takavetoinen, hyvät renkaat eteen vai taakse?
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Täytyy sanoa että olet täysin oikeassa !!mjo33400 kirjoitti:Paremmat renkaat taakse, oli etu taikka takavetoinen.

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Ruokatauolla surffaillessa tulee kirjoiteltua huolimattomia lauseita. . tarkoitus oli tietenkin sanoa että vinottainen törmäys saa yleensä aikaan sen että auton suunta muuttuu ja pysähtymismatka pitenee, kun taas nokkakolarissa auto yleensä pysähtyy erittäin lyhyellä matkalla ja ainakin kypärä päässä se todellakin TUNTUUViisto / sivuttainen törmäys tuntuu ehkä kivemmalta, mutta turvallisempi olisi suora törmäys, vaikka apinahäkillä ajaisikin. Etukulma edellä törmätessä pää ei osu rattiin, vaan retkahtaa hervottomana etuviistoon. Pää painaa kai jotain 10kg ja kypärä pari kiloa, joten kallon osa joka on kaularangassa kiinni, saattaapi lähteä kuupasta irti (sama efekti kuin pistäisi narun kaulaan ja hyppäisi kaivoon). Se ei edes satu, mutta elämänkatsomus muuttuu ylävinkkelikameraan.

Edit: Mutta kuten sanottua menee ohi aiheen ja jokainen laittaa renkaansa mihin tykkää ja ajaa sellaisilla renkailla kun tykkää.. onhan ne valvojat siellä liikenteessä ja jokaisella toivottavasti huono omatunto jos on sakkorenkaat alla.
Viimeksi muokannut MaQe, Pe 05.11.2004 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Edelleenkin se on ihan täysin ajotottumus-kysymys... Itse pistän nyt ja aina ne paremmat renkaat eteen. Tietysti vaihdan edestä taakse jos merkittävää kulumista ilmenee. Nyt kun kaikki vouhottaa tuosta törmäysturvallisuudesta, niin haluisin mainita asian, että ei sitä kolaria joka kerta tapahdu kun auto lähtee puskemaan/sladiin... Oli miten oli, mutta ainakin minä hallitsen tuon sladin paaaaaljon paremmin saatika sitten tuon puskemisen, sille kun harvoin on mitään tehtävissä.
Itse ikävä kyllä, olen yhteen peräänajoon joutunut, vauhdin tosin ollessa vaivaiset 30-40km/h, itselläni ei retkahtanut mikään paikka, eikä pää osunut rattiin eikä kojelautaan eikä mihinkään muuhunkaan... Kaupunkinopeuksissa harvoin itseään enempiä teloo liukkaalla kelillä, ellei aja kuin heikkopäinen.
End of story mun osalta...
Itse ikävä kyllä, olen yhteen peräänajoon joutunut, vauhdin tosin ollessa vaivaiset 30-40km/h, itselläni ei retkahtanut mikään paikka, eikä pää osunut rattiin eikä kojelautaan eikä mihinkään muuhunkaan... Kaupunkinopeuksissa harvoin itseään enempiä teloo liukkaalla kelillä, ellei aja kuin heikkopäinen.
End of story mun osalta...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Tehkääpä helppo testi: Ota machbox pikkuauto tai vastaava ja kallista vaikka pöytää niin että tulee alamäki. Teippaa ensin auton etupyörät eli auton ympäri kierros teippiä niin että eturenkaista tulee sileät. Anna auton liusua "mäkeä" alas ja sitten takapyörät samalla lailla ja mitä huomaatte
Sitten siitä jarrutustehosta; jos edessä on hyvät renkaat ja takana huonot , niin takapää pyrkii väkisin edelle voimakkaasti jarrutettaessa= ei hyvä eikä myöskään kääntyvyys parane koska takapää ei seuraa mukana vaan menee suoraan!!
Eli Aina paremmat taakse ja huonommat eteen .
Sitten siitä jarrutustehosta; jos edessä on hyvät renkaat ja takana huonot , niin takapää pyrkii väkisin edelle voimakkaasti jarrutettaessa= ei hyvä eikä myöskään kääntyvyys parane koska takapää ei seuraa mukana vaan menee suoraan!!
Eli Aina paremmat taakse ja huonommat eteen .
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72