohjaan sitte ison reiän johon pulttasin 1/2 tuuman hydrauli nipan kiinni mahdollisimman yläreunaan. Toivottavasti tuli öljypinnan yläpuolelle...

Alakerta ois nipussa uusilla osilla ja kansi jonottaa koneistamossa.
Painekotelokin on lähes valmis ja vapaavirtaus suodatinkin tuli.

Tänään muuten ostin 202:n konepellin 8)
Joku mersupurkaamo??
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Herätelläänpäs välillä tätäkin Projektia.

Etenee hitaasti,mutta varmasti. Ei oikeen tahdo jäädä tuota inspiraatio/motivaatio puolta varastoon, kun viikot menee muiden autoja korjaillessa n. 12h/päivä.

Elikkäs kone ois nipussa ja odottelee nostoa uuteen elämään.
Paluuöljy reikä on öljypohjassa suunnilleen samalla korkeudella kuin määrän anturin reikä eli jää hieman öljypinnan alapuolelle..... jännittää.....

Etujarrut vaihdoin eilen 16-venttiilisen jarruihin ja vakaajatanko tuli 300E:stä
5mm vahvempana 8) ja mutkan kanssa, että mahtuu "puolipitkä" moottori olemaan.
Näillä näkymin ensviikon lopulla joutuu mersu talliin ja alkaa sovittaminen. (Ja Nissanilla liikkuminen paikasta toiseen :) )
Muuten kaikki osat alkais olemaan, paitsi coolerin putket pitää sitten sovitella kun kaikki muu on paikollaan.
Ja "savupiippu" tulee 2.5" putkesta ja yhdellä 300E:n rosteri vaimentimella.

Jospa sillä talven yli pärjäis vakioturbolla ja elementeillä :D
Joku mersupurkaamo??
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No nii.
Nyt ois vanha ja pahalle haiseva pensiinipata nostettu pois ja viimeiset bensiinit loroteltu nissanin tankkiin haisemaan.

Huomenna pitäis nostaa uusi "vetolaite" paikalleen ja sovitella putkia, letkuja, sähköjä ym. uuteen malliin.
Pitäisköhän huomenna ottaa savut 8)
Joku mersupurkaamo??
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Savua tuli!!
Eikä turbosta ainakaan hirveästi öljyä vielä tullut, vaikka paluulinja on öljypinnan alapuolella.

Käynti vaan nilkuttaa vaikka käytelty jo jonkin aikaa :cry:

Onko hyviä ideoita??? Syottöpumppu?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18172
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voiko olla nostin jumissa ?
Vaikka sen nyt kuulee imu / pakopuolelta.
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:Voiko olla nostin jumissa ?
Vaikka sen nyt kuulee imu / pakopuolelta.
Ei kyllä naputa, ääni on kyllä vähän kuin venttiilivikaisessa...

stetoskoopilla kuuntelin suuttimia niin 1-2-3 oli napakamman kuuloisia kuin
4-5, mutta suuttimet on kunnossa.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18172
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, tarkoitin että jos nostin on juuttunut auki - eihän se naputa vaan pöpöttää pakoputkesta tai imupuolelta.

Ei kyllä käy yhtään sitten kyseisellä pytyllä, kuten nyt tiedätkin.
Sellainen vika korjaantuu kyllä kun odottaa yön yli.
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Pitää tutkailla tilannetta.

Ei se kovin suuri vika voi olla, kunhan vaan löytyy.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Joko tuli hilut paikalleen, vai onko seppä yövuorossa? 8)
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Yö tuuria on pukannut viikon....

Kone käy suht kunnolla vasta ennakolla 10' Jykk. :shock: Pumppu vikaa.

Alakas olla katsastusta ja koeajoja vaille...

Kyllä meno aina bensa auton voittaa :D

Ja viheltää kivasti. 8) , vaikka voimaa ei aivan überturbon verran taida olla....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18172
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Pumppu vikaa"

Vähennä hyvä mies sitä työntekoa ettet tapa itseäsi. :D
wiimax.fi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

agip kirjoitti:
Kone käy suht kunnolla vasta ennakolla 10' Jykk. :shock: Pumppu vika
Ookko tarkistanut että yläkerta ei ole jäljessä tai edellä alakertaa :?:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tänään kävin penkissä :( . kohta on pumppuvikaa sepälläkin.....

Kiljui kuin pistetty sika.

Mutta viritys on onnistunut, tehot ei aivan laskeneet 25%:a :)

viteotakin ois....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Miksei ne videot ole jo? :D
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

agip kirjoitti:kohta on pumppuvikaa sepälläkin.....
Kiljui kuin pistetty sika.


viteotakin ois....

Videot näytille, niin nähdään kumpi se oli...??? :D :D
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Nyt se ois leimattuna
ja hienosäätöjä vaille....

Jospa tuo perttu laittas niitä viteoita ja ehkä kuviakin....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Jepjep, elikkäs tuossahan niitä ois.

http://www.kotinet.com/jarmo.niskakangas/
w201 190D
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Paljo paremman näkönen noilla jäykemmillä tulpanjohdoilla
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tiedä siitä näöstä vielä, kun kaikki putket on vaan hitsattu ja heitetty paikalleen ym. viimeistelyä vailla.....

Mutta ihan kiva ajaa, näin yhden illan kokemuksella 8) Ja ainakin viheltää jos ei muuta....

Tehoarvioita penkityksen perusteella??
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

[quote="agip"

Tehoarvioita penkityksen perusteella??[/quote]


120 takapyöriltä
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuli siinä suoritettua nyt vähän maantie koeajoa.......
Äkkiä laatikko vaihtoon ennenkuin särkyy koko kone!

4-vaihteinen bensan loota ei oikeen sovellu moiseen.
Olo on kuin olisi juuri tullut peltotöistä vanhalla massikalla :( Nostovarret vaan puuttuu.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ne tehot jäi nyt hivenen epäselväksi...?
mitä se käppyrä nyt näytti?

Oliko se penkitys hinta viiskybää, meinaan että pitäisköhän munki käydä tuo vapari penkittään. :oops:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tehoja varmaan liian vähän... jotain saran hepan tuntumaan ja tehokkaat äänet vapari putsarilla...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei kai Petskalla ole jotain sisäpiirin tietoa :wink:

Edu: käy ihmeessä penkittään, niin voidaan katsoa miten paljon sulla on enempi kaakkia vaparissa kuin mun turbossa :shock:

onneksi apu on tulossa ongelmiin:
-5-v loota odottaa laakeroitsijaa pöydällä
Ja pumppu on tilattu 7mm tapeilla ja lisärikastuksella ja ulkopuolisella syötön säädöllä. 8)
- Ja öljynpaineetkin kohosi toisella anturilla.

Turbo taisi jäädä pieneksi.... :oops:

Eli taisi mopedi karata käsistä....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

No niii hei!

Olishanse pitäny arvata, ja kyllähän sen arvaskin.

Isommat tapit ja isompi solmu putkeen ja avarampi putkisto.. näin se homma etenee, enkös minä ehdottanut että ruuvataan heti se mutka sinne mun konehuoneeseen, niin säästyt näiltä välivaiheilta, mutta niinhän se on että jostakin sitä on alettava. 8)

Niin ne tehot on vieläki ???? :shock:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Vastaa Viestiin