W126 260SE-automaattivaihteiston korjaus.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

W126 260SE-automaattivaihteiston korjaus.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No joo. Koetetaan nyt tehdä tännekin pienimuotoinen sepustus siitä, mitä meikäläinen on nyt harrastelemassa tuon oman lossin kanssa.

Eli otsikonmukaisessa, vuoden -87 autossa oleva vaihteisto on jo elämänsä ehtoopuolella, ja tehdään nyt tuohon sitten pieni elvytys, jotta saadaan rasiaan lisää pitoa ja vaihdot oikeille kohdilleen.

Kun ostin auton, niin heti alkumetreillä jo vaihdatin laatikkoon ja perään öljyt ja suodattimen. Samalla nostettiin alipainekellosta säädinpainetta 0.8 bar:in verran, jotta vähän saisi pitoa lisää.

No tulihan sitä, mutta pito suli lumien mukana ja nyt jokunen viikko sitten jo tilasin uudet kitkalevyt ja tiivistesarjan. Jarrupantoja en vielä ostanut, mutta katsotaan otanko tuosta joutilaasta romulaatikosta, vai pamautanko ostaa kokonaan uudet - mikäli niitä tarvitaan.

Alunperinhän tuossa autossa kuuluisi olla 722.412 vaihteisto, mutta nyt kun sukelsin alle, niin sinneppä on jo kertaalleen laatikko vaihtunut. Meikäläistä oli vastaanottamassa 722.415. Täytyy WIS:sistä vilkaista, että mistä se on oikeesti kotoisin.

Homma lähti käyntiin sillä, että ajoin kyydin talliin, ja etuakseli sellaisille hitusen korottaville ajorampeille. Sitten jarrut kiinni ja haalarit niskaan ja sukellus pohjaan.

-Öljyt pois laatikosta, sitten turbiinista. Senjälkeen pikkuhiljaa nyppimään ruuveja pois sieltätäältä, mihin silmä vaan osui, täysin epäjärjestelmättömyydettömyydelläänsä asentaja Mesedesi ähräsi seljällään Sonderklassen alla.

Savotta eteni yllättävän helposti ja joutuisasti. Olin uumoillut, että jos nohevasti menee, ja mikään ei pistä hanttiin, niin tämmöinen huuhaa-harrastelija saisi ehkä sunnuntai-iltaan mennessä askin sieltä pois punnerrettua.

No nyt tilanne on se, että laatikkoa pitää paikoillaan enää 2 pulttia kytkinkopan kehältä ja kardaani täytyy poistaa kanssa. Kovasti koetin, että jos vain kardaanin molemmista päistä irti pulttaisi ja irrottaisi kannatinlaakerin, niin se tuurillaan putoaisi välistä pois...no näin ei kuitenkaan tunnu onnistuvan. Ässässä tuo kardaanin kierrekohta on aika tukalasti juuri samoilla kohtaa, missä pakoputki menee just siitä alapuolelta, joten mitä ilmeisemmin joudun huomenissa irrottamaan hormistonkin, jotta pääsen kardaania katkomaan.

Ai niin...se kannatinlaakeri on muuten ihan silppua. Joutuu investoimaan uuten schlaagerin... :?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin...722.415 on siis 300 Diesel sedanin laatikko...Että tämmönen tapaus...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ainiin, se kiristys mutteri, tehin siihen aikonaan avvaimet, mutta silläkin pääsi kääntää vain kuluman kerrallaan auki, mutta aukes kumminkin ettei tarttenu putkee ruuvata alas :lol:
olikos sulla se kartaanin suoja pelti paikallaan, se säästää aikapaljon sitä kannatinlaakeria ja kumia :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllä se lämpökilpi oli paikallaan asennushiekkojen kanssa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lämpökilpi :roll: :roll: mistä se tollasen nimen on saanu :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

touhottaja kirjoitti:lämpökilpi :roll: :roll: mistä se tollasen nimen on saanu :shock:
jos se kilpi vaikka suojais lämmöltä? :roll:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

laineracing kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:lämpökilpi :roll: :roll: mistä se tollasen nimen on saanu :shock:
jos se kilpi vaikka suojais lämmöltä? :roll:
Jota pakoputki tuottaa just siinä kilven alapuolella. Lämpöhän tahtoo nousta ylöspäin...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joopa joo :lol: no olokoon sitten :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos tarkoituksena ei ole täysin entisöidä autoa niin olisiko mitään laittaa alle 300 ässän 722.3 loota? Menee johtoliittimen vaihdolla paikalleen ja pitää varmasti paremmin kuin 722.4. Bensan laatikoita saa halvalla, mullakin on 2 ylimääräistä.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin, nyt on loputkin vastukset tästä viikonlopun projektista ylitetty, ja laatikko lepää tallin lattialla.

Kardaani lähti putkipihdeillä ja isohkoilla siirtoleukapihdeillä auki, kun toveri puristi toisesta ja itse pääsin vääntämään toisesta. Meikäläisen ruho ei oikein ole ko. tilanteessa parhaimmillaan, kun pitää seljällään maata tontissa ja koettaa vääntää kahteen eri suuntaan suurikokoisia pihtejä.

Sitten seuraava vastus tulikin sieltä perässä kiinniolevasta rättinivelestä. Ne holkit oli pureutuneet siihen perän laippaan niin nohevasti kiinni, että tasapäisellä lyöntituurnalla piti mukutella jonkin aikaa, kunnes liitos antoi periksi ja kardaanin sai kahdessa osassa vedettyä sieltä pakoputken ja tunnelin välistä irti.

Senpä jälkeen ei ollut muuta, kun ohjauspaineen vaijeri ja kaksi pulttia kytkinkopan kehältä irti. Tunkki vaihteiston öljypohjan alle, muutama sentti ylöspäin ja kumivasaralla hienoista naputtelua vaihteiston kytkinkoppaan...ja siitähän se hienosti lähti irti, kuin hammas mummon suusta.

SamuliH: Vaikka tarkoitus ei olekaan nyt mitään entisöintiä tehdäkään - varsinkaan, kun auto on osoittautunut "No matching numbers" yksilöksi, niin siitä huolimatta minä vaihdan uudet sisuskalut tuonne laatikkoon.

Minen kehtaa ostaa viidelläsadalla jotain puolitoista miljoonaa ajettua laatikkoa, jota joku väittää just remontoiduksi.

Tuohon 722.4:jään kun ei nuo uudet osat maksa juurikaan mitään. Ja kun minulla on kaikki nuo erikoistyökalutkin joilla voin kaikki tiivisteetkin vaihdella ja laittaa samalla uudet kitkapinnat - niin miksi minä en näpertelisi itselleni täysin uusilla kulutusosilla olevaa laatikkoa, jonka sisukset tiedän tasantarkasti, että mistä se on tehty ja kuka sen on tehnyt?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

äläpä muuta virka, ammattimies on aina ammattimies :D ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, paljonko osat makso iliman pantoja :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:äläpä muuta virka, ammattimies on aina ammattimies :D ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, paljonko osat makso iliman pantoja :roll:
Ne on hyshys hintoja. :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

viimeeks kun ostin kl-varaosan kautta sisäkalut 722.3.. lootaan tiivisteet, levyt, pannat, öljyt, suodatin koko kasa vajjaa 750€ :D
eihän noi muut niin paljoo maksa, mutta ne pannat maksaa :wink: nekin oli vielä puolta paksummat kuin edelliset :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

touhottaja kirjoitti:viimeeks kun ostin kl-varaosan kautta sisäkalut 722.3.. lootaan tiivisteet, levyt, pannat, öljyt, suodatin koko kasa vajjaa 750€ :D
eihän noi muut niin paljoo maksa, mutta ne pannat maksaa :wink: nekin oli vielä puolta paksummat kuin edelliset :lol:
:shock:

Tsiisus mitkä hinnat! Ihanan kallista!
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiks ookki :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Parisen tuntia sitten hinattiin auto tallilta kotinurkille. Aski on nyt pöydällä odottamassa huomista, jolloin alan purkamaan tuota riemurasiaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

aika ajoin olis tilanne katsaus paikallaan :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin. Parituntisen ruuvailun jälkeen laatikko on atomeina. Ykkösjarrupanta ja ko. rummun kitkalevyt aivan pelleillä. Ei olis pitkään tarvinnut ajella enää, kun jarrupannan niitit olisi menneet poikki, ja senjälkeen olisikin ollut totaalituho edessä.

Samoiten kakkospakan takana oleva neulalaakeri on vaihtokunnossa.

Nyt pari karelianpiirakkaa naamariin huuhdeltuna sankollisella kahvia kitusiin ja sitten jatkamma rumpujen purkamisella.

Huomenna palikat pesukoneeseen ja pientä yleissipistelyä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Rummut purettu. Paljon oli sitä kitkamöhnää seassa.

Huomenna pesen osan noista hiluista ja keskiviikkona toveri käyttää nuo isommat osat suuremmassa pesukoneessa. Samalla lasikuulapuhalletaan vaihteiston kotelo ja hännän kuoret. Öljypohjan ehken vien jauhemaalaukseen ja kaikki muut ulkoiset hilut keltapassivointiin.

Tämä on ainankin suunnitelma.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Harvinaista että joku pitää noinkin hyvästi huolta pikku nelosesta. :wink:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No mikäs tuossa. Eihän periaatteessa 722.3 ja .4 eroa toisistaan välityksiltään kovinkaan paljoa. .3:sessa 1-2 on välitykset himpun harvemmat, mutta ei niin merkityksellisesti. Vääntömomenttia .3 kestää 200 newtonmetriä enemmän kun .4, mutta jos myllynä on hengetön 260, niin mihinkä sitä turhaa vääntökestoakaan tarvii?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mesedesi kirjoitti:No niin. Parituntisen ruuvailun jälkeen laatikko on atomeina. Ykkösjarrupanta ja ko. rummun kitkalevyt aivan pelleillä. Ei olis pitkään tarvinnut ajella enää, kun jarrupannan niitit olisi menneet poikki, ja senjälkeen olisikin ollut totaalituho edessä.

Samoiten kakkospakan takana oleva neulalaakeri on vaihtokunnossa.

Nyt pari karelianpiirakkaa naamariin huuhdeltuna sankollisella kahvia kitusiin ja sitten jatkamma rumpujen purkamisella.

Huomenna palikat pesukoneeseen ja pientä yleissipistelyä.
mitkä niitit :roll: eihän niissä mittään niittejä taija olla :wink:
kato vaikka näitä :wink:
Viimeksi muokannut touhottaja, Ke 02.06.2010 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No raavippa tuosta pannan alareunasta neljän sentin matkalta tuo kitkapinta pois, ja kerroppa sitten minulle mitä sieltä löytyy...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no eihän sitä sentään uuvesta eikä ehjästä pannasta raaputella mittään pois :wink: ässä arvasta minä raavin :D
laitas kuva kun kummallakaan puolella ei näjy minkäänlaista niittiä :roll:
en ole pajottanu yhtään niin loppuun ajettua askia :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kuviakuviakuvia...tahtootahtoo näytänäytä...minäminä isi isi...

Ajallaan varmaan jokunen kuva tulee. Nyt en jaksa vatkata ja veivata noitten kuvapalvelimien kanssa, kun jumittaavat keskenkaiken kuitenkin.

Nyt on vaihteiston kuori lasikuulapuhallettu. Samoiten pultteja ja muttereita, sekä molemmat rummut on käyneet pesuissa.

Tänään jos vielä jaksais repiä siitä hännästä sen stefan irti, että sais sen ison kuulalaakerin pois, niin sit vois huomenna puhalluttaa senkin.

Pitäsköhän oikeestaan kysyä, että paljonko maksais uus öljypohja. Että onkohan taloudellisesti kovinkaan järkevää pulverimaalauttaa vanhaa kaukaloa, vai ostaako samalla rahalla uuden?

Ja nyt kun siitä hiveltää tuommosen putipuhtaan, niin ompa hienoo asentaa se öljyä vuotavan paskasen bensamyllyn jatkoksi...sopii yhtähyvin kuin säkkijärven polkka Frank Sinatralle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kuva

No siinon sulle sitä piloilla olevaa pantaa.

Kuva

Ja siinon niitä kitkalevyjä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

isi isi isi älä vaan mua varten enää ota kuvia, enköhän jo nähäny tarpeeks mitä lootasta tarttee nähä, kiitos vaan vaivan näöstä :oops: anteeksi että vaadin näitä kuvia sinulta, ei tule enää tapahtumaan :shock: näin nuorena poikana kaikki kiinostaa mikä vähänkin kiiltää, on vähän kuin harakka, kaikki kiiltävä talteen :twisted:
olen pahoillani :cry:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Koska tämä juttu nyt on aloitettu, niin jatketaan nyt - vaikkei kovin tämä dokumentointi niin hotsitakkaan.

Eli seuraavana päivänä takakoppa ja öljypohja kävi lasikuulamyrskyssä. Samalla pesureissulla pyykättiin myös öljypumppu, ööh...mitähän hiluja nyt lähtikään mukaan...ootas...jarrupantojen sekä keskipakosäätimen kannet...joo ja se vaihteiston kotelon ja venttiilikoneiston välissä oleva levy.

Sitten kun päästiin pesureissulta, niin kävimmä tyttöjen kanssa lenkillä lähellä sijaitsevassa siirtomaatavarakaupassa ja ostin vaseliinia ja mustaa käläkälää pullon. Suihkuttelin öljypohjaan värit ja rupesin sitten pikkuhiljaa niitä tiivisteitä levittelemään.

Vaihteensiirtäjään, keskipakosäätimen kanteen, toisiopumpun akseliin ja jarrumäntään, vähän kaikkialle, minne vaan uutta tiivaria kuuluukin laittaa. Löysin myös yhden paikan, jonne kuuluu tiiviste, mutta ko. sarjassa sitä ei ollutkaan. Ykköspannan männässä on irtonainen piikki, joka on sitten tekee sen fyysisen työnnön kiristäessä pantaa rumpua vasten. Siinä piikin juuressa on pienenpieni o-rengas, jota ei löytynytkään. Täytyy käydä ostamassa marmoritiskiltä, kun kuitenkin EPC:ssä se näkyi irto-osana olevan.

Puristaessa pakkimäntää paikalleen ja laittaessa jousia, ei ollut mitään ihmeempää ongelmaa. Vaan annas olla, Hra Murphyn täytyi työntää sormensa tähänkin savottaan ja laittaessani takimmaisen rummun mäntään tiivisteitä, piti sisemmän huulitiivisteen mennä ja ratketa, vaikka kuinka olin vaseliinilla hiveltänyt ja suojannut sen rummun kaulan, ettei tiivisteen huuli suuttuisi. Vaan se on niin (piiiiiip) tiukka, että pitihän sen mennä repeemään.

Ketutuksen multihuipentuman aikaan toveri soitti ja kutsui kylpemään, niinpä se sai jäädä niille sijoilleen silläkertaa.

No torstai oli toivoa täynnä ja takasin ähertämään. Kuten kuvista näkyi, oli jarrupannat aika finaalissa. Ja tuolla varaosalaatikossa minulla oli erittäin hyväkuntoiset pannat, joten en kehdannut enää uusiin investoida - vaan heitin ne ajossa olleet pannat sinne sekaan, koska niillä voi päästellä vielä parinsadan tuhannen kilometrin verta ainankin. Niimpä räikkä lauloi ja puolen tunnin purkamisen jälkeen minulla oli pannat kourassa.

Tänään sitten toipoi:n hyllystä löytyi samanlainen tiiviste, jonka olin särkenyt. Nyt uudella yrityksellä ja taas kalvot väliin ja ... plops...sinne meni. Äkkiä jouset paikoilleen, pipo päälle ja lukkorengas kaulaan ja puristin pipon pohjaan, jotta lukkorengas paikalleen. Samaan aikaan oli öljykylvyssä olleet uudet levyt jo imeneet öljyä itseensä, ja olivat sijoitusvalmiit.
Niissä ei ollut mitään ihmeellistä. Sen kun latoi kiekot paikalleen ja lukkorengas pitämään kiekot aloillaan. Kohdistuskin tuli tehtyä.

Nyt vaan odottelen, että postissa tulee se neulalaakeri, joka tuntuu näissä pikkulaatikoissa aina hajoavan sieltä taaemman rummun perästä. Kun sen saan kouraani ja laitettua paikalleen, niin sittenpä pääsee nuo mekaaniset osat latomaan koppaan kiinni.

Ja yhtään kuvaa ei ole otettu. En rupea rasvasilla käsillä järkkäriä räpläämään vähänväliä.
Viimeksi muokannut Mesedesi, Pe 14.05.2010 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Mukavaa luettavaa, tarina kulkee sujuvasti ja ymmärrettävällä tavalla! Jossain vaiheessa on haluna itselläkin alkaa opettelemaan automaatin saloja.
Tästä saa vähän mielikuvaa ja oikeitakin kuvia! Jos kerran puhallat/maalaat/passivoit osat, niin seuraavaksi on varmaan hiukan "kontrastia" kun laitat puhtaan paketin takaisin.
->Kohta on moottorikin käyty läpi samalla reseptillä-> "Mites tuo perä näyttää niin suttuiselta ja olisko pientä hikoiluakin?"... Ainakin itsellä tahtoo lipsahtaa...
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tiedustelin tänäaamuna passivointia. Osat voisi kuulemma tuoda, mutta menee puolitoista viikkoa, kun firmassa on joku iso tilaus menossa, jota tehdään täysipäiväisesti.

Eli pitää vaan koettaa muuten hinkata niitä puhtaiksi. :x
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin