tuikku kirjoitti:.
Kamalan pieneltä näyttää mikolla ahtimen pakopuoli, olikos se niin, että pumppu oli "mynäytetty".
Imuputki ilmanputsarilta ahtimelle kannattaisi tehdä niin, että tuo "ohennus" siinä viedään ihan ahtimeen kiinni, siis aivan toiseen päähän, kun nyt.
Helpompi ahtimen hengittää.
"Pönttö" on hyvän kokoinen, joku snorkkeli päähän, että hengittää varmaan "ulkoilmaa".
Ahtoputket on tolkun näköiset.
Minun silmään on mutkia kamalasti.
Jokainen mutka hukkaa ilmaa = tehoa, heh, pilkun viilausta.
Hyvin tehty projekti, respectiä täältä.
Ahdin voi näyttää pieneltä ja onhan se fyysisesti pieni, mutta...
...mielestäni pakopuolikin virtaa melko mukavasti. Kyseisessä vempeleessä oli ennen 320CDI:N VNT, mutta vaihdoin sen tähän, eli uuteen Mitsubishi Lancer EVO 7 ahtimeen, minä en ahtimien ja pesien arvoista mitään vielä ymmärrä mutta ainakin lämmöt putosi melko reilusti ja huipputehot nousi huomattavasti, alavääntö kärsi pikkuisen heti tyhjäkäynnin päältä mutta nytkin pärjäilee kyllä.
(pumppu on tehty mynädieselissä 7mm elementeillä, ja on hyvä)
Ilmanpuhdistimessa on jatkona snorkkeli, eli putki lähtee pöntöltä suoraan lokasuojan läpi ja kiipeää siitä oikeaa A-pilaria pitkin katon reunan tasalle.
Täytyy katsoa josko jostain löytäisi sopivia letkunpätkiä niin voisi laittaa ahtimelle isomman imuputken, vaikka eihän tässä ihan mitään hulluja tehoja tavoitella ja imuvastusta on varmaan joka tapauksessa ihan kotitarpeiksi.
Ahtoputkissa on kyllä mutkia ja mutkia ja mutkia, ja putkeakin on melko pitkälti. Mielestäni tässä konseptissa täytyy intercoolerissa olla lähdöt alaspäin, ei mitään reikiä missään ym. koska auto on välillä konepeittoaan myöten veden alla, uponneena kuraan jne. turbo/cooleri vaurion sattuessa voisi hätätilanteessa heittää helposti orggis ahtimen ja ahtoputken takasin paikoilleen.
Jos jostain sattuisi löytämään sellaisen G:n oman automaatin niin siinä olisi passelit välitykset joka tilanteeseen. Menisi mukavasti maantiellä ja maastossakin välitykset riittäisi. Kyllä manuaali on vähän vanhanaikaisen tuntuinen jos on tottunut automaatilla ajelemaan. ( eli G.n oma automaatti on paljon harvempi kuin henkilöauton)
Kirjoittelen jonkin verran myös eräällä maasturifoorumilla,
Tässä linkit muutamaan projektiini jos sattuu G-miehiä kiinnostamaan.
Hiukan on harvakseltaan päivitetty ja muutenkin välillä jauhettu asian vierestä, mutta yrtitän päivitellä tässä joulun aikana molempia projekteita.
Avo G V8 projekti Unimoc:in porttaaliakseleilla.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=35914
300:nen 6 syl turbo GD
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=25981
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...