W126 260SE-automaattivaihteiston korjaus.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tänään mekaanisen osaston niputusta. Tiivisteitä, jarrupantoja, kytkinpakkoja, planeettapyörästöjä, pakin levyjä, kytkinpakkoja ja jarrupantoja taas nykerretty paikoilleen.

Tämän ensimmäisen jarrupannan liikevarat näyttivät olevan vähän tiukanlaiset, joutui kiristinmännän kärjen liikevaroja miettimään ja mittailemaan, että pysyisi toiminta-alueen toleransseissa.

Taaemman jarrupannan kiristinmännän ympärillä on kovamuovia oleva tiivisterengas. Sen halkaisia on ... muistaakseni 76mm. On sitten --tun tiukka. :evil:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oisit lämmittäny sen tiivisteen kuumalla vetellä :wink: se palautuu samoille mitalle jäähtyessään :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niin, siis kyllä se muovitiiviste on jo siinä männän ympärillä, mutta se ei nyt oikein tahdo upottautua sinne koloon, joka siitä laatikon rungosta löytyy. Täytyy varmaan sorvuuttaa joku työkalu, jolla saa mukuteltua sen sinne monttuun asti. Ameriikan pojat kirjoittelee ko. männästä, että jos siinä ei ole dramaattista vikaa, niin ei kannata vaihtaa sitä tiivistettäkään.

Sitten lisävastuksia sarjakytkennällä.

Niputin tänään koko mekaanisen osion muuten valmiiksi, mutta kun rupesin pistämään öljypumppu-pakkimäntä yhdistelmää paikoilleen, tulikin seinä vastaan. Ko. osakompleksi ei tahtonut mennä myöskään paikoilleen, vaan jäi noin 3 milliä vaille pohjastaan irti.

Samalla kun pyöritin kytkinakselista, se oli aivan jumissa...mitvit tässä nyt mättää...ja ei kun pura koko kyhäelmä taas atomeiksi.

Ja löytyihän se syy. Taaempi kytkinrumpu tulee onton läpivientiakselin ympärille, jonka ulkokehällä on kaksi teflonmuovista tiivisterengasta.

Vaikka olin vaseliinilla ne töpötellyt paikoilleen, oli molemmat korkanneet tulla urista ulos ja menneet sijoiltaan ja ruttuun. Huomenna uudet renkaat ja niputetaanpas taas.

Parempi tietysti, että tuo mohellus löytyi tässävaiheessa, kun vasta vaihteiston paikallaan ollessa.

Nooh...kuuluu harrasteeseen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, näinhän se on :wink: ja näkkyy sitä sattuvan ammattimiehellekki
"virhearviointeja" :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:juu, näinhän se on :wink: ja näkkyy sitä sattuvan ammattimiehellekki
"virhearviointeja" :D

..ttu kun näkiskin miten ammattimiehet tuon tekee.
Johan se tuolla alussa oli, että Mesedesi kuuluu osastoon "Huuhaa-harrastelija"
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mistä sie niitä teflonrenkaita haet, jos nuin helpolla löytyy?

Ajattelen vaan jos otamma rojektiksi W111 coupen loodan syssymmällä (esim lokakuussa :wink: ) niin siihen ei taida ihan tuosta noin vaan tiiviste- ym osia löytyä. Eli ne jotka hankitaan pajoittamista varten saa (ja pitää :shock: ) riittää :D .
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Karra: Nimimerkki toipoi on aika korvaamaton ja ehtymätön varaosakaivo näilläseuduilla.

Esim: Hyllyssä odottaa M120:n Brabus 7,X litrainen kampiakselikin ostajaansa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mesedesi kirjoitti:Karra: Nimimerkki toipoi on aika korvaamaton ja ehtymätön varaosakaivo näilläseuduilla.
Harvoin voipi olla näin paljon samaa mieltä kenenkään kanssa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin. Nyt on uudet tiivisteet asetettu melkein voipaketin kanssa sinne perälle. Pähkäillessäni tuon laatikon öljynkulun teitä, niin mittailin mielessäni, että periaatteessahan tuo laatikko on puolestavälistä voimansiirtolinjaa katsottuna peilikuva molemminpuolin. Etummaiseen pakkaan tulee öljyt ensiöpumpun juuresta, ja samanlainenhan se on tuo takimmaisen pakan öljynsaanti, mutta peilikuvana erisuunnasta. Ne rumpujen avonaiset pääthän ovat vastakkain toisiaan, ainoastaan planeettapyörästö on siinä välissä.

Noh...otin takimmaisen rummun, ujutin sen sinne planeettapyörästön juureen. Sitten seivästin koko kyhäelmän sinne sisään...plops...sinne meni kuin vanhaan naiseen - ja selvästikin herkemmin pyöri.

Sitten pakin kitkapintojen ja rungon väliin tuleva peltilärpäke paikoilleen, ladoin kiekot sisään, viimeinen levy paikoilleen, jonka jälkeen etummaisen jarrupannan männän ohjain paikoilleen...mitvit...ei uppoo, vaan levyt ottaa tielle...stanattuvillllahattuärrkele. Nypin kiekkoja pois ja tarkistelin välilevyjen kieroutta..ei kyllä nämä suorat ovat...uusiks...sama juttu...mikvit tässä nyt jähmii...

Olin ajatellut, että kun saan nuo pakat paikoilleen, niin puristan sitten vasta nuo jarrupantojen männät paikoilleen, mutta siinäpä tuli ajatusvirhe. Jostain kumman syystä pakin levyt löytivät kunnolla sijansa vasta sitten, kun takimmaisen jarrupannan kutoi kiinni. Sitten etummaisen pannan ohjurikin lopsahti paikoilleen ilman ättäröintiä.

Sitten etupakka...panta...mmmääntääääärgh..on sitten kenkku laitettava, kun tuplajouset vänkää vastaan. Pitkällä liimapuristimella muljasin männän paikoilleen ja lukkorengas sekaan...luiskis...sinne mänj.

Sitten ensiöpumppupakkimäntä yhdistelmä paikoilleen. Taas sama juttu..kahnittaa ja ei tahtois mennä sijoilleen...varmaan parikymmentä kertaa sijoittelin sitä paikoilleen, mutta aina jäi pari milliä vaille, ettei uponnut. Soittelin nimim. toipoille, että onko sillä ajatusta mikä tässä mättää. Sitten sain havainnoitua, että pumpun kaula tökkää kiinni, eikä männänkärjet. Niimpä tutkimaan pakkaa.

Olin sen jo unohtanut, että päätin vaihtaa tämän ensimmäisen kytkinpakan rungon, koska entinen oli saanut lämpöhalvauksen ja mennyt vähän soikeaksi. Niinpä olin vain napannut sen tuosta varaosarasiasta ja lykännyt uudet tiivisteet ja kitkat sekaan, jonka jälkeen se jäi pyödälle odottamaan asentumistaan.

No tämän kytkinpakan kaulan ja ensiöpumpun kaulan väliin tulee neulalaakeri ja pari välyksen korjaavaa shimmilevyä. Siellä on yksi noin 2 millinen ja pari aivan kymmenesosamillin paksuista kiekkoa lisäksi. Siellä pohjalla oli yksi ylimääräinen 2 millin levy, joka öljyn pintajännityksen voimalla pysyi paikollaan. Pienen tonkimisen jälkeen ylimääräinen osa pois ja kas kummaa...rupes osat asettumaan kohdilleen.

Aika jämäkkä se tuntuu olevan, kun kytkinakselista veivaa. Saahan nähä mitä tuosta tulee....

Nyt suihkuun, hurtankusetukseen ja pitkälleen. Huomenna jos latois sen venttiilikoneiston paikoilleen.

On tässä mennyt jo niinpaljon aikaa jonniinjoutavaan joogailuun, että ammattimieshän ajelisi torinympärillä lenkkiä hymy huulessa...mutta tämä nyt on tämmöstä harrasteluvehnästelyä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

avaa ny se venttiilipöytäkin ja putsaa se sisältä, siellon yllättävän paljon sittaa kun pistää sen levälleen :wink: ei se mikään ihmeellinen peli ole :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No kunhan tuon hännän kasaan tänään...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Nonnih. Parkkilukot ja sen hilut kasattu. Häntä ruuvattu kiinni. Venttiilikoneiston välipelti...vai mikä sen virallinen nimi liekkään ja tietysti sen alle tulevat pikkusihdit ja venttiilit paikoillaan.

Luuttusin venakoneistoakin, mutta ei tuolla oleva sonta herättänyt suurta ihmetystä.

Liruttelin vielä turbiinista viimeset pisarat pois ja lurautin sisään bensakanisterin pohjalla olleen jämät. Pitää käydä ostamassa tupaöljyä, joka laittaa lillumaan turbiinin sekaan, niin eiköhän sieltäkin jotain möhmöö lähe irti.

Tuohan rupeaa näyttämään huolestuttavan paljon valmiilta...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jahas. Kirjojen mukaan tuossa kuuluis olla punainen alipainesäätäjä, mutta siinä onkin ruskea...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tänäpäivänä leikin tuon rautaisen munkkirinkilän kanssa.
Koska tupaöljyllä ja dieselillä oli kokonaista 0,001 euron hintaero, esitin reteetä rahamiestä ja ostin ihan dieseliä kaikki 4,5 litraa. 8) <--- on se hurja!

Kaadoin noin puoli litraa kerrallaan naftaa turbiiniin. Ensimmäinen erä tuli punertavana ulos, mutta loput oli yhtä kirkkaita kuin sisäänmennessäänkin - joten pitäisin sitä nyt siivottuna niinhyvin, kun vain kotioloissa on mahdollista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mesedesi kirjoitti:Jahas. Kirjojen mukaan tuossa kuuluis olla punainen alipainesäätäjä, mutta siinä onkin ruskea...
mites tuo alipaine asennetaan ja säädetään oikeelle paikalle :roll: noin niinkuin toimivuuden kantilta kattottuna :?
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:mites tuo alipaine asennetaan ja säädetään oikeelle paikalle :roll: noin niinkuin toimivuuden kantilta kattottuna :?
Vaihteistoa edestäpäin katsottuna vasemmalla puolella on paikka, josta voidaan mitata työpaine (Lennosta muistelen, että ne oli 11 - 14 bar:n välillä versioittain). Oikealta laidalta alipainesäätäjän molemminpuolin löytyy paikat, josta mitataan sekä tasaus- että ohjauspaine. Alipaineohjatun tasauspaineen säätö tapahtuu siten, että otetaan alipaineletku pois säätimeltä ja tukitaan se. Sitten ajetaan 50 km/h D-asennossa ja mitataan arvo, jota verrataan valmistajan taulukoihin.

Jokaisella moottori+vaihteistoversiolla on vähän omat säätöarvonsa ja näihinkin varmaan vielä eri vientimallien olemassaolo lisää omat mausteensa soppaan. Tästä johtuu se, että näitä todellisuudessa ei voisi oikein vaihdella keskenään pelkästään pulttailemalla palikat paikoilleen.
Yksi kokonainen kierros veivattuna säätäjästä muuttaa painetta noin 0,4 bar:ia riippuen kumpaan suuntaan veivataan.

Ohjauspaine mitataan kahdella eri ajonopeudella (30 ja 90 km/h) Ja jos näiden painearvojen saaliissa on kovinkin suuria poikkeuksia tehtaan ilmoittamiin arvoihin, ei (ainankaan minun ymmärtääkseni) ole paljoa muuta tehtävissä, kun vaihtaa keskipakosäätäjä uuteen - tai toimivampaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, juu joka jätkällähän noi mittalaitteet on, mutta miten se modulaattori asennetaan oikeeseen kohtaan :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:... miten se modulaattori asennetaan oikeeseen kohtaan :roll:
Puhutaankohan me edes samasta komponentista...?

Noh...joka tapauksessa. Tulin just kellarista ja nyt se ois koko hökötys kasattu. Saahan nähä mitä tuli tehtyä. :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

touhottaja kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Jahas. Kirjojen mukaan tuossa kuuluis olla punainen alipainesäätäjä, mutta siinä onkin ruskea...
mites tuo alipaine asennetaan ja säädetään oikeelle paikalle :roll: noin niinkuin toimivuuden kantilta kattottuna :?
tästä olis kysymys :wink: se punanen mokkula siinä lootan kylessä kuskinpuolella joka vois kantaa vaikka nimmee alipaine modulaattori, en kyllä tiijä sen oikeeta nimmee, mutta tältä se näyttää sisältä :D ja vähän päältäkin :D

[img]

jokos nyt :roll:

ps. tempasin tännään turbiinin levälleen, hah muutama osa sisällä eikä sen kummempaa :shock: olen pettynyt :cry:
Viimeksi muokannut touhottaja, Ke 02.06.2010 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No eihän siinä ole muuta kun laittaa hilut pohjalta alkaen sinne sisään, pyöräyttää uuden tiivisteen tuohon kaulalle ja painaa sen välilevyn kanssa pohjaan. Kuusiokolopultit päälle ja letku kiinni. Aamen.


Tämmönen se oli, kun alotin:
Kuva

Ja tollanen siitä tulj:


Kuva

Nyt jos tuo vielä toimiskin, niin ois se jo liikaa pyydetty. :wink:
Viimeksi muokannut Mesedesi, Ma 24.05.2010 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:ps. tempasin tännään turbiinin levälleen, hah muutama osa sisällä eikä sen kummempaa :shock: olen pettynyt :cry:
Sinähän sanoit semmosen jo kerran tehneesi, niin miten se nyt yllätyksenä tulee?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mesedesi kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:ps. tempasin tännään turbiinin levälleen, hah muutama osa sisällä eikä sen kummempaa :shock: olen pettynyt :cry:
Sinähän sanoit semmosen jo kerran tehneesi, niin miten se nyt yllätyksenä tulee?
joo niin tehin, mutta se olikin 626 matsan turbiini missä oli huomattavasti enemmän tavaraa :lol: 200:sen mersun turbiinissa ei sitä hilua paljon ollut :lol: mutta toimi siitä huolimatta :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei Mesedesi enempään kuvia ole raskinut ottaa?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mika.T kirjoitti:Ei Mesedesi enempään kuvia ole raskinut ottaa?
Ei siitä oikein tule mitään, kun rasvasilla sormilla väsäät rasiaa, ja sitten pitäis vähänväliä pestä käsiä jotta saisi puhtailla nakeilla rämpiä kameraa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pöh... Mullakin on satoja ja taas satoja kuvia remonteista (tosin ei tällä voorumilla) eikä ole kamera ollut moksiskaan vähän sotkuisemmista käsistä. :D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:Pöh... Mullakin on satoja ja taas satoja kuvia remonteista (tosin ei tällä voorumilla) eikä ole kamera ollut moksiskaan vähän sotkuisemmista käsistä. :D
jaa vähän sotkuisista käsistä :shock: mulla on välillä niin sitassa käjet että kamerakin putsattava, ottasin kuvan kamerasta muttei oikein onnistu :roll: ja hyvin on kamera kestäny eikä ole ollu moksiskaan ja onhan niitä kuvia jo ihan muutama kertyny muttei satoja :shock: ohan noita mersusta jo toista tuhatta :oops:
eipä siittä :roll: eihän se mikään pakko ole kuvata :lol: uskoisin kumminkin että kyllä Mesedesi on ottanu niitä kuvia muttei itte halua henk. kohtasista syistä laittaa kuvia tänne näytille :wink: valitettavaa koska niistä on aina jollekki apua remonttin teossa jotka eivät ilikiä itte alakaa foorumilla kyselee autonsa vikkaa :wink:
mutta ei se mittään, jokainenhan me ollaan tekemässä tätä foorumia remonttien osalta :lol:
näin se menee :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Katos Mika kun minä oon niin persaukinen raukkarallukka, että pitää käyttää kaikkee tuollasta vähänkin arvokkaampaa rakkinetta kuin kipeetä ..ttua, eli hellästi ja harkiten.
Ja varsinkin kun tuon uuden kameran ostin vasta talvella ja siitäkin on piironginlaatikko täynnä osamaksulappuja, niin en minä sitä nyt ole heti enskärkeen työntämässä mihinkään paskaseen automaattiöljyyn ja vaseliiniin.

Aikasemmasta laatikkorumbasta tuli otettua liki 300 kuvaa, mutta silloin mulla olikin dokumentointiassistentti seurana, joka ei koskenutkaan mihinkään muuhun kun kahvikuppiin ja kameran laukaisimeen. :)

Ja mitä noita kuvia pläräämään.
Ei se siitään muutu, vaikka kuinka kuvia levittelis.

Koska kovin koitoshan on vasta edessäpäin. Nyt tuo pitäis ruuvata paikalleen, pistää käsi silmille, pää kumaraan ja kääntää startista.... :lol:

Tai tuo joku laatikko tänne ja kamera kanssa, jonka saa sotkea - niin otetaan rasia levälleen ja kuvataan vaikka joka ikinen ruuvi ja tiiviste.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin...rojekti taas tökkii. Tänään oli tarkoitus hilata Sssä ja vaihteisto tuonne talliin tuosta pihasta, mutta hinauskaluston hoitaja ilmoitti työkiireistään, joten pääsemmä mahdollisesti köijäämään kyydin vasta lauantaiehtoona.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tänään hilattiin kori taas talliin ja rasia mukana. Pientä näpertelyä turbiinin kanssa ja sitten vaan keula taas pukeille ja aski hallitunkin päälle. Siitä va-ro-vas-ti työntäen härveli auton alle ja pikkuhiljaa tunkkaillen ja eestaas sovitellen ja veivaillen laatikkoa samaan linjaan moottorin kanssa.

Melkein tunnin sai eestaas sovitella ja viritellä tunkille oikeaa nostokohtaa, ennenkuin löytyi, ja sai sitten ujutettua laatikon oikeassa kulmassa moottoriin kiinni. Hirveällä kiireellä muutamat pultit kehälle ja startti kiinni, ettei se nyt sitten karkaa, kun vihonviimein on kohillaan.

Sitten otin esille tiivistesarjan jämät ja rupesin etsimään öljyn mittatikun putken kaulaan tulevaa tiivistettä. Uskoin vakaasti että sellanenkin ko. setin mukana tulee, mutta eipä vaan ollut - eikä muuten ollut lauhduttimen liitoksiin tulevia tiivisteitä.

Voi surseenpeti. Ei mene niinkuin Strömsössä. :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tänään kardaanit, vaihteiston sähköt, aluevalitsin, nopeusmittarin pulssianturi, kardaani, lämpökilpi, poikittaistuki, takakiinnitykset, vetolevyn pultit...yks...toenen...monta...paljon..viis...missäs on kuudes?

No se on siellä mutterikaupan hyllyllä. :evil:

Nytpä se olis tuota yhtä kirottua pulttia ja öljyjä vaille valmis kokeiltavaksi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin