Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, hieno juttu.

Semmoinen pikku episodi vielä...
Se paineasetelmahan korjaa sen ylimääräisen välyksen poikkeen heti ensimmäisessä polkaisussa, mikäli vaan painelaakeri yltää kytkintä painamaan.

Mutta jottei liian hyvä olo pääsisi tulemaan, niin jos sen vauhtipyörän kynsien "säätövara" on nyt siellä painelaakerin puolella ja lopussa, niin se ei enää pysty siihen alkuperäiseen, tai oikeaan tehtäväänsä, elikkä säätämään levyn kulumisen aiheuttamaa välystä poikkeen.

Eihän naurata enää..... :lol:

Paitsi, että kun kytkin alkaa joskus luistelemaan, niin elä luistata loppuun, vaan justeeraa se painelaakeri lähemmäs sitä paineasetelmaa ja viritä paineasetelma uudestaan.......ja taas mennään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Äääh, selkä ei enää kestä laatikon nostelua niin täytyy tyytyä tähän tilanteeseen. Kattelee sitten joskus kytkimen haarukan/painelaakerin kohilleen, sitten kun jaksaa =ei ikinä

Kolinaa olen tässä yrittänyt pähkäillä että mistä johtuu. Kytkimen kun painaa pohjaan niin kolina kuuluu. Joskus myös kytkin ylhäällä ja vaihde vapaalla. Vaihdepäällä ajossa ei kolinaa kuulu. Ainakin vauhtipyörän impulssianturin hammaskehä tuli tosi lähelle moottorin lohkoa, että vois olla mahdollista että ääni kuuluu siitä. Katsotaan nyt jos vaikka ääni loppuis itsestään. Hammaskehää ei tässä mallissa tarvita (käyntinopeusmittarin anturi lukee startin hammaskehän hampaita) joten sen olisi voinnut rälläköidä poiskin, mutta silloin vauhtipyörän olisi joutunut tasapainottamaan uudestaan.

Yhteenvetona:
Vauhtipyörän sisempi eli pienempi laakeri pitää prässätä pois. Isomman laakerin sisäpuolelta tarvii hioa ainakin 2mm pois jotta kytkinakseli mahtuu siitä läpi. Isomman laakerin muovista pölysuojaa ei saa rikkoa (kuten minä tein). Kytkimen asennuksessa pienet jouset pitää olla kasassa, siis säätö alkuasennossa. Lisäksi näyttää että kytkimen painelaakerin ja asetelman väliä tarvii muokata. Esimerkiksi painelaakerin pintaan jokin ~5mm prikka. Näin kytkinhaarukka asettuu lähemmäksi oikeaa asentoaan.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kytkimen pitoa kokeiltu, loivaan ylämäkeen:
8,30s/16,70s/85,9mph.


. . . nuuh nuuh, kytkin haisee. Mutta ei luista! 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Kytkimen pitoa kokeiltu, loivaan ylämäkeen:
8,30s/16,70s/85,9mph.


. . . nuuh nuuh, kytkin haisee. Mutta ei luista! 8)
oho, tässähän on pakko kohta alkaa virittämään autoa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Laitahan veskola se vito kuntoon. Ei tule aika pitkäksi :lol: .



Täällä päin alkais olla se aika kun vitosta käsijarru tiukataan(lähes jumiin). Siis katsastus edessä. Samalla sitten kuullaan että kelpaako se kylkiputki vai ei. Aken mukaan kelpaa, se on selvitetty. Leimasin ukoista taas ei oikeen aina tiedä. Riippuu vähän mistä tuulee, millon ja miten. Vilkut katosi mittaristosta, että ne täytyis korjata. Muuten näyttäis kaikki olevan kunnossa.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

vito500tkm kirjoitti:Laitahan veskola se vito kuntoon. Ei tule aika pitkäksi :lol: .



Täällä päin alkais olla se aika kun vitosta käsijarru tiukataan(lähes jumiin). Siis katsastus edessä. Samalla sitten kuullaan että kelpaako se kylkiputki vai ei. Aken mukaan kelpaa, se on selvitetty. Leimasin ukoista taas ei oikeen aina tiedä. Riippuu vähän mistä tuulee, millon ja miten. Vilkut katosi mittaristosta, että ne täytyis korjata. Muuten näyttäis kaikki olevan kunnossa.
Kyllä näitten vitojen kanssa näköjään pääsee helpolla... :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vensku_ kirjoitti:Kyllä näitten vitojen kanssa näköjään pääsee helpolla... :lol:
Joo, nää on näitä mersutehtaan kusieviä.



Tehua tekisi taas mieli lisää :roll: .
Taitaa vaan olla täysin mahdoton yhtälö että tehoa ja parempaa heräämistä sais samalla kertaan. Isommalla ahtimella taitaa vaan herätä vieläkin huonommin kun mitä nyt. Ei ole yhtään hyvä että ahdin herää 2500-3000rpm kohdalla. Vetoalue jää silloin liian kapeaksi. Normiajossa taas ajetaan 2000-2500 kierroksilla, isompi ahdin ei olisi sillon mukana ollenkaan. HE221W ahdinta on ehdoteltu, hieman on suolainen hinta (1300-1400e). Vielä kun ei tiedä miten se käytännössä toimii. Ahtimessa on 2bar kello, taitaa mennä siihen rajoille että kestääkö viton kone sitä painetta. Nykyinen ahdin on pieni, pakopaineet nousee vielä liikaa (2bar) ja 320cdi:t menee satasen jälkeen ohi :cry: . Syöttömäärän pitäisi kyllä riittää parempiin lukemiin.

Tuon pienen vnt:n taidan sittenkin unohtaa. Taitaa olla sama kuin laittasin vanhan sprintterin ahtimen takasin paikalleen.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jaa. Eipä ollut mittaristossa iso vika, kun vilkun merkkivalo ei toiminut.
Oli ihan vaan lamppu palanut.

Tässä yön pimeydessä on savujakin mittailtu. Melko mustaa pukkasi, ihan ottalakin mitattuna.
Voimasauhuja vaimitäneoli. k=7,54
Kuva

Tyhjäkäynnillä mittari näytti tuollasta.
Kuva


Pumpun kellon letkun tukkiminen pudotti arvon k-arvon 6,54:n.

Kolme ja puoli kierrosta kellon "katsastusruuvia" sisäänpäin
ja johan rupesi savupiipun nuuskia näyttämään sellasia lukemia että viitsii leimalle mennä.
Kuva
Kuva


Sellainenkin havainto tuli tehtyä, että max kierrokset laski 400rpm kun pumpun kellon säätöä kiersi kiinni sen 3,5 kierrosta.
Ajosäädöillä 5458rpm, katastus säädöissä 5072rpm.

Käkkäri vielä....
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei luoja! :shock: Ei se kuorma-autojen savutus oo kyllä mitään Vitoihin verrattuna... :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Pitää ilmeisesti kokeilla toista ennakkoa pumpulle. Ei meinee lähteä käyntiin ilman hehkua ja kaasua. Tämä ei ole kuitenkaan uusi vaiva. Tuli 7mm pumpun asennuksen jälkeen. Kuumana jos ei muista hehkuttaa niin lähtee vain yhdellä pytyllä käyntiin jos lähtee ja siinä vaiheessa tontti on täynnä savua. En tiedä johtuuko siitä että saa liikaa ja kastelee sylinterin ja sammuttaa hehkun :shock: ? Toisaalta taas hehkutuksen jälkeen vaatii kaasua että yleensä käynnistyy. Liekkö ominaisuus... tai no kaikki viat tässä tötterössä tuntuu olevan ominaisuuksia. Laatupoikkeamaa on löytynyt vain sisävalosta joka on kaksi ja puolivuotta toiminut ongelmitta.

Turbon päivitys etenee pikkuhiljaa. Ensin täytyy löytää se sopiva ahdin.
Mitsu ahdin on käynnyt mielessä. HX taas taitaa olla enemmän bensa vehkeisiin. Vnt ahtimia ei kukaan suosittele, säätötyön takia. Minua taas pikkasen kuitenkin haluttais kokeilla että tuleeko siitä mitään. He221w on taas sen verran arvokas mutka että sillä rahalla sais kaksi jotain muuta ahdinta. Vaikeeta tämä ainakin on. Eikä vielä ole edes ahdinta valittu :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia 7 mm pumpun kanssa käynnistyksen suhteen, lähtee ilman hehkutustakin...ja tuommosta savumäärää en ole siitä saanut tulemaan vaikka on pumppu täysillä :shock: Kumassa on sitten ero, ahtimessa vai pumpussa.

Laita muuten siihen KKK ahtimeen suurempi ilmasiipi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Pumpun ennakon säädin viimeksi maksimiin. Vois vähän pyöräyttää takasin. Savua saa pumpun kellosta.

Ei saa isompaa siipeä, kysytty on. Ahdin vaihtoon. Mietin että jos uuden ahtimen laittais kannen päätyyn, laatikon päälle. Ei tarvis rintapeltiä leikellä. Samalla tulis ahtoputketkin uusiksi ja vois laittaa isomman coolerin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No kyllähän mä olen pumpun ruuvin laittanut maksimiin jo silloin 3 vuotta sitten :roll:

Mahtaa sen katsastusmies kiittää sinua siitä turbosta siinä laatikon päällä, kun on niin helppo tarkistaa, että on alkuperäinen :wink:

No pakoputken saisi ainakin komeasti konepellin läpi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ilmeisesti mynän ja pp pumpuissa on eroja.
Paljonko mynä pumpulla on maksimisyöttömäärä?
Vai oisko säätimissä eroja, (manuaali/automaatti).

Savut pitäisi tietenkin yrittää tästä saada mahdollisimman hyvin hyötykäyttöön.
Reilu kahden kilon ahtopaineilla irtoaa 5,5bar pakopainetta.
Varaa tehon nousuun olisi n. 20-30hv.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolla elementillä sen pitäisi olla 133 millikuutiota.

Mulla riittää vähän reilu bari polttamaan kaiken syötön. Ahtopaineen muutos 1,2 -> 1,4 ei vaikuta kiihtyvyysaikaan stripillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Sen mukaan tässä pitäis olla pienempi max syöttömäärä (120).
Turbo ilmeisesti joku muokattu garrett? Mitkä oli pakopaineet tällä?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vakio gt20 se silloin oli, en niitä pakopaineita saanut mitattua sillä vanhalla ahtimella...meni asteikon yli ja sitten se koko ahdin oikeastaan hajosi tai ainakin olisi hajonnut heti kohta. Voihan se olla, ettei se pumppu anna niin paljon kuin elementtin pitäisi antaa.

17 sekuntia se kuitenkin meni vartilla...painetta oli 1,2 barin luokkaa.

Niin joo toi pumppu täytyy muuten tarkistaa syöttömäärän osalta samalla kun se päivitetään. Selviää sekin puuttuuko sieltä tavaraa. En ainakaan ole keksinyt mikä ne voisi rajoittaa.

Tällä hetkelä siellä Vitossa on custom turbo, nestejäähdytetty joku, no turboeemeli varmaan muistaa tarkemmin mikä, joku japanilainen keskiö vahvemmalla laakeroinnilla, sitten on ne GT20:n pesät sorvattuna. Ilmaa tulee entisen puolen barin sijaan yksi bar paikallaan poljettaessa. Varttia tuolla ei ole vielä päästy ajamaan, valitettavasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:...Voihan se olla, ettei se pumppu anna niin paljon kuin elementtin pitäisi antaa.
Siltä tuo vähän kuulostaa.

Omassa tuo varttimaili aika olisi reilusti parempi jos turbo toimis niin kuin pitää. Puutuu heti satasen jälkeen, kun kierroksilla vedätetään pitempään, nelos ja vitos vaihteella. Turbon lisäksi pakosarja, äänenvaimennin ja ahtoputki(cooleri-imusarja) ahdistaa. Ne kun tässä saa kuntoon niin luulis lähtevän... tasauspyörästö ainakin.

Niin joo toi pumppu täytyy muuten tarkistaa syöttömäärän osalta samalla kun se päivitetään.
Mitäs tuo päivitys tällä kertaa pitää sisällään?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

vito500tkm kirjoitti:Pitää ilmeisesti kokeilla toista ennakkoa pumpulle. Ei meinee lähteä käyntiin ilman hehkua ja kaasua. Tämä ei ole kuitenkaan uusi vaiva. Tuli 7mm pumpun asennuksen jälkeen.
Tais tulla vähän höpötettyä. Kuvia selatessa tuli video vastaan, kuvattu kun 7mm pumppu on paikallaan.
Hyvinhän tuo lähti sillon käymään.
Kuva

Tuon jälkeen ennakko säädetty maksimiin. Toinen muutos on ppd:llä laitettu syöttöä rajoittava pultti, pumpun kyljessä. Se on pudonnut jonnekkin pois. Jostain näistä tuo huono käyntiin lähtö johtuu. Tuskin kone vielä niin loppu on.... tai sitten on. Täytyypä tutkailla asiaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Mitäs tuo päivitys tällä kertaa pitää sisällään?
Kai ne on keksinyt jotain sinne, niin että saa lisää tehoa :lol: Muutoin ei ole hajuakaan maksaako se paljon vai vähän, mutta tokkopa sillä on niin väliä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ajan tappamiseksi purin viton vaimenninta.
Tämmöstä lötyy sisältä:
KuvaKuva

Tulo
Kuva

Ulos
Kuva

Virtaukset tuolleen:
KuvaKuva

Loppuillaksi täytyy keksiä muuta tekemistä :lol:
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

^Eipä ole ihme jos vähän puutuu :roll: . Sanoisin että jotain muuta pitää tehdä ensin ennen kuin suunnittelee ahtimen vaihtoa :wink: .

Olikos kiinni vielä OM606:n vakioahdin? Joku 1,5 bar ahtoja niin toimii varmaan parhaiten eikä pakopaineet nouse paljon yli ahtojen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

TDIfreak kirjoitti:^Eipä ole ihme jos vähän puutuu :roll: . Sanoisin että jotain muuta pitää tehdä ensin ennen kuin suunnittelee ahtimen vaihtoa :wink: .

Olikos kiinni vielä OM606:n vakioahdin? Joku 1,5 bar ahtoja niin toimii varmaan parhaiten eikä pakopaineet nouse paljon yli ahtojen.
Mä ajoin tuolla putkella 190 km/h, vakioauto menee 150 :roll: Vakioahdin puutuu 153 km/h kohdalla, tosin sillä teki pahaa jo 130 kohdalla :roll:

Kuvista ei selviä että toi pönttö on todella iso, verrattuna henkilöautoihin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

TDIfreak kirjoitti:^Eipä ole ihme jos vähän puutuu :roll: . Sanoisin että jotain muuta pitää tehdä ensin ennen kuin suunnittelee ahtimen vaihtoa :wink: .

Olikos kiinni vielä OM606:n vakioahdin? Joku 1,5 bar ahtoja niin toimii varmaan parhaiten eikä pakopaineet nouse paljon yli ahtojen.
Autossa on 3" putki ollut paikallaan kohta vuoden päivät. Putki tulee kyljestä ulos. Eli niin lyhyt kuin vaan tuonne saa. Juttua siitä oli tuossa jokunen sivu taaksepäin.

Ahtopaineet on 1,3-1,5, ja pakopaineet huitelee tällä ahdolla noin 2 bar paikkeilla.

Ainoa mitä tässä vois vielä säädellä on pumpun ennakko. Sitä pitäis hyppäyttää yhden poorin verran, ennakkoa kun ei hienosäädöstä saa enää lisää. Tämän hetken vaiva kun on käyntiin lähtö. Ilman kaasua kun lähte tuolleen käyntii. Tutkimukset on veilä kesken että mistä johtuu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Samanlaista savua ja yskimistä mitä mun w124:ssä, nyt kun siitä on yksi hehku rikki.

Voisiko se hehku olla rikki silleen, ettei se diagnostiikka sitä erota, tuskin mutta mistäs sen tietää :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Varsinainen Singeri... :mrgreen:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:Samanlaista savua ja yskimistä mitä mun w124:ssä, nyt kun siitä on yksi hehku rikki.

Voisiko se hehku olla rikki silleen, ettei se diagnostiikka sitä erota, tuskin mutta mistäs sen tietää :roll:
Se kävi myös mielessä. Oma hommansa ruveta jokaista irrottaa. Pitää keräillä inspiraatiota. Hehkuhan voi olla silleen rikki että se hehkuu keskeltä, eikä päästä niin kuin sen pitäisi. Sitähän ei hehkun rele/ohjausyksikkö tiedä.

Ajoa tuo ei haittaa. Käymään lähtee kun vähän painaa kaasua ja ajossa pelaa.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- monesti käynnistäny kesällä ilman hehkutusta ja lähtee ihan hyvin käyntiin.. tosin eri pumppu ja turbo. Venttiili vikaa??

Onkos tullu vastaan, että Vitoissa olisi erilainen laturin hihnapyörä kuin henkilö malleissa, vapaakytkimellä tai ilman. Hihnapyörän etäisyys laturiin nähden on eri kun äsken vähän mittailin?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Hehkuja irroteltu. Sähköisesti kaikki hehkut oli ehjiä.
Irrallaan testaamalla alko kuitenkin vikaa löytymään.
Ykkösen hehku oli muita hitaampi.
Lämpeni keskeltä eikä päästä niin kuin muut.
Kuva

:arrow: Motonetistä uudet hehkut, bosch 46e/4kpl.
Siinä samalla hehkuja räplätessä tuli ohivuodot mitattua koneesta.
Jonkin verran ohivuotoa oli mutta ei nyt ihan hirveitä kuitenkaan.
1=30%
2=50%
3=40%
4=45%
Puristuspainemittaria ei ollut niin ne jäi mittaamatta.
Ohivuoto pihinät kuulosti tulevan mäntien ohi.


E: Pumpun ajotus tuli tarkastettua. Se on 20 jykk.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:E: Pumpun ajotus tuli tarkastettua. Se on 20 jykk.
Paljonko pumpun tekijä sitä suositteli olevan ? tai paljonko tuo 20 jykk on MynäDieselin eykk asteikolla, mulla kun on 15...17 astetta eykk
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin