Se nyt vaan on tosiasia, että alakertaa rasittaa aika julmetusti, jos tehoaluetta jatketaan 1000-1500rpm alaspäin, versus se että siirrettäs ylöspäin. Sillä vääntöä on lisättävä sinne alas, jos tehoa halutaan, mutta tehon noustessa yläkiekoilla ei vääntöä tartte lisätä ku kierrokset lisääntyy.norsu kirjoitti:Jee jee, alakertahan se näistä turbo-606:sta aina porsii...Kummeli kirjoitti:Nimenomaan, eikai sitä alakertaa kannata enempää rasittaa alaväännöllä...Tompa124 kirjoitti:mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
Tuo kierrättäminen yli 7000rpm luotettavasti ja veto päällä vaatii jo melkoisia rahallisia ponnistuksia - ne pyörivät kamat on himpun raskasta tekoa... Kannattaa todellakin satsata siihen laajempaan vetoalueeseen ja siihen on keinoja vaikka miten (halpoja ja kalliita, varmoja ja rikkoutumisherkkiä) ja niitä käytetään lähes kaikissa muissa nakuvirityksissä ihan yleisesti. Mekkereiden kanssa on vaan totuttu meneen sieltä mistä rima on matalin, koska sen 5-600hv ja 300Nm @2000rpm saa nyt yrittämättäkin...
Niijoo, ja alakertahan voi väännöstä hajota muutenki ku kiertokangen mennessä mutkalle, eiköstä vaan?