c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Pansu kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity??? :D
Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.
OK.Sittehän homma on hallussa. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

AP-race/lake kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity??? :D
Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.
OK.Sittehän homma on hallussa. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Onkos tästä nokat=päästöt hommasta jotain omaa kokemusta, vai pelkkiä Essonbaari juttuja?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Pansu kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity??? :D
Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.
OK.Sittehän homma on hallussa. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Onkos tästä nokat=päästöt hommasta jotain omaa kokemusta, vai pelkkiä Essonbaari juttuja?
:D jos virität moottorin esim. viri-nokilla(riippuu asteista ja nokan ajoitukset) ja joissain tapauksissa polttoaineen saantia parannellaan, päästölappu ei varmasti ole katsurille mieleinen. kyllä on oma kohtaisia kokemuksia.6syl.Opel cih moottorit. ennen 1978 valmistetut on sitten eri asia. kun ei päästöjä mitata.(onkohan vielä?) :thumbup: omaa pirssiä (E55),kun ilman katteja mittailtiin,ei vihreetä palkkia mittalaitteeseen tullut. uudet katit paikalleen jo vihreetä alko näkyä. sekin muutaman minuutin "kattin lämmityksen"jälkeen. :lol: mutta riippuu moottorista ja viritys-asteesta nuo päästön suuruudet. kateilla vai ilman. voin toki olla väärässä,voi olla, että kait tämän päivän moottorinohjaus "korjaa" tehon muuttajia.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Niin kuten tuonne privaan jo totesin, niin on ollut F-ryhmän autoista aina moni sataa heppaisiin katuautoihin, eikä päästöjen kanssa ole ongelmia ollut, edes sanka-aikaisten tuplawebereiden kanssa, kunhan se bensapuoli on oikein säädetty ja syttypuoli kunnossa. Asia alkoi siksi kiinnostamaan, että mikä se nyt on liian jyrkkä nokka.
Sitä hieman ihmettelen että miksi edes luulla katillisen auton päästöjen menevän läpi, jos katit on poistettu :crazy: Omassa on nyt noi 100cel kennot ja softaamisen jälkeen ei ainakaan ollut vielä mitään heikkoa saada päästölappuja, tiedä sitten noiden nokkien jälkeen, mutta uskoisin enemmän noiden kattien olevan heikoin lenkki eikä itse nokat. Jää nähtäväksi.

Nokkien speksit:
- degrees = 268°/268°
- duration = 114°
- Valve lift = 11,0mm
- lift at TDC = 1,2mm
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Mielummin kattiralli kuin nokkaralli. :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

ECU:sta ja sen ohjelmoinnista olen kysellyt Suomen maalta parin viime kuukauden aikana. Kaikki paikat mistä olen kysellyt ovat olleet sitä mieltä, että jos tiedossa on ohjelma tunnetulta tekijältä niin käytännössä eivät usko, että lisätehoa kauheasti löytyy vaikka rullilla käytäisiin ohjelma tekemässä Suomessa. Joten joudutaan turvautumaan rapakon takana olevien ohjelmiin.

Jenkkien ohjelmat siksi, että ovat ylivoimaisesti eniten autoja virittäneet (niille, jotka eivät ole ketjua seuranneet).

Itellä (ja ilmeisesti myös muilla) Eurochargedin ohjelma, joka toimii hyvin. Plussana vielä, että ennen 2013 ohjelman ostaneille kaikki hardware-muutokset = ilmainen ECU-ohjelma muutoksille.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Lape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
älä väkisin väännä. jos on paineilmaa tarjolla.puhalla tulppa-poterot puhtaaksi ja pillin kans jotain "ccr" tyyppistä ja anna muhii vähän aikaa. :thumbup:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Itsellä oli sama homma, sormet ristissä sai vääntää alkuperäiset pois, ei ole varmaan missään ollu tulpat noin tiukassa viimeiselle kierteelle asti. Ja en sitten suosittele laittamaan lämpöarvoltaan kylmempää tulppaa, vaikka miten jenkit niitä tyrkyttäisi. Tai jos välttämättä haluat niin voin myydä halvalla yhden vähän käytetyn sarjan :lol:
Just oottelis tuossa itselläkin uusi sarja pöydällä, mutta taidan jättää vaihdon samaan aikaan nokkien kanssa kun joutuu purkamaan muutenkin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Vaihettu on, ei ollut mitään ongelmaa saada irti. Aikaahan siinä menee kun niitä pahuksia on niin paljon. Allekirjoitan Pansu kommentin kylmemmistä tulpista. Ei mitään muuta kuin ongelmia.

Passelit oli muistaakseni NGK Iridium IFR6D-10.

Tulppia pahempi itellä oli perän poskitiivisteiden vaihto. On meinaan ne sokat perän sisällä melkoisesti kiinni. Ihan tosissaan piti pihtiä puristaa. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.

Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.

Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan :lol:
Mistäs tuo kaasuläppä tuli?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.

Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan :lol:
Mistäs tuo kaasuläppä tuli?
Ebay. Maksoi pari sataa vs. Vehon 1300euroa :lol: Ja tuokin on ihan Made in Germany, hieman otetaan taas mersulisää :lol:

Eipä sitten saanutkaan noita nokkia, olivat loppu/valmistus lopetettu. Mutta sainkin sitten tilalle 272asteiset Brabus speciaalit, en pistänyt pahakseni 8)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Ihmetelkääs imusarjojen mallia siitä :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Nyt näyttää hyvältä. :thumbup: Ei ole kukaan tainnut tehdä vastaavia aikaisemmin?

Sen verran tuo aurinko pilkahteli, että haaveilin jo oman auton akun laturiin laittamisesta. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuskin varmaan ainakaan samanlaisia :lol: Saa nähdä kuinka hyvin noi jäähdyttää, näkee sit kesällä varmaan lopullisen tuloksen...
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Tuli nokat vihdoinkin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Kuulostaako sitten tältä?

http://www.youtube.com/watch?v=DVh-znErt0c

Tuossa videossa taitaa olla Eurochargedin Jerryn auto.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo kaipa siihen vähän karkea käyntiääni tulee :P

Meinasin muokata tuon kompuran oman snoutin tuolle kaasuläpälle, mutta oli niin typerän muotoinen tuo alkuperäinen että tein kokonaan uuden. Pitää laittaa kuvaa kunhan saan valmiiksi.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Käy ihmeessä ensi kesänä vetämässä vartti. Todella mielenkiinnolla odotan sen tuloksia. :clap:

Itellä on vielä harkinnassa koko putkiston teko pitkistä pakosarjoista lähtien. Meinaa vaan pukata liikaa muuta homma kesälle(lämpökeskuksen teko + pari lattiavalua), että ehtisi mitään tehdä. Jos vain heittäisi tuon 62 millisen rullan paikoilleen, siihen uusi ECU-softa ja ajelisi sillä. Kyllä sillä ihan tarpeeksi bensaa saa kulumaan. Pitäisi koettaa rikkoa tuo edellisen kesän ennätys 17,07. :lol:

Jos vaikka Kemoran radalla kävisi vähän päästämässä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Kompurakin sai Wrinklet pintaan
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja C280 »

Pansu kirjoitti:[ http://img819.imageshack.us/img819/5703/img2702ez.jpg ]

Tuli nokat vihdoinkin.
Uteliaisuudesta mitä nokat maksoi?
Oftopiikkia:
Itse himoinnut kans nuota Schrickin miedompia nokkia vapari m112:seen ettei olisi katsastuksen kans sitten takkuamista http://www.ebay.de/itm/Schrick-Nockenwe ... 257b802090" onclick="window.open(this.href);return false;
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Hokke »

amgenter kirjoitti:Käy ihmeessä ensi kesänä vetämässä
Jos vaikka Kemoran radalla kävisi vähän päästämässä.
Ens kesänä olis amg klubin kanssa mahdollisuus 0-1000m kiihdytysajoon, jos kiinnostaa niin YVtä allekirjoittaneeseen
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

C280 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:[ http://img819.imageshack.us/img819/5703/img2702ez.jpg ]

Tuli nokat vihdoinkin.
Uteliaisuudesta mitä nokat maksoi?
Oftopiikkia:
Itse himoinnut kans nuota Schrickin miedompia nokkia vapari m112:seen ettei olisi katsastuksen kans sitten takkuamista http://www.ebay.de/itm/Schrick-Nockenwe ... 257b802090" onclick="window.open(this.href);return false;
~1300€ + uudet pultit + nokkien lukitustyökalut (nämä työkalut voin myydä/lainata Vehon hintoja halvemmalla jos joku tarvitsee :wink: )

Sain juuri nokat paikoilleen ja konekin vielä pyöri :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Alkas olla ahtoputketkin valmiit..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Alkas olla ahtoputketkin valmiit..
Hyvältä näyttää. Onko miten tiukka sovitus?

Tuleeko kaikki jäähdyttimet samaan kiertoon vai erotteletko jotenkin niitä?

Entäs G-vitamiinin riittoisuus (bensa) nyt kun ilmaa ainakin menee tarpeeksi?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Alimmalle pöntölle on oma kierto(kuvan ylempi kenno) ja sitten yläpuoliset välärit käyttää yhtä isompaa kennoa(kuvan alempi). Kaksi Johnssonin pumppua kierrättää veden.

Kuva

Tuo onneksi kävi jo valmiiksi aika rikkaalla, niin pitää katsella mitä seokset nyt näyttää. Onhan minulla tuo säädettävä metanoliruiskutuskin, millä hieman voi passailla. Kyllähän se Jerry lisää soppaa tarvittaessa :thumbup:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Melkein valmista, odottaa vielä paria letkuliitintä niin pääsee koeajolle :)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Melkein valmista, odottaa vielä paria letkuliitintä niin pääsee koeajolle :)
Hyvin oot saanut tukittua tavaraa pellin alle. Kehut kyllä pitää antaa toteutuksesta. Kaikki jäähdytimet ja lisäsäiliöt... missäs näistä otetaan kaikki hyöty irti? Itellä kun on IAT pysynyt kurissa ihan vaan eriytetyllä kierrolla ja vakiota isommalla jäähdyttimellä. Vai teitkö ihan vaan tekemisen ilosta? :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Hengittävyyttähän noilla jäähdytyksen lisäksi koitin hakea, mutta ajankuluksihan se pitää ressiä johonkin purkaa :lol:

Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
Vastaa Viestiin