W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

siis virtalukko on käytetty ele huollossa korjattavana,eli oletus että on kunnossa.nuo releet kytkeytyvät ilmeisemmin maadotuksella,releiden keloille tuli 12v ,maadotusta ei tullut mutta suurin hämmätys oli tuossa releen kytkevässä piirissä oli molemmin puolin 12v :shock: ei tästä varmaan ilman staria viisaammaaksi tule,jos ajon esto ym on päällä? tuon sam ulkonäköä koitin googlettaa mutta koko sulakerasian kuvia löysin pelkästään.
flekti pyöri nyt pakkasella täysiä, 0 kelissä aaltoili ja välillä sammusikin.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Se SAM on tuo metallinen boxi, joka on painettu kiinni sulakeboxiin:
Kuva

Tossa se on irrotettuna:
Kuva

Tuota kytkentäkaaviota on silmät sirrillään vaikea tulkita, mutta taitaa kaikki muut 3-napaa(85,86,87), paitsi se jatkuva virta (30) mennä suoraan sinne SAMille, joka kaiketi sitten ohjaa sitä.

Voihan sitä kokeilla starilla, mutta ei taida laitteet herätä, kun ei saa tuota sytytysvirtaa circuit 15, joten ei niihin taida päästä käsiksi. Joskaan en ole tästä taas yhtään varma, mutta näin epäilen.

Kokeile irrottaa se SAMi, kun noissa on paljon ollut liittimissä hapettumaa (ne liittimet joilla on sulakeboxissa kiinni.)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

no joo nyt mitatessa oli järkevämpi,releet ei vedä koska ei tule ohjaus maata.hyppyjohdolla virrat päälle laitolla sytty toinen etuvalo ei muuta.avaimen antaa kääntää kerran,sitten pitää irrottaa akku hetkeksi ennen kuin huolii taas avainta.eikös starilla pääse sisään syöttämällä virta noille tarvittaville sulakkeille? go keyles tuossa autossa on,se toimi alkuun mutta nyt ei ole kuukausiin toiminut,nyt herjasi koetaulussa jotain avaimesta.ei tuolla hapettumia juuri näy,muutenkin kuivan oloset paikat ym.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Kokeilitko irrottaa sen SAMin. Ne hapettumat on on ollut yleensä siellä päässä, joilla se on kiinni siinä sulakeboxissa. Se lähtee kampeamalla alaspäin irti. Saattoi siellä olla jotkut klipsit mitkä piti ensiksi painaa.

Täytynee tutkia miten toi oikein toimii, ei ole ollut tarvetta aikaisemmin, niin en kyllä tiedä.

Joku fiksumpi voisi valaista asiaa, itellä loppuu tieto/taito.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Lukot lakkasivat toimimasta avaimesta :x
Ovet kyllä auki, mutta avaimesta painamalla lukitukseen, hetken kuuluu hurina takapenkin ja peräkontin välistä. Takaluukkukaan ei aukea kaukosäädöllä eikä etuoven napista. Takaluukusta kun painaa aukaisunappulaa, hurina taas kuuluu hetken, mutta luukku ei aukea. Onneksi aukeaa rauta-avaimella..
Samaten ovista hävinnyt imutoiminto..
Ässän pakkasraja ylitetty?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Jos muistat, omassa Ässässä sama juttu alkutalvesta 2014, Mega- Auton Star sai homman toimimaan ilman varaosia. Taisi olla kosteutta lukoissa ja auton äly avasi ovet pumpun hurinoitua liian pitkään, ja toimimattomuus lienee ollut varotoimenpide mekanismin säästämiseksi. Viisas auto!
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Esa H. kirjoitti:Lukot lakkasivat toimimasta avaimesta :x
Ovet kyllä auki, mutta avaimesta painamalla lukitukseen, hetken kuuluu hurina takapenkin ja peräkontin välistä. Takaluukkukaan ei aukea kaukosäädöllä eikä etuoven napista. Takaluukusta kun painaa aukaisunappulaa, hurina taas kuuluu hetken, mutta luukku ei aukea. Onneksi aukeaa rauta-avaimella..
Samaten ovista hävinnyt imutoiminto..
Ässän pakkasraja ylitetty?
Voisi alipaine letkut jäätyneet vie johonkin lämpöiseen talliin yöksi niin voivat kuivaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Esa H. kirjoitti:Ässän pakkasraja ylitetty?
On :D

Jäässä siellä sullakin on paikat.

Tonne päivän kuulumisiin kirjottelin jo:
CDI Ässästä webasto päälle, että pääsee liikkeelle. Hyvin toimi webasto ja lämmitti auton, mutta sitten loppu tiku ja ei riittäny käynnistykseen virta :? Nyt akku tallissa latauksessa.
Huomasin pari päivää sitten ekoilla kunnon pakkasilla, että termarihan tästä on taas mennyt, nousi 62 lämmöt ja webasto päällä pääsi 77. Silloin ulkona -20.
Sain sen sitten käyntiin ja 50 km meni ihan hyvin, sitten seisoi pihassa tunnin ja käynnistyksen jälkeen kaikki jouset ihan pohjassa. Jätin käyntiin ja 30 minuutin päästä oli vielä sama. Vähän sitten ajelin ees taas pihassa niin rupesi nousemaan. Se jäi porukoille talliin ja ML:lle tein omaan talliin tilaa. Pari päivää ollut vähintään -25 ja nytkin -28.2. Ei vaan kestä laitteet tälläsiä pakkasia.

Tohon kun vielä lisää tämänpäivän säädöt maasturin kanssa, niin hyvä tulee:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1122908" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

kuskin puolessa ei hapettumia eikä mitään ihmeellistä mutta nyt siellä on kaikissa sulakkeissa jännite,hantinpuolella taas 28,29,ja 30 sulakkeissa on 1.8v,tuleeko kaikille sulakkeille syöttö tuosta pääsyötöstä ettei näille tule jostain muusta. no nyt kuitenkin huolii avaimen joka kerta,flekti ja kaikki virrat sammuu avaimesta,parempaan päin.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

28 äänitorven releen sulake on piirissä 30, eli jatjuva virta.
29 ja 30 on moottorin ja alustan elektroniiken releelle K ja nämä on circuit 87, eli tulee jonkin releen kautta (vai samilta?). Sitäpä en saanut selville, että minkä kautta tai mistä noi toimii.

Kyllä on erikoinen tapaus tuo autosi :)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

selittäisi jos tulisi releeltä ja releen kärkiin palanut piikki niin voi antaa läpi just tollasta pientä haamujännitettä sitä 1-2v sielt tulee
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei sille oikein relettä löytynyt, (paitsi toi rele K) mutta saisiko tuosta jotain käsitystä asiaan:

Kuva

Siinä näkyy sulakepesän sisäinen johdotus (loppuosa kaaviosta), sulakkeilla f30 ja f29, niiden vieressä rele K

K40/7 = Oikea sulakepesä
N10/7 = Oikea etu SAM

Siellä autossa on noita "jakopisteitä" Z7/35 ja Z7/36 (Z7/36_1 Z7/36_2), nehän on sellaisia kolvattuja johtokasoja:
z7_36.jpg
z7_36z1.jpg
Z7/36z2 pisteen piirtää tonne samaan paikkaan, eli nämä lienee ne kolvatut johtoniput siellä Oikella edessä olevassa sulake/laite-kotelossa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Voisko joku valaista miten tälläsessä "älyautossa" noi virtapiirit 15 ja 87 muodostetaan, kun en nyt oikein tiedä mihin suuntaan se virta menee. Eli ohjaako SAM tuossa kuvassa relettä K, joka sitten tekee sen virtapiirin 87, eli releelle tulee ensiksi virta ja sulakkeet on sen jälkeen (vai toisinpäin :roll: )?

Samaan tyylliin sitten toisella puolella rele tekee virtapiirin 15 (sytytysvirta). Vanhoissakun ne tulee oikeasti virtalukolta, mutta nämä relehässäkät ei oikein ole itelle selvinnyt, mutta noin sen olen päätellyt :problem:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Joo siis... kyllä sen niin pitäisi toimia, että siihen 87 pinnaan tulee sähkö ja purkki ohjaa relettä. Kun rele vetää, jaetaan sen lähdöstä sulakkeiden kautta sähkö laitteille.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Toi releen "K" pinni 87 tulee SAMilta pinnistä 8, jossa lukee "DDA". Eli sen ohjauksen (releen pinnit 85 ja 86), lisäksi virransyöttö tulee sitten tuolta SAMilta? Luulisi, että 87 napaan tulisi kokoajan virta, jota SAMi ohjaa eteenpäin, mutta ilmeisesti ei näin ole ja tässä vaiheessa rupesinkin epäilemään, että miten toi oikein toimii :roll:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

syötin ryöstöllö virtaa noille sulakkeille joissa ei ole 12v,no auto tunnistaa tämän eikä anna kääntää avainta :mrgreen:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei ne ryöstöt oikein näissä autoissa enää toimi. Irrottasin täläkin puolelta SAMin ja katsoisin onko hapettumia. Ei välttämättä päällepäin näy mitään, kuten omissakaan testeissä ei ole näkynyt, mutta irrottamalla selvinnee totuus. Oisko siellä toisellakin puolella ollut jotain kosketushäikkää, kun ropaamisen jälkeen rupesi virtaa tulemaan (en yhtään ihmettelisi, vaikkei tänään enää tulisikaan :) ).

Sen SAMin saa aukikin helposti, näkee onko sisällä ylläreitä. Ja tietysti releet, varsinkin tuo K-rele vaihtoon tai tarkkailuun. Tietysti jos sinne ei tule virtaa edes syöttäpuolelle, niin sitten sulakepesän sisältä tai SAMista vikaa etsisin.

Tällenenkin osui googlettamalla kohdalle (noi on niitä sulakepesän sisäisiä "johdotuksia"):
Kuva

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=135111" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
pathenkilö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja pathenkilö »

Noniiin väyrynen vaihtui pienen harhailun jälkeen 2001 vuoden 320cdi ässään, on se makia peli! Mittarissa komeilee vaatimattomat 632tkm muuten toimii hienosti, mutta command ei käynnisty ollenkaan.. Ihan mykkä... Onko mitään tehtävissä?

Kuskin penkinlämmitin ei toimi, valot kyllä ovessa syttyy vaan perse ei lämpeä :shock:

Onneksi muissa istuimissa myös takana lämpiää :D

Kesällä Tuikulle lastutuksen
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

pathenkilö kirjoitti:Noniiin väyrynen vaihtui pienen harhailun jälkeen 2001 vuoden 320cdi ässään, on se makia peli! Mittarissa komeilee vaatimattomat 632tkm muuten toimii hienosti, mutta command ei käynnisty ollenkaan.. Ihan mykkä... Onko mitään tehtävissä?

Kuskin penkinlämmitin ei toimi, valot kyllä ovessa syttyy vaan perse ei lämpeä :shock:

Onneksi muissa istuimissa myös takana lämpiää :D

Kesällä Tuikulle lastutuksen
Taitaa olla eniten ajettu ässä tuo vehkeesti mistä olen kuullut :P Tai taisi nettiautossa joskus olla 700tkm ajettu, mutta kuitenkin.

Comand on yksi tyyppiongelma noissa, jos sulake on ehjä, niin luultavasti hajosi koko laite, itellä taitaa olla 4 tai 5 menossa :)

Tossa jotain vanhaa juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 23&t=98246" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuskin penkistä on itellänikin nykyisessä lämmitin mykkä, pitäsi vaihtaa toinen penkki, muttei ole jaksanut.

Ei muutakun hyviä kilometrejä!
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
pathenkilö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja pathenkilö »

Passaako muuten väkärin ja kuskin penkit ristiin? Vai alanko matkustamaan pojan kans takapenkillä :D
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Suosittelema takapenkkiä :lol:
Itse matkustanut siellä, aina kuin mahdollista.

PS. Mobilessa näin kerran myytävänä 950 000 kilometriä ajetun ässän. Koska auto oli kaupan saksassa, olevan todellisen ajomäärän olleen tuplat. Onnea hankinnan johdosta :clap:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

pathenkilö kirjoitti:Passaako muuten väkärin ja kuskin penkit ristiin? Vai alanko matkustamaan pojan kans takapenkillä :D
Penkit ei varmaan suoriltaan mene päikseen, mutta istuinosa ja selkänoja näytti samoilta, joten itselläkin on nuo irtonaisina (vänkärin penkistä irrotettu) odottamassa vaihtoa kuskin puolelle. Kuskin penkit on yleensä vielä kuluneet aika pahoiksi, joten hyvää voi olla vaikea löytää. Ainakin jos on vaalea (harmaa) nahkasisusta, musta kestää vähän paremmin aikaa.

Takapenkki on kyllä hyvä paikka, ainakin jos on Lang-malli 8)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
pathenkilö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja pathenkilö »

Mikä se nappula on siinä vaihdekepin vieressä vasemmalla kaks semmosta "~~" suunnilleen tuon näköstä merkkiä?

joku lämmitin?
mitään siitä ei kyllä tapahdu valoja ei syty.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

pathenkilö kirjoitti:Mikä se nappula on siinä vaihdekepin vieressä vasemmalla kaks semmosta "~~" suunnilleen tuon näköstä merkkiä?

joku lämmitin?
mitään siitä ei kyllä tapahdu valoja ei syty.
Webaston nappi se on.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
pathenkilö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja pathenkilö »

Tarkemmin katottuna neljä nuolta ylöspäin ja tuulettimen/propellin kuva :D

Edellinen omistaja tosiaan mainitsi, että webasto on joskus poistettu kun hajonnut, kurkkasin lokasuojan taakse ja siellä liitin ja letku valmiina, onnistuisko sinne asentaa vaan esim ebaysta saksasta w220 dieselistä purettu webasto? Piuhat kiinni ja käyntiin siittä nappulasta?

Tietenki polttoaineelle otto sinne myös
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Riippuu vähän, onko siinä napissa yksi vai kaksi valoa, jos yksi se on(/on ollut) ajonaikanen webasto vaan. Näkee toki varustekoodeistakin, 228 on "oikea"webasto.

Tossa kanssa juttua asiasta (kolmannessa viestissä on jotain omaa selvitystä asiasta):
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158913" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja ventora »

onkohan hantinpuolen sulakerasia/sam vaihtokelpoisia s500 ja s320? saman vuotisia on molemmat.
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Auto olisi W220 S320 onkohan käsijarrussa muuta kiristintä vaijerille kuin alla oleva automaatti kiristin.
Laitoin uudet hihnat ja käsijarru ei vieläkään pidä. Mielestäni automaattikiristin menee loppuun ja varat ei riitä
kunnolla levittämään hihnoja. Olen säätänyt pyörästä hihnat lähelle. Mutta säätö ei riitä.
W220 S320
pathenkilö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja pathenkilö »

noroljan kirjoitti:Riippuu vähän, onko siinä napissa yksi vai kaksi valoa, jos yksi se on(/on ollut) ajonaikanen webasto vaan. Näkee toki varustekoodeistakin, 228 on "oikea"webasto.

Tossa kanssa juttua asiasta (kolmannessa viestissä on jotain omaa selvitystä asiasta):
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158913" onclick="window.open(this.href);return false;

Kaksi valoa napissa, lisäksi varusteluettelosta löytyy tuo 228 :D

Eli käviskö tuohon nyt thermo top z ?
Oishan se makia ku ois toimiva webasto..ja vielä ajastuksetkin. Nam
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysy&vastaa.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tota Hanskin käsijarruhommaa olen ihmetellyt??

Olikos siellä auton alla joku automaattikiristys?? Siis siinä, missä liike jaetaan kahdelle vaijerille.

Kun olen moista remppaa itse tehnyt, on riittänyt käsijarrukenkien välisen säätimen ruuvailu. Vaihdoitko, tai tarkastitko linkkujen toiminnan tms.
Lukittu