Mistähän löytyy ne nokka-akselin asentotunnisitimen johdot? Eli mulla on w140 600 sel, jolla olen ajanut kolme kesää. Auto on vuosimallia -92 ja ostin sen autoliikkeestä kehä III:sen varrelta
Nyt kuitenkin kun käynnistää moottorin, niin vähän ajan päästä syttyy asr valo ja moottori sammuu. Aikaisemmin
on ollut käynnistysvaikeuksia, ja tyhjäkäynti välillä vaeltava tai aaltoileva. Akku on pitänyt ladata niin täyteen kuin
vain on mahdollista. Siis kolmena edellisenä kesänä auto on toiminut, ja sillä on voinut ajaa normaalisti, paitsi
joskus kaupunkiajossa tyhjäkäynti on pudonnut johonkin 400 tai 500 kierrokseen. Muuten on ollut tehot tallella,
mutta kesän ensimmäiset käynnistämiset ovat olleet hankalia. Kävin tulpan johdot läpi, ja mittasin vastuksen.
Pitäisi olla kai siinä 2.5 kilon paikkeilla se vastus siinä tulpanhatussa. Putsasin ne tulpanhatun ja johdon väliset
liitokset, niin se taisi auttaa, (tämä siis silloin aikaisemmin kun oli niitä käyntihäiriöitä, ja epäilin ettei käynyt
kaikilla sylintereillä). Nyt siis takaisin tähän päivään, ja viimeksi pääsin ajamaan katsastukseen, mutta tuntui
että noin puolet tehoista on kateissa. Ja katsastuksen yhteydessä syttyi se asr valo. Meni muuten läpi
katsastuksesta, kun taakse oli vaihdettu narinahelat pajalla. Pääsin kuitenkin sillä vielä
kotiin saakka. Sen jälkeen en ole sillä ajanut. Olen lisännyt polttoaineen sekaan suuttimia puhdistavaa ainetta,
ja nyt kone lähtee kyllä aina käyntiin, mutta sammuu sitten vähän ajan päästä, ja myös kaasupoljin muuttuu
tosi jäykäksi. Myös pakoputkesta kuuluu pientä pauketta, kun päästää kaasun. Kierroksia ottaa kuitenkin
sinne 3000 asti, mutta jos yrittää lähteä liikkeelle, niin tehot uupuvat. Otin auki sen kuskinpuoleisen kaasuläpän,
ja mittasin ne sähköjohdot siitä liittimen päästä sinne piirikortille saakka. Johdoissa ei ollut vikaa, ja johdot näytti
muutenkin hyväkuntoisilta. Kiinnostaisi vielä tutkia ne nokka-akselin asentotunnistimen johdot ja niiden kunto.
Sytytystulpat ovat mustat väriltään kuskinpuolella lohkoa, mutta apukuskin puolella olevat ovat kahvin ruskeat,
kun niitä viimeksi tutkiskelin. Siis näyttäisi siltä että toinen puoli koneesta ei toimi kunnolla.
Vuosi sitten kesällä muuten vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta, mutta tehot oli silloin vielä tallella.
Miten sait sen kaasuläpän korjattua, veitkö auton korjaamolle ja mistä löytyi vika.
mitä korjaamoa suosittelet ko. vikojen suhteen. Löytyykö näitä kaasuläppiä jostain käytettynä tai korjattuina.
Tänne on pitänyt kirjoittaa ajat sitten, mutta kesällä hitsasin toista projektia, ja korjaamot oli kaikki
lomalla. Nyt on -96 väyrysen katsastus kesken, vielä pitää vaihtaa jarruletku. Molemmat letkut edessä
ovat menneet sen läpimenon kohdalta kuoresta halki.
Hienolta näyttää moottoritila noissa kuvissa. Itse pidän tästä korimallista ja auto on mukavan hiljainen ajaa.
Valkoinen väri saa auton näyttämään suuremmalta. Nostan hattua tolle asenteelle saada auto kuntoon,
vaikka muut sanovat mitä sanovat.