Raptec - Projekteja Vol1

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja JTee »

Kyllähän eräs tälläkin foorumilla pyörivä toveri driftailee s123:lla joka on höystetty 606:lla koneella ja on pärjännytkin ihan hyvin pohjoismaiden ja baltian kisoissa ;)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

(Offtopiccia=) No pitäshän sitä viritetyllä isolla diisselimoottorilla päässä aika lujaa (=alle kympin) jos Tojotan 1,6l supercharged vakiomoottorilla pääsee kunnolla ahrettuna varttimailin 9,3s/ 229kmh.
Ihan helposti vielä kun litratilavuuskin on melkeen tuplat
Holset siellä lukee..
Avatar
pavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 22:47

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pavee »

Ainoo vaan että kymppiä ei aliteta enää pelkällä voimalla, se täytys saada jotenki tiehen.. :crazy:
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

pavee kirjoitti:Ainoo vaan että kymppiä ei aliteta enää pelkällä voimalla, se täytys saada jotenki tiehen.. :crazy:
No koppa vaikka DX corollasta ja sinne nelilinkki ja riissselipannu mersusta 5bar ahtopaineella ni alkaa menee, ku onha noissa bensavehkeissäkin melkee 3,5 bar ahtoja, pitäs riisselinkii kestää pikkase enemmi ku 2bar.
Holset siellä lukee..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikö niitä isoja tehoja lähde kun saa vaan sellasen pumpun missä on tuottoa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja laineracing »

S202 kirjoitti:Eikö niitä isoja tehoja lähde kun saa vaan sellasen pumpun missä on tuottoa.
vieläku ne pysyis isoilla tehoilla nipussa,+ lähtis viivalta sillo ku valot vaihtuu :wink:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kuva
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Riisselissä pitäisi aina tehhä männät sylinteriin valmiiksi väljäksi ni ne ei leikkaa kiinni.
Sitte voi suoraan ahtaa vaikka se 5 baaria.
Ainakin rattoripullinkissa.
Sen takia semmone puol miljoonaa ajettu motti on paras aihio virittää kun son sopivan väliä.
Holset siellä lukee..
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja j.a »

kyllä noikin kuvan männät on sorvattu väljäksi... kierrosten myötä tulee lämpöä ja bullingissa ei kierrätetä kun 3000rpm,ni ei lämpömurheita.... prostock jutut sit erikseen :D
Diesel on puhtaampi
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

j.a kirjoitti:kyllä noikin kuvan männät on sorvattu väljäksi... kierrosten myötä tulee lämpöä ja bullingissa ei kierrätetä kun 3000rpm,ni ei lämpömurheita.... prostock jutut sit erikseen :D
Kyllähän muuten ihan varmasti tulee lämpöongelmia ja kiinnileikkaantumisia jos on pullingissa vakiovälykset vaikka ei kierrätetä "kuin" 3000rpm.
Tuosta asiasta on turha edes keskustella.
Tämä asia on tieto, ei mikään mutu.
Holset siellä lukee..
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja xr »

eikö nuo männät ole jo hajonneet ensin ja sen jälkeen on tullut leikkaus jäljet
nauttiikos tuo moottori jotain muutakin kuin dieseliä
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

menikös lohko pahaan kuntoon? mäntiä näköjään ainakin joutuu vaihtaan. toivottavasti sylinterit ei ottaneet pahasti kipeetä. entäs kiertokanget, vääntykö?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

onko esikammiosta puhaltava palava aine sulattanut nuo 8 kuppia ajossa männän päälle, vai onko ne koneistettu ? aika symmetrisiä on sulanneiksi, jos ovat. (silti veikkaan että ovat sulaneet :shock:)
Viimeksi muokannut johani, Ke 08.08.2012 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuppe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 12.10.2011 21:13
Paikkakunta: venäjä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja kuppe »

Siekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja maKe| »

kuppe kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).

Onko vetuja? :lol:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
kuppe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 12.10.2011 21:13
Paikkakunta: venäjä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja kuppe »

maKe| kirjoitti:
kuppe kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).

Onko vetuja? :lol:

Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jeemu »

kuppe kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Tuhannen puskee jo toi vitonenki mikä o jo melekei kasasa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

kuppe kirjoitti:
maKe| kirjoitti:
kuppe kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Jos se mersun diisselin virittäminen on niin helppoa niin miks ei ainakaan julkisesti kukaan muu kuin Petehri ole päässy yli 700 hepan? :D tosin tuossa naapurikaupungissa on yks joka todennäkösesti ylittää tuon 700 rajan tämänhetkisellä setupilla :D mutta nyt loppu offtopicci minunkin osalta.
jos nyt puhut vihreestä w124 niin likelle 800hv mennään jo :D
Liikkuuko jo noilla tehoilla? Käyttöaluekkin varmaan joku 2000rpm leveä mutumutu(?).

Onko vetuja? :lol:

Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..
Siitäpä justiin. Seki on jo hyvä suoritus kun edellinen setuppi oli omatekosella pumpulla ja sillonkin yli 600 heppaa :lol: kaveri oli koittanu siitä ohi siinä varalaskupaikalla ja ottanu kaukaa vauhit ja sillä olikin 170 vauhtia kun se kerkes metrin siitä eelle niin jäi ohitus haaveeksi kun mersu menikin uuestaan eelle ja vauhilla :D että kyllä se vissiin siitä heräilee jos kerran niin äkkiä saa 100 -> 200 kiihtymään :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja esko »

johani kirjoitti:onko esikammiosta puhaltava palava aine sulattanut nuo 8 kuppia ajossa männän päälle, vai onko ne koneistettu ? aika symmetrisiä on sulanneiksi, jos ovat. :shock:
katoin kans samaa mikäs tämän tausta on :problem:
superturboa alkaen 2003
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja maKe| »

kuppe kirjoitti:

Remmi alakieroksilla ja holsetti yläkierroksilla vetoalue on laaja..
:shock:

Rispekt.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Harmi kun ei nähty mersusta useempaa lähtöö tänään, mitäs nesteitä se siinä viivalla valutteli? Vai oonko erehtyny autosta?:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

6sivulta lainattua :D Hei mistä toi pissapojan säiliö on kotoisin? Sama konversio menossa, sulta sen 606 kävin hakemassa ja sen orkkis imusarjalla meinasin tehdä kuten tossa kuvassakin. Vanha 603 kanssa ollut säiliö ei enään mahdu, löytyiskö sulta tommosta kuvan mukaista säiliötä? Sopiiko vanhaan kiinnikkeeseen suoraan?
Petehri kirjoitti:Tässä vielä pari kuvaa konehuoneesta:

[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/E300TDT/P7180001.jpg ]
Edit: lieneekö toi w124 vapari 606 kanssa olevasta autosta kotoisin?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Petehrin projekteja

Viesti Kirjoittaja napa »

Sultzi kirjoitti:6sivulta lainattua :D Hei mistä toi pissapojan säiliö on kotoisin? Sama konversio menossa, sulta sen 606 kävin hakemassa ja sen orkkis imusarjalla meinasin tehdä kuten tossa kuvassakin. Vanha 603 kanssa ollut säiliö ei enään mahdu, löytyiskö sulta tommosta kuvan mukaista säiliötä? Sopiiko vanhaan kiinnikkeeseen suoraan?
Petehri kirjoitti:Tässä vielä pari kuvaa konehuoneesta:

[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/E300TDT/P7180001.jpg ]
Edit: lieneekö toi w124 vapari 606 kanssa olevasta autosta kotoisin?
mielestäni myös omassa 250 monivenassa on vastaava... eli olisko kaikissa monivenoissa sama, kun ilmanputsari vie sen normaali pöntön paikan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tätäkö ei uudestaan enää penkitetty, kun näyttäs olevan myynnissä? Tuliko tuossa 700 nyt tämän myllyn rajat vastaan?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
evoluution_moka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 08.04.2008 20:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja evoluution_moka »

Uudet männät keramipinnoitteilla + Arrow kiertokanget
Kuva

Kysympä tässä topicissa kun en viitti uutta turhaan perustaa. Eli mistä noita arrow kiertokankia saa tohon 606:seen kun ei mun taidoilla löydy tietoa? Ja onko nuo männät vakiot jotka vaan pinnotettu? Kiitos ja anteeks.
Avatar
sourkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 14.08.2011 16:11
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja sourkka_ »

Mulla kiinnostelis kovasti sama tieto.

Nimimerkillä, pata levällään.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

pikasella googletuksella

http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/ ... ilpakanget" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.race.fi/fi/brands" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kannattaa kysästä Kivimäeltä eli nic stonehead
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin