320cdi by karala

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

miten tälläset käyrät saadaan ulos mersun autom.lootalla? Mllanen penkki, mikä vaihde yms?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

simppa80 kirjoitti:
miten tälläset käyrät saadaan ulos mersun autom.lootalla? Mllanen penkki, mikä vaihde yms?
Penkkihän on inertiapenkki ja voi mitata myös nelivetoja.
Mitattu aina nelosvaihteella. Tullu aina käytyä samassa penkissä niin muutostes arviointi helpompaa.
Karalan penkki tais näyttää suunnileen saman verran, tai pikkasen enemmän.. ei muista enää..

MoTest
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Fiksuinta onkin penkittää aina samassa penkissä, niin huomaa muutoksen parhaiten. Tuo penkki, jossa Joskami on käyttänyt autoaan, näytti mun 320cdi:lle 218 heppaa vakiona. Kuopiossa vähän myöhemmin tehoa löytyi 206 heppaa samalla kokoonpanolla mutta eri penkissä. Kuopiossa oli kyllä kuumempi ilma, joka saattaa osittain selittää eroa.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo samainen Motestin penkki näytti 110cdi Vitolle 106hv/243Nm, tehtaan ilmoitus 102/250.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JP74 kirjoitti:Fiksuinta onkin penkittää aina samassa penkissä, niin huomaa muutoksen parhaiten. Tuo penkki, jossa Joskami on käyttänyt autoaan, näytti mun 320cdi:lle 218 heppaa vakiona. Kuopiossa vähän myöhemmin tehoa löytyi 206 heppaa samalla kokoonpanolla mutta eri penkissä. Kuopiossa oli kyllä kuumempi ilma, joka saattaa osittain selittää eroa.
Ilman lämmöllä/kosteudella ja happipitoisuudella on iso merkitys siiihen
mitä sieltä tulle ulos mittushetkellä penkissä(ja tietysti myös ajossa)
sen takia pitäisi koitta aina mahdolisimman samoissa oloissa mittailla
(vaikka nehän on vaan numeroitta paperilla tärkeempää on että auto toimii)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä että paljonko lämpötilalla on vaikutusta kun puhutaan ihan numeroista. Vaikkapa yli 30 asteen helle vs. nollakeli?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

AM kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä että paljonko lämpötilalla on vaikutusta kun puhutaan ihan numeroista. Vaikkapa yli 30 asteen helle vs. nollakeli?
tuohon on vaikea antaa ykselitteistä vastausta kun vaikuttava lämpötila mitataan ahtoilmasta välijäähdyttimen jälkeen lastutetussa enempi kun vakiossa
huonoin on tilanne 320 mallissa lastutetussa voi heitellä useita kymmeniä heppoja riippuu tietenkin kuinkaa lämpotila kartat on rakenneltu mutta cooleri on aivan liian pieni kutos koneen ilmamäärälle
320 malissa pers dynossa huomaa kyllä aamu ja iltapäivän erot
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

xr kirjoitti:
AM kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä että paljonko lämpötilalla on vaikutusta kun puhutaan ihan numeroista. Vaikkapa yli 30 asteen helle vs. nollakeli?
tuohon on vaikea antaa ykselitteistä vastausta kun vaikuttava lämpötila mitataan ahtoilmasta välijäähdyttimen jälkeen lastutetussa enempi kun vakiossa
huonoin on tilanne 320 mallissa lastutetussa voi heitellä useita kymmeniä heppoja riippuu tietenkin kuinkaa lämpotila kartat on rakenneltu mutta cooleri on aivan liian pieni kutos koneen ilmamäärälle
320 malissa pers dynossa huomaa kyllä aamu ja iltapäivän erot
Tämä on todellakin totta, imulämmöt on välittömästi 80 astetta penkityksessä...Tämän takia autossani tehot ohjelmoituna jäivät 238 heppaan, vaikka syöttöä riittäisi 270 asti muistaakseni. Cooleri on ihan liian pieni jo vakioautoonkin. Ilmeisesti insinöörit ja talousosasto ovat tehneet kompromissin talousosaston hyväksi valmistuspaikassa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lämpimällä ilmalla saman kaltainen vaikutus tehoija alentavasti myös perinteisessä
vapari kaasari konessa,
ahdetussa vielä korostuu
(joskus huvitti yhteydessä bensa vehkeesä, porukka oli nähnnyt hirmu vaivan, vetänyt ahtoputkia uusiksi kiilottanut ne, hommanut kallin cuulerin mikä sekin kiilotettu, oli hauska katsoa ukkojen
reagointia kun muuten samanlaisella ei kiilotetulla cuulerilla, ahto putket hiukan eri kautta vetämällä peli alkoi poistumaan ihan eri tavalla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

30 lämpöasteen erolla vaikutus karkeasti 10% ilman tiheyteen.
S210 220 CDI A -02
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä mulla ainakin tuntu noilla helteillä, ettei kulkenu ollenkaan samaan malliin, kun viimetalven kovilla pakkasilla. karkea arvio tehoerosta jotakin 20-40 heppaa. ehkä pikkasen pieni kuuleri, niin heti on eroa. kesähelteellä +30 astetta ja talvipakkasilla -30 astetta, niin johan siinä on 60 asteen lämpötila ero. mikä taas on ilman tiheyteen, eli happipitosuuteen on jo jotakin... 20%.. paljon kuitenkin. ja liian pieni cooleri varmaan vaan tehostaa ilmiötä.

noilla ilman tieheys laskuilla tehoero olis ollu parhaimmillaan yli 50 heppaa kesällä ja talvella. mikä on jo yhden w123 200D moottorin tehon verran.
W201 250DT 20V
w201 190E
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

joskami kirjoitti:
Penkkihän on inertiapenkki ja voi mitata myös nelivetoja.
Mitattu aina nelosvaihteella. Tullu aina käytyä samassa penkissä niin muutostes arviointi helpompaa.
Karalan penkki tais näyttää suunnileen saman verran, tai pikkasen enemmän.. ei muista enää..
Miten tuo käyrä lähtee noin pieniltä kierroksilta? Meillä oli melkein 100km/h vauhtia että saimme 4 vaihteen päälle ja kierroksiakin sen 2000rpm. Ei kerkeä ahtaa siten huippu väänöille vaan ne tuli jonnekin +3000rpm tienoille. Oliko dynomode? Mulla tuo tuntui vielä pykältävän aina pienempä kun avas kaasun.. Kertokaa vielä mikä on "inertiapenkki" meillä oli jarru penkki että ilmeisesti se on ongelma tässä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Kertokaa vielä mikä on "inertiapenkki" meillä oli jarru penkki että ilmeisesti se on ongelma tässä.
Inertiapenkkisä Ei jaruutella siinä on vappasti pyörivä kappale minkä paino on tarkasti tiedossa(sen massan hitaus tiedätään, siitä sitten lasketaan kiihtyvyyden perusteela minkä laiset voimat sitä liikutta) jotenkin noin se taisi olla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

pera8x kirjoitti:kyllä mulla ainakin tuntu noilla helteillä, ettei kulkenu ollenkaan samaan malliin, kun viimetalven kovilla pakkasilla. karkea arvio tehoerosta jotakin 20-40 heppaa. ehkä pikkasen pieni kuuleri, niin heti on eroa. kesähelteellä +30 astetta ja talvipakkasilla -30 astetta, niin johan siinä on 60 asteen lämpötila ero. mikä taas on ilman tiheyteen, eli happipitosuuteen on jo jotakin... 20%.. paljon kuitenkin. ja liian pieni cooleri varmaan vaan tehostaa ilmiötä.

noilla ilman tieheys laskuilla tehoero olis ollu parhaimmillaan yli 50 heppaa kesällä ja talvella. mikä on jo yhden w123 200D moottorin tehon verran.
Se on sitten eri asia, miten ohjelma ottaa sen imuilman lämpötilan muutoksen huomioon.
Vakiossa ohjelmassa on jätetty pelivaraa, sekä max tehoa/vääntöä on rajoitettu, vaikutus jää silloin minimaalliseksi.
Lastutetussa moottorissa kaikki "löysä" otetaan käyttöön, silloin tämä imuilman lämpöasiakin alkaa tulemaan merkittäväksi, sen korjauskartta alkaakin rajoittamaan.
Kun kuumassa ilmassa olevien happiatomien määrän väheneminen on olemassa oleva tosiasia, niin ko. asiaa ei oikein voi ohjelmasta korjata.
Olosuhteet täytyy muuttaa.
Siis, jos syöttömäärän ei anneta pienentyä -> alkaa savutus ja teho ei kuitenkaan muutu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tuikku kirjoitti:
pera8x kirjoitti:kyllä mulla ainakin tuntu noilla helteillä, ettei kulkenu ollenkaan samaan malliin, kun viimetalven kovilla pakkasilla. karkea arvio tehoerosta jotakin 20-40 heppaa. ehkä pikkasen pieni kuuleri, niin heti on eroa. kesähelteellä +30 astetta ja talvipakkasilla -30 astetta, niin johan siinä on 60 asteen lämpötila ero. mikä taas on ilman tiheyteen, eli happipitosuuteen on jo jotakin... 20%.. paljon kuitenkin. ja liian pieni cooleri varmaan vaan tehostaa ilmiötä.

noilla ilman tieheys laskuilla tehoero olis ollu parhaimmillaan yli 50 heppaa kesällä ja talvella. mikä on jo yhden w123 200D moottorin tehon verran.
Se on sitten eri asia, miten ohjelma ottaa sen imuilman lämpötilan muutoksen huomioon.
Vakiossa ohjelmassa on jätetty pelivaraa, sekä max tehoa/vääntöä on rajoitettu, vaikutus jää silloin minimaalliseksi.
Lastutetussa moottorissa kaikki "löysä" otetaan käyttöön, silloin tämä imuilman lämpöasiakin alkaa tulemaan merkittäväksi, sen korjauskartta alkaakin rajoittamaan.
Kun kuumassa ilmassa olevien happiatomien määrän väheneminen on olemassa oleva tosiasia, niin ko. asiaa ei oikein voi ohjelmasta korjata.
Olosuhteet täytyy muuttaa.
Siis, jos syöttömäärän ei anneta pienentyä -> alkaa savutus ja teho ei kuitenkaan muutu.
jeps, penkkisetä sano, että niiden uudenkarhea penkki osaa laskea tehot oikein, oli ilma sitten pakkasta, tai plussaa. jotakin +20 asteiselle ilmalle ilmottaa tehot. joka tapauksessa huomattava tehoero pakkasella ja plussalla. kesäkuumalla oikein savuttaakin ja pikkupakkasella ei sauhuta oikeestaan ollenkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Vaikka se osaisi laskea hapenmäärän muutoksen lämpötilan mukaan. mutta tuskimpa se laskee/tietää milloin ohjelma alkaa rajoittamaan tehoa lämpimän ahtoilman takia. :roll:
Ahto mittarista huomaa hyvin lämpösellä kelillä vedättäessä kun ohjelma alkaa rajaamaan ahtopainetta, jotta saadaan ahdetunilman lämpöä alemmaksi. (Vakio kuuleri)
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Just just. Noista uudemmista V6 Cdi koneista tuleekin sitten melko mukavasti uudella ohjelmmalla + dpf poistolla.

Mikko T:n vitostakin otettiin +300hp & +600Nm "talvi säädöillä". :wink:

Keväällä varmaan uudemman kerran karalan tykö.

Jep, V6 CDI on kelpo moottori.

Oletteko muuten vain tyhjentäneet dpf: n vai laittaneet lisäksi sisäputket dpf pöntön sisään? Hieman työlästä, kun joutuu laittamaan y-haaran, koska putkisto jatkuu kahdella putkella pöntöltä ulos... huhu kertoo, että +25 hp olisi saatu lisää pelkällä pöntön tyhjennyksellä, kun on hyvät ohjelmistoasetukset valmiiksi käytössä.
Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulta pajaa, jossa voisi poistaa nuo hilut dpf:stä tai vaihtoehtoisesti putkittaa sen sisältä?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Division kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Just just. Noista uudemmista V6 Cdi koneista tuleekin sitten melko mukavasti uudella ohjelmmalla + dpf poistolla.

Mikko T:n vitostakin otettiin +300hp & +600Nm "talvi säädöillä". :wink:

Keväällä varmaan uudemman kerran karalan tykö.

Jep, V6 CDI on kelpo moottori.

Oletteko muuten vain tyhjentäneet dpf: n vai laittaneet lisäksi sisäputket dpf pöntön sisään? Hieman työlästä, kun joutuu laittamaan y-haaran, koska putkisto jatkuu kahdella putkella pöntöltä ulos... huhu kertoo, että +25 hp olisi saatu lisää pelkällä pöntön tyhjennyksellä, kun on hyvät ohjelmistoasetukset valmiiksi käytössä.
Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulta pajaa, jossa voisi poistaa nuo hilut dpf:stä tai vaihtoehtoisesti putkittaa sen sisältä?

Tekeekö motorbit vain softapuolen juttuja... eivätkö kerkeä hitsaushommiin kaveriksi?

Varmaan ihan normi kokenut pakoputkipaja tai kolarikorjaamo voi tehdä keisarinleikkauksen... ilmeisesti kansalaiset vain tyhjentää dpf pöntön ilman sisäputkitusta, kun kukaan ei kommentoi muuta...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Division kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Just just. Noista uudemmista V6 Cdi koneista tuleekin sitten melko mukavasti uudella ohjelmmalla + dpf poistolla.

Mikko T:n vitostakin otettiin +300hp & +600Nm "talvi säädöillä". :wink:

Keväällä varmaan uudemman kerran karalan tykö.

Jep, V6 CDI on kelpo moottori.

Oletteko muuten vain tyhjentäneet dpf: n vai laittaneet lisäksi sisäputket dpf pöntön sisään? Hieman työlästä, kun joutuu laittamaan y-haaran, koska putkisto jatkuu kahdella putkella pöntöltä ulos... huhu kertoo, että +25 hp olisi saatu lisää pelkällä pöntön tyhjennyksellä, kun on hyvät ohjelmistoasetukset valmiiksi käytössä.
Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulta pajaa, jossa voisi poistaa nuo hilut dpf:stä tai vaihtoehtoisesti putkittaa sen sisältä?

Tekeekö motorbit vain softapuolen juttuja... eivätkö kerkeä hitsaushommiin kaveriksi?

Varmaan ihan normi kokenut pakoputkipaja tai kolarikorjaamo voi tehdä keisarinleikkauksen... ilmeisesti kansalaiset vain tyhjentää dpf pöntön ilman sisäputkitusta, kun kukaan ei kommentoi muuta...
Motorbit tekee pelkkiä softahommia. Taidan soitella Tiittaselle, josko hän tekisi tyhjennyksen.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tyhjenyksen lisäksi tarvii sitiiten ohjelmma pikasen muokata ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

CDI203 kirjoitti:Tyhjenyksen lisäksi tarvii sitiiten ohjelmma pikasen muokata ;)

Tämä kyllä yleisessä tiedossa, mutta hyvä tosiaankin sanoa selvästi, ettei joku "nettiäuskova" yritä oikaista...

Kun ekusaheve nilkutta, niin V6 CDI vaatiikin joissain tapauksissa paneutumista...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tyhjenyksen lisäksi tarvii sitiiten ohjelmma pikasen muokata ;)

Tämä kyllä yleisessä tiedossa, mutta hyvä tosiaankin sanoa selvästi, ettei joku "nettiäuskova" yritä oikaista...

Kun ekusaheve nilkutta, niin V6 CDI vaatiikin joissain tapauksissa paneutumista...
Juu yleisessä tiedossa on ja paljon muutakin mistä täälä kirjotellan
ja silti aina vaan samat jutuut tulee udestaan

illala taas tuli yksi DPF pönttö poistettua herjaa tekemästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

CDI203 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tyhjenyksen lisäksi tarvii sitiiten ohjelmma pikasen muokata ;)

Tämä kyllä yleisessä tiedossa, mutta hyvä tosiaankin sanoa selvästi, ettei joku "nettiäuskova" yritä oikaista...

Kun ekusaheve nilkutta, niin V6 CDI vaatiikin joissain tapauksissa paneutumista...
Juu yleisessä tiedossa on ja paljon muutakin mistä täälä kirjotellan
ja silti aina vaan samat jutuut tulee udestaan

illala taas tuli yksi DPF pönttö poistettua herjaa tekemästä
Mikäs sitten on oikea "työjärjestys"? Eli voiko pöntön tyhjentää ja ajella Karalalle ohjelmointiin vai pitääkö pöntön tyhjennyksen lisäksi samanaikaisesti tehdä muutos softaan (ajamatta välillä lainkaan)?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

pekkavee kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tyhjenyksen lisäksi tarvii sitiiten ohjelmma pikasen muokata ;)

Tämä kyllä yleisessä tiedossa, mutta hyvä tosiaankin sanoa selvästi, ettei joku "nettiäuskova" yritä oikaista...

Kun ekusaheve nilkutta, niin V6 CDI vaatiikin joissain tapauksissa paneutumista...
Juu yleisessä tiedossa on ja paljon muutakin mistä täälä kirjotellan
ja silti aina vaan samat jutuut tulee udestaan

illala taas tuli yksi DPF pönttö poistettua herjaa tekemästä
Mikäs sitten on oikea "työjärjestys"? Eli voiko pöntön tyhjentää ja ajella Karalalle ohjelmointiin vai pitääkö pöntön tyhjennyksen lisäksi samanaikaisesti tehdä muutos softaan (ajamatta välillä lainkaan)?
Voihan sillä ajaa... huonoimmassa tapauksessa menee vikatilaan, eli ei kierrä kuin 3000 rpm... mutta eiköhän sillä silloinkin liikenteen rytmissä pysy.

Ohjelmasta poiston jälkeen ei kannata ajella dpf paikoillaan.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkavee kirjoitti: Mikäs sitten on oikea "työjärjestys"? Eli voiko pöntön tyhjentää ja ajella Karalalle ohjelmointiin vai pitääkö pöntön tyhjennyksen lisäksi samanaikaisesti tehdä muutos softaan (ajamatta välillä lainkaan)?
Parasta on jos sen voi tehdä yhtä aikaa,
(muuten järjestys riippuu siitä miten muutos tehdään, onko vika tila päälä vai ei kun ohjelmaa aletaan muuttamaan, voi olla tiedossa lisä jumppa...mutta ei mitään yli voimaista)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se näytöstäisi nyt vähän siltä.
Että jos hiukkaspöntön on "täysin ehjänä", siis autosta, joka ei ole sen olemassaolosta vielä herjannut, poistaa, niin tyhjennyksestä seuraavaa vikatilaa ei edes tarvi kuitata, vaan se poistuu "automaattisesti", kun ohjelmanmuutos tehdään.
Tämä on se helpoin vaihtoehto.

Jos taas vikamuistiin on jo kerinnyt "tarttumaan" monenmoista vaivaa, liittyen hiukkassuodattimeen, niin saattaapi olla, ettei pelkkä vikamuistin tyhjennys riitä, vaan täytyy staarilla ronkki vähän enemmän.
Mutta niinkuin CDI203 kirjoittikin, niin kyllä sen kaikista näyttäisi herjattomaksi saavan.

Jos ohjelmanmuutos tehdään ensin ja tyhjennys vasta sen jälkeen, saattaa siitäkin tulla sitten jälkeenpäin moottorin vikavalovaivaa, vaikka varsinaista vikatilaa ei tulisikkaan.

Siinä on monia vaihtoehtoja, melkein pitää staari olla, että uskaltaa siihen poistoon ruveta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

simppa80 kirjoitti: HOX HOX C30T CDI AMG -05 MYYDÄÄN !!!!
OT: Miten sä Simppa nyt jo laitoit myyntiin sun AMG:n? Eikös tuo ollut aika tuore hankinta ja olit parhaillaan laittamassa niitä fläppivaihteitakin siihen?

Meinaatko laittaa jonkun vielä äreämmän pelin vai miten?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Division kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: HOX HOX C30T CDI AMG -05 MYYDÄÄN !!!!
OT: Miten sä Simppa nyt jo laitoit myyntiin sun AMG:n? Eikös tuo ollut aika tuore hankinta ja olit parhaillaan laittamassa niitä fläppivaihteitakin siihen?

Meinaatko laittaa jonkun vielä äreämmän pelin vai miten?
No juu. Ei tätä pakko ole myydä ja kokeilu mielessä se siellä onkin. Myynti aikakin on erittäin huono joten en jaksa edes unissani uskoa että tuo nyt menisi. Huomaatte myös ilmoituksesta että ei oo panostettu ;) Onhan sitä jos jokinlaista thyyningiä mietitty niinku aina, ja ei ne vaihteet alkaneet pelaamaan. Kun avun saanti loppui englannin suunnaltakin niin olkoot, vehollahan ei paljoa tälläisten asioiden kans osata. Ei jaksa kun on muutakin ajateltavaa ja paljon. Kun katsot tuota myynti-ilmoituksen kuvaa niin syy myyntiin näkyy siinä taustalla. Rakennus projekti kovasti käynnistymäisillään. Lisäks tiedätte kaikki mitä mieltä vaimot ovat tälläisiista vehkeistä tääläisessa tilanteessa. Siispä sain hänetkin hiljaseks ainakin toistaiseks :wink:

Räyhäkästä raksa autoa olen tähän väliin miettinyt. :lol: Kerkeäähän noita autoja hommata/värkätä aina sitten kun haluaa. Nyt vaan on muut asiat tärkeämpiä. Sen kokoisen tallin olen kuitenkin päätetty rakentaa että siellä voi tehdä jotain muutakin kun säilyttää autoa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

simppa80 kirjoitti:Kun katsot tuota myynti-ilmoituksen kuvaa niin syy myyntiin näkyy siinä taustalla. Rakennus projekti kovasti käynnistymäisillään. Lisäks tiedätte kaikki mitä mieltä vaimot ovat tälläisiista vehkeistä tääläisessa tilanteessa. Siispä sain hänetkin hiljaseks ainakin toistaiseks :wink:
Älä nyt, sä et oo vaan osannu valita oikeita sanoja vaimolle. Itselläkin muija paksuna ja talo nousemassa ja käytin molempia asioita juuri verukkeena autonvaihdossa. Hommasin integroitujen lastenistuinten ja isomman peräkontin verukkeella uudemman ja tehokkaamman kulkineen :wink:
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Onko kukaan muuten mitannut tai selvittänyt ohjelmoidun E320(V6)Cdi:n 0-100 km/k kiihtyvyysarvoja?

Persdynolla arvioituna vaikuttaisi olevan n. 6,x sec luokkaa, joka ei liene kovin väärässä, ainakin jos Brabuksen mittauksiin vertailee:

With BRABUS PowerXtra D6 (III) tuning power output jumps from standard 224 hp / 165 kW to 272 hp / 200 kW at just 3,800 rpm. Simultaneously peak torque grows from normally 540 Nm to 590 Nm. Performance is on a correspondingly high level: The tuned E 320 CDI sprints from 0 - 100 km/h in just 6.5 seconds. The new top speed is 250 km/h.


Muistanko väärin, että vakiopelin kiihtyvyys on 7,7 sec 0-100 km/h?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin