
Voihan vito....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Lukkoprikat saa ootella vielä hetken...
Cooleria on nyt mittailtu, siis kokoa.
Tilaa olis keulalla 100x60cm
Ahtoputkien väsääminen näyttää olevan aika kallista lystiä niin pakko tyytyä pienempää cooleriin.
75x50 cooleri saa luvan riittää.
No, tää jää vielä hautumaan.
Pakosarjan laippoja jos lähtis ensin kyselee....
Ei ole muuten ihmeellisen pitkään aikaan tullut mitään isompaa remonttia.
Pakko kirjottaa, niin pääsee taas huomenna noitumaan tätä romua kun jotain kallista/hankalaa leviää
.
Jos ei muuta niin ruostetauti on taas päässyt ihan mukavasti valloilleen.
Paska lahoaa suorastaan käsiin. Peltitöihin tässä vielä joutuu, ei vaan yhtään nappaa.
Jos joskus taas innostuu niin vois koko romun vetästä yli. ja kolmen vuoden päästä taas uudestaan
Cooleria on nyt mittailtu, siis kokoa.
Tilaa olis keulalla 100x60cm
Ahtoputkien väsääminen näyttää olevan aika kallista lystiä niin pakko tyytyä pienempää cooleriin.
75x50 cooleri saa luvan riittää.
No, tää jää vielä hautumaan.
Pakosarjan laippoja jos lähtis ensin kyselee....
Ei ole muuten ihmeellisen pitkään aikaan tullut mitään isompaa remonttia.
Pakko kirjottaa, niin pääsee taas huomenna noitumaan tätä romua kun jotain kallista/hankalaa leviää

Jos ei muuta niin ruostetauti on taas päässyt ihan mukavasti valloilleen.
Paska lahoaa suorastaan käsiin. Peltitöihin tässä vielä joutuu, ei vaan yhtään nappaa.
Jos joskus taas innostuu niin vois koko romun vetästä yli. ja kolmen vuoden päästä taas uudestaan
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ainii, unohtu kirjottaa yllä olevaan että voihan sitä kolaroidakkin jos muuten pysyy virityksistä huolimatta nipussa
.
Keula napsahti voortin perään. Tuloksena, etupuskuri päreinä ja törmäyspalkki kasassa. Tosin aika nätisti meni, toinen puoli palkista vain sentin sisällä. Onnistuin väistämään vetokoukun, jes
Muoviliimaa tuubi ja liukuvasaraa niin eiköhän se siitä.


Keula napsahti voortin perään. Tuloksena, etupuskuri päreinä ja törmäyspalkki kasassa. Tosin aika nätisti meni, toinen puoli palkista vain sentin sisällä. Onnistuin väistämään vetokoukun, jes

Muoviliimaa tuubi ja liukuvasaraa niin eiköhän se siitä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 19.02.2006 16:05
- Paikkakunta: laukaa
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Viton käynnistysvika tuli kuntoon päävirtakaapeleiden uusinnalla. Startti ei saannut tarpeeksi virtaa ja sen takia jäi välillä(yleensä) päpättämään kahdella pytyllä. Akku on siirretty auton alle, näin sai painopistettä vähän pudotettua.
Apparin puolen recaro on nyt paikallaan. Telineen väsäämisessä meni yllättävän paljon aikaa. Penkkiin tuli samalla kääntömekanismi "kapparin penkki". Volvon pyörän napa laakerina niin pitäis ainakin kestää. Huomenna penkin alle pitäis väsätä subbarille kotelo. Lasikuitua ja levyä, hiekka/hartsi mäskit sisälle. Saa nykyisen 15" koteloineen pois tilaa viemästä.
Turbo osastolla odotellaan isompaa pakopesää ja pakosarjan laippoja.
E: Subbari paikallaan etupenkin alla. Levyt ruuvattu penkin alaosan teräsrunkoon. Pohja lasikuidusta.
Aikasemmin bassot oli kuin olis naapuri autosta kuuluneet. Nyt soi hyvin kun zubbari edessä.
Samalla laitoin kaikki johdotukset uusiksi vahvistimille ja pelikoneille ym turhalle.
Alkaa takanakin viihtyä. klik
Apparin puolen recaro on nyt paikallaan. Telineen väsäämisessä meni yllättävän paljon aikaa. Penkkiin tuli samalla kääntömekanismi "kapparin penkki". Volvon pyörän napa laakerina niin pitäis ainakin kestää. Huomenna penkin alle pitäis väsätä subbarille kotelo. Lasikuitua ja levyä, hiekka/hartsi mäskit sisälle. Saa nykyisen 15" koteloineen pois tilaa viemästä.
Turbo osastolla odotellaan isompaa pakopesää ja pakosarjan laippoja.
E: Subbari paikallaan etupenkin alla. Levyt ruuvattu penkin alaosan teräsrunkoon. Pohja lasikuidusta.
Aikasemmin bassot oli kuin olis naapuri autosta kuuluneet. Nyt soi hyvin kun zubbari edessä.
Samalla laitoin kaikki johdotukset uusiksi vahvistimille ja pelikoneille ym turhalle.
Alkaa takanakin viihtyä. klik
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Joo, ahdin hommattu. klik
Ei pitäis pakopaineet enää ahdistaa, jos ja kun tuon möykyn saa paikalleen.
Rintapeltiin pitäis kairata vähintään turbon mentävä reikä että ahtimen saa paikalleen ilman koneen irrotusta.
Saa nähdä millon asennus. Voi mennä loppukesälle
Tässä vaiheessa tuntuu että asennuksessa saattaa hetki vierähtää.
Asennukset, pakosarjan heppaukset ym joutuu tekemään kojelaudan alta.
Voi olla helpointa kun purkaa kojelaudan ja etupenkit pois edestä asennuksen ajaksi.
Ei pitäis pakopaineet enää ahdistaa, jos ja kun tuon möykyn saa paikalleen.
Rintapeltiin pitäis kairata vähintään turbon mentävä reikä että ahtimen saa paikalleen ilman koneen irrotusta.
Saa nähdä millon asennus. Voi mennä loppukesälle

Tässä vaiheessa tuntuu että asennuksessa saattaa hetki vierähtää.
Asennukset, pakosarjan heppaukset ym joutuu tekemään kojelaudan alta.
Voi olla helpointa kun purkaa kojelaudan ja etupenkit pois edestä asennuksen ajaksi.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Aikasemmat ahtimet on mahtuneet alakautta paikalleen ja ilman purkamista.
3571 kanssa on sitten ihan eri tilanne kun tämä möykky on holsettiin verrattuna noin kolme kertaa suurempi.
Alustavien tutkimusten mukaan järkevintä on rakentaa kojelaudan alle huoltoluukku ja samalla siitä vois nyhrätä niin ison että ahdin sopii sitä kautta paikalleen. Siis jotain 23x22cm. Se vois jopa onnistuakkin. Sitten ei tarvis joka kerta koko keulaa purkaa jos kun turbo tarvii irrottaa. Mutta aika näyttää. Asennus jää näillä näkymin loppukesälle, kun tässä keväällä on muuta ohjelmaa. Että aikaa on haaveilla. Pakosarjasta tulee saman tyyppinen kuin alkuperäinen. Mitään käärmeenpesiä kun sinne ei mahdu vaikka kuinka kojelautaa sahailee.
3571 kanssa on sitten ihan eri tilanne kun tämä möykky on holsettiin verrattuna noin kolme kertaa suurempi.
Alustavien tutkimusten mukaan järkevintä on rakentaa kojelaudan alle huoltoluukku ja samalla siitä vois nyhrätä niin ison että ahdin sopii sitä kautta paikalleen. Siis jotain 23x22cm. Se vois jopa onnistuakkin. Sitten ei tarvis joka kerta koko keulaa purkaa jos kun turbo tarvii irrottaa. Mutta aika näyttää. Asennus jää näillä näkymin loppukesälle, kun tässä keväällä on muuta ohjelmaa. Että aikaa on haaveilla. Pakosarjasta tulee saman tyyppinen kuin alkuperäinen. Mitään käärmeenpesiä kun sinne ei mahdu vaikka kuinka kojelautaa sahailee.
Siinä alkaa eri sylinterit häiritä toisiaan, eli ei sekään kait kovin hyvä ratkaisu ole.Lisäksi öljynpaluu menee hankalaksi.keef kirjoitti:Ite olen miettinyt pilliä pakosarjan ja turbon väliin
Vitossa on ahdin suunnitteluosaston toimesta sijoitettu erinomaiseen paikkaan, sitä ei kannata vaihdella. Katsastuskin sujuu ongelmitta kun ahdin ei ole liian näkösällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vnt hommat meni sitten holsetin viilaamiseksi.
Ei nyt aika riitä viton rakentamiseen. Vaatii kuukauden rakentelu aikaa.
Koitan kevään aikana tehdä tuosta 221:stä niin hyvän kun siitä saa.
Huonohan se ei ole nytkään. ~200kW/500Nm.
Vnt jutut sitten myöhemmin, ehkä ensi syksynä.
Kuvia
Ahdastako?
Turbon möllykät.
Pientä pintaremonttiakin olis taas tarjolla ettei käy aika pitkäksi: koiranluu, jarrupaineensäädin, takajarruputket, vasen etuhelma mätä, etumainen alapohjapalkki mätä, liukuovi mätä ja takaluukku mätä + sata muuta pienempää mätää. . . oikeastaan koko oikea kylki mätä. Aivotkin mätänee tämän romun kanssa.
Nooo, korjataan kun keretään....
Ei nyt aika riitä viton rakentamiseen. Vaatii kuukauden rakentelu aikaa.
Koitan kevään aikana tehdä tuosta 221:stä niin hyvän kun siitä saa.
Huonohan se ei ole nytkään. ~200kW/500Nm.
Vnt jutut sitten myöhemmin, ehkä ensi syksynä.
Kuvia
Ahdastako?
Turbon möllykät.
Pientä pintaremonttiakin olis taas tarjolla ettei käy aika pitkäksi: koiranluu, jarrupaineensäädin, takajarruputket, vasen etuhelma mätä, etumainen alapohjapalkki mätä, liukuovi mätä ja takaluukku mätä + sata muuta pienempää mätää. . . oikeastaan koko oikea kylki mätä. Aivotkin mätänee tämän romun kanssa.
Nooo, korjataan kun keretään....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Isompi cooleri on tilauksessa.
Suomesta ei sopivaa löytynyt mistään eikä kukaan ala sitä nyt ennen kesää tekemäänkään.
Ruotsista löyty sitten sopivan kokoinen cooleri. Vähän pieni mutta menee (toivottavasti) heittämällä paikalleen.
Paksuutta on 2,5cm lisää ja korkeutta 5cm lisää.
Vetäviä kierroksia olis tarkoitus coolerin asennuksen yhteydessä nostaa.
Prikka viritys hommiksi menee. Saa nähdä mitä siitä tulee.
Vai meneekö tyhjän tappeluksi koko homma.
Toivomus olis että näillä hiplailuilla pääsis sitten 200kW paremmalle puolelle.
Jos näin käy niin vnt saa jäädä hyllylle odottamaan seuraavaa autoa, mikä se sitten onkaan.
Holley siirtopumppu on myös vielä kokeilematta vitoon. Silläkin voi tulla jotain lisää.
Muuten tämän romun kanssa on ollut vähän hiljasta. Ja todennäköisesti tulee olemaankin.
Ei oikeen remontit nappaa. Alku innostus kadonnut, nyt jo
Suomesta ei sopivaa löytynyt mistään eikä kukaan ala sitä nyt ennen kesää tekemäänkään.
Ruotsista löyty sitten sopivan kokoinen cooleri. Vähän pieni mutta menee (toivottavasti) heittämällä paikalleen.
Paksuutta on 2,5cm lisää ja korkeutta 5cm lisää.
Vetäviä kierroksia olis tarkoitus coolerin asennuksen yhteydessä nostaa.
Prikka viritys hommiksi menee. Saa nähdä mitä siitä tulee.
Vai meneekö tyhjän tappeluksi koko homma.
Toivomus olis että näillä hiplailuilla pääsis sitten 200kW paremmalle puolelle.
Jos näin käy niin vnt saa jäädä hyllylle odottamaan seuraavaa autoa, mikä se sitten onkaan.
Holley siirtopumppu on myös vielä kokeilematta vitoon. Silläkin voi tulla jotain lisää.
Muuten tämän romun kanssa on ollut vähän hiljasta. Ja todennäköisesti tulee olemaankin.
Ei oikeen remontit nappaa. Alku innostus kadonnut, nyt jo

- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Cooleri tuli. Ahtoputkien liimausta vaille valmis.
Heittämällä se ei todellakaan mennyt.
On niin ihanan ahdasta. . . yllättäen.
Asennus ehkä tällä viikolla.
Vnt menee hyllylle, se on nyt päätetty.
Ei riitä aika ja hermot rakentaa.
Tyydyn repimään tästä nykyisestä setistä kaiken ilon irti.
kW kerrallaan....
Heittämällä se ei todellakaan mennyt.
On niin ihanan ahdasta. . . yllättäen.
Asennus ehkä tällä viikolla.
Vnt menee hyllylle, se on nyt päätetty.
Ei riitä aika ja hermot rakentaa.
Tyydyn repimään tästä nykyisestä setistä kaiken ilon irti.
kW kerrallaan....
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Millon laitetaan garrett postiin?
Viton rakentelu puuhat on taas hetkeksi seis. Täytyy nyt jatkaa tutkimuksilla että mikä mättää.
Yläkierroksille 4000-5000rpm ei tullut vieläkään potkua tarpeeksi lisää.
Veikkaan että syöttö lopuu. Ilmasta ei pitäis olla kinnii. Savuakaan ei tule muuta kuin vaihdoissa.
Tänään pakopaine mittausta.
Tuolleen tää nyt menee http://www.youtube.com/watch?v=n_lpQ-fvlXg
Vähän on tahmeaa. Kai se kohta täytyy alkaa tyytymään näihin tehoihin.
Menee aika vaikeaksi jos tästä jatkaa.
Toki pieniä viilailuja voi vielä tehdä, mutta tuskin ne enää paljoa vaikuttaa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Nyt tuli 270 kytkimellä nyyttonit täyteen.
Luistaa ainakin kolmosella ja nelosella, pelkällä kaasulla.
Pari päivää ajelin rauhallisemmin mutta ei autanut. Luistaa edelleen.
Coolerilla tais kasvaa väännöt enimmäkseen, tehoakin tuli mutta jotenkin tuntuu että ei tarpeeksi.
Ajamaan pystyy mutta tehoista naatiskelemiseta ei tule enää mitään, kun kytkin sutii.
Luistaa ainakin kolmosella ja nelosella, pelkällä kaasulla.
Pari päivää ajelin rauhallisemmin mutta ei autanut. Luistaa edelleen.
Coolerilla tais kasvaa väännöt enimmäkseen, tehoakin tuli mutta jotenkin tuntuu että ei tarpeeksi.
Ajamaan pystyy mutta tehoista naatiskelemiseta ei tule enää mitään, kun kytkin sutii.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ompa se vaan tuskasta kun ei 200kW mennyt vieläkään rikki.
Rikki ei mennyt kuin ahtoletku
. +2bar on näköjään se raja mitä viton letkut kestää.
No, kyllä 200kw yli vielä mennään, lisää syöttöä.
Löytyis vaan se juttu mikä tökkii.
Pumppu ei taida antaa nyt kaikkea mitä pitäis.
Kytkin luistaa varsinkin kylmänä. Nyt penkissä tuntu kuitenkin kuumana pitävän.
Kenkää tämä on nyt saannut aika paljon että voi olla että siksi kytkin on viime päivinä luistellut.
Ei taida normi kitkapinta ihan mahottomia kestää.
Rikki ei mennyt kuin ahtoletku

No, kyllä 200kw yli vielä mennään, lisää syöttöä.
Löytyis vaan se juttu mikä tökkii.
Pumppu ei taida antaa nyt kaikkea mitä pitäis.
Kytkin luistaa varsinkin kylmänä. Nyt penkissä tuntu kuitenkin kuumana pitävän.
Kenkää tämä on nyt saannut aika paljon että voi olla että siksi kytkin on viime päivinä luistellut.
Ei taida normi kitkapinta ihan mahottomia kestää.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Hmm, ei jukolauta miten oot voimaa ottanu tuosta pienestä kikkareesta. Himottais itteeki vitonpoikanen oikeastaan.
Vai josko pysyis vaan näis sprinttereis... 208D:tä on vaan vähä tuskasta alkaa turbottaa, pitäis suoraa ostaa X10 tai 12D...
Mutta nyt sit tais jotain isompaa hajota?


Vai josko pysyis vaan näis sprinttereis... 208D:tä on vaan vähä tuskasta alkaa turbottaa, pitäis suoraa ostaa X10 tai 12D...

Mutta nyt sit tais jotain isompaa hajota?


Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tänään sammui tupsutusten kera parkkipaikalle.
Ensin pelkäsin että alakerta levisi, mutta nyt näyttää että liekkirengas on vain palanut.
Kakkospytty näyttäis suhauttavan paineen ykkös sylinteriin.
Homma on vasta ihan ihmettely vaiheessa. Taidan vielä tälle illalle napata kannen pois, niin näkee tuon pahvin.
Toivottavasti vain pahvi palanut.
Ykkösen imuventtiili
http://www.youtube.com/watch?v=PEQy4_InoG0
Ensin pelkäsin että alakerta levisi, mutta nyt näyttää että liekkirengas on vain palanut.
Kakkospytty näyttäis suhauttavan paineen ykkös sylinteriin.
Homma on vasta ihan ihmettely vaiheessa. Taidan vielä tälle illalle napata kannen pois, niin näkee tuon pahvin.
Toivottavasti vain pahvi palanut.
Ykkösen imuventtiili
http://www.youtube.com/watch?v=PEQy4_InoG0
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37