W124 kaks ongelmaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W124 kaks ongelmaa?

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

Sergey kirjoitti:Vasemmalla Motonetin 12e katkasija ja oikealla alkuperäinen 1989
Tuon kytkimen saa ruuvarilla aika näppärästi auki. Itse olin sen verran laiska etten jaksanut lähteä uutta ostamaan, vaan avasin kytkimen ja pyyhkäsin kontakti pinnat kevyesti viilalla.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

JeremyH kirjoitti::oops: Köh... Mulla oli hieman luetun ymmärtämis vaikeuksia...
Puhe olikin ASD:stä eikä ASR:stä :roll:
No ABS pyörintänopeus antureita tai niiden vastinpintoja olisin syyttänyt, tosin käsittääkseni myös ASD perässä on ABS anturi (jopa vaikka ABS:eja ei autossa muuten olisikaan)
Vakkarin ei pitäisi mennä päälle, jos ASD tai ASR vilkkuu/palaa jatkuvasti, ASR:hän saa tiedon sutimisesta ABS antureilta, ASD:stä en tiedä.

Tuon Sergeyn vinkkaaman tarkistaisin ensin. :roll:

Meni höpö höpöksi, sorry.... Viisaammat jatkakaa!
No moro aika sekavaa mutta ammatti kieli .asiaan perhtynyt harrastaja jompi kampi siinä ne kolme mitkä pitää järjestää niitä oli asdrb ei kun oikeeseen järjestykseen.tv mp.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Extra offtopiccia
mika4matic kirjoitti:Tuon kytkimen saa ruuvarilla aika näppärästi auki. Itse olin sen verran laiska etten jaksanut lähteä uutta ostamaan, vaan avasin kytkimen ja pyyhkäsin kontakti pinnat kevyesti viilalla.
Jooo vaikka asia ei varsinaisesti juuri jarruvalokatkasijaan liitykään, ni tosiaan noi kaikki mersun katkasijat on "korjattavissa". Eli ne kerää niin paljon kaikkee töhkää ja paskaa että loppuu toiminta sen takia.

tässä oven katkasija, sen toiminta palautuu kun vähän hioo tuota rengasta ja lipareen kärkiä...

Kuva

Ja tässä ikkunannostin ja melkee samanlainen systeemi kaikissa katkasijoissa. Tuo sisällä oleva kuparisysteemi niin täys hapettumaa että loppuu toiminta, taas hiomapaperi ja voiteluaineet auttaa.

Kuva
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Vastaa Viestiin