W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mutta ihan topikin otsikon mukaisesti, alustahommiin...

Pystärissä oli tulipellin ja runkoaisojen välissä vahviketangot, jotka M104 vaatiman tilan vuoksi on nyt poistettu.

Kuva

Aavistus on, että nykyisessä set-upissa ja ilman tukia runko elää liikaa. Ajatus olisi rakentaa merkittyihin kohtiin jonkunlaiset "iskaritornit", joko pulttaamalla sisälokasuojiin tai sitten suoraan hitsillä. Ja sitten vahva tanko niiden väliin.

Kuva

Olisiko jollain jotenkin fiksua ajatusta, miten tuo kannattaisi ajatella ja toteuttaa?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuolta löytyy näköjään vielä kuva http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=13142" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaiset putket joskus hitsailin tilalle. Voishan varmaan jotain järkevämpää ja hienompaakin laittaa.

onkohan pystylyhty jo paalissa :lol: :?: Ei voi tietää..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jupehalm kirjoitti:Tuollaiset putket joskus hitsailin tilalle. Voishan varmaan jotain järkevämpää ja hienompaakin laittaa.
Kiitti linkistä!

Kuva

Periaatteessa jotain tuon suuntaista. Miten hyvin tuossa tangossa riittää vääntölujuus, lähinnä nuolella merkityistä kohdista kohti runkoaisoja?

Omassani en oikein fiksusti saa tukitankoa kiinni runkoaisaan (ei ole tilaa). Siksi tuo ajatus iskareiden torneista.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

hismajestics kirjoitti:
jupehalm kirjoitti:Tuollaiset putket joskus hitsailin tilalle. Voishan varmaan jotain järkevämpää ja hienompaakin laittaa.
Kiitti linkistä!

Kuva

Periaatteessa jotain tuon suuntaista. Miten hyvin tuossa tangossa riittää vääntölujuus, lähinnä nuolella merkityistä kohdista kohti runkoaisoja?

Omassani en oikein fiksusti saa tukitankoa kiinni runkoaisaan (ei ole tilaa). Siksi tuo ajatus iskareiden torneista.
Alkuperäinen konstruktio on selvästi suunniteltu vastaanottamaan vetojännitystä. Litistetyn putken kyky vastaanottaa puristus- sekä vääntöjännitystä on olematon.
Kuvanmukaiset taivutetut putket eivät toimi mihinkään em. jännityksistä.
Ei herneitä nekkuun...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Matti Äyräväinen kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
jupehalm kirjoitti:Tuollaiset putket joskus hitsailin tilalle. Voishan varmaan jotain järkevämpää ja hienompaakin laittaa.
Kiitti linkistä!

Kuva

Periaatteessa jotain tuon suuntaista. Miten hyvin tuossa tangossa riittää vääntölujuus, lähinnä nuolella merkityistä kohdista kohti runkoaisoja?

Omassani en oikein fiksusti saa tukitankoa kiinni runkoaisaan (ei ole tilaa). Siksi tuo ajatus iskareiden torneista.
Alkuperäinen konstruktio on selvästi suunniteltu vastaanottamaan vetojännitystä. Litistetyn putken kyky vastaanottaa puristus- sekä vääntöjännitystä on olematon.
Kuvanmukaiset taivutetut putket eivät toimi mihinkään em. jännityksistä.
Ei herneitä nekkuun...
Näin juuri epäilinkin. Miten homma kannattaisi toteuttaa?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Matti Äyräväinen kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
jupehalm kirjoitti:Tuollaiset putket joskus hitsailin tilalle. Voishan varmaan jotain järkevämpää ja hienompaakin laittaa.
Kiitti linkistä!

Kuva

Periaatteessa jotain tuon suuntaista. Miten hyvin tuossa tangossa riittää vääntölujuus, lähinnä nuolella merkityistä kohdista kohti runkoaisoja?

Omassani en oikein fiksusti saa tukitankoa kiinni runkoaisaan (ei ole tilaa). Siksi tuo ajatus iskareiden torneista.
Alkuperäinen konstruktio on selvästi suunniteltu vastaanottamaan vetojännitystä. Litistetyn putken kyky vastaanottaa puristus- sekä vääntöjännitystä on olematon.
Kuvanmukaiset taivutetut putket eivät toimi mihinkään em. jännityksistä.
Ei herneitä nekkuun...
Niin se on. Jotain siihen piti laittaa. Näyttää edes joltain. Jos ei muuta niin sai ainakin johdot kiinni :D
Eipä tuo tulipelti kauhean paskua peltiä tuosta kiinnityskohdasta ole että varmaan sieltä ensimmäisenä lörpsähtää..

Iskareiden väliin myös mietin aikanaan jotain. Aika tötterö siihen olisi tullut jos siihen jotain olisi laittanut.
Hankala tuohon pystylyhtyyn on tehdä lisätuke eteen. Jos moottori on vähän isompi. Imu- ja pakosarjat vähän edessä.

Kuvaa vaan kehiin kun kehittää jotain hyvää sinne.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jupehalm kirjoitti:Eipä tuo tulipelti kauhean paskua peltiä tuosta kiinnityskohdasta ole että varmaan sieltä ensimmäisenä lörpsähtää..

Iskareiden väliin myös mietin aikanaan jotain. Aika tötterö siihen olisi tullut jos siihen jotain olisi laittanut.
Hankala tuohon pystylyhtyyn on tehdä lisätuke eteen. Jos moottori on vähän isompi. Imu- ja pakosarjat vähän edessä.
Projektini kori on alunperin 250CE moottorilla ja näissä, ja pienemmissä koneissa, olivat tuet tulipellistä runkoaisoihin. 280E ja CE, ja ilmeisesti myös isot dieselit, olivat varustettuja paksummilla sisälokasuojilla ja siksi niissä ei tukitankoja ole ollut.

Jotain tötteröä pitäisi kehittää, että tämänsuuntaisen tangon saisi asennettua.

Kuva

Coupen kori on löysempi kuin sedanin ja siksi ajattelin, että takaluukkuun asennan myös vahvikkeen. Ensin ajattelin puolikaaria mutta siitä tulee pikkasen liian alleviivaavaa. Jotain tällaista. Ainakin kalifornian poikien mielestä jäykistää W124 koria merkittävästi :think:

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Alustaihmettelyn välissä ratkaisu tuohon öljysuodattimen siirtoon.

Kuvassa näkyy M104 rakennelma ja nuolen kohdalla on öljynlauhdutin vesikierrolla.

Kuva

Tuon hässäkän tilalle asennetaan tällainen M103 runko (ilman suodatinta).

Kuva

Ja suodattimen paikalle pultataan tämä:

Kuva

Saadaan lisää tilaa kuten tässä (kuvassa vielä suodatin kiinni ja sininen osa on adapteri).

Kuva

Öljyn jäähdytys hoidetaan ilmalla W114 alkuperäisen öljynlauhduttimen kautta.

Kuva

Näin kai sen pitäsi toimia :)

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja mikan »

hismajestics kirjoitti:Näin juuri epäilinkin. Miten homma kannattaisi toteuttaa?
Kuva

Olisko tuossa ideaa?

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

mikan kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:Näin juuri epäilinkin. Miten homma kannattaisi toteuttaa?
Kuva

Olisko tuossa ideaa?

t. Mika
No tässähän on just se idea, todellakin :thumbup: Kiitos! Tuollaista lähden kyllä värkkäämään.

Btw, sattuuko olemaan omasi? Olisin kiinnostunut mistä materiaalista homma on rakennettu. Tai jos vaikka valmiit mitat löytyisi... 8)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja mikan »

Voi kunpa olisikin oma. Tää tais olla jonkun ruotsalaisen pystylyhty.

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

mikan kirjoitti:Tää tais olla jonkun ruotsalaisen pystylyhty.

t. Mika
Satutko muistamaan mistä/miltä saitilta kuvan bongasit?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja mikan »

Kuvan linkkasin mese.fi -foorumista, mutta alunperin tuo tais olla garaget.org -sivustosta?

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja tango »

hismajestics kirjoitti: Projektini kori on alunperin 250CE moottorilla ja näissä, ja pienemmissä koneissa, olivat tuet tulipellistä runkoaisoihin. 280E ja CE, ja ilmeisesti myös isot dieselit, olivat varustettuja paksummilla sisälokasuojilla ja siksi niissä ei tukitankoja ole ollut.
Tuossa purkamassani W115 240 3.0D:ssä ainakin on nuo tukitangot, liekö niitä sitten vielä isompia tiedä en.
hismajestics kirjoitti: Jotain tötteröä pitäisi kehittää, että tämänsuuntaisen tangon saisi asennettua.
tango(han) taipuu miten vaan :D

Vähän asiaakin, ettei mene ihan OT:ksi
Tuo purkamani peli on ollut keulakolarissa, miten kova sitä tiedä en. Onko tuon tukikepin "ansiota" että on revennyt tuosta tulipellistä, lämppärinkennon läpiviennin ympäriltä tuo pelti kohtalaisen hyvin?
Kuva
Kuva
Ajattelin, että tuon kun olisi joku "perus" Pentti aikoinaan oikonut liikennekelpoiseksi, olisiko tuota edes tullut ajatelleeksi, tuota ei meinaan havainnut kun tuo eriste oli siinä paikalla. Todennäköisesti olisi vaan vedetty aisa suoraksi ja menoks.
Edit. Väänteleekö nämä alkuperäiset hevosvoimat tuollaista koria miten paljon?
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Alustan rakentelua...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:Alustaihmettelyn välissä ratkaisu tuohon öljysuodattimen siirtoon.

Kuvassa näkyy M104 rakennelma ja nuolen kohdalla on öljynlauhdutin vesikierrolla.

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Oil_filter_housing_M104_zps5d527886.jpeg] ][/url]

Tuon hässäkän tilalle asennetaan tällainen M103 runko (ilman suodatinta).

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Oil_filter_housing_M103_zps0e5a32a7.jpeg] ][/url]

Ja suodattimen paikalle pultataan tämä:

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Mocal_pic_zpse2fd4351.jpeg] ][/url]

Saadaan lisää tilaa kuten tässä (kuvassa vielä suodatin kiinni ja sininen osa on adapteri).

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Hagmann_M104_zpsa737f0e5.jpeg] ][/url]

Öljyn jäähdytys hoidetaan ilmalla W114 alkuperäisen öljynlauhduttimen kautta.

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/radiator_w_oil_cooler_W114_zps9cfe5e9c.jpeg] ][/url]

Näin kai sen pitäsi toimia :)

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Remote_oil_filter__chart_zpsae29467f.jpeg] ][/url]
Tähän pikkasen konkretiaa.

M104 ja M103 öljynsuodattimen runko (/jalka), koossa on eroa lähinnä öljyn lauhdutuksen suhteen. M104 vesikiertoinen ja M103 ilmajäähdytetty.

Kuva

Hyvin sopii.

Kuva

Tässä alla muutama kuva, miten paljon enemmän jää tilaa M104 imusarjojen (ja pystärin tulipellin) kohdalle.

Alkuperäinen M104 suodatin jalkoineen.

Kuva

ja M103

Kuva

Ja vielä vaihdelaatikon päästä, M104 suodattimen runko.

Kuva

ja M103 runko (öljyn lauhdutuskierrolla)

Kuva

Homman nimihän oli siirtää öljynsuodatin tulipellin läheltä pois tieltä. Ihan jo suodattimen vaihtoja ajatellen, mutta ennen kaikkea kaasuvaijerin läpivientiä ja kiinnitystä varten. Tuon M103 "öljynlauhdutuskierukan" tilalle pulttaantuu siis adapteri, joka oli kuvassa tossa aikaisemmin.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Samalla ajattelin vaihtaa venttiilinkopan kannen tiivisteet ja (yrittää :twisted: ) fiksata hieman ulkonäköa.

Mistään ei löydy varmaa tietoa millä maalilla koppa alunperin on maalattu.

Kuva

Koppa vaikuttaa ainakin alkuperäiseltä. Jenkkipalstoilla (mm. peachparts) kertovat, että maali lohkeilisi myös sisäpinnalta.

Kuva

Tällä lähdin pintaa poistamaan.

Kuva

Ja ihan xxatanan kovan puristuksen jälkeen sain tällaisen tuloksen.

Kuva

Kuva

Seuraavaksi Spies Heckerin Haftgrundia pohjiksi ja joku hyvä lämmönkestomaali pintaan, esim. VHT. Vai olisko parempia ehdotuksia? :wink:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja mikan »

Olisit soodapuhalluttanut kopan, niin ei olis tarvinnut paljoa jynssätä.

Makuasia, mutta VHT wrinkle plus:lla saa mielestäni hyvän näköistä jälkeä.

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

mikan kirjoitti:Olisit soodapuhalluttanut kopan, niin ei olis tarvinnut paljoa jynssätä.

Makuasia, mutta VHT wrinkle plus:lla saa mielestäni hyvän näköistä jälkeä.

t. Mika
Totta, ei vaan satu löytymään puhallusvehkeitä. Naapurikin pisti putiikkinsa kesäksi kiinni, enkä ehtinyt lainaamaan heidän kaappiaan. Meinaatko muuten, että soodapuhalluksella pystyy tuohon pintaan? On nimittäin xxatanan kovaa ja sitkeää.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mites nämä kaksi, vasemmassa reunassa nokka-akselien kohdalla olevaa tiivisteettä saadaan irti? Pitäisi jotenkin saada työnnettyä sisäpuolelta mutta istuvat pirun tiukassa.

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja mikan »

hismajestics kirjoitti: Meinaatko muuten, että soodapuhalluksella pystyy tuohon pintaan? On nimittäin xxatanan kovaa ja sitkeää.
En varmaksi mene sanomaan, mutta ainakin aluvanteista on maalit lähtenyt soodalla ja niissäkin tehtaan maalaus on melko lujassa.
Paikkassa jossa olen omia osia puhalluttanut, on sellainen peräkärryn kokoinen kompura.

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

VHT pinnassa. Tämän jälkeen laitan oman värikoodin (180) akryyliä. Samaa kuin konehuoneessa, eli basea 5% kovettajalla. Tulee silkinhimmeä pinta ja voisi sopia oikeankin hyvin :)

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Öljynsuodattimen siirtosetti saapui.

Kuva

Logolla varustetun palikan toisella puolella on kiinnitys suodattimelle. Tämä pitää pultata johonkin fiksuun paikkaan. Eikös olekin niin, että suodattimen tulisi sijaita nokka-akseleiden linjan alapuolella ? :eh:

Kuva

Koesovituksessa huomaa kuinka paljon tilaa vapautuu vs. vanha, eli alkuperäinen runko.

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Teräspunos jarruletkut.

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Öljypuolta...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Välihuomautus. AMG:n pakosarjat tulivat ja nyt pitäisi saada vanhat irti. Saas nähdä miten käy pulttien kanssa.

Neuvotteluissa myös Megasquirtista. Omilla sähköillä mennään kyllä näin aluksi, mutta voisi olla hyvä hankinta tulevaisuutta ajatellen. Piru kun en tajua hommasta tarpeeksi. Pitää funtsata...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

jos päädyt squirttiin niin uskon että löydät apua kyllä. Tällä forumilla on taitajia ja sitte finsquirtin puolella lisää.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:jos päädyt squirttiin niin uskon että löydät apua kyllä. Tällä forumilla on taitajia ja sitte finsquirtin puolella lisää.
No mut hyvä :) Kertoisitko nyt alkuun mikä olisi optimi setti ja versio millä lähteä liikkeelle?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Itse en ole mega taitaja. Mutta täältä saa valmiiksi kasattuja, tosin tyyriiseen hintaan.
http://www.autotune.fi/kategoria/5/mega ... it-yksikot" onclick="window.open(this.href);return false;
Versiosta en osaa sanoa saako ms 1v3.0 jo flexifuel ominaisuutta? mega tietäjät vastatkaa.

kannattaa rekisteröityä tänne ja kertoa projektista niin varmaan saa apua. Tuolla on muutama jannu ketkä kasaa ns. mittatilauksena megoja.
http://www.finsquirt.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kiitti Mr300 noista vinkeistä :)

Laitoin tänään maalattua venakoppaa pakettiin uusilla tiivisteillä.

Kuva

Tuli aika hyvä omalla 180 koodin värillä. Tarkoitus oli myös asentaa AMG:n stainless pakosarjat.

Kuva

Kuten kuvasta huomaa, niin jäi uudet pakosarjat asentamatta. Yksi mutteri pyörähti kulmista kun ei mitenkään järkevästi saa alapuolelle mahtumaan kuusikulmaista avainta (hylsyä tai lenkkiä), nuljasi peruslenkillä. Toinen korkkasi kierteet kannen puolelta. Ja kahta ei muuten vaan saanut irti. Xxtun xxatana :evil:

Nyt tässä sitten ihmetellään, että millä helvetillä tuonne ahtaaseen tilaan pääsee muttereita halkomaan. Any ideas...?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

lämpöä paljon wd40 ja taas lämpöä ja sitten lukkopihdillä. Onnituisiko tuolleen ?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja tango »

Mr300 kirjoitti:lämpöä paljon wd40 ja taas lämpöä ja sitten lukkopihdillä. Onnituisiko tuolleen ?
Kovat kundit väittä, että WD:t ym. ruosteenirroittajat ehtivät haihtua lämmityksen jälkeen suihkutettuna. Oikea öljy sattaisi jopa imeytyäkin tuonne pultin ja mutterin väliin. Tiedä tuota sitten.
Vastaa Viestiin