W126 jarruista?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mesedesi kirjoitti:
Lisäilmaluisti jumissa.
Hmm.. Mistäs tämä osanen löytyy? Minkä näköinen? Joutuuko purkaa paljon ja minkälainen työ voi olla korjata?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin :wink:
No nyt mie putosin kärryiltä :) . Manuaali seccihän on joko korin- tai tekniikanvaihto :shock: :P .

Tai itse muutettu (melko harvinaista).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin :wink:
No nyt mie putosin kärryiltä :) . Manuaali seccihän on joko korin- tai tekniikanvaihto :shock: :P .

Tai itse muutettu (melko harvinaista).
Automaatti on se. :D
Olisikohan minulla ollut (taas) joku hallusinaatio noitten jarrujen kanssa?
Kumit kuitenkin vaihdettiin pääsylinteriin ja taas toimi. :wink:
Aikaa siitä on kuitenkin jo 7-8 vuotta. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin :wink:
No nyt mie putosin kärryiltä :) . Manuaali seccihän on joko korin- tai tekniikanvaihto :shock: :P .

Tai itse muutettu (melko harvinaista).
nousehan ylös jos putosit, tulloo pian kylymä :twisted:
sitä tässä vaan aattelin jotta jos nestettä tullee lattialle, siellähän täytyy ola kytkin sylinteri ei sitä nestettä oikein muuten sinne lattialle pääse, paitsi jos auton omistaja onkin erehtynyt litkua luulemaan jarrunesteeksi vaikka ollutkin vettä :wink:
tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkaus :D mitäs mieltä suuri kansa olis :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

touhottaja kirjoitti: tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkaus :D mitäs mieltä suuri kansa olis :roll:

No jos sulta noita löytyy hyllystä ylimääräsiä, ni miksi ei?
Pääset sitten taas neuvomaan jotain keltanokkaa, kun tulee onkelmia. :wink:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Merbensium kirjoitti:
touhottaja kirjoitti: tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkaus :D mitäs mieltä suuri kansa olis :roll:

No jos sulta noita löytyy hyllystä ylimääräsiä, ni miksi ei?
Pääset sitten taas neuvomaan jotain keltanokkaa, kun tulee onkelmia. :wink:
no, onhan niitä muutamia :D mun mielestä on oikein mukava neuvvoo ja näyttää perus asioita joita vain tiedän :wink: tälläsiä näyte kappaleita on mukava tehä, aloitin sillai niitten teon kun tehin kuntainliiton ammatti koululle vaihteiston turbiinista halkileikkauksen havainto välineeksi :lol:
aikoinaan kun olin kyseisessä koulussa vuosia ennen, niin tiesin ettei sielä ole sellasta ja kiitollisena ottivat vastaan halaistun turbiinin missä kaikki sisäkalut näkyvät ja vielä pyörivät :shock:
usein sellaset asiat on hiukan vaikee selittää mutta kun on havaintoväline niin asia seleviää heti ja kunnolla :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Viesti Kirjoittaja tango »

Saatiinko ne jarrut kuntoon?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Meikäläinen herkisteli tuossa keskiviikkoiltana omasta Sssästä jarruja. Oli vänkärin puolen satuloissa vähän jumia.

Hyvä kun 19 millin hylsällä riuhtoo kaksi pulttia auki, niin koko satula lähtee irti.

Sitten vain putkipihdeillä ja puristimilla painelin mäntiä siään ja toveri kabiinin puolelta poljeskeli poljinta, jolloin männät rupesi tursuamaan satulasta ulos.

Senjälkeen vaan teräsharjalla satulat puhtaaksi ja kuparitahnaa palojen reunoihin. A-vot, jopa loppui jumittelu.
Etulevyt on kyllä senverta pahalla rantilla, että myöhemmin pitää kyllä levyt vaihtaa ja samalla uudet palasetkin.

Pitäis kyllä EPC:stä katsoa, että onko noiden takajarrut samat kuin W123:ssa. Palat ainankin ovat yhteneväiset edessä ja takana.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

takana on suunilleen samat osat jarrukilpiä myötenmutta edessä tais olla jäähytetyt levyt ja erilainen satula mutta palat taitaa olla samat :roll: sitten kolomesatanen levy niin siinä taitaa poiketa kaikki, luulisin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Juu takapiä on sama mutta etupiä eri.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Olikos sitten 560SEC:issä nelimäntäsatulat?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mesedesi kirjoitti:Olikos sitten 560SEC:issä nelimäntäsatulat?
Eikö se mene niin, että 500 ja 560 koneisissa on W126:sissa on liukutappisatulat ja sitä pienemmissä koneissa on kahdella männällä satulat?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Nyt on jarrut kunnossa. :wink:
On kuin kokonaan eri auto, nyt tosta ajamisesta taas osaa nauttiakin. Kyllä se paljon vaikuttaa, kun saa jonkun vian kuntoon.

Sieltä oli takaa jotkut kiinnitys ruuvit ruostunu helvettiin, ja sitten semmonen ihme tuki-palikka (en tiedä osan nimeä :D) oli päässy irti, jotenkin vääntynyt (liekö tarrautunut pyörään kiinni??) ja samalla riuhtonu letkun/putken irti jarruista. Kaikki putket mitä taakse meni oli kuitenkin toistaiseksi ihan kunnosa.
Käytin autoa tossa yhellä mersukorjaajalla, laittoi sen päivässä kuntoon.


Jospa nää ilmat tästä alkaa pikkuhiljaa lämpiämään, niin pääsee räpeltämään noita muita pikkuvikoja...
Kiitos taas tuesta Mersuforumin porukoille!
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Vastaa Viestiin