
S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
98:a sen olla pitää, allekirjoituksen CL ei kanssa tykänny olleskaa e10:stä vaikka sen siihen pitäs soveltua. tyhjäkäynti oli epätasaista verrattuna 98:n käytön aikana 

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Kyllä 98 on se mistä tuo 12 tykkää sano suositukset mitä tahansa,nyt mittasin tarkan kulutuksen egr.n ja ilmapumpun poistamisen jälkeen 19 kaupungissa ja 11 maantiellä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Mites poistit? Toi 11 on aika vähän...joe smith kirjoitti:Kyllä 98 on se mistä tuo 12 tykkää sano suositukset mitä tahansa,nyt mittasin tarkan kulutuksen egr.n ja ilmapumpun poistamisen jälkeen 19 kaupungissa ja 11 maantiellä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Egr alipainekelloille menevät letkut tulppasin,kl:stä tilaamalla hihna joka on sen verran lyhempi et
ilmapumppu jäi pois pelistä,siis pumppu jäi paikalleen mutta ei toimi.
ilmapumppu jäi pois pelistä,siis pumppu jäi paikalleen mutta ei toimi.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
No ei perkele ollu bensan vika tuo käyntihärö.
Vika palasi. Tutkiskelin tuossa jonkuaikaa... 6. sylinterin bensasuutin menee mykäksi kun käyntihärö iskee päälle.
Laitoin ledit polttoainesuuttimien liittimiin ja kone tulille. kivasti rivissä vilkkuvat ja kun häröt iski niin 6. meni pimeäksi.
Kipinä tulee oikein kokoajan.
Ruiskupoksit vaihdoin keskenään.. ei vaikutusta. Suuttimen johdon mittasin poksilta suuttimelle ja sekin näytti olevan kunnossa. Pitää kelien parantuessa vielä kokeilla kuormittaa piuhaa enempi esim 55w lampulla niin näkee että piuha varmasti kestää kuormitustakin.
Vika palasi. Tutkiskelin tuossa jonkuaikaa... 6. sylinterin bensasuutin menee mykäksi kun käyntihärö iskee päälle.
Laitoin ledit polttoainesuuttimien liittimiin ja kone tulille. kivasti rivissä vilkkuvat ja kun häröt iski niin 6. meni pimeäksi.
Kipinä tulee oikein kokoajan.
Ruiskupoksit vaihdoin keskenään.. ei vaikutusta. Suuttimen johdon mittasin poksilta suuttimelle ja sekin näytti olevan kunnossa. Pitää kelien parantuessa vielä kokeilla kuormittaa piuhaa enempi esim 55w lampulla niin näkee että piuha varmasti kestää kuormitustakin.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Joo,totahan tarkoitin joskus jossain keskustelussa. Eli LED rivi kojelautaan vilkkumaan ruiskutuksen ja toinen rivi sytytyksen toteamiseksi. Siinä niitä sitte olis kiva seurata... Milläs jännitetasolla niitä suuttimia availlaan?Mika.T kirjoitti:No ei perkele ollu bensan vika tuo käyntihärö.
Vika palasi. Tutkiskelin tuossa jonkuaikaa... 6. sylinterin bensasuutin menee mykäksi kun käyntihärö iskee päälle.
Laitoin ledit polttoainesuuttimien liittimiin ja kone tulille. kivasti rivissä vilkkuvat ja kun häröt iski niin 6. meni pimeäksi.
Kipinä tulee oikein kokoajan.
Ruiskupoksit vaihdoin keskenään.. ei vaikutusta. Suuttimen johdon mittasin poksilta suuttimelle ja sekin näytti olevan kunnossa. Pitää kelien parantuessa vielä kokeilla kuormittaa piuhaa enempi esim 55w lampulla niin näkee että piuha varmasti kestää kuormitustakin.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
suuttimille tulee jatkuva +12v ja poksi ohjaa maadoituksella suuttimia.jsmaa kirjoitti:Milläs jännitetasolla niitä suuttimia availlaan?
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Just joo,sinne tulee siis 2 johdinta.Mika.T kirjoitti:suuttimille tulee jatkuva +12v ja poksi ohjaa maadoituksella suuttimia.jsmaa kirjoitti:Milläs jännitetasolla niitä suuttimia availlaan?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Löytyykös tältä foorumilta LH-Jetronicki osaajia?
Kylmiltään käynnistäessä kone käy noin 10min hyvin kunnes se kuutos suutin pimenee.
Lämpimänä käynnistäessä käy sen 10-15sek kaikilla ja taas se kutosen suutin pimenee.
Mikä tällaisen voi aiheuttaa... Ihan selvästi on lämmöstä riippuvainen.
Ei kai lambdakaan noin voi pokseja ohjailla että se jättäisi jonkun ruiskutuksen kokonaan väliin.
otin viteon pätkääkin kun oli pikkulamput suuttimien johdoissa kiinni niin näkee hyvin että kun lämpimänä pisti käyntiin niin hetken antaa signaalia tuolle kutosellekkin.
Silloin se tottakai käykin moitteetta.
Kylmiltään käynnistäessä kone käy noin 10min hyvin kunnes se kuutos suutin pimenee.
Lämpimänä käynnistäessä käy sen 10-15sek kaikilla ja taas se kutosen suutin pimenee.
Mikä tällaisen voi aiheuttaa... Ihan selvästi on lämmöstä riippuvainen.
Ei kai lambdakaan noin voi pokseja ohjailla että se jättäisi jonkun ruiskutuksen kokonaan väliin.

otin viteon pätkääkin kun oli pikkulamput suuttimien johdoissa kiinni niin näkee hyvin että kun lämpimänä pisti käyntiin niin hetken antaa signaalia tuolle kutosellekkin.
Silloin se tottakai käykin moitteetta.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Mistä se ottaa pyörintätiedon tai tiedot? Kylmäspreytä eka sinne suunnalle?
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
sekin kävi mielessä...
Nokka-akselilla ja vauhtipyörällä on molemmille puolille omat anturit.
Nokka-akselilla ja vauhtipyörällä on molemmille puolille omat anturit.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Ihan mutua mutta vanhas tonnaris heitettiin kylmää vettä kampiaksilan hihnapyörän taakse... tai ainakin yritettiin, kun ei ollu muuta kylmää. Pätkikö tonnari vai lopettiko se kulun noin 10min päästä, en enää muista?
Lähti kuitenkin käyntiin uudelleen kun antoi pitkään jäähtyä.
Lähti kuitenkin käyntiin uudelleen kun antoi pitkään jäähtyä.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
onko varmaa, että nimenomaan suuttimien ohjaus pimenee, eikä itse suutin...
kokeile vaihtaa vaikka kutos pytyn suutin päittäin jonkun muun pytyn kanssa ja tutki jatkuuko vika samana
suuttimet kun lämpenee, niin voi mennä oikoseen tai jotain, jos on ihan hilkulla... polttoainehan niitä normaalisti jäähdyttää ja kuumassa koneessa on polttoainekin jo valmiiksi lämmintä jne.
kokeile vaihtaa vaikka kutos pytyn suutin päittäin jonkun muun pytyn kanssa ja tutki jatkuuko vika samana

suuttimet kun lämpenee, niin voi mennä oikoseen tai jotain, jos on ihan hilkulla... polttoainehan niitä normaalisti jäähdyttää ja kuumassa koneessa on polttoainekin jo valmiiksi lämmintä jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
voisko olla että kun siellä poksin sisällä alkaa olla lämpöstä niin sieltä kutospytyn ohjaus jotenkin katkeaa, juotos irtoaa tahi joku käämi poikkeaa samaan tapaan kuin puolassakin tätä vikaa esiintyy juuri hieman lämmetessään, mitään en sähköistä ymmärrä mutta jotenki tämmönen tulis mieleen 

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
ja olet kokeillut ilman suutinta? jos nimittäin suuttimen vastus on väärä, niin voi tiputtaa lähdön pois pelistä
mutta yleensä se on kyllä sitten kerralla vainaa...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Vasen ja oikeanpuolen poksit vaihdettu ristiin. Sama "vika"
poksit käytetty myös auki ja tutkittu ettei näy huonoja/irronneita juotoksia.
Alkaa vaaka kallistua noihin asento-antureihin. Häätyy huomena hommata kylmäsryytä ja kokeilla jäähdytellä paikkoja.
Myös suuttimien resistanssit mitattu. Kaikissa 14.3-14.7ohmia.
poksit käytetty myös auki ja tutkittu ettei näy huonoja/irronneita juotoksia.
Alkaa vaaka kallistua noihin asento-antureihin. Häätyy huomena hommata kylmäsryytä ja kokeilla jäähdytellä paikkoja.
Myös suuttimien resistanssit mitattu. Kaikissa 14.3-14.7ohmia.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
mites tuo johto, kun oot mitannu että poikki ei oo, mutta oisko mahollista että jos johto olis hapettunutta ja vastus paljon normaalia suurempi että tiputtaisi siltä suuttimelta ohjauksen pois, kun Napa tuosta suuttimen vastuksesta mainitsi tuossa niin tuli mieleen että ootko mitannu vastuksia niistä että onko isoja eroja johtokohtasesti
(keljuttaa tulla ammattimiestä ohjeistamaan, mutta sitä vartenhan täällä ollaan että asiasta keskustellaan)




Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
On myös mitattu johto poksilta suuttimelle ja kokeiltu 55w halogeenikuormalla syöttämällä suora 12v poksin liittimeltä suuttimelle että piuha myös kestää kuormaa. 

Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
ompas pirullinen vika, ei kehtais nuin ison remontin jälkeen kyllä heti olla sähkövikoja korjaamassa 

Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Onko tuo LH 2.2 ,2.4 vai joku muu? Veikkaisin 2.4 kun puhuit lambdasta. Onko yleinen mersuis?
Edit: Tämä LH-jetti on siis 4.1 ( ja varmaan lisänumeroita kunkin moottorimallin kohdalla ??)
300 W140 M104.990
400 W140 M119.971
500 W140 M119.970
600 W140 M120.980
600 W129 M120.981
S420 W140 M119.971
S500 W140 M119.970
SL500 W129 M119.972
S600 W140 M120.980
SL600 W129 M120.981
Edit: Tämä LH-jetti on siis 4.1 ( ja varmaan lisänumeroita kunkin moottorimallin kohdalla ??)
300 W140 M104.990
400 W140 M119.971
500 W140 M119.970
600 W140 M120.980
600 W129 M120.981
S420 W140 M119.971
S500 W140 M119.970
SL500 W129 M119.972
S600 W140 M120.980
SL600 W129 M120.981
Viimeksi muokannut etrade, Ti 26.07.2011 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S600 sitkeä naputus.. Koneremontti. Kone kasattu ja ajos
Myös silloin, kun virta suuttimelle on katkennut?Mika.T kirjoitti:Myös suuttimien resistanssit mitattu. Kaikissa 14.3-14.7ohmia.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Just käytin taas koneen lämpimäksi. Pätkiminen alkoi taas noin 70asteessa.
Kylmäspraylla ei vaikutusta mihinkään.
tähän mennessä käyty läpi...
-Suuttimet mitattu. 14.3-14.7ohmia kaikissa.
-6. Suuttimen johto mitattu ja kokeiltu kuorman kanssa poksin liittimeltä suuttimen liittimeen.
-Suuttimelle tulee jatkuva 12v kokoajan kuten kuuluu. Miinus ohjaus katoaa 6.lta
-Sytkäpoksit vaihdettu puolelta toiselle. Ei vaikutusta. Kipinä tulee oikein.
-Ruiskupoksien paikkoja vaihdeltu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksit käytetty auki ja juotoksia tutkittu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksia jäähdytetty kylmäspraylla. Ei vaikutusta.
-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
-Kuutossylinteri käy kun vaihtaa 5. ja 6. suuttimien johtojen paikkoja. 5. ei käy.
-Nokka-akselien ja vauhtipyörän asentoantureita jäähdytetty. Ei vaikutusta
Jäljellä ois vielä lambdat ja nakutusanturit...
En oikein usko tuohon ruiskupoksi vikaankaan kun edes vikakohde ei vaihdu vaikka poksien paikkaa vaihtaa puolelta toiselle.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Kylmäspraylla ei vaikutusta mihinkään.
tähän mennessä käyty läpi...
-Suuttimet mitattu. 14.3-14.7ohmia kaikissa.
-6. Suuttimen johto mitattu ja kokeiltu kuorman kanssa poksin liittimeltä suuttimen liittimeen.
-Suuttimelle tulee jatkuva 12v kokoajan kuten kuuluu. Miinus ohjaus katoaa 6.lta
-Sytkäpoksit vaihdettu puolelta toiselle. Ei vaikutusta. Kipinä tulee oikein.
-Ruiskupoksien paikkoja vaihdeltu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksit käytetty auki ja juotoksia tutkittu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksia jäähdytetty kylmäspraylla. Ei vaikutusta.
-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
-Kuutossylinteri käy kun vaihtaa 5. ja 6. suuttimien johtojen paikkoja. 5. ei käy.
-Nokka-akselien ja vauhtipyörän asentoantureita jäähdytetty. Ei vaikutusta
Jäljellä ois vielä lambdat ja nakutusanturit...
En oikein usko tuohon ruiskupoksi vikaankaan kun edes vikakohde ei vaihdu vaikka poksien paikkaa vaihtaa puolelta toiselle.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Varmaan kova homma vaihtaa asentoantureitten paikkaa... missä lie olevatkaan. Vastusarvot olis helpompi mitata niistä... toivottavasti en muista väärin mutta ohmeja niistä mittailtiin...
LH eli ilmamassa-vastuslanka jetti. Immulla tuskin voi olla osaa ongelmassa.
LH eli ilmamassa-vastuslanka jetti. Immulla tuskin voi olla osaa ongelmassa.
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Mitä sanoi hän kun otit ASR boxin pois?Mika.T kirjoitti:-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
Toimiiko muuten normaalisti paitsi että kumi palaa...? Vai onko oletuasetus "limp mode" kun boxi on irti? Sitä vaan että kun mulla toi ASR tekee joskus pidemmällä matkalla ja yleensä hiljaisella kaasulla kiusaa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Nakutus tunnistin siellä on paskana, tai sen piuha, tai anturi on huonosti paikallaan. 
Käsittääkseni LH osaa lopettaa signaalin lähetyksen tietylle pytylle jos se saa tiedon häiriöstä nakulta.
Nakuthan saa helposti testattua. nakulta lähtee kolme piuhaa. niiden välinen vastus pitää olla ääretön.
ykkösen ja maadotuksen (johonkin runkoon) välillä pitäisi olla noin 0,6V auton ollessa tyhjäkäynnillä, ja sen pitäisi kasvaa kun antaa kierroksia koneelle. Anturi ja piuha paikoillaan. (testaus ohje autodatasta)
Vai pystyikös niiden nakujen paikkaa vaihtamaan helposti keskenään?

Käsittääkseni LH osaa lopettaa signaalin lähetyksen tietylle pytylle jos se saa tiedon häiriöstä nakulta.
Nakuthan saa helposti testattua. nakulta lähtee kolme piuhaa. niiden välinen vastus pitää olla ääretön.
ykkösen ja maadotuksen (johonkin runkoon) välillä pitäisi olla noin 0,6V auton ollessa tyhjäkäynnillä, ja sen pitäisi kasvaa kun antaa kierroksia koneelle. Anturi ja piuha paikoillaan. (testaus ohje autodatasta)
Vai pystyikös niiden nakujen paikkaa vaihtamaan helposti keskenään?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
^Kuullostaa järkevältä. Toivottavasti Mika ei joudu lähteä ledikauppaan jos laittaa nakuleidinkin vilkkumaan. Lisää googlen avulla.
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Ei todellakaan. Lähes koko moottori on kasattu noiden nakutusantureiden ympärilleJeremyH kirjoitti: Vai pystyikös niiden nakujen paikkaa vaihtamaan helposti keskenään?

Piuhatkaan ei yllä puolelta toiselle.
Eikös nuo nakutusanturit vaikuta kuitenkin sytytykseen? Piuhat ainakin menee sytkäpokseille... Vai onko tuo jo niin viisas että se osaa pätkästä jonkun tietyn sylinterin polttoaineen syötön poikki?
Nakutusantureita koneessa on neljä kappaletta.
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
eiköhän ne nakuanturit sekaa vain sytkän ajoitusta 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S600 sitkeä naputus. Koneremontti. LH-Jetronickin ihmett
Niin minustakin...