Köyhä harrastaja ajaakin vanhalla paavollatuikku kirjoitti:Tässä on pari sellaista juttua, jota minä en - rajoitteisena nyt oikein ymmärrä.MatKa kirjoitti:Olisiko vinkkejä köyhälle harrastajalle kaapelista joka kykenee mersun edc16-boksin kanssa yhteistyöhön?
Onko vielä ongelma v6sen kanssa että osaan onnistuu ja osaan ei, tietää vain kokeilemalla?
"Köyhä" harrastaja tarvii kaapelin edc-16 boksiin, vieläpä V6,een.![]()
![]()
Köyhän harrastajan kuuluu ajaa "saippualaatikko" C:llä, tai Wanhalla Paawolla.
Halpa ja halpa ... mikä loppujen lopuksi on halpa ja mikä tulee sitten oikeasti käytössä halvaksi...
Kloonatut on hankintahinnaltaan halpoja.
"Oikeista", hinta/laatusuhde on varmaankin, jos ei paras - niin aivan kärkipäästä kuitenkin, MPPS:llä.
Hinta on tuollakin noussut.
Minulla kävi aikanaan "tuuri", kun ilmeisesti olin aivan ensimmäisten ostajien joukossa ja sain suunnilleen puoleen hintaan verrattuna nykyiseen.
Tuota voin suositella, on ollut erittäin hyvä, on tuossa omat puutteensa, mutta tosiaan dieseliharrastajalle erittäin hyvä.
Kalliimmatkaan ei anna mitään ratkaisevaa etua suomalaiseen autokantaan.
Ja "pienen budjetin tuunaajille" tuossa on sellainen etu, että varsinkin VW-Mersu akseli toimii hienosti, myös recovery.
Nuo ongelmaecut on edelleenkin ongelmia, kaikilla kaapeleilla.
Edit:
Ongelmallisia ecuja on nuo tietyt edc-16c31,set.
Niitä on E280 V6, jotkut uudemmat Vito-mallit, uudemmat A- ja B-mallit.
Ainoa, jonka "näkee päältä", on oikeastaan tuo E280, muut täytyy kokeilla.
Jotain ratkaisua tuohon eemeliin on kehitteillä, mutta se on ihan ajatuksen asteella vielä.

MPPS on varmasti viisain vaihtoehto, ja maksaahan se itsensä takaisin jos sen vuoksi jää yksi ecu menemättä pilalle. MPPSllä se ei liene kovin todennäköistä?
Checksumit taitaa aika hyvin laskea.
Onko MPPS muita puutteita esim mb ja vw dieseleitä ajatellen kuin tuo cp31 "ongelma"?
Siis koskeeko tuo ongelma vain e280cdi:tä? Eli ei 320?
Näkyy olevan chiptunawarehousessa Mpps stand alone master 1650e.