Shatterin W108 250S -67

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Konekkin ilmeisesti vaihtunut jossain vaiheessa kun venttiilikopan tarrassa lukee m180 ja aivan kuin kannen alareunassa myös 180 ja taaempana 230 eli 2.3 mylly?
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

M180 on kyllä originaali kone, mutta tosiaan siellä pitäisi 250..eli tuo kone on W110/W111?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tekniikasta ei tietoa sen enempää, pitää kurkkia lisää jossain välissä. Ilmeisesti edellinen omistaja vanhempi herrasmies jolla auto oli ollut/seissyt 10-15v ennen lyhyttä reissua etelässä..

Edit:

Kuva

Kuva

Hyvien puskureiden takia tuli ostettua koko auto kun ei mielestäni hinnan kirossa ollut joten kaikki muu vain plussaa, paljon hyvää käytettävää pisteosaa jolle on tarvis kasauksen koittaessa, näppärempi ruuvata purkuautosta tarvittavat kuin metsästää yksittäisiä osia netistä.

Onhan tuossa nyt alkuun puskurit, lasit, kromilistat, lämppärin osia, takapenkin turvavyöt, ohjaustehostin, perä, akselistot jne.

Kuva

Onkos tämä nyt sitten entisajan cold climate versio :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..epäilyttävän siistin oloinen tuo moottorisi. Yleensä näissä on sentin paskakerros moottorin pinnassa. :problem:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Köh, sinun kannattaa syynätä tuo kone ja sen huolella:

In 1959 the first series of W111 "Fintail" 220SE and 220SEb models was introduced, with the carburetted M180 in the 220b and 220Sb and the M127 used in the 220SEb. The addition of the lower case ‘b’ was added to differentiate the Fintails from the earlier Pontons.

Tuo moottori siis on kilpaa sinun kanssas tänne Oldtimers-osastolle kirjoittavan nimimerkki Tyhtiksen W111:sen alkuperäinen moottori. Hänellä on uudempi autossaan.

Näin mersumiesten kesken: "Haistelen kaupanteon käryä."

Onneksi ei ole automaatti niin voin kannibalisoida ilman tunnontuskia sen alipainekellon..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Shatter kirjoitti: La 07.09.2024 16:13 Osiahan ei ikinä ole liikaa niin tarttui monen mutkan takaa mätä parts car omaan pihaan, hassu yhteensattuma autolla kun oli haettu vuosi takaperin Tampereen suunnalle vain muutaman kilometrin päästä mihin tuli takaisin.. Ei varmaan olisi muuten tullut tartuttua tilaisuuteen, mutta oli samanlainen kuin oma eli 250S ohjaustehostimella, lattiakepillä ja -67vm. Sellaiseen ymmärrykseen päässyt että alkupään malleissa jotkut osat ovat sellaisia etteivät sovi ristiin eri vuosimallien kesken esim. ratti ja oven lukot.
Omassa vm. 1966 satakasissani on tosiaan vastaantullut osia, joita ei käy korvaaminen 1968 -> uudemman faceliftatun osilla; virtalukko, peruutusvalon kytkin, jarrutehostin letkuineen, jäähdytin, ovien lukot, pissapojan jalkapumppu, pyyhkijän moottori, ikkunoiden nostomekanismit ym. Näiden osien varaosanumerot alkavatkin sitten 111.. tai 110..rimpsulla. Automaattilaatikko tuo vielä soppaan oman karvaan makunsa, kun on tuo vanha K4A025 loota..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tolskasin prässillä lattiaan korjauspalat, ei ne nyt ihan orkkista oo mut ajanee asiansa. Kyllä ois herkkua painaa oikeilla muoteilla, nämä synty ihan pätkällä ainesputkea lankkua vasten, aavistuksen ruttasi reunoja..

Mikähän se olisi menettelevä pohjamaali uusien peltien väliin ennen hitsausta? Epoksilla tarkoitus vetää näkyvät pinnat korjausten jälkeen niin happo poissuljettu. Zinc182 ja wurthin rost stoppi tuossa pyörii päällimmäisenä mielessä jos ihan penslaamalla vetää.

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Helpot paikat ensin alta pois, on muuten peltihommissa verraton tuo Timcon 250mig 0.6 langalla.

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja hennse »

Minä vaihdoin myös esabin miggystä samanlaiseen timcoon, miggy lenti romulavalle aika vikkelään :D
Timco ollut nyt reilu 3 vuotta ahkerassa käytössä ja hienosti pelittää, kaasusolenoidin liitos vuoti kaasua jossain vaiheessa mutta korjaantui muistaakseni kiristämällä.
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Peräpää yrittää mukamas valmistua. Kontin pohjasta, sivulokeroista ja kaarista fixattu entisiä laputuksia.

Saumoihin ajattelin pyyhkästä koritinan korviketta ennen epoksia.

Alkulämpöjä lattian, helmakoteloiden ja tulipellin korjuuseen.... :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vänkärin helman ja lattian surautin laikalla läpi mätien osalta niin saa alkaa naputteleen takasi päin, täytyypi tilailla etupään korjauspaloja ja tunkinkorva. Oletettavasti pitkälti sama homma toisella puolella.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1145
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja multiviri »

On mukavaa katella ku homma etenee. Pitäisi tulla joskus käymään kun joutaisi, liekö nykyään lyhyemmät viikot kun tuntuu ettei mihinkään ehdi…
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

multiviri kirjoitti: To 19.09.2024 19:00 On mukavaa katella ku homma etenee. Pitäisi tulla joskus käymään kun joutaisi, liekö nykyään lyhyemmät viikot kun tuntuu ettei mihinkään ehdi…
Etenee hitaasti mutta varmasti. :wink: Niin ne tahtoo viikot ja päivät olla tynkiä ettei kerkiä kyläillä saatikka viedä tämmöstä pientä sivuprojektia eteenpäin.. :mrgreen:

Kanttaushommia pakostakin edessä kun tuota lattiaa ja helmoja parsii eikä raskinut sijoittaa reilua satkua halvimpaan kanttikoneeseen.. pikainen selailu youtubea ideoiden perässä, rautakauppareissu ja pari tuntia epämäärästä turailua niin syntyi tällainen:

40x40x4 kulmarautaa, hitsattavat saranat, palautinjouset ylävasteeseen ja hienot M8 kiertonupit teki yht. ~37e ja tavaraa jäi periaatteessa toiseen samanlaiseen. Työleveys 80cm, ehkä saisi olla pari mm paksumpaa lootua vielä kun pitkällä soirolla millistä peltiä pitää vähän ylävastetta painaa toisella kädellä kun antaa myöten, toiminee kuitenkin. :thumbup:

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vänkärin poikkipalkki parsittu kasaan ja lattiaa aloitettu.

Kuva

Kuva


puuhapakettikin tuli Saksasta.

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ihan hyvä, että noita peltilöitä saa, vaikka hinta tais olla aika suolainen.

Mutta kummallista, että ovipeltejä ei enää löydy. Omassani on alaosat vaihdettu kaikkiin oviin, ihan tehdastekoisilla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kahtellee paikkansa, seuraavaksi helman kimppuun niin saa lattian loppuun.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jatketaampa yksin höpöttelyä. Vänkärin lattia valmis ja helmaakin raavittu kasaan uudella tunkinkorvalla, vielä kun saisi ehjän etupätkän..

Kuskin lattiaa kattelin lampun kanssa ja valo kurkistelee läpi sieltä täältä, vaatii vähän enemmän parsimista. Saattaisi olla melkein jo järkevämpi vaihtaa kokonaan kuin jättää vanhaa soiro sinne tänne.

Ohjaussimpukan alimman holkin hitsasin myös uudelleen kiinni molemmilta puolilta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuskin puolelta suurin osa huonosta otettu pois, eipä tuosta paljoa jäänyt.. :roll:

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minullakin on lattiat vaihdettu aikanaan. Mikäs ne Satakasista syö? Aika vai pääseekö jostain vesi luikertamaan?

Pysträrissä suurin hankaluus oli kolmen pellin sauma rintapellissä, josta vesi söi itsensä läpi 100% varmuudella -> jalkatilojen lattioille.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ti 08.10.2024 22:21 Minullakin on lattiat vaihdettu aikanaan. Mikäs ne Satakasista syö? Aika vai pääseekö jostain vesi luikertamaan?

Pysträrissä suurin hankaluus oli kolmen pellin sauma rintapellissä, josta vesi söi itsensä läpi 100% varmuudella -> jalkatilojen lattioille.
Tämä seisoi pihalla pari viikkoa märkä lumipatja päällä silloin kun auton hain ja sinä aikana oli kuskin takajalkatilaan tullut pari senttiä vettä..

Tässähän on ilmanottokanavan päädyt ruostuneet puhki niin epäilen että sitä kautta vesi päässyt sisään, takajalkatila vielä alin kohta niin sinnehän ne valuu.

Toki kuskinpuolen reikä kanavan päässä on aika olematon verrattuna tuohon vänkärin puolella olevaan rintapellin hapertumiseen ja vänkärin jalkatilassa ei ollut vettä :roll:

Taitaa vaatia vesiletkulla leikkimistä kun on kaikki tiivisteet ja luukut paikallaan niin saa varmuuden ettei käy heti uudelleen samalailla. Kaippa näiden kuuluisi ihan vesitiiviitä olla. :D

Molemmilla puolilla lattiapaneeleissa oli reikä about alimmassa kohdassa takajalkatilan tietämillä ja ainakaan vaihtolattioissa ei mitään ylimääräisiä juorureikiä ole niin oisko harrasteltu ongelman siirtoa jo joskus aiemmin.

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ostoilmoitukset tuotti tulosta sen verran et vänkärin helma ja kuskin lattia löytyi kotimaasta järkevään hintaan.
Kuskin helmaan vaihtoehtona Niemöeller 400e+postit tai classicbenzparts 225e+postit ellei nyt satu löytymään sekin joltain jemmasta.

Jotain olematonta taas touhuttu, tekemisen laatu taitaa olla niin kauheaa ettei kukaan tohdi kommentoida. :mrgreen:
Päiväkirjan kirjottelua auton historiaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1145
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja multiviri »

On kyllä melko urakka, saa siinä tehdä että valmistuu
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Komeaa jälkeä tulee. Onkos sulla kui mahoton ilmankehittäjä tuon puhallus laitteen perässä???

Meillä maa kunnassa samanlainen ja vanha hydori tekee kyllä työtä kokorahan edestä kun jotain puhaltelee...... saa nähä milloin viimeinen henkäys menee letkua myön.

Ootko laskenut paljon noin peltiä menee koko rojehtiin???
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

tyhtis kirjoitti: Ma 14.10.2024 21:54 Komeaa jälkeä tulee. Onkos sulla kui mahoton ilmankehittäjä tuon puhallus laitteen perässä???

Meillä maa kunnassa samanlainen ja vanha hydori tekee kyllä työtä kokorahan edestä kun jotain puhaltelee...... saa nähä milloin viimeinen henkäys menee letkua myön.

Ootko laskenut paljon noin peltiä menee koko rojehtiin???
Ihan normaali 5.5kw 200L, potkuhan siitä loppuu kun vastapainetuotto on vain 700L/min. 3.5mm suuttimella pitempään puhaltaessa ei jaksa pitää painetta kuin 6bar tietämillä, kyllä silläkin pärjäsi kun ei leipätyöksi puhaltele mutta kovasti nousisi tuloksen syntyminen jos saisi tasaisen paineen 8baariin. Pienemmällä suuttimella alkaa tulla tukoksia niin ei huvittanut sekään homma. Käytössä 0.1 - 0.6mm puhallushiekka.

Pari neliötä ostin alkuun millistä peltiä ja kyllä se taitaa juuri riittää tekemättä oleviin paikkoihin. ulkohelmat ja kuskin lattia poisluettuna :D

Varaosa-autossa koputtelin hieman tuota vänkärin rintapellin nurkkaa mikä on itellä ihan mätä niin pientä toivoa jos sieltä saisi leikattua isomman korjauspalan, katsotaan..


Vänkärin helmaa aloitin, joku wanha tarvikeosa se on joka on vissiin tarkotettu tänne pohjolaan kun ei ole edes koristelistan reikiä ruostumisen vähentämiseksi :eh: istuvuuskin aika suurpiirteinen, vaatii suostuttelua. Tarkoitus siis hyödyntää vain tarvittava etupätkä.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Joo eli kyllä se kompura täyden päivätyön tekeepi ku hana on auki.

Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka hyvän näköinen aihio ekoissa kuvissa. Tuo hiekkapuhallin on hauskalaite sillä ku alkaa tonkia saapi kattoa että hitsaus kone on iskussa.

Ilmeisesti ei löytynyt kopasta isompia kolarointi jälkiä tai korjauksia?
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

tyhtis kirjoitti: Ti 15.10.2024 13:38 Joo eli kyllä se kompura täyden päivätyön tekeepi ku hana on auki.

Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka hyvän näköinen aihio ekoissa kuvissa. Tuo hiekkapuhallin on hauskalaite sillä ku alkaa tonkia saapi kattoa että hitsaus kone on iskussa.

Ilmeisesti ei löytynyt kopasta isompia kolarointi jälkiä tai korjauksia?
Nojoo.. ei nyt mitään isompaa ylläriä löytynyt ja varsin siisti kaikin puolin puhalluksen jäljiltä. Tökerösti on joskus korjattu kun yhtäkään vanhaa paikkaa ei iljennyt jättää sillä pääosin ovat tehty räkimällä lappu mätien päälle kuten kuvista näkee.

Etupuskurin tukiraudassa on pieni painauma kuskin puolella, oisko joskus ajettu jonkinlainen peräkolari/peräkoukkuun niin varmasti puskuri ainakin uusittu. Saisi varmasti oiottua lämmön kanssa mutta mun puolesta saa jäädä vähän elämän jälkiä kun ei ulospäin näy.

Ei tästä mitään näyttelypeliä ole tarkoituskaan tehdä, perus siisti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Tomba.8
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 19.09.2024 09:54
Paikkakunta: Raisio

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Tomba.8 »

Moikka!

Melkoinen projekti sulla menossa. Ihan kauhistuttaa, kun omani on W114 -69 että mitä sieltä tulee löytymään... Tää on hieno tarina, kun olet laittanut niin paljon kuvia eri vaiheista. Mun autoni on nyt talvisäilössä Rymättylässä kuivassa hallissa, mutta siellä ei voi tehdä talven aikana mitään.

Tsemppiä edelleen ja olet seurannassa :clap:
BMW 335i E93 Cabriolet -07
Zündapp Combinette 423 -58
Mercedes-Benz 250 -69
Zündapp Combinette 428 -59
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka
Nojoo.. ei nyt mitään isompaa ylläriä löytynyt ja varsin siisti kaikin puolin puhalluksen jäljiltä. Tökerösti on joskus korjattu kun yhtäkään vanhaa paikkaa ei iljennyt jättää sillä pääosin ovat tehty räkimällä lappu mätien päälle kuten kuvista näkee.

Etupuskurin tukiraudassa on pieni painauma kuskin puolella, oisko joskus ajettu jonkinlainen peräkolari/peräkoukkuun niin varmasti puskuri ainakin uusittu. Saisi varmasti oiottua lämmön kanssa mutta mun puolesta saa jäädä vähän elämän jälkiä kun ei ulospäin näy.

Ei tästä mitään näyttelypeliä ole tarkoituskaan tehdä, perus siisti.
[/quote]


Nuohan ne tympeimpiä ja aiheuttaa lisää työtä kun ratkoo vanhoja räpellyksiä irti ja korjaa niitä.

Mukava nähä että näitä muutkin ns käyttöä varten rakentaa eikä vain näyttelyyn.

Itellä oli kerran amazon joka oli oikein siistin oloinen puhallutin sen karu totuus löytyi joskus kolaroitu rankasti kuskin etukulma ja sen löydyttyä päätin että tästä tehhää itelle mieluinen ajopeli eikä yhtään yritetä edes museoon.

Hyvän näköiset tilat sulla kuiteb verrattuna omiin tiloihin.

Ps haen sen tekniikan heti jahka kun ehdin kaiken ohessa!!!!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuskin sisempi helma taas kuosissa ja lattiaa soviteltu paikalleen vielä sen viiskytäseittemän kertaa lisää kuvan oton jälkeen.. :crazy:

Poikkituen toinen alareuna pitää tehdä uusiksi ennen lattian asennusta, piiloon jäävät kotelot ja lattian keskikohdan vetelin ruostepohjamaalilla niin saa kuivua rauhassa ennen jatkamista.

Melkoista hieromistahan tuo on, tuntuu ettei tule talliin kuin kengänjälkiä vaikka päivän hitsaa, hioo ja naputtelee.

Pitäisi tohtia se kuskin ulompi helma tilata niin saisi siitä sitten kopioida vähän mallia tuohon vänkärin tarvikekäikäleeseen.
Niemöllerillä 400e+23e pk, Vornhagen myy samaa helmaa 379e + 20e pk.
E: Classicbenzpartsilta helma 225e+95e pk, en saanut puljusta mitään vastausta useampaan tiedusteluun niin en taida tohtia kokeilla minkälaista tavaraa tulisi.

Kuva
Viimeksi muokannut Shatter, Ti 14.01.2025 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3016
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Oho, luulin olevani ainoa ihminen maailmassa joka käyttää sanaa "käikäle". Se on Kypärämäen slangissa pizzasta syömättä jäävä reunapala.

Jotain käikäleitä saa tuolta oldtimer-ersatzteileltakin:
https://oldtimer-ersatzteile24.de/Karos ... 109-kaufen
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin