

Koitin puristaa letkua noihin liittimiin, puristin niin kireelle ettei vaan irtoa ja eipä nuo liittimet periks antanu eli kyllä ne kestää.
Muuten siisti säiliö mutta nuo mallia "hengittävät" haisee kabiinin puolelle mukavasti!Wobbler kirjoitti:Juu, pitää vielä miettiä.
Tänään vein mersun "huoltoon" tuttavalle (itsellä ku ei mikkään hyvät tilat oo) ja tarkoitus olis säädättää käsijarru, mittariston valot saada palamaan kunnolla (on hirveän himmeet ja välillä näkyy vain osa valoista), pissapojan liittimet kattoo, ym. tollaista pikkusta. Että menee sitte katsastuksesta läpi!
vapaavirtaussuodatin projekti on vielä hieman kesken ku laitan sen vasta katsastuksen jälkeen.
Säiliö hitsattu kasaan:
Wobbler kirjoitti:Olen katsellut noita RH:n vanteita, vanteiden leveydet ovat: takana 9.5" ja edessä 8.5". Tämän hetkiset kumet jotka vanteilla ovat, on 225/45/17 takana ja edessä 215/45/17. Näyttää että tuo profiili on jotenki korkea ja vannekehä ei tule niin hyvin esille mitä haluaisin![]()
tuossa on mielestäni niinku kumen ja vanteen leveys kohalla ("tuo lippa tulee kunnolla näkyviin"): http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180+S ... kona-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli minkä kokoiset kumet (leveys ja profiili) pitäis hommata että saisi suurinpiirtein tuollai venytettyä jos vanteen leveydet on 9.5" ja 8.5"?
Siihen mittaristoon saa korjattua ne näytöt erikseen. On olemassa firmoja jotka korjaa niitä tai sitten ne voi laittaa itse kun tilaa osat ulkomailta. Niille näytöille on oma polttimonsa näytön takana, onko sulla ne valot pimeänä vai onko niissä ns. pixelivikaa?Wobbler kirjoitti:En ole täälä paljon kirjotellu koska auto oli huollossa.. No nyt on käsijarruvaijeri rasvattu ja säädetty, takaa jarrut putsattu, pissapojan suuttimet putsattu, konepellin aukasumekanismin vipu uusittu, ja mittaristo katottu kun ei meinaa kilometrit ja ulkolämpötila näkyä kunnolla (pikseleitä palanu) mutta sille ei ollu mitään tehtävissä, pitäisi hommata uus mittaristo jos haluaa kilsat näkyviin kunnolla. Kyllä kun taskulampulla kattoo lukemaa niin sen näkee täydellisesti.
Vanteita on tullu katsottua paljon ja yhdet meinasinki jo ostaa mutta olivatkin niin huonossa kunnossa että kunnostaa ensiksi ja sitten vasta laittaa uudestaan myyntiin, pitää tässä kokoajan vähän tsekkailla jos noita RH ZW1 löytyis jostain oikein kokosina ja oikealla pulttijaolla.
kuulin vähän sellaista että tää c mersu on hirveen tarkka ton et luvun kanssa ja leveillä vanteilla kuulemma hirveen huono/vaarallinen ajaa. Kun taas bemareihin pystyy laittaa leveämpää vannetta ja ei pitäis kyyti huonontua. Pitääkö paikkaansa?
Jolle kirjoitti:Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?
http://www.ebay.de/itm/AMG-17-Alufelgen ... 7557449327" onclick="window.open(this.href);return false;Siekkinen kirjoitti:Jolle kirjoitti:Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?
AMG Monoblockit?
Missä näitä firmoja löytyy jotka korjaavat näyttöjä? näytössä on "pikselivikaa" eli osa palaa ja osa ei.Jolle kirjoitti:Siihen mittaristoon saa korjattua ne näytöt erikseen. On olemassa firmoja jotka korjaa niitä tai sitten ne voi laittaa itse kun tilaa osat ulkomailta. Niille näytöille on oma polttimonsa näytön takana, onko sulla ne valot pimeänä vai onko niissä ns. pixelivikaa?Wobbler kirjoitti:En ole täälä paljon kirjotellu koska auto oli huollossa.. No nyt on käsijarruvaijeri rasvattu ja säädetty, takaa jarrut putsattu, pissapojan suuttimet putsattu, konepellin aukasumekanismin vipu uusittu, ja mittaristo katottu kun ei meinaa kilometrit ja ulkolämpötila näkyä kunnolla (pikseleitä palanu) mutta sille ei ollu mitään tehtävissä, pitäisi hommata uus mittaristo jos haluaa kilsat näkyviin kunnolla. Kyllä kun taskulampulla kattoo lukemaa niin sen näkee täydellisesti.
Vanteita on tullu katsottua paljon ja yhdet meinasinki jo ostaa mutta olivatkin niin huonossa kunnossa että kunnostaa ensiksi ja sitten vasta laittaa uudestaan myyntiin, pitää tässä kokoajan vähän tsekkailla jos noita RH ZW1 löytyis jostain oikein kokosina ja oikealla pulttijaolla.
kuulin vähän sellaista että tää c mersu on hirveen tarkka ton et luvun kanssa ja leveillä vanteilla kuulemma hirveen huono/vaarallinen ajaa. Kun taas bemareihin pystyy laittaa leveämpää vannetta ja ei pitäis kyyti huonontua. Pitääkö paikkaansa?
Tuohon vanteiden ET lukuja koskevaan kysymykseen en osaa sanoa sen enempää mutta tuossa omassa farkussa on alkuperäiset Amg vanteet alla, edessä 7,5x17 et 37 ja takana 8,5x17 et30 ja menee suoran niinkuin kuuluukin. Noista tarvikevanteista ei ole paljoa kokemusta mutta mun mielestä väljät alustanosat vaikuttavat enempi ajettavuuteen kun eri tavalla levittävät vanteet. Toki alkuperäisestä eroava Et:kin vaikuttaa aina suuntavakauteen mutta siksi mulla onkin kaikki muut kuin mersun alkuperäiset vanteet nykyään verkonpainoina.![]()
Eikös mersulla olisi olemassa sun silmää miellyttäviä vanteita?
Hakeminen leveillä renkailla johtuu varmasti jostakin alustan osan väljyydestä joka sitten korostuu leveällä renkaalla. Mitenkäs sulla oli sitten vesisateella kun oli vettä tiellä ja ajo lujempaa?jukkis. kirjoitti:mulla ei ole ainakaan ollut ongelmaa leveiden vanteiden kanssa. on tarkka ja hyvä ajaa, menee nätisti suoraan. eikä ole uratutka.
Itelle tein kuparilevystä tuollasen laipan eikä niitä taida valmiina saaha. Hyötyjä sen verran että imusarja ei tukkiudu. Ei se kyllä sen enempää vaikuta.Wobbler kirjoitti:E: tuolla aikasemmassa viestissä jpeltoma puhui näin: "Ja kaiken kruunais peltilaippa EGR:lle... alkais kone saamaan happea." voisitteko hieman selventää tota juttua, saako noita peltilaippoja valmiina vai pitääkö itse valmistaa? mitä hyötyä? ym?