om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oli.

450x300 kiinakuuleri puskurin takana.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

tuli vihdoin haettua moottori :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja JTY »

Noniin täällähän on vanhoilla parroilla asenne kohdallaan kun heti lytätään uutta jannua maahan, näin se pitää :clap:
Antaa jokaisen kokeilla mitä lystää, ei nyt kaikkiin tarvii samaa OM605 settiä iskeä vaikka onkin hyvä setti :thumbup:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Meinaatko että keskustelupalstalla ei kannattaisi mielipidettään kirjoittaa vaan jees jees ja hyvä meininki vaikka kaveri olisi nyt esimerkiksi kokoamassa konetta jonkun mielestä ja kokemuksesta väärillä osilla ?

Itseäni ainakin v.ituttaa ne huonot neuvot mitä on joskus täältäkin saanut ja rahaa sittemmin palanut uusintayrityksiin ihan turhan paljon, esimerkiksi liittyen kupariseen kannentiivisteeseen...1000 km ja poks, siinä meni satasia taivaantuuliin. Jokainen saa tehdä mitä lystää mutta kun kuulee muiden kokemuksia niin voi ainakin itse selvittää asiaa lisää ja tehdä sitten omat ratkaisut. Joillekin se on jopa haaste, että pääsee näyttämään, että muut oli sittenkin väärässä ja tuommosen laitoksen saa luotettavasti toimimaan reilummassakin ST käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Antaa alottaineden kokea saman mitä kaikki muutkin, kun joskus aloittanu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Komppaan veskolaa tuossa neuvomisasiassa. Minusta tällaisen fuurumin asia on nimenomaan jakaa kokemuksia ja neuvoja, jottei kaikkien tarvitse tehdä samoja virheitä ja oppia kantapään kautta. Se, miten niitä soveltaa. on jokaisen oma asia.

tpmant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

20120712_190716.jpg
tuli tuos värkättyä välijäähdytinkin viimein keuloille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

puskurikin saatiin soviteltua tuohon
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

tuossa ilmeni kytkimen kanssa ongelmia. eli kun kytkimen painaa pohjaan niin se on helevetin raskas polkea ja kun vaihteen tökkää silmään niin lähtee auto heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa eli ei irrota. mistä kannattais lähteä vikaa ettimään? ite aattelin että vika ois työsylinterissä.?
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

mikä kytkin siinä on?
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

bemari m5 sintteri ja sach race asetelma.. kyllähän tuolla asetelmalla se poljin on aika raskas painaa mut ei se niin jäykkä saa olla että kummallakin jalalla pitää painaa.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

oisko mahollisesti joku tukos letkuissa/putkissa?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

jusbe37 kirjoitti:oisko mahollisesti joku tukos letkuissa/putkissa?
mahdollisesti putki /letku länässä, tai olisiko kytkinlevy vahinngossa mennyt nurinpäin???? :wtf:
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

loora pois.. siellä melko varmasti joku häikkä.. :think:
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Oisko työsylinterin peltiputki mennyt littuun? itsellä jäi se putki laatikon ja lohkon väliin, kun laatikon sujautin auton alla paikalleen :D
W201 250D
W202 250D
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

Kuisma_ kirjoitti:Oisko työsylinterin peltiputki mennyt littuun? itsellä jäi se putki laatikon ja lohkon väliin, kun laatikon sujautin auton alla paikalleen :D

:D :D

ei oo.. pitääköhän tuon työsylinterin olla sit erilainen tuohon kun on bemarin kytkin ja mersun 4-vaihteinen loota?
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

väärä käpälä ja painelaakeri..
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

Keltsi kirjoitti:väärä käpälä ja painelaakeri..


niin mä vähän aattelinkin.. pitääkö sinne laittaa bemarin käpälä ja painelaakeri? vai onko mersulla sinne jokin sopiva malli?
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Tai käpälän liikerata vääränlainen. Ihan mersun käpälällä ja painelaakerilla pitäis pelata, onko siel bemarin vai mersun työsylinteri? Tuo kytkinpaketti vaati usein bemarin työsylinterin.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jos on vielä se orkkis kumiletku siellä nestelinjassa niin paine jää pullistelemaan sitä. Teräspunos letkua tilalle
IG: @pyrytakkunen
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

antti_k kirjoitti:Tai käpälän liikerata vääränlainen. Ihan mersun käpälällä ja painelaakerilla pitäis pelata, onko siel bemarin vai mersun työsylinteri? Tuo kytkinpaketti vaati usein bemarin työsylinterin.

mersun työsylinteri mulla siellä on..
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

PTracing kirjoitti:Jos on vielä se orkkis kumiletku siellä nestelinjassa niin paine jää pullistelemaan sitä. Teräspunos letkua tilalle


yks kumiletku oli taipunu yli 90-astetta että se oli varmaan tukossa ja avasin työsylinterin niin siellä oli paskaa.. vika varmaan on niissä.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei tarvi vaihtaa ees työsylinteriä. Otat sen työsylinterin "työntötangon" käsittelyyn. Vähän mittailua ja hitsaat pätkän lisää siihen päähän. Alkaa toimimaan. Ittellä ainakin oli tosi kevyt käyttää.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

Kummeli kirjoitti:Ei tarvi vaihtaa ees työsylinteriä. Otat sen työsylinterin "työntötangon" käsittelyyn. Vähän mittailua ja hitsaat pätkän lisää siihen päähän. Alkaa toimimaan. Ittellä ainakin oli tosi kevyt käyttää.

itellä kävi kans sama mielessä että hitsais muutaman sentin lisää siihen tangonpäähän. pitää toteuttaa tämä ja katotaan alkaako homma pelittämään.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

pikku hiljaa mersu valmis tielle :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

No niin ... älä unoha öljyä :lol:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

valmis tielle? 200D jarrut vielä jaja muutoskatsastukse penkitykset jne vielä edessä ennenku leimalle. Vai oonko yhtää perillä tästä rojektista?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

On taas ollut luettavaa tässä topicissa. Itse topicci on hyvä ja auto todella valmistuu hyvää vauhtia eikä jää puhumisen asteelle niin kuin monella muulla. Ja mikä siinä oikein on että kaikkien tosissaan pitäis laittaa sitä om605 ja om606 konetta? Pumppu ja iso turbo kiinni niin 500 heppaa tulee. Vaikka itsekkin teen noin niin se ei tarkota että kaikkien muitten pitäis tehä samalla tavalla. Enemmän tällasta topiccia kiinnostaa lukea kun niitä om605/606 kone kiinni ja menoks joita on muutama kymmentä. Hyviä neuvoja saa ja pitääkin antaa mutta tarviiko siihen lisätä itse neuvoja enemmän vittuilua mukaan? Ihme touhua aikuisilla ihmisillä :lol: se on tullut jo melko selväksi ettei 290 kestä isotappista pumppua mutta koneen voi aina vaihtaa kun se hajoaa. Ei tätä varmaan tehdä pakon edestä lainarahoilla joiden takuuna on koko omaisuus :lol: jos joku yrittää saada vaikka 800 heppaa om606 koneesta niin ei porukka laita kahta sivua viestejä siitä että se hajoaa heti ei mitään järkeä yrittää :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mulla ei auttanu tappien jatkamiset,kantamaan meinasin jättää kytkimen toviksi mutta onneks ulin järkiini,se olis hajottanu päittäslaakerit. joillakin toimii mesen omalla työsylkyllä ja toisilla vaatii bimmerin työsylkyn.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

TUUTTERO kirjoitti:valmis tielle? 200D jarrut vielä jaja muutoskatsastukse penkitykset jne vielä edessä ennenku leimalle. Vai oonko yhtää perillä tästä rojektista?

nuo jarrut saa oottaa ens vuoteen.. :D
Vastaa Viestiin