Vanhan ässän turvallisuus ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Loppuu tämä joutavan vatkaaminen, tiede puhuu. 8)
Yllättävää uhrautuvaisuutta foorumin "mielenrauhan" turvaamiseksi.
Pääseekö kartturiksi? Vai paljonko liput maksavat?

Väykkyäkin tarjoaisin ko. puuhaan, mutta kun on kolarittomat vuodet budjetoitu vuoteen 2009 saakka....
Jonkunhan se pitää uhrautua, olen yleensä aina vapaaehtoinen kun hullua etsitään. 8)

Periaatteessa kuskihan tässä puuttuu. :( XUX-63 on jo ilmoittautunut ässän takapenkille, oletan että tulet kyytiin myös. Takana minäkin istuisin kaikista mieluiten. Ajaako PM? :roll: ere866? Ässämies sen kuskin pitäisi nyt olla. 8)
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Voidaanko vetää yhden yksilön perusteella johtopäätös, että kaikki pelaisivat?
En pistäisi rahaa suurta summaa vetoa, että edes kaikkien W220:en bagit mojahtaisivat jos vedos tehtäisiin riittävän laajalla otannalla.

Tässä tulee hyvin äkkiä se meikkivoidevalmistajien kikka mieleen.

93%* vastaajista rypyt vähenivät tuotetta käytettäessä kahden viikon ajanjakson aikana.

*Testiryhmä 120 henkilöä


Missään ei siis mainita, miten testi tehtiin, kuinka se tehtiin ja miten tulokset on mitattu/pisteytetty ja mitkä olivat ryhmän valintakriteerit. Puhumattakaan,että testiryhmä on auttamattoman pieni varmojen tuloksien päättelemiseen...
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

HVM kirjoitti: Jonkunhan se pitää uhrautua, olen yleensä aina vapaaehtoinen kun hullua etsitään. 8)

Periaatteessa kuskihan tässä puuttuu. :( XUX-63 on jo ilmoittautunut ässän takapenkille, oletan että tulet kyytiin myös. Takana minäkin istuisin kaikista mieluiten. Ajaako PM? :roll: ere866? Ässämies sen kuskin pitäisi nyt olla. 8)
No saatanhan mie ajaa...eiks sun siinä sun SELlissä ollu ne bägit :D . Sen verran toki Ässään luotan :shock: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

karra kirjoitti:
HVM kirjoitti: Jonkunhan se pitää uhrautua, olen yleensä aina vapaaehtoinen kun hullua etsitään. 8)

Periaatteessa kuskihan tässä puuttuu. :( XUX-63 on jo ilmoittautunut ässän takapenkille, oletan että tulet kyytiin myös. Takana minäkin istuisin kaikista mieluiten. Ajaako PM? :roll: ere866? Ässämies sen kuskin pitäisi nyt olla. 8)
No saatanhan mie ajaa...eiks sun siinä sun SELlissä ollu ne bägit :D . Sen verran toki Ässään luotan :shock: .
Juu, 2 bäggiä on, ja kaikki roina siten ovissa ja lattialla. :? Ei oo hanskalokeroa. :( Mukava muuten sotkea tätä kinastelua joutavuuksilla. :D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitäänhän minä en tästäkään aiheesta tiedä,mutta tulipahan mieleen...

Mitenkäs kun tuo ncappipapin törmäysnopeudet on 55km/h?Autot sunnitellaan sitä varten,nämä pehmeät törmäysvyöhykkeet on varmasti useassa suunniteltu vaimentamaan tehoikkaammin juuri näissä nopeuksissa?55km/h on kuitenkin sellainen nopeus josta vanhemmallakin autolla selviää kohtuu pienin henkilövahingoin,erittäin suurella tod.näköisyydellä ainakin hengissä.

Mitenkäs sitten kun nopeutta nostetaan...eikös tällaisen 55km/h törmäyksiin suunnitellun auton vyöhykkeet lopu aika nopsaan ja matkustajia suojaa vain se umpirautaa oleva kehikko.Taitaa hidastuvuudet olla aika huimia?Samaa vauhtia täräytetään vaikkapa W140 mesellä,keulan 55km/h nopeudelle liian jäykkä keula taitaa toimia sittenkin paremmin näillä nopeuksilla,ja matkustajat selviävät vähemmällä...

Ainakin minä ennemmin ajelen autolla jossa selviää hengissä suuremmillakin nopeuksilla kun autolla jolla 20km/h vauhdissa ei ole vaaraa että kynsi katkeaisi 8)

No tämä nyt tällaista omasta päästä vedettyä mietiskelyä,varmastihan tämäkin on otettu autonvalmistajilla huomioon,eikä pelkät testimenestykset kiilu mielessä :roll:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Juteltiin tuossa saksalaisen ystäväni kanssa yksi päivä autobahnista. Nils ihasteli juuri kuinka mersut on rakennettu kuin panssarivaunut. Oli kuulemma lukuisia tapauksia käynyt niin että riisikippo on vaihtanut nopealla kaistalla eteen kun mesellä on ajettu kahta markkaa perään.

Riisikippoa keräillään tieltä lastan kanssa kun mersumies nousee autosta, pyyhkäisee lasinsirut olkapäiltä ja toteaa 'scheisse!'.

Tämä siis saksalaisen ei-mersukuskin suusta kuultua. :lol:

Kannattaa myös lukea Euro-NCAP testien pienellä kirjoitettu präntti: Testitulokset eivät ole vertailukelpoisia eri ryhmien autojen kesken. Micran 5 tähteä ei siis tarkoita sitä että se olisi turvallisempi kuin 4-tähden ässämersu.

Massan kasvaminen vaikuttaa yllättävän nopeasti kineettisen energian kasvuun ja sitämyötä painavamman auton selviämisen parantumiseen.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

HVM kirjoitti:Ajaako PM?
No jos testi suoritetaan arkipäivänä, voisin jopa osua kohteeseen. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

PM kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ajaako PM?
No jos testi suoritetaan arkipäivänä, voisin jopa osua kohteeseen. :lol:
Mutta viikonloppuna se ei satu niin paljon :wink:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

e320 kirjoitti:...lukuisia tapauksia käynyt niin että riisikippo on vaihtanut nopealla kaistalla eteen kun mesellä on ajettu kahta markkaa perään.

Riisikippoa keräillään tieltä lastan kanssa kun mersumies nousee autosta, pyyhkäisee lasinsirut olkapäiltä ja toteaa 'scheisse!'.

Kannattaa myös lukea Euro-NCAP testien pienellä kirjoitettu präntti: Testitulokset eivät ole vertailukelpoisia eri ryhmien autojen kesken. Micran 5 tähteä ei siis tarkoita sitä että se olisi turvallisempi kuin 4-tähden ässämersun
Johtuiskohan tästä, viittasinkin aiemmin... Kukaan muu ei testaa peräänajoturvallisuutta kuin IIHS. Kliks...
Kuinka ollakaan, kaikki "premiumit" on hyviä selviämään kun mälli tulee keulaan... Mutta kun kolahtaa perään niin "oho." Koska NCAP ei testaa peräkolareita, eikä niistä huonoista tuloksista ole tullut rapakon takaa tänne kaikuja niin eihän tästä puhuta. Autot on suurelta osin paperia perästään. Sama homma kun NCAPissa, kun alkoi tulla "huonoa julkisuutta" niin rupes autot paraneen.

Mikään valmistaja ei ole omasta tahdostaan laittamassa tähän rahaa, mutta julkisen mielipiteen takia niitten on pakko. Turvattomien autojen tekeminen ei ole kauheen hyvää PeeÄrrää. Mutta paikkoja mitä ei testata ei myöskään kehitetä siinä määrin.

Edit: Japskit on surkeita noissa peräkolareissa, jopa "luksusmerkit." Ja tähtiä ei voi verrata eri kokoluokissa, kuten E320 sanoikin.
Ovatko rutistumisvyöhykkeet ovela tapa autotehtaille saada auto pienestäkin onnettomuudesta lunastuskuntoon? Kaiken järjen mukaan 5-pistevyöt toisivat lujan turvakorin kanssa parhainta hyötyä vrt. formula / ralliautot.
Ehkä tuo 'vormulan' hunajakennorakenne tehtynä hiilikuidusta on senverran "ekstriimi" ja hinnakas ratkaisu, että sitä ei ihan heti tavallisiin autoihin tehdä, talousosaston pojilla menis naamat valkosiksi kun näkis tuotantosuunnitelmat... Ja koitapa saada ihmiset käyttämään jotakin kuuspistevöitä, hyvä kun viittivät ees tuon remmin nyt vetää kiinni...
Viimeksi muokannut Mariini, La 22.10.2005 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kun puhutaan rutistumisvyöhykkeistä, yksi asia aina jää ihmetyttämään.

Miksi F1:llä voi vetää 200km/h seinään ja jäädä henkiin? Siinä ei ole sen enempää massaa kuin rutistumisvyöhykkeitäkään vaan kivikova hiilikuiturunko.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Paha sanoa kun ei ole missään näkynyt selvitystä miten kuljettaja on F1-luokassa suojattu :?

Kliks

At the heart of the modern Formula One car lies the immensely strong 'monocoque' structure, often referred to as the 'tub'. This incorporates the cockpit and the driver's 'survival cell', but also forms the principal component of the car's chassis, with the engine and front suspension mounted directly to it. Both roles - as structural component and safety device - require it to be as strong as possible.

Like the rest of the car, most of the monocoque is constructed from carbon fibre. Normally it comprises high-density woven laminate exterior panels, and a strong, light 'honeycomb' structure inside. Constructing the monocoque is one of the biggest jobs faced by a team's composite technicians. It's not dissimilar to a 1:1 scale model kit, with hundreds of separate carbon fibre components being bonded together using very powerful adhesives.

The fact so many Formula One drivers have survived enormous accidents is testament to the enormous strength of the survival cell. This, in turn, is a tribute to the teams' very real commitment to safety, but also the constantly evolving technical regulations (laid down by the FIA) which define the increasingly stringent safety requirements.

The fundamental principle remains, as always, that the driver should be able to get out in the least possible time - five seconds, according to the regulations, and without having to remove anything except the steering wheel. (The regulations also say that the driver should be able to put the steering wheel back on in another five seconds, vital for the safe manoeuvring of stricken cars near the track). Crash protection areas are incorporated into the front and rear of the survival cell, as is the mandatory roll-over protection hoop behind the driver's seat. In recent years effort has been concentrated on increasing the protection for drivers' heads – the area most vulnerable to harm by flying debris, by specifying taller and tougher cockpit side walls.

As with road-cars, all Formula One cars must pass several crash and loading tests before being passed fit for racing. It is no coincidence that the FIA is one of the active partners in the Euro-NCAP road-car testing programme. The impact tests require the car's survival cell to be attached to a special trolley with a 75 kg crash-test dummy in place - this then being collided with a solid object at a speed of 14 m/s (50 km/h, 30 mph), with the forces applied to the dummy and the trolley carefully measured. The low speed of the test is no reflection on a Formula One car's ability to absorb the forces of larger impacts – the speeds have been chosen to allow the most accurate measurement of the car's ability to safely absorb the unwanted momentum of an accident. Rear impact and steering column loading tests are also carried out.

The construction of Formula One cars and the materials used are strictly controlled by the regulations to maximise their safety.

The main structure of the car comprises a safety cell which contains the cockpit plus the fuel tank, which is housed immediately behind (but separated from) the driver.

This safety cell must meet minimum size requirements and must have an impact-absorbing structure immediately in front of it. The design of the car must also include an additional impact-absorbing structure at the rear, behind the gearbox.

The car must have two roll structures to protect the driver in the event of the car overturning. One must be immediately behind the driver’s head, the other at the front of the cockpit, immediately ahead of the steering wheel.

The car and its survival cell must pass several strict impact, roll and static load tests.


Eli kyllä se rakenne sitoo itseensä (näin ymmärsin) energiaa, mutta se ei anna päällepäin niin paljoa periksi.
Viimeksi muokannut Mariini, La 22.10.2005 20:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jos 2006 Nissan Micralla tömäytetään kahtasataa seinään (hinaamalla F1 autolla :lol: ) niin siitä ei kyllä jää edes sitä suurlujuusteräskehikkoa jäljelle. Se hajoaa totaalisen atomeiksi.

Miksi sitten F1 kuljettaja selviää hengissä autossa jossa ei ole merkittäviä muodonmuutoksia tapahtunut?

Ovatko rutistumisvyöhykkeet ovela tapa autotehtaille saada auto pienestäkin onnettomuudesta lunastuskuntoon? Kaiken järjen mukaan 5-pistevyöt toisivat lujan turvakorin kanssa parhainta hyötyä vrt. formula / ralliautot.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18033
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, siitä Fiat 600 vielä senverran että se on huomattavasti turvallisempi kuin ässämersu; ajatelkaa tilannetta jossa auto kaatuu. :shock:

1) Fiat pyörähtää pehmeästi katon kautta ympäri, eikä kuljettaja loukkaa itseään lainkaan. 8)

2) Kulmikas :evil: Ässä lotkahtaa katolleen ja kuljettaja taittaa äkkipysäyksessä niskansa > henki pois, ja lisäksi hukkuu kun auto jää ojaan katto alaspäin. :(
wiimax.fi
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

dealer kirjoitti:Niin, siitä Fiat 600 vielä senverran että se on huomattavasti turvallisempi kuin ässämersu; ajatelkaa tilannetta jossa auto kaatuu. :shock:

1) Fiat pyörähtää pehmeästi katon kautta ympäri, eikä kuljettaja loukkaa itseään lainkaan. 8)
:(
Kaikenlisäksi fiiun vakio-ratti muodostaa kuskille turvakehikon ympäriajossa, ja katon painuessa ratin kehää vasten kuljettaja säilyy ehjänä... :lol:
Ja fiiatin etuvyöhykeeseen on todellakin panostettu, ensin kokoonpainuva/palautuva vararengas, sitten akku :shock: jonka perässä myöskin nestevaimennettu pa-tankki.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jarno.v kirjoitti:
dealer kirjoitti:Niin, siitä Fiat 600 vielä senverran että se on huomattavasti turvallisempi kuin ässämersu; ajatelkaa tilannetta jossa auto kaatuu. :shock:

1) Fiat pyörähtää pehmeästi katon kautta ympäri, eikä kuljettaja loukkaa itseään lainkaan. 8)
:(
Kaikenlisäksi fiiun vakio-ratti muodostaa kuskille turvakehikon ympäriajossa, ja katon painuessa ratin kehää vasten kuljettaja säilyy ehjänä... :lol:
Ja fiiatin etuvyöhykeeseen on todellakin panostettu, ensin kokoonpainuva/palautuva vararengas, sitten akku :shock: jonka perässä myöskin nestevaimennettu pa-tankki.
Oon muuten ajanu fiat 850:llä heinäpellossa kuution kiveen, sillä kertaa kuolin tukehtumalla ruostepölyyn. :shock:

Toisella kertaa ajoin fiat 600:n 3000L löpötankin kylykeen, jäin kuin ihmeen kaupalla henkiin. :lol:
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Älkääs nyt vetäkö tätä hyvää kissanhännänvetoa ihan läskilinjalle, vaikka "Hajunkankaan boheemi" pikkusen koittikin kevittää tunnelmaa.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mariini kirjoitti:Älkääs nyt vetäkö tätä hyvää kissanhännänvetoa ihan läskilinjalle, vaikka "Hajunkankaan boheemi" pikkusen koittikin kevittää tunnelmaa.
Nuo on muuten ihan tosijuttuja, karkeasti lyhenneltyinä. :D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

"Turvattomien autojen tekeminen ei ole kauheen hyvää PeeÄrrää. Mutta paikkoja mitä ei testata ei myöskään kehitetä siinä määrin. "

Saab taitaa olla ainoita merkkejä, joka testaa myös hirvikolareiden varalle. Käykääpä syksyllä vahinkokeskuksella katsomassa hirvikolariautoja, niin yllätytte. Ainakin itse sain ajattelemisen aihetta, kun katselin "laatuautoja" joissa katto oli haitarilla niskatukiin ja jopa takaselkänojaan asti.

Ja auton massasta: joustavaan tai kevyempään esteeseen törmättäessä oman auton suuresta massasta on hyötyä. Törmättäessä periksiantamattomaan esteeseen, siitä on enempikin haittaa (lisää kineettistä energiaa, joka painaa koria kasaan).

Auton koosta: Kyllä kait pitkänokkainen auto on turvallisempi nokkakolarissa kuin lyhyempi, jos kaikki muu on tasapäistä. Eli hidastukseen jää enemmän aikaa ennenkuin auto rusentuu turvakehikkoa myöten => pienempi hidastuvuus.

Kyllä nykyautojen turvavarusteet ja varsinkin ESP on mietityttänyt siinämäärin, että vaimon autoksi rantautuu tänä viikonloppuna Saksasta W211. Ylläpitokulut varmaankin nousevat tähtitieteellisiksi tuohon omaan 124:een verrattuna, mutta juuri turvallisuussyistä näin päätimme tehdä.

Itse ajelen edelleen kakkosnelosella. Ompahan ainakin yksi luotettava kulkupeli, kun väyrynen sitten odottaa huoltoon pääsyä :wink:

Säästöt, jotka syntyvät tuolla vanhalla ajellessa, uhraan hyvään rengastukseen (joka talvi uudet renkaat...). Talveksi käänsin pumpusta syötöt pienemmälle, ettei mennä moottoritiellä vahingossa takakulma edellä kuten viimetalvena. Säikäyttää meinaan aikuistakin miestä, kun sattuu äkkinäisesti satasen vauhdissa :roll:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

HVM kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Takana minäkin istuisin kaikista mieluiten. Ajaako PM? :roll: ere866? Ässämies sen kuskin pitäisi nyt olla. 8)
En ole istunut ikinä SEL:n takapenkillä, (::oops: )joten minä en aja :shock:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18033
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiveen ajamisesta tuli mieleen ainut kerta kun MINÄ olen ajanut kunnolla kiveen; vuosi oli noin 1975 ja dealer siis 7-vuotias.

Oli kantohanki, ja minä päästelin isän Jupitermopolla ( :( , HVM) pihalta pellolle, järvenrantaa kohti.
Kantohangen päällä oli 10 senttiä pehmyttä lunta, ja ainut pelloillamme oleva iso kivi oli salakavalasti :evil: piiloutunut juuri ja juuri siihen pehmeyteen.

Viivasuora moponjälki pihasta ------------->PÄNKS.*aijjjai* :shock:

Lensin tangon yli, ja mopo reuskahti mihin reuskahti.

Siitä alken Juppi oli niin veltto että kun tangosta heilautti niin takavalo heilahti vasta viiden minuutin päästä. :shock:

-anteeksi Mariini. :(
wiimax.fi
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Paloviita, tuo on sellainen ostos jota tämä kusipää onnittelee vilpittömän iloisesti, tätä minä toivoisin kaikille muillekin ammattiin ja siviilisäätyyn katsomatta.

W211 on kyllä lapsentaudeistaan kuoriutunut, joten eiköhän sekin näytä miten "muovimersut" kerää kilometrejä :wink:
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mariini kirjoitti:Voidaanko vetää yhden yksilön perusteella johtopäätös, että kaikki pelaisivat?
Ei. Mutta nykyäänhän se vasta onnenkauppaa onkin; jos Bulgur Karvakäden tai Manoliton työvuoro on just passelisti päättynyt, on se bäggi voinut epähuomiossa jäädä sinne tehtaan hyllyyn pölyttyyn. :twisted:

Ei liittynyt mitenkään uusien Mersujen laatuongelmiin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ere866 kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Takana minäkin istuisin kaikista mieluiten. Ajaako PM? :roll: ere866? Ässämies sen kuskin pitäisi nyt olla. 8)
En ole istunut ikinä SEL:n takapenkillä, (::oops: )joten minä en aja :shock:
Jaa? No onneks PM lupautukin jo puikkoihin, elä oo milläskään. :D Pitäs meidän ottaa eren kanssa takapenkkikyydit kun päästään ajasta ja paikasta yhteisymmärrykseen. 8)
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

dealer kirjoitti:Kiveen ajamisesta tuli mieleen ainut kerta kun MINÄ olen ajanut kunnolla kiveen; vuosi oli noin 1975 ja dealer siis 7-vuotias.

Viivasuora moponjälki pihasta ------------->PÄNKS.*aijjjai* :shock:

Lensin tangon yli, ja mopo reuskahti mihin reuskahti.

:(
No tästähän se löytyi selitys useampaankin mieltä askarruttaneeseen asiaan... :wink:


- Sorry tiileri, en malttanut :oops:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18033
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"No tästähän se löytyi selitys useampaankin mieltä askarruttaneeseen asiaan... ", hoksasi Paloviita.

Nii, kuka on kaatunu mopolla ja ketä on äiti kantanu jenkkikassissa eikä oo muistanu nostaa joka kannon kohalla ... sama lopputulos... :(
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:"No tästähän se löytyi selitys useampaankin mieltä askarruttaneeseen asiaan... ", hoksasi Paloviita.

Nii, kuka on kaatunu mopolla ja ketä on äiti kantanu jenkkikassissa eikä oo muistanu nostaa joka kannon kohalla ... sama lopputulos... :(
Jatketaan linjaa. Tässä on dealerin Jupiter, ja ihan tosissaan. :D

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0671.jpg

Joo, ja on se ässäki aika turvallinen, sinällään. :lol:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pitäsköhän teille kaikille marisijoille antaa semmoset pumpulilla pehmustetut vaalean punaiset 2006 mallin mersut. Koska mitä uudempi auto sen parempi, merkistä riippumatta, vaikka kuljettajana olisi nainen tai kuka tahana aulis koskinen. Ja mitä vanhempi auto sen huonompi merkistä riippumatta. Koska liikenteessä on semmosia riskitekijöitä kuten nuoret miehet, vanhat miehet, kännykkään puhuvat ihmiset, naiset, yms liimanhaistelijat, silti sillä maailman turvallisimmallakin autolla voisi ajaa puuhun tai kolarin.

Ehdotan että rakennetaan autoja joissa on varusteena:
Turvaväli säätyisi digitaalisesti, ajonopeus säätyisi renkaiden ilman nuuskija antureiden mukaan, valot voimistuisivat pimeyden ja ilman kosteuden mukaan(sumu). Autoissa olisi myös sähkömagneettikenttä joka estäisi autoja hätätilanteessa törmäämästä toisiinsa muodostamalla hylkivän suojakentän.
Auton ulkopinta olisi päälystetty kumilla jotta jalankulkijoita ei satutettaisi.
Tälläisella autolla on kiva ajaa, hurraa.

Muffler: Pystylamppumersujen virallinen äänenkannattaja jo yli kaksikymmentä vuotta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Hehee :) Ai minun sanomiset on erotettu omaksi topiciksi...

Tosiaankin pointti oli vaan se että piikkuriikkisten kuvien perusteella kuten nettiautossa on...ei voi arvailla auton todellista kuntoa. Monta autoa on kuvien perusteella tarkastettu tai nähty ja petytty...eli kyllä pieni kuva netissä on aina auton eduksi. Jos resoluutio on 1024x eteenpäin voi sanoa jo että kuvasta näkee jotain auton ulkoisesta kunnosta.

Tarkoitukseni ei ollut siis mitenkään kommentoida sen 280S topicin autoa missä tuo kommenttini oli alunperin vaan ihan ylipäätänsä tuota kuvajuttua.

Se ei mitenkään koskenut myöskään minkään auton kolariturvallisuutta...että aika hyvin eräät ovat lietsoneet aiheesta ;)

Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa muutenkaan minkään microjen, corsien tai muiden pilipalipelien kolariturvallisuus tai joidenkin autojen varustelutaso. Siinä vaiheessa kun autossa pitää olla näytöt ja navit ym. on syytä katsoa peiliin? autolla ajamisen pitäisi kai olla nykyään yhtä rentouttavaa kuin aamup*skalla käynti? ;) (lainattua)

Pääasia että pääsee luotettavasti ja nopeasti paikasta toiseen vanhalla autolla...kuten taas tänään ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyllä meikäläinen edelleen vaikka mikrojen ja muitten koppien turvallisuutta korostetaan ja kehutaan Mersuun verrattuna täällä nii pamautan semmosen kopin päälle 1.5tonnin painosella 123:lla joka on umpiruosteessa kuin siellä pikkuautossa istusin :wink: Jos siinä nyt sattusi kuolemaan niin voisimpahan ajatella saaneeni ajaa AUTOLLA enkä millään kulkuvälineellä jossa on 4alikokosta pyörää. Ajonautinto ennen kaikkea ja sitä ne vanhat Mersut tarjoavat, ja ovat kyllä turvallisempia kuin moni 90 luvun vekotinkaan 8) Todettu jo muutamaan kertaan se...
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Juu. Kivaa keskustelua ässän turvallisuudesta. Itseki otin kantaa vain yhden ässän kuvasta saamaani yleiskuvaan tästä yksilöstä.
Kehuin näyttäväksi peliksi enkä ottanut kantaa tekniseen kuntoon yms.
Lähti "vähän" rönsyilemään keskustelu.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Vastaa Viestiin