Pas(i)kiainen kirjoitti:Ok, kiitoksia. Mutta onko nuo ASD-perät hyviä, ovatko kovia hajoamaan. Kai se kuitenkin on yksi monimutkainen osa lisää joka voi mennä rikki.
Huomaako eron normaalista perästä?
Ei ne sen enempää vikaannu kuin muutkaan mersun osat. Toki se on yksi rikkimenevä osa lisää.
Aika monessa myynti-ilmoituksessa on kuva mittaristosta. ASD-peräisessä autossa on kl 12 kohdasta alaspäin neliönmallinen ruutu, johon syttyy kolmio kun ASD on toiminnassa.
Moottoritilan kuvasta pitää löytyä ASD-pumppu ja auton alla ASD-perässä on hydraulilinjat, joita ei vakioperässä ole.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Kyllä on halpa 2.3L. Varmaan jotain häikkää jossain. Jos ei ole niin mennee aika äkkiä.
Ei kyllä ihan pahan oloinen, pientä fiksiä, väärä takaluukku ja ruma spoileri sitä myöten ja sitte tunkin reikien suojamuoveissa fiksiä (taitaa puuttuaki) ja sitte yks kapseli erilainen.. Lähtökohtana aika kova sana, ku varmaan aika hyvä kuntoinen 1000 mersuksi ja ensiautoksi etenkin ja on tuo hienompi uudemman mallin keskikonsolikin ja jalopuutaki enempi. Väri myös suomen olosuhteisiin loistava, ei lika nii pahasti näy
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Ohops, en edes huomannut yhden pölykapselin olevan erilainen... Vanteet kuitenkin tulis uudet
Takaluukku on mielestäni ihan hieno, vähän reisinkimeininkiä, kai se on vähän teiniräpellys, don't know. Mutta ei mielestäni mitenkään pilattu!
Itsellä iski tuo kuskin oven ruoste, sen tosin saa varmaan korjattua.
Kuitenkin ihan näppärän näkönen peli, pitäisi myyjältä kysellä että onko tehty mitään. Onko näitä 2.3L saatavilla kaasarilla ja ruiskulla?
Ai perskale, tuon ihailemani mersun hinta on laskenut jo 900 euroon! Alkaa jo kuumottaa, mahtaako tuo oll hirvee pommi, eilen tehty ilmo, ja tänään hilataan jo hintaa alaspäin.
Jos peltityöt ei ole ongelma, niin hae pois. On hyvää aikaa opiskella KE-jetronicia ja sähkökaavioita yms yms. Kaikki opukset löytyy lontooksi netistäkin. Sitten kun on kortti taskussa, niin on autokin tiptop ja voi keskittyä ajamiseen kun muut rassaa...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Perkale, mennyt "ei myynnissä" tilaan tuo ilmoitus. Tiedä sitten myytiinkö jo vai tuliko joku muu, ehkä kaveri tajusi että tuosta saa enemmänkin ja huomenna tulee 1500e ilmotus
Yks tuttu sano, että tykkäävät ruostua tuolta muovilistojen alta, puhun siis noista isoista muovilistoista jotka taisi muistaakseni tulla -88?
Oletteko huomanneet?
Onko näitten hinta muuten verranollinen vuodenaikaan? Sierrojen jne. teinipelien hinnathan tykkää nousta talveksi kun niitä pennut ostavat leluiksi
Ja meneekö näissä vanhemmissa autoissa verotus kokonaismassan vai omamassan mukaan?
Omissa muovikylki-124:ssani yhdessäkään ei ole kuppaa ovien listojen alla, sellaisissa kohdin että voisi syyttää muoveja. Monesti rupia tulee juuri listan ja pellin kosketuspintaan, jos ajetaan hiekkateitä eikä huolehdita auton pesusta riittävän usein. Tällöin hiekka pääsee tekemään pesää listan ja pellin väliin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pas(i)kiainen kirjoitti:Yks tuttu sano, että tykkäävät ruostua tuolta muovilistojen alta, puhun siis noista isoista muovilistoista jotka taisi muistaakseni tulla -88?
Oletteko huomanneet?
Onko näitten hinta muuten verranollinen vuodenaikaan? Sierrojen jne. teinipelien hinnathan tykkää nousta talveksi kun niitä pennut ostavat leluiksi
Ja meneekö näissä vanhemmissa autoissa verotus kokonaismassan vai omamassan mukaan?
Ei ruostu jos pitää puhtaana. Tuo taitekohta on se mistä alkaa useimmiten. Ne listat on helppo irroittaa ja puhdistaa vaikka kerran vuodessa sieltä alta.
Ilmastoitujen hinta nousee keväällä, muuten en ole huomannut mitään eroa mihinkään suuntaan.
Verotus menee kuten kaikissa vanhoissa, eli kokonaismassan mukaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Terve vaan kaikkille Olen uusi täällä ja itsellänikin on ollut jo pitkään haave mersusta tarkemmin 190 mese.
Nyt kysyisin teidän mielipidettä tästä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3594603" onclick="window.open(this.href);return false;
Hardbone kirjoitti:Terve vaan kaikkille Olen uusi täällä ja itsellänikin on ollut jo pitkään haave mersusta tarkemmin 190 mese.
Nyt kysyisin teidän mielipidettä tästä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3594603" onclick="window.open(this.href);return false;
Kallis, mutta varmaan hyväkuntoinen. Itse en ostaisi koska ilmastointilaite puuttuu.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Pas(i)kiainen kirjoitti:Mitä eroa on Sportline W201:lla ja vakio W201?
Sen on saanut tilata joko kokonaisena tai osittaisena optiona. Noin karkeasti eroja on aikalailla. Iskarit, jouset, kallistuksenvakaajat, penkit, istumapaikkojen määrä (2+2)...jotain merkkejä siellä täällä.
Hemmetin hieno ajaa kun alusta on kunnossa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Mites tota, en muista oonko jo kysynyt, mielestäni en...
Mutta mites näistä pelittää automaattilootat? Ymmärtääkseni ainakin kannattaa ajella aika pitkä lenkki, että näkee ettei ole ongelmia vaihteiden vaihdossa. Manuaali vois kuitenkin olla parempi.
Ja onko mesessä jakohihna vai ketju? Ketjuhan on ymmärtääkseni pakon huoltovapaampi, pitää välillä vaan kiristellä. Korjailkaa
Pas(i)kiainen kirjoitti:Mites tota, en muista oonko jo kysynyt, mielestäni en...
Mutta mites näistä pelittää automaattilootat? Ymmärtääkseni ainakin kannattaa ajella aika pitkä lenkki, että näkee ettei ole ongelmia vaihteiden vaihdossa. Manuaali vois kuitenkin olla parempi.
Ja onko mesessä jakohihna vai ketju? Ketjuhan on ymmärtääkseni pakon huoltovapaampi, pitää välillä vaan kiristellä. Korjailkaa
hyvin ne pelaa, jos ovat kunnossa ja kyllä automaatti on parempi, sitä manuaalin "bonanzaa" kestä kukaan pitemmän päälle
automaatin kunto on helppo testata, jos auto ei liiku eteen tai taakse, niin laatikossa voi olla vikaa (toinen vaihtoehto liikkumattomuudelle on katkennut vetari...) jos auto liikkuu normaalisti siihen suuntaan, mihin shifterin asennosta päätellen pitäisikin, niin kaikki on silloin ok. vaihteisto kuitenkin kuluu käytössä ja jossain vaiheessa se pitää kuitenkin huoltaa (vaihtaa uudet kitkapinnat jne.)
jakoketju on, ketju venyy käytössä ja se pitää muistaa myös vaihtaa, aivan kuten hihnakin, ei se mikään ikuinen ole, joskus ne jopa katkeilee... ja kiristin on kyllä ihan automaattinen...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Katillinen vai katiton versio kannattaa ostaa? Joissain myynti-ilmoissa puhutaan siitä kuinka ei ole vähäpäästöinen... Liittyisivätkö yhteen?
Onko noi neloskoneet 12 venttiilisiä jos toisin ei ilmoiteta, eli et ne olis 16 venttiilisiä, kuten jotkut 2.3? Ja jos mennään nyt ihan huuhaapuolelle, niin jos on kolme venttiiliä jokasta mäntää kohden, niin kummalla puolella on kaksi venttiiliä, imu vai pakopuolella? Saako mersua 8 venttiilisenä? Se taitaa olla huonoin vaihtoehto?
Pas(i)kiainen kirjoitti:Katillinen vai katiton versio kannattaa ostaa? Joissain myynti-ilmoissa puhutaan siitä kuinka ei ole vähäpäästöinen... Liittyisivätkö yhteen?
Onko noi neloskoneet 12 venttiilisiä jos toisin ei ilmoiteta, eli et ne olis 16 venttiilisiä, kuten jotkut 2.3? Ja jos mennään nyt ihan huuhaapuolelle, niin jos on kolme venttiiliä jokasta mäntää kohden, niin kummalla puolella on kaksi venttiiliä, imu vai pakopuolella? Saako mersua 8 venttiilisenä? Se taitaa olla huonoin vaihtoehto?
nyt pitää jo kysyä, että mitä kettua sä selostat
mersun vanhat 4 koneet (M102) on 8 venttiilisiä, vain ne 2.3 ja 2.5 "cossut" on 16 venaisia... (nekin on kyllä M102), kutoset on sitten 12 venainen (M103) tai 24 venaisia (M104), tosin aivan uudet V6 koneet voi olla myös 18 venaisia (esim. C32 AMG)
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."