Wobblerin C 250 Turbodiesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Otin mallia noista huohotinsäiliöistä mitä netissä myydään, niissäkin liitännät: huohotinventtiililtä pönttöön ja pöntöstä turbon imuputkeen. :) aika halvalla pääsi kun itse teki, 7e suodatin ja 2e öljyroppu pohjaan, eli yhteensä 9e :D

Koitin puristaa letkua noihin liittimiin, puristin niin kireelle ettei vaan irtoa ja eipä nuo liittimet periks antanu eli kyllä ne kestää.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Nieminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 11.04.2010 22:39
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

Wobbler kirjoitti:
mas@ kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1214189

kaverilla olis myynnissä!!!!!
Juu, pitää vielä miettiä. :)

Tänään vein mersun "huoltoon" tuttavalle (itsellä ku ei mikkään hyvät tilat oo) ja tarkoitus olis säädättää käsijarru, mittariston valot saada palamaan kunnolla (on hirveän himmeet ja välillä näkyy vain osa valoista), pissapojan liittimet kattoo, ym. tollaista pikkusta. Että menee sitte katsastuksesta läpi!

vapaavirtaussuodatin projekti on vielä hieman kesken ku laitan sen vasta katsastuksen jälkeen.

Säiliö hitsattu kasaan:

Kuva
Kuva
Muuten siisti säiliö mutta nuo mallia "hengittävät" haisee kabiinin puolelle mukavasti! :sick:
W220
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Ottaa tuon suodattimen pois, tukkii reiän, ja vetää toisesta letkuliitännästä letkun auton alle.
S204
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Jos olisi oma auto niin ennen mitään vapaavirtaussuotimia availisin ja pesisin imusarjan...on karseessa kunnossa näissä kun EGR lykkää röörin täydeltä nokee imusarjaan. Samalla vaihtuisi ne imusarjan O-renkaat mikkä näissä tuppaa vuotamaan... näkee öljyvuodosta. Ja kaiken kruunais peltilaippa EGR:lle... alkais kone saamaan happea.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Olen katsellut noita RH:n vanteita, vanteiden leveydet ovat: takana 9.5" ja edessä 8.5". Tämän hetkiset kumet jotka vanteilla ovat, on 225/45/17 takana ja edessä 215/45/17. Näyttää että tuo profiili on jotenki korkea ja vannekehä ei tule niin hyvin esille mitä haluaisin :D

tuossa on mielestäni niinku kumen ja vanteen leveys kohalla ("tuo lippa tulee kunnolla näkyviin"): http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180+S ... kona-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli minkä kokoiset kumet (leveys ja profiili) pitäis hommata että saisi suurinpiirtein tuollai venytettyä jos vanteen leveydet on 9.5" ja 8.5"?
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
h33bo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 06.07.2011 23:39
Paikkakunta: Turku

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja h33bo »

http://tyrestretch.com/9.5_195_45_R16/9 ... 29.jpg.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta esimerkiksi näkee hyvin miten kumi asettuu vanteelle. Linkkasin yhden vaihtoehdon jossa 9.5 vanteelle venytetty 195/45, ja on melko lähellä TIKU:n venyä?
W124 230E

Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Wobbler kirjoitti:Olen katsellut noita RH:n vanteita, vanteiden leveydet ovat: takana 9.5" ja edessä 8.5". Tämän hetkiset kumet jotka vanteilla ovat, on 225/45/17 takana ja edessä 215/45/17. Näyttää että tuo profiili on jotenki korkea ja vannekehä ei tule niin hyvin esille mitä haluaisin :D

tuossa on mielestäni niinku kumen ja vanteen leveys kohalla ("tuo lippa tulee kunnolla näkyviin"): http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180+S ... kona-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli minkä kokoiset kumet (leveys ja profiili) pitäis hommata että saisi suurinpiirtein tuollai venytettyä jos vanteen leveydet on 9.5" ja 8.5"?

eihän se profiili siihen niinkään vaikuta vaan sen kumin leveys. ite laittasin tuon levysille vanteille 205/45 ja 215/45 kumit.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

En ole täälä paljon kirjotellu koska auto oli huollossa.. No nyt on käsijarruvaijeri rasvattu ja säädetty, takaa jarrut putsattu, pissapojan suuttimet putsattu, konepellin aukasumekanismin vipu uusittu, ja mittaristo katottu kun ei meinaa kilometrit ja ulkolämpötila näkyä kunnolla (pikseleitä palanu) mutta sille ei ollu mitään tehtävissä, pitäisi hommata uus mittaristo jos haluaa kilsat näkyviin kunnolla. Kyllä kun taskulampulla kattoo lukemaa niin sen näkee täydellisesti.

Vanteita on tullu katsottua paljon ja yhdet meinasinki jo ostaa mutta olivatkin niin huonossa kunnossa että kunnostaa ensiksi ja sitten vasta laittaa uudestaan myyntiin, pitää tässä kokoajan vähän tsekkailla jos noita RH ZW1 löytyis jostain oikein kokosina ja oikealla pulttijaolla.

kuulin vähän sellaista että tää c mersu on hirveen tarkka ton et luvun kanssa ja leveillä vanteilla kuulemma hirveen huono/vaarallinen ajaa. Kun taas bemareihin pystyy laittaa leveämpää vannetta ja ei pitäis kyyti huonontua. Pitääkö paikkaansa?
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei oo bemarillakaan hyvä ajaa jos vanne on liian leveä. Tuntuu kun menis auto ilmassa ja hakee. Pahenee kun on vettä tiellä. En tiiä sitten onko se vielä pahempi mersussa. Tuskin kaikissa ainakaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Wobbler kirjoitti:En ole täälä paljon kirjotellu koska auto oli huollossa.. No nyt on käsijarruvaijeri rasvattu ja säädetty, takaa jarrut putsattu, pissapojan suuttimet putsattu, konepellin aukasumekanismin vipu uusittu, ja mittaristo katottu kun ei meinaa kilometrit ja ulkolämpötila näkyä kunnolla (pikseleitä palanu) mutta sille ei ollu mitään tehtävissä, pitäisi hommata uus mittaristo jos haluaa kilsat näkyviin kunnolla. Kyllä kun taskulampulla kattoo lukemaa niin sen näkee täydellisesti.

Vanteita on tullu katsottua paljon ja yhdet meinasinki jo ostaa mutta olivatkin niin huonossa kunnossa että kunnostaa ensiksi ja sitten vasta laittaa uudestaan myyntiin, pitää tässä kokoajan vähän tsekkailla jos noita RH ZW1 löytyis jostain oikein kokosina ja oikealla pulttijaolla.

kuulin vähän sellaista että tää c mersu on hirveen tarkka ton et luvun kanssa ja leveillä vanteilla kuulemma hirveen huono/vaarallinen ajaa. Kun taas bemareihin pystyy laittaa leveämpää vannetta ja ei pitäis kyyti huonontua. Pitääkö paikkaansa?
Siihen mittaristoon saa korjattua ne näytöt erikseen. On olemassa firmoja jotka korjaa niitä tai sitten ne voi laittaa itse kun tilaa osat ulkomailta. Niille näytöille on oma polttimonsa näytön takana, onko sulla ne valot pimeänä vai onko niissä ns. pixelivikaa?

Tuohon vanteiden ET lukuja koskevaan kysymykseen en osaa sanoa sen enempää mutta tuossa omassa farkussa on alkuperäiset Amg vanteet alla, edessä 7,5x17 et 37 ja takana 8,5x17 et30 ja menee suoran niinkuin kuuluukin. Noista tarvikevanteista ei ole paljoa kokemusta mutta mun mielestä väljät alustanosat vaikuttavat enempi ajettavuuteen kun eri tavalla levittävät vanteet. Toki alkuperäisestä eroava Et:kin vaikuttaa aina suuntavakauteen mutta siksi mulla onkin kaikki muut kuin mersun alkuperäiset vanteet nykyään verkonpainoina. :lol:
Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jolle kirjoitti:Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?


AMG Monoblockit? :thumbup:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mulla ei ole ainakaan ollut ongelmaa leveiden vanteiden kanssa. on tarkka ja hyvä ajaa, menee nätisti suoraan. eikä ole uratutka.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Siekkinen kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?


AMG Monoblockit? :thumbup:
http://www.ebay.de/itm/AMG-17-Alufelgen ... 7557449327" onclick="window.open(this.href);return false;
Taakse sitten 8,5 vanteet 7,5 tilalle :angel:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

http://www.ebay.de/itm/orginal-amg-styl ... 35b980fd08" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Jolle kirjoitti:
Wobbler kirjoitti:En ole täälä paljon kirjotellu koska auto oli huollossa.. No nyt on käsijarruvaijeri rasvattu ja säädetty, takaa jarrut putsattu, pissapojan suuttimet putsattu, konepellin aukasumekanismin vipu uusittu, ja mittaristo katottu kun ei meinaa kilometrit ja ulkolämpötila näkyä kunnolla (pikseleitä palanu) mutta sille ei ollu mitään tehtävissä, pitäisi hommata uus mittaristo jos haluaa kilsat näkyviin kunnolla. Kyllä kun taskulampulla kattoo lukemaa niin sen näkee täydellisesti.

Vanteita on tullu katsottua paljon ja yhdet meinasinki jo ostaa mutta olivatkin niin huonossa kunnossa että kunnostaa ensiksi ja sitten vasta laittaa uudestaan myyntiin, pitää tässä kokoajan vähän tsekkailla jos noita RH ZW1 löytyis jostain oikein kokosina ja oikealla pulttijaolla.

kuulin vähän sellaista että tää c mersu on hirveen tarkka ton et luvun kanssa ja leveillä vanteilla kuulemma hirveen huono/vaarallinen ajaa. Kun taas bemareihin pystyy laittaa leveämpää vannetta ja ei pitäis kyyti huonontua. Pitääkö paikkaansa?
Siihen mittaristoon saa korjattua ne näytöt erikseen. On olemassa firmoja jotka korjaa niitä tai sitten ne voi laittaa itse kun tilaa osat ulkomailta. Niille näytöille on oma polttimonsa näytön takana, onko sulla ne valot pimeänä vai onko niissä ns. pixelivikaa?

Tuohon vanteiden ET lukuja koskevaan kysymykseen en osaa sanoa sen enempää mutta tuossa omassa farkussa on alkuperäiset Amg vanteet alla, edessä 7,5x17 et 37 ja takana 8,5x17 et30 ja menee suoran niinkuin kuuluukin. Noista tarvikevanteista ei ole paljoa kokemusta mutta mun mielestä väljät alustanosat vaikuttavat enempi ajettavuuteen kun eri tavalla levittävät vanteet. Toki alkuperäisestä eroava Et:kin vaikuttaa aina suuntavakauteen mutta siksi mulla onkin kaikki muut kuin mersun alkuperäiset vanteet nykyään verkonpainoina. :lol:
Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?
Missä näitä firmoja löytyy jotka korjaavat näyttöjä? näytössä on "pikselivikaa" eli osa palaa ja osa ei.
No ei oikee nuo mersun vanteet nappaa, oon ihastunu noihin rh zw1 ja keskinin kt1 :wave:
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jukkis. kirjoitti:mulla ei ole ainakaan ollut ongelmaa leveiden vanteiden kanssa. on tarkka ja hyvä ajaa, menee nätisti suoraan. eikä ole uratutka.
Hakeminen leveillä renkailla johtuu varmasti jostakin alustan osan väljyydestä joka sitten korostuu leveällä renkaalla. Mitenkäs sulla oli sitten vesisateella kun oli vettä tiellä ja ajo lujempaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eipä ole sadekelilläkään ollut muuta ongelmaa kuin joskus kuluneilla renkailla noussut veden päälle.
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Soitin ongelmaa!

Eli tuo soitin purkaa akkua, nytten se ei ole ollut kiinni että pystyy ajamaan. Uskon että se purkaa siksi koska laitoin SYT.VIRTA ja VIRTA kaapelit suoraan akkuun menevään johtoon. Jotta tallentais soittimen sisällä olevat asetukset (BASS, SUBWOOFER, TREBLE, LOUDNESS, YM..) ettei joka käynnistyksen jälkeen joutuisi uudestaan säätää asetuksia oikeiksi. Nyt se pitää asetukset kokoajan oikeina, mutta kun sinne kulkee kokoajan virta (että pystyy ylläpitämään soittimen asetukset) niin se purkaa akkua.

Osaako kukaan sanoa että miten tehdä kytkennät että akku ei purkaisi, ja asetukset pysyisivät oikeina?

Tässä kytkentä kaavio ja itse lisäilin kytkentöjä joita itellä on.

Kuva

Punaisella olen merkannut liittimet jotka minulla ei ole käytössä. Eli olen laittanut SYT.VIRTA (pun.) ja VIRTA (keltanen) suoraan akkuun, kun kaverilta kysyin niin hän neuvoi että tuo SYT. VIRTA johto pitää liittää VIRRAN ja akun väliin jotta tallentaa asetukset soittimessa.
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Aika huono akku jos tyhjäksi vetää soittimen takia ilman että soitin on päällä. Itsellä oli joskus alpinen 9880 molemmat johdot suoraan akussa joskus ,että voi soittaa auto sammuksissa ja ilman että avaimet on virtalukossa, Toki tuolloin joutuu soittimen aina sammuttamaan ja käynnistämään itse joten ei niin käytännöllistä.
Keltanen suoraan akkuun ja punanen ihan soittimelle tulevaan alkuperäisjohtoon virtalukolta johon tulee 12v kun avaimesta laitetaan virrat päälle.
Tuo kokoajan akussa oleva virtajohto on se joka säilyttää muistissa asetukset, punainen virtaheräte vain käynnistää soittimen.

Jos ei jostainsyystä mikään tallennu niin sulla ei ole suoraan akussa kiinni toi keltanen johto tai sitte jossain kytkennöissä jtn,kokeile vaikka vaihtaa punanen ja keltanen ristiin.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Kuulostaa kyllä aika hassulta et soitin purkais akun nii nopeesti, eikai siellä vahvistimet jää samalla päälle?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Omassa w202 joskus kokeilin jotain radiota nopeasti enkä huomannut että joku neropatti oli kytkenyt jatkuvan ja herätteen yhteen. Ihmettelin sitten että miksi mulla palaa autossa srs valo kun laitoin soittimen kiinni eikä edes ollut virrat päällä.

Periaatteessahan se toimii niin että kytket jatkuvan ja herätteen yhteen mutta joissain autoissa se saattaa aiheuttaa outoja koska virta pääsee kulkemaan väärään suuntaan koska sulla onkin siinä herätteeksi tarkoitetussa johdossa jatkuva virta, mihin se siitä sitten meneekin..

Jatkuva virta pitää olla akussa jotta asetuksen pysyy muistissa, sitten heräte auton liittimestä (pitäsi löytyä sunkin autostasi) jotta soitin sammuu ja käynnistyy virta-avaimen mukaan.
Villi veikkaus on että sulla auton soittimen johtosarjasta käännetty virta ja herätes ristiin niin siksi ei asetuksen pyyneet muistissa koska soittimelta katkaistiinkin jatkuva herätteen sijaan.

Soittimen vaihto pitäisi olla ihan bolt on w202 jossei joku ole niitä johtoja sekottanut tai sitten ole heräte ja jatkuva virta ristissä (esim. volkkareissa pitää kytkeä ristiin)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Soitin ongelma ratkaistu! Laitoin niinku kytkentäkaaviossa oli ja nyt ei pura akkua ja asetukset tallentuu.
Tuli myös aamulla siistittyä sisäpuolelta auto, ulkoo ei oikee noilla pakkasilla voi pihalla pestä..

Hirvee vannekuuume!! :thumbup:

E: tuolla aikasemmassa viestissä jpeltoma puhui näin: "Ja kaiken kruunais peltilaippa EGR:lle... alkais kone saamaan happea." voisitteko hieman selventää tota juttua, saako noita peltilaippoja valmiina vai pitääkö itse valmistaa? mitä hyötyä? ym?
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Wobbler kirjoitti:E: tuolla aikasemmassa viestissä jpeltoma puhui näin: "Ja kaiken kruunais peltilaippa EGR:lle... alkais kone saamaan happea." voisitteko hieman selventää tota juttua, saako noita peltilaippoja valmiina vai pitääkö itse valmistaa? mitä hyötyä? ym?
Itelle tein kuparilevystä tuollasen laipan eikä niitä taida valmiina saaha. Hyötyjä sen verran että imusarja ei tukkiudu. Ei se kyllä sen enempää vaikuta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

spekuloidaan :D saahan se suhteessa enemmän ilmaa kun ei ole se kerran jo palanut happi haittona pyörimässä= enemmän happea= enemmän tehoa :D
no joo oli pakko teoriassa voi olla merkitystä mutta käytännössä säästää moottoria :ugeek:
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Se egr ei ole sillon auki kun sitä ilmaa tarvittais :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei niin kun se survoo sitä p a s k a a sinne :D
w201 om605
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pera8x »

se pakokaasun kierrätys on toiminnassa vaan sillon, kun ajetaan ihan pintakaasulla. vedättäessä systeemi on pois päältä. eli tehoihin ei suoranaisesti vaikuta mitään. mutta, se EGR systeemi sotkee imusarjan aika pahasti ja lopulta se alkaa vaikuttaan tehoihinkin.

tulppaa vaan sen systeemin ja pesee imusatsin, jos jaksaa, niin tulee hyvä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Wobbler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:34
Paikkakunta: Kokkola

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Wobbler »

Kiitoksia avusta.

Luin aikaisempaa Tuning-lehteä ja siinä oli tuosta tikun mersusta juttua, ni tuli mieleen että meneekö taakse 10" ja eteen 9.5" leviä vanne "suoraan" vai joutuuko mankeloimaan kaaria, ku tiku oli mankeloinu kaaria?
Mercedes - Benz

Instagram: jonivirkkala
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taakse varmaan oikeella ET:llä ja kapeella renkaalla menee hienosti, mutta eteen toi 9,5" kuulostaa aika leveeltä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Wobblerin C 250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

20-35 et:llä menee taakse ongelmitta 20et vaatii jo vähän mankelia jos campperit on säädetty. eteen 9.5" vaati jo kyllä mankelia, jollakin 20ET:llä se voisi suurimmillaan olla ettei ota olkavarteen kiinni. tuolla 20ET:llä se tulisi 9mm ulommas mitä minulla on 9" leveä ja se ei vielä ottanut kiinni.
Vastaa Viestiin