ML 270cdi kylmäkäynnistys ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
HA.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 27.01.2007 17:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja HA. »

NBR 9 x 2,5 - 70 SH on normaalia hydrauliikkakamaa, tämä on tietysti oma tulkintani asiasta. Veholta saa varmasti oikeat, pakko niillä on niitä olla.
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Mulla oli viime talvena käynnistysongelmia. E 270 CDI -00. Kesällä vaihdettiin hehkut (oli karstaa aika paljon ja yksi pimeänä) ja niiden rele, sekä syksyllä akku. Nyt on kyllä lähtenyt käyntiin näillä pakkasilla. Pitkä hehku ja 3 sek pyöritys ja saman tien hyrärtää kaikilla pytyillä. Itsekin epäilin suuttimia viime talvena, mutta onneksi hekun merkkivalo alkoi palaa ja joutui vaihtamaan ne väkisin, sillä niissä oli jo häikkää viime talvena.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Nyt toimii taas kuin uutena! Pärähtää käyntiin ihan muutaman kierroksen jälkeen sekä kylmänä että kuumana.
Kokkolan Veho ainakin möi suoraan hyllystä niitä O-renkaita ja myyjälle ei kuulostanut olevan mikään outo asia.
Vaihdoin kaikki renkaat, myös siellä korkeapainepumpun kyljessä vasemmalla puolella olevat. Varmuudeksi vaihdoin vielä sen imupuolen putken ja suodatinkotelon.
Kuuluisiko tuohon järjestelmään se SHUT-OFF-venttiili? Sellaista ei kyllä löydy minulta, ei edes varren päästä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
EPC,n äkkiselailun mukaan kaikissa 1350bar sydeemeissä pitäisi löytyä se venttiili.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Spede1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 07.01.2010 07:32
Paikkakunta: Sipoo

Re: vanhat vastaan uudemmat

Viesti Kirjoittaja Spede1 »

Jani Anttila kirjoitti:
Smake75 kirjoitti:Eihän toi mitään legendaa oo vaan täyttä totta, kyllähän ne vikatilastoista voi lukea kuinka luotettavia noi uudet on oli kysees mikä merkki vain :lol: . Joskus on vanha auto parenpi kuin pussillinen uusia :wink:
HAH. Vikatilastoistahan se selviää. Rekisteristäpoistotilastojen perusteella cdi:t on erittäin hyviä autoja veikkaan. Varkaustilastojen perusteella taas ei kelpaa kellekkään vaan persekorollakin hakkaa mersun mennen tullen.

Sanonpa niinkuin monelle muullekkin. Osta ensin itselle se uudempi mersu ja tule vasta sitten sanomaan jos et ole ollut tyytyväinen tai on ollut paska rottelo. Varsinkin se että jos vanha on ollut parempi.

Pistää vituttamaa ku 99% uudempien vehkeiden haukkujista tällä foorumilla ei ole koskaan uudempaa ollut, hyvä jos ovat edes ajaneet. Sitten tullaan kirkkain silmin sanomaan että nämähän on ihan paskoja. Samalla voisivat sitten määritellä miksi se on huono.

Onko sillä huono ajaa?
onko se huono kun jollakin taksarilla ei mennyt puolimiljoonaa rullattu katsastuksestä läpi?
Onko se huono kun ei itsellä ole ja essolla sanovat että ei sillä tee mitään ku penallakin loppu löpö omastaan?

Jos se on huono siksi että joku sanoo että "olen ollut jo 25v kokopäivätyössä mersun merkkihuollossa ja mielestäni vanhat oli parempia."
tai että
"olen ajanut mersuilla jo 25 vuotta, joten olen nähnyt myös ne vanhat uutena, oli ne parempia mun mielestä" niin hyväksyn mielipiteen kiltisti ja tyydyn kohtalooni.

Joo. Ei mullakaan ole vanhaa mersua ollut, joten en tiedä niiden paremmuudesta. Enpä ole kyllä muistaaseni ottanut kantaakaan niiden huonouteen / paremmuuteen.

kettu sentään...

Edit:
On mullakin noissa vikoja ollut, ei niistä pääse millään mersun mallilla, aina ketuttaa kun vika tulee, mutta veikkaan että jos mulla ois 20v vanha 200d niin mua vituttas enempi ja useemmin.

Edit2:
Ja ennenkuin joku pääsee sanomaan että taas ollaan sitä ja tätä mieltä kun ei voida myöntää että vanha ois paree, niin ei tietenkään voida myöntää.
:twisted:
Vastaa Viestiin