W 211 E 500 outo naputus ?
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
x
Viimeksi muokannut kari v, Pe 09.03.2012 16:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
E: käytetääs tätä ketjua hyväksi pieneen offtopiciin ja heitetään kari v:lle kyssäri. Eli onko noilla peräkkäisillä E-malleilla mielestäsi noin autona yleensä kuinkakin iso ero mielestäsi? Onko 500:sen kulkupuoli miten paljon parempi vanhempaan 430-malliin verrattuna? Tehoerohan noissa on aika pieni, mutta vääntöä 5-litraisessa on jonkin verran tukevammin ja vähän alempaa lähtee vissiin heräämäänkin. Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, kun kerrankin on tiedossa vastaaja, jolla on kunnollista mutua, eikä pelkkiä asenteita ja olettamuksia
.[/quote]
Morjesta ! Kiitos kysymyksestä.
Joo, kyllähän niillä eroa on. Mielestäni W 210 / E 430/V8 on jotenkin "isomman" tuntuinen ajettavuudeltaan, mutta toki W211/E 500 / V8 on taas uudempaa teknologiaa ja tosi vakaa/tunnollisempi ja tarkempi vietävä. Tuli molemmilla kokeiltua Saksassa baanalla ja E 500 menee kyllä paremmin ja ehkä vähän vähemmällä "huomiolla" tarkkailun osalta. Mitä tehoihin tulee, niin 430:sen 279 hp vastaan 500:sen 306 hp, ei ole paljon numeroissa, mutta voi pojat mikä ero kaasuun vastaavuudessa. Molemmat menee helposti 250 km/h, mutta kyllä tosiaan 500:n "hyökkää" eri tavalla. Muuten autot ns. normiajossa yhtähyviä.

Morjesta ! Kiitos kysymyksestä.
Joo, kyllähän niillä eroa on. Mielestäni W 210 / E 430/V8 on jotenkin "isomman" tuntuinen ajettavuudeltaan, mutta toki W211/E 500 / V8 on taas uudempaa teknologiaa ja tosi vakaa/tunnollisempi ja tarkempi vietävä. Tuli molemmilla kokeiltua Saksassa baanalla ja E 500 menee kyllä paremmin ja ehkä vähän vähemmällä "huomiolla" tarkkailun osalta. Mitä tehoihin tulee, niin 430:sen 279 hp vastaan 500:sen 306 hp, ei ole paljon numeroissa, mutta voi pojat mikä ero kaasuun vastaavuudessa. Molemmat menee helposti 250 km/h, mutta kyllä tosiaan 500:n "hyökkää" eri tavalla. Muuten autot ns. normiajossa yhtähyviä.

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Eli täytyy pitää näppinsä erossa noista W211 E500-malleista, eikä saa käydä kokeilemassa moisia. Olenkin nimittäin aika hyvin toistaiseksi säästynyt penimmältäkään autokuumeelta
.


Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Niin, onhan siinä vaarana jäädä "koukkuun"... 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen naputuksesta, joka voi liittyä venttiileihin. Ostin aikanaan uuden 250 D W124 mersun v.93. Siinäkin ilmeni naputusta moottorista ja Veholla ehdottivat, että se johtuu tehtaan mukaan liian korkeasta öljynpinnasta. Kokeiltiin pudottaa öljynpinta puoleenväliin. Tehtaan mukaan kampiakseli vatkasi öljyyn ilmakuplia, jotka aiheuttivat naputusta venttilien hydraulisäätöelementissä. Tämä tepsi aikanaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75