Pari iltaa sitten laitoin uuden kiristimen aluslevyineen ja jousen kannakkeineen (vanha oli haljennut) paikalleen. Edellisessä viestissä toivorikkaasti mainitsin, että vanha laakeri liikkui vähän kulmikkaasti. Hihna paikalleen ja voila - sama ääni kierrosten mukaan jatkuu. Ei taida olla enää järin muota vaihtoehtoja kuin hydeputkien resonointi.
viewtopic.php?p=1383184 Tuossa topicissa pohdittiin lisälämmittimen toimintaa. Pumppu tuli ehkä vaihdettua turhaan, koska lämpösulake oli lauennut. Uusi pumppu, lämpösulake ja huoltosarja diesellaitteeseen löytyi foorumilta. Huoltosarjassa tuli mukana kannen o-renkaan ja huovan lisäksi leveämpi tiiviste, jollaista minulla ei ollut paikallaan. Päättelin sen tulevan myös kanteen, sisemmäksi. Ohjeen mukaan huovan pidike täytyi leikata hehkutulpan yläpuolelta poikki tulpan kestöiän pidentämiseksi. Alussa pumppu ei lähtenyt päälle. Webaston sulakkeet ovat relekotelossa olevat 8 ja 16 A sulakkeet. 16A sulakkeen pesän ja sulakkeen pääty oli sulanut. Sulake vaihtamalla laite toimii jälleen.
Päivällä ajelin -19C pakkasella ja mielestäni lämmityslaite ei puhaltanut täysillä kuumaa. Puhalluksen teho lie ollut riittävä, mutta vain haalea. Otin illalla vielä monoventtiilin auki. Se oli melkolailla likainen, eikä kela tahtonut irrota venttiilistä. Venttiilikara liikkuu noin 4 mm, onko normaali liike? Yt:n ohjevideot koskivat paljolti vanhempaa mallia. Olisiko tässäkin tuo venttiili vielä purkautunut? Nyt en päässyt esim tarkastamaan sen ison kumikalvon kuntoa, kun tuo karan 4 millin liike rajoitti avautumista.
Joka tapauksessa puhdistin venttiilin saatavilta osin ja laitoin paikalleen. 15 min koeajolla ei mainittavaa merkitystä lämpötilaan. Mittaus tehtiin vasemmalla kädellä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.