http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30+330Cd/

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

varmaan se oli liian tehokas. :lol:

eivaa. mikä siinä on oikea syy, että ahtimet lähtee? vai tuleeko vaan enemmän ja isompaa tilalle?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

talvella kivempi kuulemma ajella kun ei ole niiin kauheesti jytkyä :wink:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

napa kirjoitti:kiinassahan tehdään siis merkkifirmojen merkkituotteita ja sitten niiden piraattikopioita, ei saa sekoittaa näitä keskenään... kaikki kiinassa tehty ei ole automaattisesti paskaa tai hyvää...
Eikai kukaan nii väittänykkään?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

nyt on kuulemma kaikki vanhat apulaitteet myyty ja osa uusiakin jo hommattuna. ei oo enää kuulemma tulppaa putkessa :lol:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuli oltua hovikuskina kun käytiin yks uus kiva apulaite hakemassa, kyllä se siitä taas suttaantuu ens kesää kohden :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

norsu kirjoitti:Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
onko sinne tulossa joku bensa V8 tai V12...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

napa kirjoitti:
norsu kirjoitti:Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
onko sinne tulossa joku bensa V8 tai V12...
Sierran kahenlitran OHC kolmen kautta neljän puhaltimella. :lol:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Vapari bmw 325 diesel, hämeessä on liukas talvi.....
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

norsu kirjoitti:
napa kirjoitti:
norsu kirjoitti:Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
onko sinne tulossa joku bensa V8 tai V12...
Sierran kahenlitran OHC kolmen kautta neljän puhaltimella. :lol:


UUUH.....oikeeta voimaaa. :wink:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

norsu kirjoitti:Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
juu eiköhän tuu parempi kun normi setti yhellä isolla ahtimella.. 8)
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

laineracing kirjoitti:
norsu kirjoitti:Hyvältä tosiaan vaikuttaa seuraavan setin palikat. Eiköhän se vetoaluekin parane mukavasti molemmista päistään... 8)
juu eiköhän tuu parempi kun normi setti yhellä isolla ahtimella.. 8)
No kertokaa ny muillekkin niistä palikoista, vai onko suurikin salaisuus :shock: :?:
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

apg kirjoitti:
No kertokaa ny muillekkin niistä palikoista, vai onko suurikin salaisuus :shock: :?:
johan se tuossa sanottiin... ->"Sierran kahenlitran OHC kolmen kautta neljän puhaltimella" tuota pakettihan ei perinteisesti voita mikään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

apg kirjoitti: No kertokaa ny muillekkin niistä palikoista, vai onko suurikin salaisuus :shock: :?:
En tiedä onko salaisuus vai ei, mutta eipä ole tapana muiden seteistä kertoa ilman erikseen saatua lupaa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Käy btcf:ltä lukemas.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kai jotenkin näin jotta 8mm+55pro+lysholm2300+mega+++
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:kai jotenkin näin jotta 8mm+55pro+lysholm2300+mega+++
55pro, ettei 52pro :roll:

vai että aina vain jatketaan sillä moottorinpesuaineella :? eikö olisi aika siirtyä jo oikeaan polttoaineeseen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:
laineracing kirjoitti:kai jotenkin näin jotta 8mm+55pro+lysholm2300+mega+++
55pro, ettei 52pro :roll:

vai että aina vain jatketaan sillä moottorinpesuaineella :? eikö olisi aika siirtyä jo oikeaan polttoaineeseen :wink:
lukee jotta pro55 niin semmonen.

ne on niiin nähtyjä että bensasta tuloo voimaa ihan homona. mutta toiset voi kokeilla vaikka paskojen dieselien viritystä? vaikkei aina onnistuiskaa...

http://kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1 ... 1270835105
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:
lukee jotta pro55 niin semmonen.
ok. voihan tuollaisen "omatekoisen" hybridin noinkin nimetä :D vaikka voihan se olla ihan tehtaan hyväksymäkin :roll:

muakin on alkanut tuo 52 pro tai "55 pro" jotenkin viehättämään, nyt kun ei olla pelkästään turbon varassa omissa suunnitelmissa :roll:

toki kyllähän tuo 40 superikin ihan hyviin lukemiin bensakoneessa riittää... pro 52 voi olla jo liian yliampuva katuautoon :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Mitä pitää sisällään 55pro mitä ei jo ole aiemmissa konstruktioissa ole ollut?
Onko se mainosmiesten uudelleen nimeämä versio samasta dieselahtimesta jota on ollut saatavissa jo ties kuinka kauan?
Holset siellä lukee..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Solmurauta kirjoitti:Mitä pitää sisällään 55pro mitä ei jo ole aiemmissa konstruktioissa ole ollut?
Onko se mainosmiesten uudelleen nimeämä versio samasta dieselahtimesta jota on ollut saatavissa jo ties kuinka kauan?
no mä en tiedä onko joku holsetin malli sama kun tuo pro55 semmosena sitä kuitenkin kaupataan. erikokokoinen pakosiipi kuin pro52.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

taitaa olla muuten normaali hx55, mutta siinä on pro 52 kompura+ siipi :roll: noin äkkipäätä päätellen mitoista... mikä taas ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa, kuin mitä 52 pro on... melkein 300 € halvempikin tuo "55 pro", mitä 52 pro...
Viimeksi muokannut napa, La 02.10.2010 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

laineracing kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:Mitä pitää sisällään 55pro mitä ei jo ole aiemmissa konstruktioissa ole ollut?
Onko se mainosmiesten uudelleen nimeämä versio samasta dieselahtimesta jota on ollut saatavissa jo ties kuinka kauan?
no mä en tiedä onko joku holsetin malli sama kun tuo pro55 semmosena sitä kuitenkin kaupataan. erikokokoinen pakosiipi kuin pro52.
No suurin versio HX55 mallista on 80mm pakosiivellä.
Pitäisiköhän sinun kysyä jostain ihan turbokauppiaalta noista ahtimista niin saisit viimeisintä tietoa, nuo nettikauppiaat kun eivät välttämättä omaa parasta mahdollista tietämystä ahtimista.
Holset siellä lukee..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Solmurauta kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:Mitä pitää sisällään 55pro mitä ei jo ole aiemmissa konstruktioissa ole ollut?
Onko se mainosmiesten uudelleen nimeämä versio samasta dieselahtimesta jota on ollut saatavissa jo ties kuinka kauan?
no mä en tiedä onko joku holsetin malli sama kun tuo pro55 semmosena sitä kuitenkin kaupataan. erikokokoinen pakosiipi kuin pro52.
No suurin versio HX55 mallista on 80mm pakosiivellä.
Pitäisiköhän sinun kysyä jostain ihan turbokauppiaalta noista ahtimista niin saisit viimeisintä tietoa, nuo nettikauppiaat kun eivät välttämättä omaa parasta mahdollista tietämystä ahtimista.
miks mun pitää kysellä jostain turboista jotain? kysele ite kun kerran sua se enemmän kiinnostaa. MINÄ en ole ostanu ainootakaan pro55 ahdinta enkä edes pro52 tai saati hx55....mitä kettua
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Petehri kirjoitti:


UUUH.....oikeeta voimaaa. :wink:
Luit varmaan väärin, siis ohc, ei vtec :D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:taitaa olla muuten normaali hx55, mutta siinä on pro 52 kompura+ siipi :roll: noin äkkipäätä päätellen mitoista... mikä taas ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa, kuin mitä 52 pro on... melkein 300 € halvempikin tuo "55 pro", mitä 52 pro...
pro52 tekee kuulemma ainakin pakosiaaa 606 jatkeeenaaa...
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Noita on hyllyssä riesaksi asti niin en tarvitse kiitos vain.
Holset siellä lukee..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:taitaa olla muuten normaali hx55, mutta siinä on pro 52 kompura+ siipi :roll: noin äkkipäätä päätellen mitoista... mikä taas ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa, kuin mitä 52 pro on... melkein 300 € halvempikin tuo "55 pro", mitä 52 pro...
Paperillaha toi 55 o palijo parempi dieselii mitä 52 :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Solmurauta kirjoitti:^Noita on hyllyssä riesaksi asti niin en tarvitse kiitos vain.
noni rauhotu sitten hiukan.
kalle7876
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ma 02.05.2005 17:57
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja kalle7876 »

Kyseessä on Pro55 , ei minun keksintö. Ei ole minun tekemä hybridi vaan holsetilta tullut ahdin

Mutta veikkaan että Petellä on kohta oikeeta voimaa, kun sai tulpan pois sarjan päästä
Viimeksi muokannut kalle7876, La 02.10.2010 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
käyttis 657hv 870nm 0.9bar 810009 masterpower
holset ja mp ahtimet. pakosarjan laipat yms..
www.kkdmotorsport.com
Vastaa Viestiin