OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: OM603 tuplaturbo
harjotuksen puutetta
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: OM603 tuplaturbo
Noniin käsikin on sorvin jäliltä ruennu parantumaan ja on päästy tekemään autua etiäpäin.

Turbot ja pakoputki saatu paikoilleen. Pirullinen oli väännellä tuo etuturbon downpipe yhellä ja sitten myöhemmin kahella käellä

Cooleri haki paikkansa palkin ja syylärin välistä. Piti siirtää syyläriä jokunen sentti taaksepäin että sai coolerin mahtumaan väliin.

Näin loppukevennyksesi kuva hienoista painekotelon kiinnikkeistä
Maksoivat jopa 3€ kpl
Äänimaailma tässä vehkeessä on aika perverssi. Ikinä en oo vielä tuommosia ääniä kuullu
Josko tämä kohta liikkuisi

Turbot ja pakoputki saatu paikoilleen. Pirullinen oli väännellä tuo etuturbon downpipe yhellä ja sitten myöhemmin kahella käellä


Cooleri haki paikkansa palkin ja syylärin välistä. Piti siirtää syyläriä jokunen sentti taaksepäin että sai coolerin mahtumaan väliin.

Näin loppukevennyksesi kuva hienoista painekotelon kiinnikkeistä


Äänimaailma tässä vehkeessä on aika perverssi. Ikinä en oo vielä tuommosia ääniä kuullu

Josko tämä kohta liikkuisi

Re: OM603 tuplaturbo
Hyvältä alkaa näyttämään. Ja hyvä että joku kerrankin uskaltaa kokeilla jotain uuttaRuisleze kirjoitti:Noniin käsikin on sorvin jäliltä ruennu parantumaan ja on päästy tekemään autua etiäpäin.
[ http://i1163.photobucket.com/albums/q542/Ruisleze/HPIM4077.jpg ]
Turbot ja pakoputki saatu paikoilleen. Pirullinen oli väännellä tuo etuturbon downpipe yhellä ja sitten myöhemmin kahella käellä![]()
[ http://i1163.photobucket.com/albums/q542/Ruisleze/HPIM4083.jpg ]
Cooleri haki paikkansa palkin ja syylärin välistä. Piti siirtää syyläriä jokunen sentti taaksepäin että sai coolerin mahtumaan väliin.
[ http://i1163.photobucket.com/albums/q542/Ruisleze/HPIM4080.jpg ]
Näin loppukevennyksesi kuva hienoista painekotelon kiinnikkeistäMaksoivat jopa 3€ kpl
![]()
Äänimaailma tässä vehkeessä on aika perverssi. Ikinä en oo vielä tuommosia ääniä kuullu
Josko tämä kohta liikkuisi

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: OM603 tuplaturbo
mulla oli painekotelo samallai kiinni mutta yhdellä isolla liinalla
juu ääninäytettä ois kiva saada..


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: OM603 VNT x 2
Tää on kyl pakko laittaa seurantaan. Kovin paljoa kannustusta et oo saanut. Mietin miksi porukka käy täällä wittuilemassa, eikä tsemppaamassa. Vaikka joku idea olisi vähän huonompikin, niin ei se tarkoita ettei sitä voi kokeilla. On ainakin erilainen tää sun proggis. Parhaiten näpäytät muita laittamalla ton härvelin toimimaan. Tuliskohan näin paljon haukkuja, jos sulla olis 5-6 mersunmerkkiä nimimerkin jälkeen..? Iso peukku 

Viimeksi muokannut ssuvik, La 17.11.2012 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Re: OM603 VNT x 2
asialisen näköista hommaa
miten se öljyn paluu nyt tulee olemaan?
pitää sen verran topikkia lainata että tarvitseeko pakopaine mittaria välttämättä olla?
eikös se riitä jos sen kerran mittaa kun käy polkemassa, kun eihän se käsittääkseni mihinkään siitä muutu jos ei kokoonpanoa muuteta.

pitää sen verran topikkia lainata että tarvitseeko pakopaine mittaria välttämättä olla?
eikös se riitä jos sen kerran mittaa kun käy polkemassa, kun eihän se käsittääkseni mihinkään siitä muutu jos ei kokoonpanoa muuteta.
w201 om605
Re: OM603 VNT x 2
Mulla seon ollu aina ns. säätövaiheen ajan sisällä ahtopaine mittarin vieresä ja sitte se piilotettaa polokimien ylle muovien sisälle.jekku90 kirjoitti: pitää sen verran topikkia lainata että tarvitseeko pakopaine mittaria välttämättä olla?
eikös se riitä jos sen kerran mittaa kun käy polkemassa, kun eihän se käsittääkseni mihinkään siitä muutu jos ei kokoonpanoa muuteta.
Re: OM603 VNT x 2
Se voisi aiheuttaa aivan erilaisen suhtautumisenssuvik kirjoitti:Tää on kyl pakko laittaa seurantaan. Tuliskohan näin paljon haukkuja, jos sulla olis 5-6 mersunmerkkiä nimimerkin jälkeen..? Iso peukku


Ö-paluu on pelannut ainakin näillä vähäisillä auton siirtelyillä yms. Vaikka öljynpinta oli miltei ylämerkissä niin öljyä ei näkynyt ö-paluun putken sisällä.. Putken pää nousee öljypinnan yläpuolelle huomattavasti niin sinnekkin jäi vielä sitä tilaa turboilta tulevalle öljylle. Itse ainakin laitan pakopainemittarit sisälle näkyville, siitä sitten kiva kattella jos toinen turbo rupeaa eritahtiin pelaamaan toisen turbon kanssa. Vaikka olisi yksi turbo niin jättäisin kyllä näkyville pakopainemittarin. Kysymyshän kuuluu että kummasta tykkää tykkääkö äidistä vai tyttärestäjekku90 kirjoitti:asialisen näköista hommaamiten se öljyn paluu nyt tulee olemaan?
pitää sen verran topikkia lainata että tarvitseeko pakopaine mittaria välttämättä olla?
eikös se riitä jos sen kerran mittaa kun käy polkemassa, kun eihän se käsittääkseni mihinkään siitä muutu jos ei kokoonpanoa muuteta.

Re: OM603 VNT x 2

Mihin tuo huotin putki menee? pakoputkeen?. se kyl kannattas pistää isompaa nii ei rupia ahistaan. pääse stefat helpommalla. taikka tuo 90liitos korvata jyrkällä mutkalla nii pysyys pinta-ala putkes samana. Virittäes koneet kuitenki rupiaa huohottaan enemmän

Mikä pumppu tähä on tulossa? äkkisellä selaamisella en ainakaa löytäny oikee selvää vastasusta.
Eikai nimimerkin alla olevat tähtinastat ny voi keskusteuihin vaikuttaa? ei mun kirjotuksissa ainakaa..
Re: OM603 VNT x 2
Tuolla jossain taidettiin mainita, että vakio pumpulla mennään. Hyvinkin vois olla erilainen suhtautuminen tähän projektiin, jos joku tunnettu palstalainen tekis tätä, vieläpä "asiantuntija" statuksella.Tompa124 kirjoitti: Mikä pumppu tähä on tulossa? äkkisellä selaamisella en ainakaa löytäny oikee selvää vastasusta.
Eikai nimimerkin alla olevat tähtinastat ny voi keskusteuihin vaikuttaa? ei mun kirjotuksissa ainakaa..
E350CDI&A180CDI
Re: OM603 VNT x 2
Joku hullu joskus sen pyörän keksi. Se ei varmaan paljoa tukea saanut. Oli sen idea niin järjetön!
Samalla alueella tÄssÄ liikutaa.
Eli ennalta arvaamatonta ja tietÄraivaa rakentamista. Just mahtavaa siis!
Siksi seuraankin innolla tÄtÄ topikkia!
(Ja ei oikein nuo skandit toimi tÄssÄ puhelimessa)
Samalla alueella tÄssÄ liikutaa.
Eli ennalta arvaamatonta ja tietÄraivaa rakentamista. Just mahtavaa siis!
Siksi seuraankin innolla tÄtÄ topikkia!
(Ja ei oikein nuo skandit toimi tÄssÄ puhelimessa)
Re: OM603 VNT x 2
Putkihan menee downpaippiin. Alipaineen sinne sain aikaseksi ku tein viillon putken päähän ja pieksin vähän läjään sitä putkia siitä viillon vierestä ja hitsasin ton putken tonne downpaippii n. 45 asteen kulmaan niin pääse pakokaasu virtaamaan siitä viillosta ja näin ollen tekemään alipainetta. Ahistuksesta en tiiä vaan kyllä se sentään imeeTompa124 kirjoitti:Mihin tuo huotin putki menee? pakoputkeen?. se kyl kannattas pistää isompaa nii ei rupia ahistaan. pääse stefat helpommalla. taikka tuo 90liitos korvata jyrkällä mutkalla nii pysyys pinta-ala putkes samana. Virittäes koneet kuitenki rupiaa huohottaan enemmän![]()
Mikä pumppu tähä on tulossa? äkkisellä selaamisella en ainakaa löytäny oikee selvää vastasusta.

Re: OM603 VNT x 2
Mites noita vnt siipiä tullaan ohjailemaan? Näyttää toisen turbon vipu olevan lukittuna rautalangalla. Noi turbotkin vähän erilaiset, mutta vissiin siipikoot ym samat?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: OM603 VNT x 2
Toinen turbo on audista ja toinen volskusta niin oli nuo siipien säädöt eripuolilla muuten kyllä ovat identtiset. Siipiä ohjaa volskun 2-toiminen painekello ja siihen sotketaan vielä vähän pneumatiikka osia sekaan että saadaan tyhjäkäynnillä/alakierroksilla siivet aukiS202 kirjoitti:Mites noita vnt siipiä tullaan ohjailemaan? Näyttää toisen turbon vipu olevan lukittuna rautalangalla. Noi turbotkin vähän erilaiset, mutta vissiin siipikoot ym samat?

Re: OM603 VNT x 2

Vauhtipyöräkin pääsi yksi kaunis päivä cnc-jyrsimen käsittelyyn. Aika paljon sai sorvata/jyrsiä tavaraa pois että sprinterin asetelma/levy alkoi mahtumaan. Aika kevyeltä tuntuu alkuperäseen 200d vauhtipyörään verrattuna..

Re: OM603 VNT x 2

Ahtoputket alkais olemaan valmiina. Ennään ei tarttis ku tigata ne ja tehä lerssit liitoskohtiin. Kiva tehä pakkasen mukaan säätyvässä hallissa hommia..

Re: OM603 VNT x 2
Jaaha, tätä ootetaankin innolla, kuinka valmistuu... 
Kyllähän tuplaturbo on aina huomiota herättävä, vaikkei mikään über ST oliskaan...

Kyllähän tuplaturbo on aina huomiota herättävä, vaikkei mikään über ST oliskaan...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: OM603 VNT x 2
Käytiin penkittämässä tämä suhinamylly.
169hp @4100rpm
347Nm @2600rpm

169hp @4100rpm
347Nm @2600rpm

MB W123 300D 2.0
Re: OM603 VNT x 2
No äkkiä tuo projekti loppukinLeze kirjoitti:Käytiin penkittämässä tämä suhinamylly.
169hp @4100rpm
347Nm @2600rpm
[ http://i131.photobucket.com/albums/p284/Leze1/Autot/300dtt_penkitys_281212_zps827605e3.png ]


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 VNT x 2
Eiköhän se vielä jatku
Kytkinkin odottelee vielä asennusta.
Kuvia ja videota tulee varmaan lisää kunhan omistaja intoutuu uppaileen. Äänimaailma on muuten härski....
Turbot ovat aikalain makoisan kokoiset tämmöiseen kokoonpanoon, herää alhaalta ja yläkierroksilla pakopaineita on saman verran kuin ahtoja... Tällä hetkellä mennään 1bar lukemissa, jolla polttaa kaiken mitä pumppu puskee. Savutustestiinkään ei tarvinnut tiputtaa syöttöjä, K-arvo tais olla 1,6 vaikka pumppu melkein maksimissa. Eli lisää ruokaa kait tarvis?
Eiköhän tämä tästä vielä jalostu

Kuvia ja videota tulee varmaan lisää kunhan omistaja intoutuu uppaileen. Äänimaailma on muuten härski....

Turbot ovat aikalain makoisan kokoiset tämmöiseen kokoonpanoon, herää alhaalta ja yläkierroksilla pakopaineita on saman verran kuin ahtoja... Tällä hetkellä mennään 1bar lukemissa, jolla polttaa kaiken mitä pumppu puskee. Savutustestiinkään ei tarvinnut tiputtaa syöttöjä, K-arvo tais olla 1,6 vaikka pumppu melkein maksimissa. Eli lisää ruokaa kait tarvis?
Eiköhän tämä tästä vielä jalostu

MB W123 300D 2.0
Re: OM603 VNT x 2
ihan kivastihan sieltä tuli vääntöjä pikkutappisella pumpullakin. vaikka pumpun tuotto olis sama, mutta sais sitä soppaa vielä yläkierroksillakin, niin tossahan alkais oleen jo vähän tehookin. ainakin äkkiseltään vaikuttaa siltä, että soppa vaan alkaa väheneen heti, kun meno alkais maistuun. vai turbotko siellä menee tukkoon?
kunnon pumppu, tai parempi säätäjä sille vanhalle, niin alkaa kulkeen. nythän toi on vähän tollanen kuorma-automainen ainakin käppyröiltään.
kunnon pumppu, tai parempi säätäjä sille vanhalle, niin alkaa kulkeen. nythän toi on vähän tollanen kuorma-automainen ainakin käppyröiltään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603 VNT x 2
Vertaatkohan nyt väärään moottoriin? W124 300D:ssä on vääntömomentti alunperin luokkaa 185...191 Nm, joten sitä on tullut ainakin 81% lisää.S202 kirjoitti:Vääntömomentin nousu% noin 20%
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: OM603 VNT x 2
Taisi verrata om605 turbokoneeseen. Hyvät väännöt nuo on ja vielä oikeassa kohtaa.tomant kirjoitti:Vertaatkohan nyt väärään moottoriin? W124 300D:ssä on vääntömomentti alunperin luokkaa 185...191 Nm, joten sitä on tullut ainakin 81% lisää.S202 kirjoitti:Vääntömomentin nousu% noin 20%
tomant
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 VNT x 2
Turbot ei mene kyllä tukkoon, pakopaine on yläkiekoillakin ahtojen kanssa sama eli 1bar. Vetoja ois vielä lisää ylhäälle, mutta pumpusta jätettiin tarkoituksella kiekkarajoitin ruuvaamatta vielä.
MB W123 300D 2.0
Re: OM603 VNT x 2
Ei se kierrosten lisääminen tossa taida auttaa, loppuu vaan ruoka kesken noista tapeista ja kun ruoka lisääntyy suurenee myös ne pakopaineet. Ton väännön kun sais jatkuun koko kierrosalueen, olis aika makosa käyttis 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM603 VNT x 2
tätä juuri tarkotin, että jos sais sen pumpun tuuppaan sitä soppaa samalla lailla vielä 5000rpm kohdalla, kun 2500 rpm kohdalla, niin ei laskis vääntökäppyrä tollain, kun nyt. kyllähän sillä jo kelpais ajella.Sultzi kirjoitti:Ei se kierrosten lisääminen tossa taida auttaa, loppuu vaan ruoka kesken noista tapeista ja kun ruoka lisääntyy suurenee myös ne pakopaineet. Ton väännön kun sais jatkuun koko kierrosalueen, olis aika makosa käyttis
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603 VNT x 2
Vääntömomentin nousu% kuvaa moottorin sitkeyttä. "Sitkeys merkitsee moottorin vääntömomentin kasvua kierrosnopeuden alentuessa. Sitkeys on luettavissa vääntömomentin kuvaajalta. Se selviää, kun lasketaan, kuinka monta prosenttia maksimivääntömomentti on maksimitehon vääntömomenttia suurempi. Jos momentinnousu on yli 15 %, moottori on sitkeä."Siekkinen kirjoitti:Taisi verrata om605 turbokoneeseen. Hyvät väännöt nuo on ja vielä oikeassa kohtaa.tomant kirjoitti:Vertaatkohan nyt väärään moottoriin? W124 300D:ssä on vääntömomentti alunperin luokkaa 185...191 Nm, joten sitä on tullut ainakin 81% lisää.S202 kirjoitti:Vääntömomentin nousu% noin 20%
tomant
Joku puhui kuorma-automaisista käppyröistä niin kuhan huvikseni laskin ton nousu%

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: OM603 VNT x 2
Asiallinen projekti! Ei kaikkea ole pakko aina tehdä samalla tavalla... Öljynpaluun kanssa voi tulla ongelmia, mutta kun intoa tuntuu riittävän niin homma tuskin kaatuu siihen. Ja voihan nämä osat heittää kii vaikka orkkis turbokoneeseen, jos tuo vakiomylly kosahtaa.
Hyvin tuntuu metallihommatkin onnistuvan, vaikka aloitusviestistä ymmärsin että tekijä ei ole vielä edes ajokortti-iässä?
Hyvin tuntuu metallihommatkin onnistuvan, vaikka aloitusviestistä ymmärsin että tekijä ei ole vielä edes ajokortti-iässä?