ML 270cdi kylmäkäynnistys ongelmia
-
- Sisäänajossa
ML 270cdi kylmäkäynnistys ongelmia
Hei!
Onko muilla esiintynyt vastaavaa pulmaa, eli jos auto ei ole roikassa ja pakkanen laskee -15-20 asteen välille, niin auto kyllä starttaa ok, mutta ei edes yritä käyntiin? Veho vaihtoi polttoainesuodattimen + kaatoi Forten tankkiin ja tarkisti vikamuistin eikä vikaa löytynyt. Viikonloppuna se ei taas lähtenyt ilman roikkaa -16 kelistä käyntiin. Oudoksi asian tekee se, että kun laitoin auton 20 minuutiksi roikkaan (ja akkulaturin akkuun kiinni), niin se lähti käyntiin helposti. Tuskin kerkesi paljoakaan lämmetä, eli tänään ostan uuden akun jokatapauksessa (vaikka jaksaa entiselläkin akulla jauhaa hyvin). Auto on siis 2002 vuosimallin ML270. Koitin lukea muita mersun kylmäkäynnistys ongelma keskusteluja, mutten vastaava oiretta löytänyt...
Onko muilla esiintynyt vastaavaa pulmaa, eli jos auto ei ole roikassa ja pakkanen laskee -15-20 asteen välille, niin auto kyllä starttaa ok, mutta ei edes yritä käyntiin? Veho vaihtoi polttoainesuodattimen + kaatoi Forten tankkiin ja tarkisti vikamuistin eikä vikaa löytynyt. Viikonloppuna se ei taas lähtenyt ilman roikkaa -16 kelistä käyntiin. Oudoksi asian tekee se, että kun laitoin auton 20 minuutiksi roikkaan (ja akkulaturin akkuun kiinni), niin se lähti käyntiin helposti. Tuskin kerkesi paljoakaan lämmetä, eli tänään ostan uuden akun jokatapauksessa (vaikka jaksaa entiselläkin akulla jauhaa hyvin). Auto on siis 2002 vuosimallin ML270. Koitin lukea muita mersun kylmäkäynnistys ongelma keskusteluja, mutten vastaava oiretta löytänyt...
Hätäsimmät temput on näemmä tehty. Itsekkin veikkaisin juuri tuota akkua.
Hehkuja veikkaisin seuraavaksi. (vaikka on vikakoodilla testattu). Onko ollut paljon lyhyttä kylmää ajoa? Se saattaa olla syynä sekä hehkujen että suuttimien karstoittumiselle.
Hätäapuna kannattaa hehkuttaa kaksi tai jopa kolme kertaa ennen startaamista. Saattaa lähteä helpommin tulille
Hehkuja veikkaisin seuraavaksi. (vaikka on vikakoodilla testattu). Onko ollut paljon lyhyttä kylmää ajoa? Se saattaa olla syynä sekä hehkujen että suuttimien karstoittumiselle.
Hätäapuna kannattaa hehkuttaa kaksi tai jopa kolme kertaa ennen startaamista. Saattaa lähteä helpommin tulille

W210 290TD T
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
-
- Sisäänajossa
Ei auttanut akun vaihto, eli aamulla kun oli taas alle -15 astetta, niin ei lähtenyt käyntiin... Työnsin roikannokkaan ja 15 minuutin jälkeen lähti käyntiinDieselpower kirjoitti:jep. voi olla tuokinkorjaamo kirjoitti:Uskaltaisin väittää että suutin vuotaa sisäisesti... Ei nouse paineet...

Miten tuollaisen sisäisen suuttimen vuotamisen voi todentaa, eli onko se vaan vietävä veholle "yökylään" ja jos sattuu olemaan tarpeeksi pakkasta, niin voivat haarukoida mahdollista vikaa??
Auton olen tuottanut saksanmaalta, mutta näin olen antanut itselleni ymmärtää, että niissä ei ole mitään skandinaavisia eroavaisuuksia suomesta ostettujen välillä (hehkuissa tms...)??
Noh..kohtahan se kesä tulee

Miksei auto roikassa muutenkin? Syö moottoria ihan tajuttomasti ko. käynnistykset. Saattaa olla ettei pyöritä tarpeeksi nopeasti kuitenkaan kun kone jähmeä.hirvikuja2 kirjoitti: Ei auttanut akun vaihto, eli aamulla kun oli taas alle -15 astetta, niin ei lähtenyt käyntiin... Työnsin roikannokkaan ja 15 minuutin jälkeen lähti käyntiin![]()
Kyllä tuntuisi että hehkutus puolella on jokin vialla.
Rele voi olla ettei anna virtaa hehkuille .
Palaako hehkun merkkivalo kun laittaa virrat päälle ja kuinka kauan ?
Kun auto on käynnissä syttyykö hehkun merkkivalo uudelleen ?
Miten pukkaa savua pakoputkesta kun käynnistyy,onko sinistä savua paljon ?
Käykö moottori tasaisesti heti käynnistyksen jälkeen.
Syökö kone yleensä öljyä ? (väljä) paljonko ajettu ?
-
- Sisäänajossa
Moi!kaltio15 kirjoitti:Kyllä tuntuisi että hehkutus puolella on jokin vialla.
Silloin kun ei ole auto ollut roikassa (mökillä, reissussa tms..sähköttömässä ympäristössä), niin hehkuvalo palaa about 10 sekunttia. Muutoin se palaa vain muutamia sekuntteja. Tuossa ML:ssähän on myös se käynnistysautomatiikka tms, eli se starttaa "itekseen" kun käyttää avainta start asennossa. Starttaus kestää näköjään max 7-10sek kerrallaan. Käynnistyksen jälkeen ei mitään varoitusvaloja pala (ei edes hehkuvalo). Kyllähän se tuprauttaa vähäsen, kun käynnistää, mutta ihan normaali dieselin tavoin (kuten aikaisemmatkin omistamani dieselit). Moottori käy tosi tasaisesti (no okei 5 pyttysen tavoin...) eli ei ongelmia. Kone ei mielestäni vie öljyä (huoltoväli 25tkm ja ehkä reilun litran joudun lisäämään). Öljytilavuushan on 7 litraa. Autolla on ajettu 62 tkm....ei pitäis olla väljä

-
- Sisäänajossa
Muistaakseni 158€. Eivät osanneet Veholla tänään sanoa mitään ko. vian suhteen. Pitäisi viedä aina auto yöksi sinne ja aamulla katsovat lähteekö käyntiinsanttu79 kirjoitti:Veho vaihtoi polttoainesuodattimen + kaatoi Forten tankkiin ja tarkisti vikamuistin eikä vikaa löytynyt
oliko kalliskin toimenpide?

Tere!
Tämä on sikäli turhempi viesti, ettei se taida ketjun aloittajaa auttaa, mutta vertailun vuoksi, tässä yhtenä aamuna ei webasto mulla ollutkaan lähtenyt päälle, ja niinollen piti munkin koittaa noita kylmäkäynnistysominaisuuksia tosta omastani.
Hyvin se kumminkin miinus viidessätoistakin pamahti tulille. ilman lämmitystä. Sahas n. 2 sekkaa.
Niin biilihän on myös ML 270.
Tämä on sikäli turhempi viesti, ettei se taida ketjun aloittajaa auttaa, mutta vertailun vuoksi, tässä yhtenä aamuna ei webasto mulla ollutkaan lähtenyt päälle, ja niinollen piti munkin koittaa noita kylmäkäynnistysominaisuuksia tosta omastani.
Hyvin se kumminkin miinus viidessätoistakin pamahti tulille. ilman lämmitystä. Sahas n. 2 sekkaa.
-
- Sisäänajossa
No niin...nyt hain auton Veholta. Edellinen omistaja oli laittanut "hyvän" lastun autoon (sellaisen johtojen väliin laitettavan) ja sen seurauksena oli mennyt polttoaineensäätö venttiili sököksi.... Mutta onneksi ko. venttili ei maksanut kuin 369€Mace kirjoitti:Tere!

-
- Sisäänajossa
huomenta! Ei ollut vika tuning boxissa eikä polttoaineen säätösuuttimessa, jotka veho eilen viaksi haarukoi ja vaihtoi. Aamulla oli taas sama jauhaminen ilman käynnistystä (-16c) ja nyt ihan kellosta kellotin, eli 5min roikassa ja lähti käyntiin (tosin starttautti noin 5sek.). Alkaa huumori olla koetuksella tuon vian suhteen, mutta näin viikonloppuna pitää olla positiivisella asenteella ja ajatella, että kohta tulee kesä 

.
Heitetään nyt tällainen arvaus.
Autossasi on jossain kohden, omassani kannen päällä, matkustamon puolipäässä. Niin anturi, joka haistelee moottoriveden lämpöä. Onko siinä varmasti johdot kiinni, tai ripsaantuneet. Koko anturikin voi olla kaput. Sitä ei diaknostiikkaa ehken huomaa, jos se on juuttunut johonkin "järjelliseen" lukemaan. Pakkasella se ei mahdollisesti osaa antaa "oikeaa" tietoa boxille, mutta vähän lämmitettynä pääsee "kartalle"
Samalla irroitat ja liität uudeleen kaikki mahdolliset antureille menevät liittimet.
Mielummin lämpöisessä tallissa, ettei liittimet hajoo.
Ei niitä loppujen lopuksi niin montaa ole.
Kylmänä kannattasi myös mitata, hehkuttaako tosiaan, vaan palaako vaan valo, hehkusulakkeet ?. Näkisi sen myös akun jännitteen laskusta.
Toivottavasti vika löytyy.
Elä nyt enää osta mitään uutta osaa, ennenkuin tiedät, missä on vika.
Tulee vaan paha mieli.
Niitä viriboxeja on niin helppo syyttää, jos ei tiedä, missä oikea vika on.
Harvoin taitaa niissä kuitenkin vika olla.
Olen minäkin siihen sortunut, ei sen puoleen.
.
.
Autossasi on jossain kohden, omassani kannen päällä, matkustamon puolipäässä. Niin anturi, joka haistelee moottoriveden lämpöä. Onko siinä varmasti johdot kiinni, tai ripsaantuneet. Koko anturikin voi olla kaput. Sitä ei diaknostiikkaa ehken huomaa, jos se on juuttunut johonkin "järjelliseen" lukemaan. Pakkasella se ei mahdollisesti osaa antaa "oikeaa" tietoa boxille, mutta vähän lämmitettynä pääsee "kartalle"
Samalla irroitat ja liität uudeleen kaikki mahdolliset antureille menevät liittimet.
Kylmänä kannattasi myös mitata, hehkuttaako tosiaan, vaan palaako vaan valo, hehkusulakkeet ?. Näkisi sen myös akun jännitteen laskusta.
Tulee vaan paha mieli.
.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hei, jotkut tos toimitteli jotta noi uudet dieselit ei lähekkään hyvin käyntiin kylmänä kuin vanhat vastavat. Mun -87 200d lähti -30 pakkasta kuin palmun alta käyntiin, ei ollut mitään lohkolämmitinkä kii, mut kaverin -99 220cdi ei luvannukkaan vaik on takuulla kaikki paikat kunnos. Kai se johtuu jotta niin ois syötöt niin pienellä
. Tos yks tuttu taksari toimitti jotta sen volvo v70 d5 ei lähtenyt enään -17 pakkasesta käyntiin ennenkuin oli ollut jonkun aikaa töpselin pääs.

- Jani Anttila
- Mersumies
Niinpä niin...Smake75 kirjoitti:Hei, jotkut tos toimitteli jotta noi uudet dieselit ei lähekkään hyvin käyntiin kylmänä kuin vanhat vastavat.
Tää on taas tätä legendaa että uudet on niin paskoja ja vanhat toimii kuin kello.
Kyllä se uudempikin tulille lähtee siinä missä vanhakin, mulla ei ole kummankaan uudemman ikäpolven mersun kanssa ollut mitään käynnistysongelmia edes -30 pakkasissa, eli kyllä pitäs lähtä kertalaakista oli auto mikä tahansa, kunhan on kunnossa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Jani Anttila kirjoitti:Niinpä niin...Smake75 kirjoitti:Hei, jotkut tos toimitteli jotta noi uudet dieselit ei lähekkään hyvin käyntiin kylmänä kuin vanhat vastavat.
Tää on taas tätä legendaa että uudet on niin paskoja ja vanhat toimii kuin kello.
Kyllä se uudempikin tulille lähtee siinä missä vanhakin, mulla ei ole kummankaan uudemman ikäpolven mersun kanssa ollut mitään käynnistysongelmia edes -30 pakkasissa, eli kyllä pitäs lähtä kertalaakista oli auto mikä tahansa, kunhan on kunnossa.
Eihän toi mitään legendaa oo vaan täyttä totta, kyllähän ne vikatilastoista voi lukea kuinka luotettavia noi uudet on oli kysees mikä merkki vain

- Jani Anttila
- Mersumies
HAH. Vikatilastoistahan se selviää. Rekisteristäpoistotilastojen perusteella cdi:t on erittäin hyviä autoja veikkaan. Varkaustilastojen perusteella taas ei kelpaa kellekkään vaan persekorollakin hakkaa mersun mennen tullen.Smake75 kirjoitti:Eihän toi mitään legendaa oo vaan täyttä totta, kyllähän ne vikatilastoista voi lukea kuinka luotettavia noi uudet on oli kysees mikä merkki vain. Joskus on vanha auto parenpi kuin pussillinen uusia
Sanonpa niinkuin monelle muullekkin. Osta ensin itselle se uudempi mersu ja tule vasta sitten sanomaan jos et ole ollut tyytyväinen tai on ollut paska rottelo. Varsinkin se että jos vanha on ollut parempi.
Pistää vituttamaa ku 99% uudempien vehkeiden haukkujista tällä foorumilla ei ole koskaan uudempaa ollut, hyvä jos ovat edes ajaneet. Sitten tullaan kirkkain silmin sanomaan että nämähän on ihan paskoja. Samalla voisivat sitten määritellä miksi se on huono.
Onko sillä huono ajaa?
onko se huono kun jollakin taksarilla ei mennyt puolimiljoonaa rullattu katsastuksestä läpi?
Onko se huono kun ei itsellä ole ja essolla sanovat että ei sillä tee mitään ku penallakin loppu löpö omastaan?
Jos se on huono siksi että joku sanoo että "olen ollut jo 25v kokopäivätyössä mersun merkkihuollossa ja mielestäni vanhat oli parempia."
tai että
"olen ajanut mersuilla jo 25 vuotta, joten olen nähnyt myös ne vanhat uutena, oli ne parempia mun mielestä" niin hyväksyn mielipiteen kiltisti ja tyydyn kohtalooni.
Joo. Ei mullakaan ole vanhaa mersua ollut, joten en tiedä niiden paremmuudesta. Enpä ole kyllä muistaaseni ottanut kantaakaan niiden huonouteen / paremmuuteen.
kettu sentään...
Edit:
On mullakin noissa vikoja ollut, ei niistä pääse millään mersun mallilla, aina ketuttaa kun vika tulee, mutta veikkaan että jos mulla ois 20v vanha 200d niin mua vituttas enempi ja useemmin.
Edit2:
Ja ennenkuin joku pääsee sanomaan että taas ollaan sitä ja tätä mieltä kun ei voida myöntää että vanha ois paree, niin ei tietenkään voida myöntää.

S203 C32 AMG 2002
Jani Anttila kirjoitti:HAH. Vikatilastoistahan se selviää. Rekisteristäpoistotilastojen perusteella cdi:t on erittäin hyviä autoja veikkaan. Varkaustilastojen perusteella taas ei kelpaa kellekkään vaan persekorollakin hakkaa mersun mennen tullen.Smake75 kirjoitti:Eihän toi mitään legendaa oo vaan täyttä totta, kyllähän ne vikatilastoista voi lukea kuinka luotettavia noi uudet on oli kysees mikä merkki vain. Joskus on vanha auto parenpi kuin pussillinen uusia
Sanonpa niinkuin monelle muullekkin. Osta ensin itselle se uudempi mersu ja tule vasta sitten sanomaan jos et ole ollut tyytyväinen tai on ollut paska rottelo. Varsinkin se että jos vanha on ollut parempi.
Pistää vituttamaa ku 99% uudempien vehkeiden haukkujista tällä foorumilla ei ole koskaan uudempaa ollut, hyvä jos ovat edes ajaneet. Sitten tullaan kirkkain silmin sanomaan että nämähän on ihan paskoja. Samalla voisivat sitten määritellä miksi se on huono.
Onko sillä huono ajaa?
onko se huono kun jollakin taksarilla ei mennyt puolimiljoonaa rullattu katsastuksestä läpi?
Onko se huono kun ei itsellä ole ja essolla sanovat että ei sillä tee mitään ku penallakin loppu löpö omastaan?
Jos se on huono siksi että joku sanoo että "olen ollut jo 25v kokopäivätyössä mersun merkkihuollossa ja mielestäni vanhat oli parempia."
tai että
"olen ajanut mersuilla jo 25 vuotta, joten olen nähnyt myös ne vanhat uutena, oli ne parempia mun mielestä" niin hyväksyn mielipiteen kiltisti ja tyydyn kohtalooni.
Joo. Ei mullakaan ole vanhaa mersua ollut, joten en tiedä niiden paremmuudesta. Enpä ole kyllä muistaaseni ottanut kantaakaan niiden huonouteen / paremmuuteen.
kettu sentään...
Edit:
On mullakin noissa vikoja ollut, ei niistä pääse millään mersun mallilla, aina ketuttaa kun vika tulee, mutta veikkaan että jos mulla ois 20v vanha 200d niin mua vituttas enempi ja useemmin.
Edit2:
Ja ennenkuin joku pääsee sanomaan että taas ollaan sitä ja tätä mieltä kun ei voida myöntää että vanha ois paree, niin ei tietenkään voida myöntää.
Auts, tais sattua arkaan asiaan

-
- Sisäänajossa
Moi!tuikku kirjoitti:.
Tulee vaan paha mieli.
.
.
kiitokset hyvistä vinkeistä! Itsekkin olen epäillyt juuri tuon tyyppistä vian aiheuttajaa, eli pitääpäs tarkistaa tuo vesilämpöanturi. Kuulostaisi "järkevältä", eli kun vesi vähänkin lämpeää => auto 5 min roikassa, niin anturi on "ajantasalla"

Anttilan vuodatuksessa on hyvinkin totuuden siemen, olematonta kitinää ilman tietopohjaa. Ettei vaan oliskin niinpäin, että CDI lähtee paremmin käyntiin kuin vanhat esikammiorohjot, kun akku ja polttoaine on samat molemmissa, puristukset on kovemmat, polttoaine tulee lämpimämpänä sylintereihin ja hehkut on tehokkaammat kuin antiikeissa.
Samanlainen kitinä on ollut kautta aikojen kun on tullut uusia malleja ja tekniikkaa, "ei se kestä, Wxxx oli viimmenen Mersu, uudet on leluja..." Lakakkaa jo, isot miehet. Tuollahan noita common railereita menee jo miljoonaa ajettuna, eipä ne satakakslankutkaan kaikki samaa kilometrimäärää ole vielä nähny.
Samanlainen kitinä on ollut kautta aikojen kun on tullut uusia malleja ja tekniikkaa, "ei se kestä, Wxxx oli viimmenen Mersu, uudet on leluja..." Lakakkaa jo, isot miehet. Tuollahan noita common railereita menee jo miljoonaa ajettuna, eipä ne satakakslankutkaan kaikki samaa kilometrimäärää ole vielä nähny.
Tiedät paikan, kokeile
Aamen ! Tähän on vaikea lisätä mitään. Itselläkin alkaa kyrpimään tuo vanhojen rouskujen kehuminen. Uusissa mersuissa on ollut ongelmia, mutta jotta niistä pääsee laukomaan pitäisi minun mielestä omistaa kyseinen autoPistää vituttamaa ku 99% uudempien vehkeiden haukkujista tällä foorumilla ei ole koskaan uudempaa ollut, hyvä jos ovat edes ajaneet. Sitten tullaan kirkkain silmin sanomaan että nämähän on ihan paskoja. Samalla voisivat sitten määritellä miksi se on huono.

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
terve pitkästä aikaa hyvä forumilaiset =)
Harvemmin menee ( ei ole koskaan tullut vastaan) cdi: moottoreista lämpöantureita.
Itse lähtisin kallistumaan myöskin tuon suuttimen sisäisen vuodon puolelle.
Jos se "jää auki", mitä sen ei pitäisi tehdä , sähköllähän sitä ohjataan, tai sähkö on ohjaava tekijä, en muista näin ulkoa suuttimen sisäistärakennetta.
Vaikea vaan havaita testerillä tuollaista vikaa, tai korvalla.
Kun se vika ei ole päällä kokoaikaa.
terveisin
jaska
katsoin tuossa vähän sitä suuttimen rakennetta.
eli Painero periaatteella se toimii niin kuin vähän muistelinkin.
Sähkö toimii lähinnä apuna.
Sähköllä avataan kanava toiseen kammioon suuttimessa,ja polttoaine ohjataan paluupuolelle, tämä paineen pudotus aiheuttaa sen että suuttimen neula pääsee nousemaan ylös ja polttoaine ruiskutetaan palotilaan.
Eli suuttimessa on suuttimenneulan kummallakin puolella järjestelmäpaine, ja näin suutin pysyy kiinni, ja toiselta puolelta kun paine pudotetaan, niin suutin aukeaa.
eli ei ohjata "suoraan" sähköllä mekaanisesti sitä neulaa, eipä sellainen varmaan toimisikaan.
uudemmissahan ne meinas ruveta käyttämään piezokiteitä suuttimenneulan ohjauksessa. perustuu muistaakseni siihen että piezokiteelle kun ohjataan sähkövirtaa (pienikin virta riittää), tämä kide itseasiassa laajenee.
ja näitä kiteitä on liuta peräkkäin, kun ne laajenee tarpeeksi, tapahtuu sama ilmiö kuin näissä vanhemman mallin cdi suuttimissa.
no niin nyt on brassailtu riittävästi tälle erää
Harvemmin menee ( ei ole koskaan tullut vastaan) cdi: moottoreista lämpöantureita.
Itse lähtisin kallistumaan myöskin tuon suuttimen sisäisen vuodon puolelle.
Jos se "jää auki", mitä sen ei pitäisi tehdä , sähköllähän sitä ohjataan, tai sähkö on ohjaava tekijä, en muista näin ulkoa suuttimen sisäistärakennetta.
Vaikea vaan havaita testerillä tuollaista vikaa, tai korvalla.
Kun se vika ei ole päällä kokoaikaa.
terveisin
jaska
katsoin tuossa vähän sitä suuttimen rakennetta.
Sähköllä avataan kanava toiseen kammioon suuttimessa,ja polttoaine ohjataan paluupuolelle, tämä paineen pudotus aiheuttaa sen että suuttimen neula pääsee nousemaan ylös ja polttoaine ruiskutetaan palotilaan.
Eli suuttimessa on suuttimenneulan kummallakin puolella järjestelmäpaine, ja näin suutin pysyy kiinni, ja toiselta puolelta kun paine pudotetaan, niin suutin aukeaa.
eli ei ohjata "suoraan" sähköllä mekaanisesti sitä neulaa, eipä sellainen varmaan toimisikaan.
uudemmissahan ne meinas ruveta käyttämään piezokiteitä suuttimenneulan ohjauksessa. perustuu muistaakseni siihen että piezokiteelle kun ohjataan sähkövirtaa (pienikin virta riittää), tämä kide itseasiassa laajenee.
ja näitä kiteitä on liuta peräkkäin, kun ne laajenee tarpeeksi, tapahtuu sama ilmiö kuin näissä vanhemman mallin cdi suuttimissa.

itse ajelen polkupyörällä :D
Mitä silloin tapahtuu, tai jättää tapahtumatta, kun vuotaa sisäisesti ?Jack kirjoitti:katsoin tuossa vähän sitä suuttimen rakennetta.
Tuleeko polttoainetta koko ajan, vai ei ollenkaan.
Ankkuri jää ylös ja neula alas, -> kaiki polttoaine kiertää paluupuolelta takaisin tankkiin, niinkö ?
Juu, solenoidityyppiset suuttimet toimii juuri noin, se ankkuri vaan tosiaan "avustaa" pitämään + painamaan neulaa kiinni, ja nousee edestä poikkeen, kun ruiskutus alkaa. Toimintanopeuden määrää ruiskutuspaine (ja ankkurin nousunopeus).
Ulkomaisten kirjoitusten mukaan, mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kiteissä pitäisi olla jo riittävästi voimaa neulan liikutteluun.
Tästä seuraisi se nopeampi toiminta, + yksinkertaisempi rakenne.
.
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla on samoja ongelmia nyt ensimmäistä kertaa kakkosautossa eli smartin 0,8 litraisessa cdi:ssä. (2001 ajettu noin 100tkm saksan tuonti)
Ei tahdo aamulla startata enää vajaa kympin miinuksista, pari kk. sitten lähti vielä -20 ja risat ensimmäisellä. Eli aamulla lähtee huonosti 2-3-4 hehkutusta ja sitten tulille, mutta duunissa 8 tuntia seisottua lähtee kuitenkin kerrasta.
käyntiin lähdettyä kyllä käy suoraan kaikilla kolmella
Lauantaina meni leimasta ekalla läpi tästä viasta huolimatta ja mm. savutus oli 0,44. Oisko sitten akku ensimmäinen vaikka sen akun "diagnostiikkaikkuna" näyttää vihreää.
Veholla ei vikamuistissa mitään ollut.
Ei tahdo aamulla startata enää vajaa kympin miinuksista, pari kk. sitten lähti vielä -20 ja risat ensimmäisellä. Eli aamulla lähtee huonosti 2-3-4 hehkutusta ja sitten tulille, mutta duunissa 8 tuntia seisottua lähtee kuitenkin kerrasta.

Lauantaina meni leimasta ekalla läpi tästä viasta huolimatta ja mm. savutus oli 0,44. Oisko sitten akku ensimmäinen vaikka sen akun "diagnostiikkaikkuna" näyttää vihreää.
Veholla ei vikamuistissa mitään ollut.
Minäkin kuulin vasta noista suutin ongelmista... Sehän ei näy vika koodeissa, mutta testerillä voi tarkastella myös mittausarvoja, olisiko siitä sitten mitään apua?
Ja noista uusi/vanha väittelyistä on pakko vähän kommentoida:
Itellä kalustona s124 620tkm ajettu 250td ja s202 500tkm 220D. Kohtuullisen rapea kalustoa alkaa jo olemaan....
Mutta sen verran olen noita päässyt korjaamaan, niin cdi:tä kuin vanhempaakin tekniikka, että ei pysty täysin paskaksi moittimaan noita uusia keksintöjä.
124:n tekniikkaan saa korjata kovasti jo ennen sitä 700tkm:ää vaikka aina niitä kuulee, ettei ole tarvinnut kuin öljyä ja jarrupaloja vaihtaa
300tkm. voi kansipahvi palaa ihan yhtä hyvin 200D:stä kuin cdi:stäkin. Alusta on hyvin pitkälle samaa paskaa molemmissa. 300tkm jälkeen niitäkin saa korjata jo aika isosti.
Hankkikaa edes jonkinlaista kokemusta niin uusista kuin vanhoistakin ennenkuin kovin jyrkkää mielipidetta muodostatte! Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Mersua kun ei ole edes suunniteltu köyhien autoksi, niin miten se sitten voi olla halpa yllä pitää
Itse kyllä voisin mieluusti ajella niin s211:lla kuin ML:kin , mutta minä kun ajelen omilla autoilla, enkä pankin autoilla. Nyt vaan valitettavasti ei pysty tällähetkellä ostamaan kalliimpaa käteisellä
Minulla tämmöinen periaate, toiset on sitten omaa mieltä tai samaa mieltä...
Ja noista uusi/vanha väittelyistä on pakko vähän kommentoida:
Itellä kalustona s124 620tkm ajettu 250td ja s202 500tkm 220D. Kohtuullisen rapea kalustoa alkaa jo olemaan....
Mutta sen verran olen noita päässyt korjaamaan, niin cdi:tä kuin vanhempaakin tekniikka, että ei pysty täysin paskaksi moittimaan noita uusia keksintöjä.
124:n tekniikkaan saa korjata kovasti jo ennen sitä 700tkm:ää vaikka aina niitä kuulee, ettei ole tarvinnut kuin öljyä ja jarrupaloja vaihtaa

300tkm. voi kansipahvi palaa ihan yhtä hyvin 200D:stä kuin cdi:stäkin. Alusta on hyvin pitkälle samaa paskaa molemmissa. 300tkm jälkeen niitäkin saa korjata jo aika isosti.
Hankkikaa edes jonkinlaista kokemusta niin uusista kuin vanhoistakin ennenkuin kovin jyrkkää mielipidetta muodostatte! Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Mersua kun ei ole edes suunniteltu köyhien autoksi, niin miten se sitten voi olla halpa yllä pitää

Itse kyllä voisin mieluusti ajella niin s211:lla kuin ML:kin , mutta minä kun ajelen omilla autoilla, enkä pankin autoilla. Nyt vaan valitettavasti ei pysty tällähetkellä ostamaan kalliimpaa käteisellä

Minulla tämmöinen periaate, toiset on sitten omaa mieltä tai samaa mieltä...

Joku mersupurkaamo??
[quote="Jani Anttila"][Pistää vituttamaa ku 99% uudempien vehkeiden haukkujista tällä foorumilla ei ole koskaan uudempaa ollut, hyvä jos ovat edes ajaneet. Sitten tullaan kirkkain silmin sanomaan että nämähän on ihan paskoja. Samalla voisivat sitten määritellä miksi se on huono.
Hehheh!
Oma autohan on aina se paras,vaikka jonkun muun mielestä ihan p.
Homman ydin taitaa olla siinä,että uusissa autoissa tekniikka ei ole sitä tuttua jonka itse ymmärtää,viat on ihan heprealaisia ja korjaamo pystyy laskuttamaan iloisemmin
.
Muutama vuosi tuo taas uutta tietoa vikojen,usein aika pienien korjaamisesta kun vaan tietoa löytyy, (myös tee se itse ukoille).
Siihen tämä foorumi on mainio,takuulla tätä luetaan vehollakin.
On minullakin ollut yksi auto ilman kaasuvaijeria Nissan pick-up 2,5 tdic,
ja kaasupolkimen potikkavika,josta tuli 2 oiretta ja yksi vikakoodi,siinä oli se jo ostaessa,korjaantui kuitenkin kaasupoljinasetelman vaihdolla (osa 400eeroa)
Itse ajelen eri syistä aika wanhoilla,ainakin kunnes wegvervaltungsgestapo kieltää ne.
Enpä osaa olla kateellinen uusien autojen omistajillekaan (siis edes
M-B:n).
Sitäpaitsi,mistä näitä vanhoja saisi,ellei joku vaihtaisi uudempaan.
Hehheh!
Oma autohan on aina se paras,vaikka jonkun muun mielestä ihan p.
Homman ydin taitaa olla siinä,että uusissa autoissa tekniikka ei ole sitä tuttua jonka itse ymmärtää,viat on ihan heprealaisia ja korjaamo pystyy laskuttamaan iloisemmin

Muutama vuosi tuo taas uutta tietoa vikojen,usein aika pienien korjaamisesta kun vaan tietoa löytyy, (myös tee se itse ukoille).
Siihen tämä foorumi on mainio,takuulla tätä luetaan vehollakin.
On minullakin ollut yksi auto ilman kaasuvaijeria Nissan pick-up 2,5 tdic,
ja kaasupolkimen potikkavika,josta tuli 2 oiretta ja yksi vikakoodi,siinä oli se jo ostaessa,korjaantui kuitenkin kaasupoljinasetelman vaihdolla (osa 400eeroa)
Itse ajelen eri syistä aika wanhoilla,ainakin kunnes wegvervaltungsgestapo kieltää ne.
Enpä osaa olla kateellinen uusien autojen omistajillekaan (siis edes

Sitäpaitsi,mistä näitä vanhoja saisi,ellei joku vaihtaisi uudempaan.

Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.