
Tänään meinasin jo luovuttaa kun kone rallatti eka käynnistykessä todella pahasti. Olin jo heittää kirveen kaivoon, ainakin työkalut lensi seinään. Hetken tuskailuani, huomasin koneen ajotuksen olevan hampaan pielessä. Nokalta hampaanverran ajotusta taakseppäin ja johan alko toimimaan, Kone käy nyt todella nätisti. Öljyt vaihdatin heti kun sain muuten nippuun. Samalla kalastelin magneetilla metllihiput öljypohjasta tyhjennysropunreijän kautta. Suodatinta vaihtaessa huomasin että suodatinkotelon pohjalla oli katkennut muoviprikka. Prikka oli noin 40mm halkasialtaan. Nuo palaset ovat kyllä haitanneet öljyn suodatusta kun suodattimen alaosa on jäännyt auki.
Ketjun liittäminen mersun omalla työkalulla on helppoa ja liitoksesta tulee hyvä. Ensin yritin vasaralla ym, mutta ei siitä mitään tullut. Salkku piti käydä hakemassa lainaan.
Niin ja lopuksi tein ilmastoinnin täytön/huollon nyt kun tuota ilmastointia tarvii. Ja sitten ei muuta kuin ajelemaan. Auto tuntuu toimivan ihan ok. Laiska vaan on tällänen vakio vito. Hieman muovinen verrattuna tohon mun toiseen regon tekemään bussiin, joka muutenkin on käytännöllisempi kuin tämä mersun oma bussimalli. Ehkäpä tästä tulee vielä matkailuauto, jos oikeen innostun tämän kanssa. MB-tehtaan bussi vaatii vaan aika rajuja muutoksia taakse että täyttää matkailuauton pykälät. Verollisia esteitä ei ole. Kulkupuolesta sen verran että tästä tuskin tulee koskaan mitään pikkusuperturboa. Syöttöä ehkä hiukka lisää. ja, ja, ja. . . .

Kyllähän toi mynäpumpun, turbon ja pakosarjan rakentaminen tietenkin kiinnostais, mutta se ei ole mitenkään järjellä selitettävissä että miksi ne pitäisin olla. Ainiin, laatikon vahvistus puuttuu tuosta listasta. Köhöm, kukas niitä vesku tekikään jos toi laatikko sattuu hajoamaan? Muutenkin kiinnostaisi kokonaiskatsaus ton laatikon ongelmista ja ratkaisuista virikäytössä.
Vielä kustannuksista: Jos työ olisi tehty merkkikorjaamolla niin työ olisi maksanut osineen noin 2100e. Tunnit + varaosat. Siihen päälle vielä uusi ennakonsäädin 300-800e ja nokka-akseli. Että oltaisko sitten jossain 3500e paikkeilla kokonaiskustannuksissa. Nyt kun tein itse niin kustanukset alle 100E jos työlle ei laske mitään. Hieman kyllä ihmetyttää tuo vehon kanta että kone pitää uusia. Kyllähän sitä konetta olisi pitänyt vähän purkaa ja kattoa että mitä on syönnyt, ennen kuin tuomio annetaan. No, tietenkin heillä pitää antaa työlle ja osille takuu ja ehkä aattelivat näin pääsevän helpommalla tarjoamalla sitä vaihtokonetta. Enkä tiedä onko veholta koneen purkua ehdotettu ollenkaan. Ex omistaja kuitenkin viheltänyt pelin poikki heti kun on kuullut arvion vaihtokoneesta (11500e+ työ).
Hieman alkaa olla väsy näiden kolmen päivän jälkeen, kun päivät venyneet 16-18 tuntiin/päivä. Ja nämä helteet. No, vito kuitenkin toimii nyt
