W 211 E 500 outo naputus ?
W 211 E 500 outo naputus ?
Tulipa tässä kys.autosta outo ääni, eli W 211 E 500 -04 aj.164 tkm, kuuluu kylmänä pari minuuttia tasainen kierrosten mukaan nouseva naputus, eikai voi olla vent.koneistosta, olisko joku pumppu/kompura vai mitäs muita sen tyyppisiä vois olla jotka ääntää. Lämpimänä ei mitään ylimääräisiä ääniä...? 
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Huonot öljyt ja hyrdaaliset venttiilin nostimet ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Öljyt: Mobil 0 - 40, ajettu 6 tkm, eli ei kai vielä huonot ? 
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Joskus ABS yksiköstä kuului sellainen naputus joka muistuttaa venttiilin naputusta. Ei muutako korvaa tarkasti pellin alle.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Pistäppä koneeseen " Öljytilanpesuaine " ja toimi purkin ohjeiden mukaan. Vaihda öljyt ja suodatin. Pitäisi loppua naputukset, niin aiankain itselläni kävi ja olen käyttänyt Mobilin öljyjä ei ole ollut "kylmälimaa" täyttökorkissa vuosiin kunnon öljyillä 5 W-50 Mobilit läpi vuoden. 
Meseillään
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Jakopää.
Ketjun kiristäjät "vanhaa" mallia... Kylmänä starttauksen jälkeen raksuttaa vähän aikaa.
Kun pahemmaksi menee, niin hyppää tasapainoakseli kohdiltaan ja alkaa hytkyttämään.
Sama, kuin 400CDI ongenma.
*:n päähän, niin taitava tutkia osaa varmistaa epäilyn (aika selvältä kuulostaa).
Kun hytkytys alkaa, niin ei tarvii enää *:riakaan, kun on varmuus.
Muutamia keskusteluja löytyy foorumilta.
Korjaus noin 2000E+osat.
Ei kannata puoskarille viedä.
Taitavia korjaajia muuallakin, kuin "marmoritiskin" takana.
Ketjun kiristäjät "vanhaa" mallia... Kylmänä starttauksen jälkeen raksuttaa vähän aikaa.
Kun pahemmaksi menee, niin hyppää tasapainoakseli kohdiltaan ja alkaa hytkyttämään.
Sama, kuin 400CDI ongenma.
*:n päähän, niin taitava tutkia osaa varmistaa epäilyn (aika selvältä kuulostaa).
Kun hytkytys alkaa, niin ei tarvii enää *:riakaan, kun on varmuus.
Muutamia keskusteluja löytyy foorumilta.
Korjaus noin 2000E+osat.
Ei kannata puoskarille viedä.
Taitavia korjaajia muuallakin, kuin "marmoritiskin" takana.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Nytpä on uudet öljyt. Vaihdoin merkkiä, TOTAL 5w - 40 + suodatin. Kone kerkes jäähtyä ja ei ainakaan nyt kuulunut mitään ylimääräistä. Huomen aamullahan sen sitten kuulee kylmällä koneella...
ps. Ei ole diisseli, kun verrattiin 400 CDI:hin... 
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Niin siis jakopään rakenne samanlainen kuin 400cdi:ssä.kari v kirjoitti:ps. Ei ole diisseli, kun verrattiin 400 CDI:hin...
Jakoketju voi hypätä tasapaino akselin kohdalla.
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Jos ääni ei häviä niin minkäslainen jobi on se kiristimen vaihto ? Onko purettava "puoli konetta" ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Etupää auki 1.5-4 päovän työ riippuen kuinka paljon joutuu "erikoisosia" tilaamaan esim. erikoisia oljynsyömiä vesiletkuja yms.
Niin kuin 2000+ Eur + osat
Eikä kannata halvimmalle (puoskarille) viedä.
Tässä kohtaa kokemus säästää rahaa.
Niin kuin 2000+ Eur + osat
Eikä kannata halvimmalle (puoskarille) viedä.
Tässä kohtaa kokemus säästää rahaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
onko kone tyyppiä M113??? jos on , niin suosittelen fortepesua koneeseen(ohjeiden mukaan). itsellä oli tässä konetyypissä ed.mainittu nostin naputus kylmänä (yön yli olleeena pakkasella). tätä naputusta oli satunnaisesti ja n.2 s ajan. ainoastaan 1.kylmäkäynnistys. nyttemmin hävinnyt. terv. AP
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Ti 06.03.2012 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Ei kai sentään noin isosta ja kallista viasta ole kyse, näin vähä ajetusta ja kuitenkin aika uudesta autosta...?jvk210cdi kirjoitti:Etupää auki 1.5-4 päovän työ riippuen kuinka paljon joutuu "erikoisosia" tilaamaan esim. erikoisia oljynsyömiä vesiletkuja yms.
Niin kuin 2000+ Eur + osat
Eikä kannata halvimmalle (puoskarille) viedä.
Tässä kohtaa kokemus säästää rahaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Oletko katsonut mitä öljyn viskositeettia koneelle suositellaan auton ohjekirjassa? Aikoinaan Jenkkien kanssa pelatessa tuli noista oudommilla öljymerkeillä(Esim.Penzoil) ongelmia hydraulisten nostimien kanssa nakutusta riitti jopa kesällä. Mobilit (5W-50 Formulat), kun pisti koneeseen loppui naputukset kesällä ja talvella. 
Meseillään
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Niin ko. vian havaitsevat tarkimmat autoilijat vähän 100tkm jälkeen.kari v kirjoitti:Ei kai sentään noin isosta ja kallista viasta ole kyse, näin vähä ajetusta ja kuitenkin aika uudesta autosta...?jvk210cdi kirjoitti:Etupää auki 1.5-4 päovän työ riippuen kuinka paljon joutuu "erikoisosia" tilaamaan esim. erikoisia oljynsyömiä vesiletkuja yms.
Niin kuin 2000+ Eur + osat
Eikä kannata halvimmalle (puoskarille) viedä.
Tässä kohtaa kokemus säästää rahaa.![]()
![]()
Eikö siinä autossa ollut liki 200tkm ?
Sellainen 250+tkm ajettu on jo mallia paikat irtoaa hampaista (hytkytystä).
Enkä taida liioitella.
Kärsii se vielä mennä ja äityä pahemmaksi... ei se vielä kalliimmaksi remonttia tee, vaikka hytkyttämiseksi muuttuu.
On hyvä tietää tulevaa... vaikka varautua MB:n "määräaikaishuoltokustannuksiin".
Haluun vaan jeesata. En täällä kiusaa oo tekemässä. Kokemus opettaa ihan oikeassa elämässä. Ei nämä vitsejä ole.
Aattelin vaan, että voi ennustaa tulevaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Niin siitä että pienillä kilometrillä vikaa.
Etsimään amerikan maalta... (en saa kännykällä linkkiä).
Siellä on AIKA laajat ryhmäkanteet nostettu MB:tä vastaan koskien v6 ja v8 koneita....
Saas nähdä miten MB selviää.
Kai se pystyssä pysyy, kuten A mallin kaatumataudin kanssa.
Etsimään amerikan maalta... (en saa kännykällä linkkiä).
Siellä on AIKA laajat ryhmäkanteet nostettu MB:tä vastaan koskien v6 ja v8 koneita....
Saas nähdä miten MB selviää.
Kai se pystyssä pysyy, kuten A mallin kaatumataudin kanssa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
MikaT taitaa tietää, muutkin sua vastata.Mika.T kirjoitti:Niin siis jakopään rakenne samanlainen kuin 400cdi:ssä.kari v kirjoitti:ps. Ei ole diisseli, kun verrattiin 400 CDI:hin...
Jakoketju voi hypätä tasapaino akselin kohdalla.
Onko tämä jakopään ratkaisu missä konemalleissa ?
Ja voiko tuo hytkynhytkyn ongelma olla esim. E420 -96 mallissa tuosta johtuva ?
Tuossa pojjan väykyssähän edelleen hytkynkytkyn tautia....tosin olen alkanut hiljalleen IMM:iin asiaa yhdistää...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
420ssä ei ole tasapainoakseleita ollenkaan.
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Onkos tämä se malli jossa kuluivat jakopäästä hampaat veks eli karkaisuvirhe?Vai kulkeeko tämä toisella nimellä?
Jossakin tietyissä malleissa oli päässy tuotannossa parituhattakappaletta susi rattailla linjasta läpi ja v8 ja v6 malleja.
Luulisi juuri nämä menevän takuuseen.
Jossakin tietyissä malleissa oli päässy tuotannossa parituhattakappaletta susi rattailla linjasta läpi ja v8 ja v6 malleja.
Luulisi juuri nämä menevän takuuseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Thanks tiedosta.Mika.T kirjoitti:420ssä ei ole tasapainoakseleita ollenkaan.
Ei ihme kun ei käy tasaseen
Toivotaan että aloittajalla onkelma olisi takana öljyillä....
.
Opel, "weird lieben autos"....
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
onko M113 5,5:ssa tasapainoakselia?Mika.T kirjoitti:420ssä ei ole tasapainoakseleita ollenkaan.
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
No johan tuli monenlaista tietoo/arviota. Niin, täydennykseksi ensin, auto on W 211 E 500 / bensa V8 / 306 hp / 5,0 ltr /vm.2004. Ajettu 162000 km.
Ensiksi: Öljyn vaihdon jälkeen tänä aamuna ns.kylmä kone käyntiin ja ääni oli hävinnyt lähes kokonaan, hetken ihan pientä naputusta.
Kyllä se vaan taitaa olla hydraulinen vent.nostin, joka nappasee ja ehkä syykin oli 1. aikas likaiset öljyt(tosin ajettu vain 6 tkm) 2. olisko 0W-öljy liian ohutta kyseiseen moottoriin ? Ja vielä, eikai sentään ketjukiristin "nappase" ja ketjukinhan antaa erillaista rallatusta...
Lisäksi: A-P:n kokemus öljyn paineen tasautumisesta voi tosinkin olla yksi iso syy kys, vaivaan, mutta kiitos kaikille kommenteista nyt vain ootellaan miten kone käyskentelee...
Ensiksi: Öljyn vaihdon jälkeen tänä aamuna ns.kylmä kone käyntiin ja ääni oli hävinnyt lähes kokonaan, hetken ihan pientä naputusta.
Kyllä se vaan taitaa olla hydraulinen vent.nostin, joka nappasee ja ehkä syykin oli 1. aikas likaiset öljyt(tosin ajettu vain 6 tkm) 2. olisko 0W-öljy liian ohutta kyseiseen moottoriin ? Ja vielä, eikai sentään ketjukiristin "nappase" ja ketjukinhan antaa erillaista rallatusta...
Lisäksi: A-P:n kokemus öljyn paineen tasautumisesta voi tosinkin olla yksi iso syy kys, vaivaan, mutta kiitos kaikille kommenteista nyt vain ootellaan miten kone käyskentelee...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Tätä juuri arvelin itsekin tossa yl. kommentissa...Mese 320 TE kirjoitti:Oletko katsonut mitä öljyn viskositeettia koneelle suositellaan auton ohjekirjassa? Aikoinaan Jenkkien kanssa pelatessa tuli noista oudommilla öljymerkeillä(Esim.Penzoil) ongelmia hydraulisten nostimien kanssa nakutusta riitti jopa kesällä. Mobilit (5W-50 Formulat), kun pisti koneeseen loppui naputukset kesällä ja talvella.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
En kyllä käyttäisi missään koneessa 0w öljyjä .
Kuka nyt moista ominaisuutta tarttee kun autot on lohkarissa tai weballa pyörii.
siellä missä on jatkuva yli25 pakkasta ja raakakäynnistys niin jees ja eiköhän tollanen öljy ole toiselta osaalueelta pois jos saatu notkeutta .5w40-50 on kyllä jees talvella.Muutenkin talviajan öljyt pitäis vaihtaa aiemmin pois kun tulee kosteutta ja kaikkea muuta paskaa sekaan joka ei tee hyvää.
Kuka nyt moista ominaisuutta tarttee kun autot on lohkarissa tai weballa pyörii.
siellä missä on jatkuva yli25 pakkasta ja raakakäynnistys niin jees ja eiköhän tollanen öljy ole toiselta osaalueelta pois jos saatu notkeutta .5w40-50 on kyllä jees talvella.Muutenkin talviajan öljyt pitäis vaihtaa aiemmin pois kun tulee kosteutta ja kaikkea muuta paskaa sekaan joka ei tee hyvää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Juuri näin arvelinkin ja ihmettelin he...tisti, että miten noi öljyt oli 6 tonnin/talven jälkeen tollaset (aika likaiset) ja vielä, että oli laitettu huollossa 0W-öljyt ? Nyt ostin itse varaosaliikkestä ja vaihdatin huollossa...atlas kirjoitti:En kyllä käyttäisi missään koneessa 0w öljyjä .
Kuka nyt moista ominaisuutta tarttee kun autot on lohkarissa tai weballa pyörii.
siellä missä on jatkuva yli25 pakkasta ja raakakäynnistys niin jees ja eiköhän tollanen öljy ole toiselta osaalueelta pois jos saatu notkeutta .5w40-50 on kyllä jees talvella.Muutenkin talviajan öljyt pitäis vaihtaa aiemmin pois kun tulee kosteutta ja kaikkea muuta paskaa sekaan joka ei tee hyvää.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Eipä sitä kerinneet, kun ei ollu aikaa, mutta meinaan homman teetättää tässä lähiaikoina ja laittaa sit taas uudet öölit...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Kaverin 400CDI teki ihan sanan...kari v kirjoitti:No johan tuli monenlaista tietoo/arviota. Niin, täydennykseksi ensin, auto on W 211 E 500 / bensa V8 / 306 hp / 5,0 ltr /vm.2004. Ajettu 162000 km.
Ensiksi: Öljyn vaihdon jälkeen tänä aamuna ns.kylmä kone käyntiin ja ääni oli hävinnyt lähes kokonaan, hetken ihan pientä naputusta.
Ihan pientä naputusta 4 sekunnin ajan kylmänä.
Öljynvaihto auttoi, mutta kun jakopää averttiin (autolla ajettu 110tkm) niin ketju (noin 220 lenkkiä) oli venynyt noin kolme senttiä (3cm)
Eli noin kahden ketjulenkin verra.
Kuten aiemmin sanoin, niin voit varautua todellisuuteen.
Ja ei se moottoriremontti kalliimmaksi tule, vaikka hytkyttäminen alkaa.
Kokemuksia todellisesta elämästä kaikki.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Nyt pakko kysyy, että mikä helvetin hytkyttäminen... ? Ja jos se ketju ois noin paljo venynyt, niin kyllä sen p..kele kuulee... rallalttaa/rolisee....mutta se siitä, kiitos kommenteista. Seuraan tilannetta ja palaan jos tarvetta... 
Viimeksi muokannut kari v, Ke 07.03.2012 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
kari v kirjoitti:Nyt pakko kysyy, että mikä helvetin hytkyttäminen...
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Tasapainoakseli lohkojen välissä.
Ketju "kurvaa" vain 90astetta rattaan ohi (aika lyhyen matkan rattaan kehältä).
Kun ketju venyy/kiristäjät eivät "riitä" kiristämään, niin ketju hyppää tasapainoakselin hampailta siirtäen sen väärään paikkaan.
Hytkyttäminen alkaa.
Kun jakopää korjataan MB:n korjaussarjalla, niin kiristimet tulevat pidempinä ja mikä tärkeimpänä...
tasapainoakselin alapuolelle tulee aluimiinipalikka, joka estää ketjun hyppäämisen.
Se miten uusi öljy vähentää raksuttamisen kylmänä...
Uusi öljy nostaa öljynpaineet nopeammin ylös, jolloin hydrauliset ketjunkiristäjät kiristyvät nopeammin.
Kun tuo kiristysvara (mitta) ei riitä venyneelle ketjulle, niin ketju alkaa resonoida uhjureiden ja kiristäjien päissä ja mahdollistaa ketjun hyppäämisen tarapainoakselin rattaan hampaalta toiselle.
Siksi korjaussarjassa on pidemmät ohjurit/kiristäjät ja niiden lisäksi se palikka, joka estää hampaalta siirtymisen.
Eli kun venyttää remonttia pidemmälle, niin tulee vain sen verran kalliimmaksi, mitä uusi tasapainoakselin ratas maksaa.
Hampailta hyppivä ketju nirhaa rattaan.
Siis kuten jo aikaisemmin sanoin...
Kyllä sillä kärsii ajaa hytkyttämiseen saakka.
Se miksi tiedän ketjun venymisen ja sen oireet...
Kun on niin monta kertaa tullut vastaa.
Ketju "kurvaa" vain 90astetta rattaan ohi (aika lyhyen matkan rattaan kehältä).
Kun ketju venyy/kiristäjät eivät "riitä" kiristämään, niin ketju hyppää tasapainoakselin hampailta siirtäen sen väärään paikkaan.
Hytkyttäminen alkaa.
Kun jakopää korjataan MB:n korjaussarjalla, niin kiristimet tulevat pidempinä ja mikä tärkeimpänä...
tasapainoakselin alapuolelle tulee aluimiinipalikka, joka estää ketjun hyppäämisen.
Se miten uusi öljy vähentää raksuttamisen kylmänä...
Uusi öljy nostaa öljynpaineet nopeammin ylös, jolloin hydrauliset ketjunkiristäjät kiristyvät nopeammin.
Kun tuo kiristysvara (mitta) ei riitä venyneelle ketjulle, niin ketju alkaa resonoida uhjureiden ja kiristäjien päissä ja mahdollistaa ketjun hyppäämisen tarapainoakselin rattaan hampaalta toiselle.
Siksi korjaussarjassa on pidemmät ohjurit/kiristäjät ja niiden lisäksi se palikka, joka estää hampaalta siirtymisen.
Eli kun venyttää remonttia pidemmälle, niin tulee vain sen verran kalliimmaksi, mitä uusi tasapainoakselin ratas maksaa.
Hampailta hyppivä ketju nirhaa rattaan.
Siis kuten jo aikaisemmin sanoin...
Kyllä sillä kärsii ajaa hytkyttämiseen saakka.
Se miksi tiedän ketjun venymisen ja sen oireet...
Kun on niin monta kertaa tullut vastaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57


