Totta totta. Korin laitto vaiheessa otinkin huomioon ton kun muokkasin kantteja lokareista et saa otettuu noi ulommas ja jos tuo viellä ladkeutus tosta alemmas..aziz kirjoitti:Toi vertinin vanne näyttäis paljon paremmalta, jos se olis ulompana kaarella. Noi concave mallit vaatiivat kaarelle tuloa. Mutta ääni silti monoille.
Projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Vähä taas viikonlopun puuhasteluista.. Perjantai tuli aloitettua hakemalla pikku c:llä ison een kovia paketteja matkahuollosta

Pakettien sisältö tuli samointein soviteltu paikoilleen. Tarviosiks todella pienellä vaivalla saa käymään joten jatkossakin tulee varmaan samasta puljusta osia tilailtua.

Takalasin liiman alta kun näytti vähä heikolta tuon ruosteen pääsyn kanssa niin eihän sitä voinut hälläväli periaatteella tehdä vaan mattoveitsi käteen ja lasi...

Vaurioita:


Hiekkapuhallettu/hiottu ja päälle sipastu viel convertteri varoilta..

Takakontin reunoillekkin oli lähtenyt leviämään muovinastojen reikien kohdalta niin nekin otettu samaan käsittelyyn..

Sisätilanvalon väliseen katkasia paneeliin tuli vht:tä kokeiltua ja myöhemmin kokee taustapeili varmaankin saman käsittelyn kun tökerösti vaalea peili paistaa ikkunasta silmään ulkopuolelle


Lisää taas kun kerkeää puuhastelemaan tällä kertaa uusien opintojen välissä


Pakettien sisältö tuli samointein soviteltu paikoilleen. Tarviosiks todella pienellä vaivalla saa käymään joten jatkossakin tulee varmaan samasta puljusta osia tilailtua.

Takalasin liiman alta kun näytti vähä heikolta tuon ruosteen pääsyn kanssa niin eihän sitä voinut hälläväli periaatteella tehdä vaan mattoveitsi käteen ja lasi...

Vaurioita:


Hiekkapuhallettu/hiottu ja päälle sipastu viel convertteri varoilta..

Takakontin reunoillekkin oli lähtenyt leviämään muovinastojen reikien kohdalta niin nekin otettu samaan käsittelyyn..

Sisätilanvalon väliseen katkasia paneeliin tuli vht:tä kokeiltua ja myöhemmin kokee taustapeili varmaankin saman käsittelyn kun tökerösti vaalea peili paistaa ikkunasta silmään ulkopuolelle



Lisää taas kun kerkeää puuhastelemaan tällä kertaa uusien opintojen välissä

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Hattua täytyy herralle nostaa, mutta tämä projektisi ja nämä muut vastaavat Väyrys projektit joita täällä on nähty vahvistavat vain sitä että en koskaan tule hankkimaan moista laitetta itselle.
PS: olivat vehosta sanoneet kuulemma yhdelle herralle että kannattaa ostaa kaikki mahdolliset tarvikepellit väykkään niin ei ruostu

PS: olivat vehosta sanoneet kuulemma yhdelle herralle että kannattaa ostaa kaikki mahdolliset tarvikepellit väykkään niin ei ruostu

Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Kiitoksia.. Joo en kyllä suoranaisesti suosittele kyseisen mallin ostoa mutta tuossahan tuo on tullut harrastus mielessä laiteltua pikku hiljaa.. ainakin haastetta löytyyVille126 kirjoitti:Hattua täytyy herralle nostaa, mutta tämä projektisi ja nämä muut vastaavat Väyrys projektit joita täällä on nähty vahvistavat vain sitä että en koskaan tule hankkimaan moista laitetta itselle.
PS: olivat vehosta sanoneet kuulemma yhdelle herralle että kannattaa ostaa kaikki mahdolliset tarvikepellit väykkään niin ei ruostu

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Löytyhän se omakin foorumi viel listalta
Joo hommat ollu kirjaimellisesti vähä jäissä kun kylmätallista loppu olosuhteet kesken rakentelun ja sit tuli viellä teku kuvioihin mutta ei siin nyt varmaankin opiskelut saatu pyörimään omalla painollaan ja tuli tehtyä tässä syys iltojen iloks toinen projekti:

niin voi keskittyä jälleen olennaiseen eli kuvia varmaankin alkaa taas tulemaan projektin edetessä

Joo hommat ollu kirjaimellisesti vähä jäissä kun kylmätallista loppu olosuhteet kesken rakentelun ja sit tuli viellä teku kuvioihin mutta ei siin nyt varmaankin opiskelut saatu pyörimään omalla painollaan ja tuli tehtyä tässä syys iltojen iloks toinen projekti:

niin voi keskittyä jälleen olennaiseen eli kuvia varmaankin alkaa taas tulemaan projektin edetessä

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Ei se vakio järjestelmä sit riittänytkään kun tänään tuli muuta paketti mitä asennella sisustaan. 6kpl entisiä vaihtuu 14kpl:seen
Hattuhyllyn entiset bassot korvaa 4 x Hertz HV 165L.4 Hi-Energy-sarjan 6.5"
Eteen tulee vakio 6.5" koaksaalien tilalle 3-tie Hertz HSK163.4 Hi-Energy-sarjan 6.5"
Takapenkkiläisille 3" keskiäänien tilalle 2-tie Hertz HSK 130.4 Hi-Energy-sarjan 5.25"
Vahvistimiks JBL 4-kanavanen ja H/K 5-kanavanen
7" ground zeron näytöt niskatukiin
clarionilta digiboxsi
Soitin???
Kokeilen tähän ihan mielenkiinnosta luoda jonkunlaisen hifimaailman ilman että konttiin laitetaan mahotonta subia vaan kaikki elementit asennetaan sisälle. Kun on tuo takapenkki ja vaille sata litraa polttoainetta matkustamon välissä
Asennellaan sisusta hommia kevät puolen maalausta odotellessa

Hattuhyllyn entiset bassot korvaa 4 x Hertz HV 165L.4 Hi-Energy-sarjan 6.5"
Eteen tulee vakio 6.5" koaksaalien tilalle 3-tie Hertz HSK163.4 Hi-Energy-sarjan 6.5"
Takapenkkiläisille 3" keskiäänien tilalle 2-tie Hertz HSK 130.4 Hi-Energy-sarjan 5.25"
Vahvistimiks JBL 4-kanavanen ja H/K 5-kanavanen
7" ground zeron näytöt niskatukiin
clarionilta digiboxsi
Soitin???
Kokeilen tähän ihan mielenkiinnosta luoda jonkunlaisen hifimaailman ilman että konttiin laitetaan mahotonta subia vaan kaikki elementit asennetaan sisälle. Kun on tuo takapenkki ja vaille sata litraa polttoainetta matkustamon välissä



Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Mielenkiintoinen ja hifistynyt ratkaisu tuo hattuhylly, mutta mahtaako noi herzit toistaa tarpeeksi matalalle? Ei noilla varmaan painetta hirveesti saa, mutta ei autohifissä tarttekkaan 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kipparin rojekti W210 E420
40hz pitäs noilla päästäS202 kirjoitti:Mielenkiintoinen ja hifistynyt ratkaisu tuo hattuhylly, mutta mahtaako noi herzit toistaa tarpeeksi matalalle? Ei noilla varmaan painetta hirveesti saa, mutta ei autohifissä tarttekkaan


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Dinitrolin tuotteita oon käyttäny kotesuojauksiin ja massauksiin.Juha91 kirjoitti:Mitäs ruosteen estoainetta oot käyttänyt ?
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Tjaa minä kahtoin että et kai oo käyttäny samaa noverox:in p*skaa mitä ite käytin 

Diiiiiiiissseli
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Olishan se kuitenkin varsinkin akustisissa biiseissä ihan jees, kun saisi sieltä matalemmaltakin tulemaan jotakin...? IMO samalla vaivalla kun pistää nuo, niin laittaa vaikka muutaman kunnollisen 6,5" tai 8" subin penkkien alle, eikä rupea taiteilemaan millään hattuhyllyvirityksillä.Kiviranta kirjoitti:40hz pitäs noilla päästäS202 kirjoitti:Mielenkiintoinen ja hifistynyt ratkaisu tuo hattuhylly, mutta mahtaako noi herzit toistaa tarpeeksi matalalle? Ei noilla varmaan painetta hirveesti saa, mutta ei autohifissä tarttekkaanjoo kyllä tässä ollaan hakemassa "hienostunutta" tyyliä ei niinkään paine oo hakusissa
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Ei siinä hattuhyllyssä mitään vikaa ole, tai en oo kylläkään ikinä sellaista rakentanu tai kuunnellut. Mutta elementeiksi olisit laittanu oikeita 6,5" subbareita, 40hz ei riitä mihinkään. Mulla oli etuovet vaimennettu oikein huolella, ja DLS:än ms6a midit, joillakin biiseillä bassoa tuli todella mukavasti, ja joillain ei juuri ollenkaan. Muistaakseni 50hz siniaalto jytisi niin pirusti, ja 40hz jonkin verran. Se oli siinä rajoilla että joku basso kuului, joku ei. Pitäis kuitenki mennä kunnolla sinne 30hz että vois puhua subbarista 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Hieno homma vihdoin saa herätettyy keskustelua ja eikun vaan kokemuksia ym. ideoita otetaan avosylin vastaan
Joo siis tiedossa oli että subit 30hz pitäs toistella ja tuolleen mutta lähinnä nyt ideana parantaa vakio hifi ideaa reilusti.. ihmetelty että miten hyvin tuo vakio järjestelmä loppupelissä toistaa matalia taajuuksia vaikka elementteinä jo 16 vuotta vanhat pahvi "passot" vakio vahvistimen perässä ja niitä sai niinkun uruttaa "kunnolla", että rupes häiriö ääniä syntymään. ja nyt jos niiden vanhojen (2kpl 6.5") elementtien tilalle tulee kuusi kappaletta nykyaikaisia niin tuskin se ainakaan voi huonontua?
et ihan mielenkiinnolla odotan mitä näistä asennuksen jälkeen saavat liikkeessä säädettyä ulos tulemaan ja jos tulos ei riitä/miellytä niin kaupastahan saa rahalla tavaraa lisää kun subi varauksella on johtoja tullut kuitenkin ajateltua ja laiteltua. 



Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Nojoo, turha sitä on spekuloida ennemmin ku kaijuttimet on kiinni ja niitä on päästy testaamaan 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Hifi touhujen lomassa tuli tehtyy uusi vanne hankinta kesälle, kun kaveri oli kiekot huomannu ja erehty niistä mulle linkin pistää niin se oli välittömästi tehtävä ET laskurin avulla muutamia mittauksia ja pistettävä kauppa vireille

Nyt joutas tosissaan sit poikkeen noi vertinit tallista tilaa viemästä.
Hifi touhuista sen verran et johdotukset on vedelty, liittimii on kolvailtu ja muutamia dice paikkoja lukuun ottamatta elementtien paikat on valmiit. Tänään lähtee tohon taas autocadi piirrustuksia Palavaneriin niin pääsevät leikkailee tonne kontin puolelle osia 


Nyt joutas tosissaan sit poikkeen noi vertinit tallista tilaa viemästä.


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Kiviranta kirjoitti:Hifi touhujen lomassa tuli tehtyy uusi vanne hankinta kesälle, kun kaveri oli kiekot huomannu ja erehty niistä mulle linkin pistää niin se oli välittömästi tehtävä ET laskurin avulla muutamia mittauksia ja pistettävä kauppa vireille![]()
[ http://kippar.kuvat.fi/kuvat/Mercedes-Benz+W210+E420+Avantgarde/new.jpg/_img1440.jpg ]
Nyt joutas tosissaan sit poikkeen noi vertinit tallista tilaa viemästä.Hifi touhuista sen verran et johdotukset on vedelty, liittimii on kolvailtu ja muutamia dice paikkoja lukuun ottamatta elementtien paikat on valmiit. Tänään lähtee tohon taas autocadi piirrustuksia Palavaneriin niin pääsevät leikkailee tonne kontin puolelle osia
Hyvältä näyttää.....
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Jos haluat tehdä maalauksen kunnolla niin katso:"Pieni maalaus projekti"(210 facelift)Valmis ja ajussa. Siinä oli niitä madon koloja maalin alla ympäriinsä.
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Kiitoksia. jospa se siitä hiljalleenVille126 kirjoitti:Kiviranta kirjoitti:Hifi touhujen lomassa tuli tehtyy uusi vanne hankinta kesälle, kun kaveri oli kiekot huomannu ja erehty niistä mulle linkin pistää niin se oli välittömästi tehtävä ET laskurin avulla muutamia mittauksia ja pistettävä kauppa vireille![]()
[ http://kippar.kuvat.fi/kuvat/Mercedes-Benz+W210+E420+Avantgarde/new.jpg/_img1440.jpg ]
Nyt joutas tosissaan sit poikkeen noi vertinit tallista tilaa viemästä.Hifi touhuista sen verran et johdotukset on vedelty, liittimii on kolvailtu ja muutamia dice paikkoja lukuun ottamatta elementtien paikat on valmiit. Tänään lähtee tohon taas autocadi piirrustuksia Palavaneriin niin pääsevät leikkailee tonne kontin puolelle osia
Hyvältä näyttää.....

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Juu on tullu joskus vilkaistua tuo otsikko. oishan se viimesenpäälle kun ottas pellille kokonaan ja alottas puhtaalta pinnalta.risto e420 kirjoitti:Jos haluat tehdä maalauksen kunnolla niin katso:"Pieni maalaus projekti"(210 facelift)Valmis ja ajussa. Siinä oli niitä madon koloja maalin alla ympäriinsä.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Jos jollakin tutun tutulla ois apparin sivupeilin ehjää runkoa kaupata niin sellaselle ois tarvis, kun näkyy parista kohtaa sanoneen sopimuksensa irti?! 

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Hyvät Joulut Mersufoorumin poppoolle! 

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
No mitkä vanteet sulle nyt vaihtui tuonne alle? Laitas kuvaa vanteesta, kun ei oikein tuosta kuvasta sitä näe! Vieläkö sulla on ne monoblocit jossain vempaimessa?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Pitää katsella jos jonkun laittaa mutta tarkotus ois vasta valmiin pelin alla kuvailla enempi. On mulla yhet 8/9x18" monot tallissa mitkä pitäs maalata jossain välin mutta ei ne alle ole tulossa..van_gils kirjoitti:No mitkä vanteet sulle nyt vaihtui tuonne alle? Laitas kuvaa vanteesta, kun ei oikein tuosta kuvasta sitä näe! Vieläkö sulla on ne monoblocit jossain vempaimessa?
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Onko nuo Vertinit myynnissä? Mitkä speksit ja hinta? Voisin olla kiinnostunut laita vaikka privalla mulle infoa.Kiviranta kirjoitti: Nyt joutas tosissaan sit poikkeen noi vertinit tallista tilaa viemästä.
V6 CDI
Re: Kipparin rojekti W210 E420
Mitä mieltä on foorumin porukka kun tässä keulan muutokset alkamassa ja vakio pre-facelift keulasta pitäs päästä eroon, että liitetäänkö vanhaan yläosaan facelift alaosa vai sit tommonen pre-faceliftin AMG:n puskuri vaihtaa tilalle?
Osviitta kuvia viel tosta keulasta:
AMG

Normi Facelift

Osviitta kuvia viel tosta keulasta:

AMG

Normi Facelift

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe 01.06.2012 23:39
Re: Kipparin rojekti W210 E420
FL vitusti parempi.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Kipparin rojekti W210 E420
kumpikin ihan jees 

Re: Kipparin rojekti W210 E420
Facelift on facelift ja amg on amg 
Molemmat on ihan hyviä vaihtoehtoja.

Molemmat on ihan hyviä vaihtoehtoja.