W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:lämpöä paljon wd40 ja taas lämpöä ja sitten lukkopihdillä. Onnituisiko tuolleen ?
Periaatteessa joo, mut ei tässä tapauksessa :( Tonne pakosarjojen alaosaan ei kolmen mutterin kohdalla mahdu pihdit millään, hyvä kun yksi sormi.

Mutterit on jotain kummallista, pehmeämpää ainetta ja pyörähtää helposti kulmista. Ei nyt kuparia, mut väriltään siihen suuntaan.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja epk »

laita kuvaa siitä :)
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

hismajestics kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:lämpöä paljon wd40 ja taas lämpöä ja sitten lukkopihdillä. Onnituisiko tuolleen ?
Periaatteessa joo, mut ei tässä tapauksessa :( Tonne pakosarjojen alaosaan ei kolmen mutterin kohdalla mahdu pihdit millään, hyvä kun yksi sormi.

Mutterit on jotain kummallista, pehmeämpää ainetta ja pyörähtää helposti kulmista. Ei nyt kuparia, mut väriltään siihen suuntaan.
Voihan ne kupariakin olla? itse olen käyttänyt kuparisia lukkomuttereita.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

epk kirjoitti:laita kuvaa siitä :)
Heh, joo. Katotaan hu jos kameran salama mahtuu rakoon :)
Mr300 kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:lämpöä paljon wd40 ja taas lämpöä ja sitten lukkopihdillä. Onnituisiko tuolleen ?
Periaatteessa joo, mut ei tässä tapauksessa :( Tonne pakosarjojen alaosaan ei kolmen mutterin kohdalla mahdu pihdit millään, hyvä kun yksi sormi.

Mutterit on jotain kummallista, pehmeämpää ainetta ja pyörähtää helposti kulmista. Ei nyt kuparia, mut väriltään siihen suuntaan.
Voihan ne kupariakin olla? itse olen käyttänyt kuparisia lukkomuttereita.
Nää muuttuu Bilteman "wd40" käsittelyssä aika punaisiksi. Lähtiskö nämä lämmöllä sitten helpommin irti kuin perusmutteri?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 428
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Nuljaantuneen tai katkenneen olen monasti ottanut pois hitsaamalla jatkoksi toisen mutterin tai pultin. No tuossa kohtaa se ei onnistu niin helposti. Sitten tuumakoon hylsyt ja avaimet voivat auttaa näissä tilanteissa, esim huonoon 13mm saattaa saada (hakkaamalla) menemään 1/2 tuumaisen.

Haastava paikka. :roll:
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Jos kohteessa ei voi käyttää kunnolla lämpöä tai halkaista mutteria voisit kokeilla nanoirroitinta. Valmistajan väitteiden mukaan tunkeutuu viisi kertaa pienempiin rakoihin kuin peruslitkut. Hintaa tosin on melkoisesti eikä tälläkään ole kaikki (Jaguarin) pultit irronneet.

http://www.nanolubricant.fi/nano2025_fin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsemiä A
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Andreas kirjoitti:Jos kohteessa ei voi käyttää kunnolla lämpöä tai halkaista mutteria voisit kokeilla nanoirroitinta. Valmistajan väitteiden mukaan tunkeutuu viisi kertaa pienempiin rakoihin kuin peruslitkut. Hintaa tosin on melkoisesti eikä tälläkään ole kaikki (Jaguarin) pultit irronneet.

http://www.nanolubricant.fi/nano2025_fin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsemiä A
Hyvä vinkki! Myyvätkö suoraan tuolta Vantaalta, Salpakuja 6?

Mites muuten nuo korkanneet kierteet kannen puolelta? Helicoilillako niitä nykyisin korjataan, ei siis enää kierretappia?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2142
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

[/quote]


Mites muuten nuo korkanneet kierteet kannen puolelta? Helicoilillako niitä nykyisin korjataan, ei siis enää kierretappia?[/quote]


Moi, helicoil tai semmonen pinnapultti jossa on toisessa päässä isompi kierre kuin toisessa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja tango »

hismajestics kirjoitti:
Andreas kirjoitti:Jos kohteessa ei voi käyttää kunnolla lämpöä tai halkaista mutteria voisit kokeilla nanoirroitinta. Valmistajan väitteiden mukaan tunkeutuu viisi kertaa pienempiin rakoihin kuin peruslitkut. Hintaa tosin on melkoisesti eikä tälläkään ole kaikki (Jaguarin) pultit irronneet.

http://www.nanolubricant.fi/nano2025_fin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsemiä A
Hyvä vinkki! Myyvätkö suoraan tuolta Vantaalta, Salpakuja 6?
Saako mahdollisesti muualta(kin) kun tuolta Salpakujalta? Olisi mielenkiintoista kokeilla, edellyttäen ettei nyt ihan satasta maksa purkki :D
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Jes!! Eka flaidis on voitettu :twisted:

Kävin Biltemassa hakemassa melkein satkulla erinäisiä ruuvin ja mutterin rikkomistyökaluja

Kuva

Näitä ei sitten tarvittukaan - vielä - vaan sattui tallikolleega Akin avustama löytymään old-school nivelletty kuusikulmainen lenkki-/ hylsyavain. Sopi just ja just. Pultti saatiin voimalla irti ja etupään sarja pois.

Kuva

Kuva

Kummallisia muttereita nämä. Kuparin värisiä ja juuttuvat hemmetin tiukkaan. Pääosa irtosi kannen puolelta vaikka viikon ajan liuenneet ruosteenirroittajassa :? Vai onkohan tiukattu locktitella...

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Mega??

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

slsl77 kirjoitti:Moi, helicoil tai semmonen pinnapultti jossa on toisessa päässä isompi kierre kuin toisessa.
Moi, otin Bilteman "helikoileja" paketin, kai nämä asian ajaa. Jahka tuon toisen puolen saisin huomenna irti, niin näillä ajattelin jengat ehjätä. Ilmeisesti pitää vetää kierretapilla ensin?

EDIT: Jos oot ensi viikolla duunissa, niin voisin tulla piipahtamaan. Pitää sopia noista etunavoista sun muista.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2142
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Lomalla ensi viikon vielä ja nuo mutterit on kuparisia lukkomuttereita. Ilmeisesti 20 vuoden lämmönvaihtelut saa ne jumittumaan.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tämä päivä meni hienon sään merkeissä rannalla :thumbup:

On tullut mietittyä noita moottoritilan tukitankoja. Hain tallikollega Akilta tossa viikolla pikkasen neuvoja ajatuksiini ja homma tuli aika selväksi. Alkuperäiset tukitangot on kyllä saksanpoika tehnyt harkiten (miksei, muuten) ja tulipellistä lähtevät tangot ovat juuri vahvimmassa kulmassa runkoaisoihin nähden, abt 45 astetta. Niiden runkoaisoihin suunnittelut kiinnikkeet ovat juuri optimaalisesti apurungon suurimman väännön kohdalla ehkäisten näin mahdollista etupään ylös-alas liikehdintää.

Esimerkiksi tämä ratkaisu, josta aikaisemmin itse innostuin, on kuulemma enemmän kosmetiikkaa kuin toiminnallista vaikka hyvännäköistä jälkeä onkin. Tangoissa ei ole oikeastaan mitään vääntövastusta ylös-alas liikkeelle.

Kuva

Jotain tämänsuuntaista homman sitten tulisi olla. Eli tulipellin suuntainen vahva tanko, joka kiinnittyy päistään (ja mahdollisesti keskeltä) tulipeltiin tai samansuuntaiseen tukeen. Päistä lähtee tangot alas runkoaisoihin mahdollisimman lähellä vahvinta, 45 asteen kulmaa kiinnittyen samoihin kohtiin kuin alkuperäinen ratkaisu. Ratkaisu voisi jopa mahtua M104 ympärille :think:

Kuva

Kommentteja ja parannusehdotuksia vastaanotetaan :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mut joo, toi Megasquirt-homma taisi sitten tällä kertaa jäädä. Pyysin myyjältä perjantaina pikkasen lisätietoa miten pitkälle mega oli rakennettu ja jonkunlaista kustista miten paljon pitää vielä tehdä ollakseen optimoitu M104 HFM. Mitään ei ole kuulunut vaikka foorumilainen onkin :(
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pakosarjat lopulta irti melko vähäisin vahingoin. Ainoastaan yksi pinnapultti katkesi kannen sisään, xxatana :x Ei siis mennyt kierteitä kuten ekaks arvailin. Onko katkennut pultti sitten kahdesta pahasta vähemmän paha... Jokatapauksessa uudet pakosarjat:

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Nämä pinnapultit ja kuparimutterit onkin sitten kinkkisempi juttu. Pinnapultteja toki löytyy mutta alumiiniin kierrettäviä ei meinaa löytyä sitten millään. Eikös nyrkkisääntönä alumiiniin kierrettäville ole, että kierteen pituus tulisi olla 2-3x pultin halkaisija. Näissä pulteissa on siis kierteen pituus 16mm. Pitänee vissiin tilata Veholta.

Kuparimuttereita paikallistin Valkeakoskelle. Tuntuu vain jotenkin hassulta maksaa 1,50€ mutterista kun netistä (UK) saa 7 kpl samalla hinnalla :crazy:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mikäs on pinnapultin kierre?

Messinkimutterit 1 €/kpl.
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja mikan »

hismajestics kirjoitti: Alkuperäiset tukitangot on kyllä saksanpoika tehnyt harkiten (miksei, muuten) ja tulipellistä lähtevät tangot ovat juuri vahvimmassa kulmassa runkoaisoihin nähden, abt 45 astetta. Niiden runkoaisoihin suunnittelut kiinnikkeet ovat juuri optimaalisesti apurungon suurimman väännön kohdalla ehkäisten näin mahdollista etupään ylös-alas liikehdintää.

Kommentteja ja parannusehdotuksia vastaanotetaan :)
Mielestäni alkuperäiset tangot eivät kyllä kovin paljon vastusta etupään liikkumista ylöspäin tankojen alapään muodosta johtuen. (Litistetty putki taipuu helposti.)
Sen sijaan alaspäin suuntautuvaa liikettä ne rajoittaa, eli silloin kun tankojen pitäisi pidentyä.

Miten keulan rakenne muuten eroaa twincam-koneisessa, koska siinähän ei noita tankoja ole alunperinkään.
Autossa pitää olla turbo!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miks noi vinotuet pitäs laittaa ollenkaan? Onko rakenne muka paljonkin eri verrattuna niihin joissa niitä ei ole? tosissaan kaverini jätti ne kokonaan pois kuten 280 malli.

http://www.mercules.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tuol aika hyviä mut pieniä kuvia... Siinä ne on vain yksinkertaisesti poistaneet ko. tangot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja petri »

Sergey kirjoitti:miks noi vinotuet pitäs laittaa ollenkaan? Onko rakenne muka paljonkin eri verrattuna niihin joissa niitä ei ole? tosissaan kaverini jätti ne kokonaan pois kuten 280 malli.
280 mallin sisälokasuojat on ainakin eri varaosanumerolla. Olisko paksumpaa materiaalia?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

mikan kirjoitti:Mikäs on pinnapultin kierre?

Messinkimutterit 1 €/kpl.
Kierre on M8 ja foorumilaisen Mr300 mukaan normaalilla 1.5 nousulla. Messinkimutteri olisi kyllä kova sana mutta Aircooledin kundeilla ei ole puhelinta ja jotenkin nihkeää ruveta meilitse asiaa selvittämään. Varsinkin kun jo saitilla pahoittelevat hidasta reagointia meileihin.

Ei se mitään, foorumilaisen jaakko.putkisaaren innoittamana olin yhteydessä Merteiliin ja sieltähän näitä löytyy. Ihan edulliseen 3€ hintaan per pinnapultti ja kuparimuttereistakin tarvitsisi maksaa aivan yhtä vähän per tsibale. Jälkimmäisiä tosin löytyi vain 10 kpl... Pitää kuitenkin tehdä visiitti.
mikan kirjoitti:Mielestäni alkuperäiset tangot eivät kyllä kovin paljon vastusta etupään liikkumista ylöspäin tankojen alapään muodosta johtuen. (Litistetty putki taipuu helposti.)
Sen sijaan alaspäin suuntautuvaa liikettä ne rajoittaa, eli silloin kun tankojen pitäisi pidentyä.

Miten keulan rakenne muuten eroaa twincam-koneisessa, koska siinähän ei noita tankoja ole alunperinkään.
Nyt olisi mielenkiintoista tietää minkä voimien ehkäisemiseen nämä tangot on alunperin suunniteltu? Twincameissa tulisi olla paksummat sisälokasuojat, joten jotain jäykistystä etupäähän on haettu. Mitään keulan eroa ei ole.
Sergey kirjoitti:miks noi vinotuet pitäs laittaa ollenkaan? Onko rakenne muka paljonkin eri verrattuna niihin joissa niitä ei ole? tosissaan kaverini jätti ne kokonaan pois kuten 280 malli.

http://www.mercules.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tuol aika hyviä mut pieniä kuvia... Siinä ne on vain yksinkertaisesti poistaneet ko. tangot.
En mä tiedä miksi ne pitäisi laittaa. Jotenkin vaan tuntuu siltä :think: Hyvä linkki, kiitos!
petri kirjoitti:280 mallin sisälokasuojat on ainakin eri varaosanumerolla. Olisko paksumpaa materiaalia?
Etkö sä vähän tällä kannalla ollut kun asiasta juteltiin. Vaikuttaisi järkeen käyvältä.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pakosarjojen pinnapulttiasia on siltäosin ratkennut, että ne eivät ole verrattavissa normaaleihin pinnapultteihin. M104 pakosarjat kiinnitetään pulteilla, joissa on 16mm pitkä kierre ja tarkoitettuja alumiiniin kierrettäväksi. Tässä MB originaalit.

Kuva

Hinta on siis Merteilissä 3€/kpl. MB:n viralliset kuparimutterit ovat nykyään erilaisia kuin kuvan alkuperäisiä muistuttavat Fixuksesta löytyneet. Niin on hintakin, Merteil 3€/kpl ja Fixus 0,30€/kpl.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tää pakosarjajupakka toi mukanaan lisää kommervenkkejä kanteen katkenneen pinnapultin vuoksi mutta etuapurunko pitää kuitenkin saattaa paikoilleen. Uusia apurungon puslia ja vanhoja apurungon puslia.

Kuva

Moottorin kiinnikekumeja

Kuva

Näistä jäi pikkasen epäilyttävä fiilis, sillä (vaikkakin tilattu oikealla numerolla ja Meylen valmistamat) vaikuttavat istuvan "vinossa" alkuperäisiin.

Kuva

Kuva

Kuva

Mitäs tää tarkoittaa?

EDIT: asiavirheitä
Viimeksi muokannut hismajestics, Pe 05.07.2013 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Jouset paikalleen Petriltä lainaamani puristimen avulla. Tämä ei todellakaan ole tarkoitettu pystärin jousille mutta kun apurunko on alhaalla niin onnistuu näin.

Tossa tokassa kuvassa on pikkasen ylimääräisiä varotoimenpiteitä 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Viikonloppuna pitäisi saada paikalleen ja jarrut yms. asennettua.

Kuva
Viimeksi muokannut hismajestics, To 04.07.2013 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja petri »

hismajestics kirjoitti:
petri kirjoitti:280 mallin sisälokasuojat on ainakin eri varaosanumerolla. Olisko paksumpaa materiaalia?
Etkö sä vähän tällä kannalla ollut kun asiasta juteltiin. Vaikuttaisi järkeen käyvältä.
Näin me asiaa joskus Daazin kanssa pähkäiltiin, mitään faktaa asiasta ei tosin ole.
hismajestics kirjoitti:
Näistä jäi pikkasen epäilyttävä fiilis, sillä (vaikkakin tilattu oikealla numerolla ja Meylen valmistamat) vaikuttavat istuvan "vinossa" alkuperäisiin.

Mitäs tää tarkoittaa?
Kumin asennolla tuskin mitään väliä. jos moottorikorvakon kiinnityspiste vaan oikeassa kohdassa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Säätöä...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Etuakseli...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Nyt on kaikki palikat koossa ja näillä pitäisi saada öljynsuodatin johonkin sopivaan paikkaan ja fiksusti kiinni.

Kuva

Vasemmalla W114 originaali öljynlauhdutin. Aeroquip letku ja siihen kuuluvat liitokset ovat aika jännä kombo. Ne liitetään pysyvästi ilman mitään klemmareita. Esim. tälleen: https://www.youtube.com/watch?v=iPTTX1llORk" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Etuakseli...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tuo 114 öljynjäähdytin taitaa olla rautaa? 123:n öljynjäähdytin on alumiinia (tms kevytmetallia), hivenen tehokkaampi siis ja vähemman altis korroosiolle, käy myös samoille sijoille kuin alkuperäiset eli jäähdyttimen viereen. Onko mulla mennyt jotain ohi vai eikö tuo mahdu siihen? Karvalakkimalleissa on kyllä vain pellistä levikkeet joiden varassa jäähdytin osuu keskelle keulaa, niitä kaventamalla tai ne poistamalla mahtuu.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Etuakseli...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Olli Lajunen kirjoitti:Tuo 114 öljynjäähdytin taitaa olla rautaa? 123:n öljynjäähdytin on alumiinia (tms kevytmetallia), hivenen tehokkaampi siis ja vähemman altis korroosiolle, käy myös samoille sijoille kuin alkuperäiset eli jäähdyttimen viereen. Onko mulla mennyt jotain ohi vai eikö tuo mahdu siihen? Karvalakkimalleissa on kyllä vain pellistä levikkeet joiden varassa jäähdytin osuu keskelle keulaa, niitä kaventamalla tai ne poistamalla mahtuu.
Juu, rautaa on ja istuu alkuperäisessä setissä näin..

Kuva

Sopiiko W123 alumiininen samaan paikkaan? Jos sopii, niin semmoinen kyllä kiinnostaisi. Anybody...? :wink:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Etuakseli...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:Juu, rautaa on ja istuu alkuperäisessä setissä näin..

[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/radiator_w_oil_cooler_W114_zps9cfe5e9c.jpeg] ][/url]

Sopiiko W123 alumiininen samaan paikkaan? Jos sopii, niin semmoinen kyllä kiinnostaisi. Anybody...? :wink:
KORJAUS: öljynlauhdutin ei olekaan rautaa vaan alumiinia. Ei siis tarvetta uudelle.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Vastaa Viestiin