Tuossa viime kesänä sukulaisen meseen vaihdettiin lämppärinkenno..huh sitä purkamisen ja kasaamisen määrää

Pansu kirjoitti:Tais tulla kesäauto minullakinjuukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....Napsutus kuuluu jostain koelaudan alta ja kuskin puolelle ei puhalla.
Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersut
napsuts kuuluu kun läppiä säätelevän moottorin "vastin tappi" tai vipu moottorilta läppän on poikki, irtiS202 kirjoitti:Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalatMulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon
Eli jos tuo vastintappi on poikki/rikki, niin siitä selviää ostamalla uuden moottorin? Eli tappi on moottorissa?CDI203 kirjoitti:Pansu kirjoitti:Tais tulla kesäauto minullakinjuukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....Napsutus kuuluu jostain koelaudan alta ja kuskin puolelle ei puhalla.
Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersutnapsuts kuuluu kun läppiä säätelevän moottorin "vastin tappi" tai vipu moottorilta läppän on poikki, irtiS202 kirjoitti:Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalatMulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon
*:rila selviä mikä niistä (M2/*) säätö moottoreista
on kyseessä ja jos on tuuria niin on radion takan muuten on puretavaa kohtalisen paljon
Joskus on onnistunut *:rila ohjausta "renksutamalla" saada jumitunut(yleensä ei nakustava)
läppä kääntymään halutuun asentoon, muita ei purkamalla konsteja pitkällä rautalangalla, skoopilla ilmaputkea pitki "ronkii" läpän halutuun suuntaan
Oliko iso homma purkaa tuo sisusta, ajattelin ite alkaa laittaan vähän äänieristettä lisää.Zamppa kirjoitti:Ite viime talvena tarkastin omasta pohjan kunnon ja sähkökourujen kaikki liittimet sekä pesin ja kuivasin kaikki eristeet ja lattiamatot. Näissä kun on vaarana niiden vedenpoistoreittien tukkeutuminen ja lattioiden kastuminen. Tuttu joka näiden kanssa puuhastelee työkseen vinkkasi, että kannattaa tarkastaa nuo ilmasuuttimien vivut samalla, kun oon jo yli puolenvälin purkanut. Eli on tossa hommaa. Lattiat ja sähköt oli omassa kunnossa![]()
[ https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/s720x720/537490_523159731035228_2095283343_n.jpg ]
Aika helposti se lähtee. Ilman ohjeita kun teki, niin hetken sai miettiä keskikonsolia miten lähtee purkautumaan, mutta tossa aikasemmin näytti olevan ohjeet siihenkin. Etupenkit vaan irti ja keskikonsoli ja takapenkkien istuinosat muistaakseni piti kanssa ottaa. Tulee uloskin kohtuu helposti, kun on jaettu kahtia siitä etupenkkien edestä. Samalla kannattaa tarkastaa ne sähkökourujen liittimet ja tietty ruosteet. Nää valuttaa melko herkästi vedet sisälle sieltä etukaukaloiden kautta, kun poistorei'issä on sellaiset paskankerääjä tutit mitkä tukkeutuu todella helposti. Ja maton eristeet on niin paksut ja muovi yläpuolella, että ei varmaan kuiva ikinä, jos ei pura pois. Siitä etupenkin etuosan kohalla olevasta saumasta on hyvä tarkastaa kosteustilanne.Lape kirjoitti: Oliko iso homma purkaa tuo sisusta, ajattelin ite alkaa laittaan vähän äänieristettä lisää.
amgenter kirjoitti:Jokos juukelilla on se uusi ahtimen jäähdytin keulalla paikoillaan?
Aina siitä hyötyä on, jos ei muuten niin saa -20 kelillä ainakin overboost-vikakoodin.juukeli kirjoitti:amgenter kirjoitti:Jokos juukelilla on se uusi ahtimen jäähdytin keulalla paikoillaan?
Eipä ole ehtinyt laittaa vielä, tosin onko talveksi hyötyäkään jos kevääksi ohjelman kanssa
WISZamppa kirjoitti:Mistähän näihin löytys sähkökaaviot?
juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Ja lähes poikeuksetta jumittaa tai on muu toiminta häiriöZamppa kirjoitti:juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Stariin kun pääsisit, niin se ihmekone kertoo myös sen jumittaako joku vai onko vika jossain muualla.
CDI203 kirjoitti:Ja lähes poikeuksetta jumittaa tai on muu toiminta häiriöZamppa kirjoitti:juukeli kirjoitti:Aikasemmin jo katoin että pyörivät mutta jospa ei toimi kunnolla..
Stariin kun pääsisit, niin se ihmekone kertoo myös sen jumittaako joku vai onko vika jossain muualla.
jos ei ole juuri vuoden sisällä korjattu
Ei ehkä linkitettynä mutta on tullut seurattua. Kaveri oli joku rauhanturvaaja ja rakennettiin kuin iisakin kirkkoa. Hieno gun metal mattaväri tuli pintaan. Tehot kyllä vähän ylimitoitettuja. Remmiahtimella en millään usko, että tuohon 7-8 sataan päästään. Imusarjat on ainakin tehty uudet mutta ilmanotto näyttää kuin olisi tehty jostain viemäriputkesta.Pikku Mersu kirjoitti:Onko tämä ollut jo täällä? http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.youtube.com/watch?v=w1vZD2F28aQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kai tuo ollut kuin normi lohkolla, tai näin muistelin. 800hv:n toiveet ehkä hieman liikaa, noh ehkä jollain kaasuilla hetken saattais kestääamgenter kirjoitti:Ei ehkä linkitettynä mutta on tullut seurattua. Kaveri oli joku rauhanturvaaja ja rakennettiin kuin iisakin kirkkoa. Hieno gun metal mattaväri tuli pintaan. Tehot kyllä vähän ylimitoitettuja. Remmiahtimella en millään usko, että tuohon 7-8 sataan päästään. Imusarjat on ainakin tehty uudet mutta ilmanotto näyttää kuin olisi tehty jostain viemäriputkesta.Pikku Mersu kirjoitti:Onko tämä ollut jo täällä? http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.youtube.com/watch?v=w1vZD2F28aQ" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Viimeisin päivitys ollut 2011 vuoden lopussa, joten lienee haudattu projekti, eikä mitään dynolukemia saati vartin vetoja ole ollut tuolla autolla. Virallisissa kirjoissa Pansun auto on edelleen yardstick.
Edit.
Ok, sanotaan jos tuossa Ruotsin pojan autossa on vaihdettu 3.7 litran lohko, männät E55:sta sun muut sisuskalut ja päälle lyöty Kenne Bellin 2,6 litrainen ahdin niin sitten voisi olla aika kova peli. Plus kaikki muut muutokset ja ECU:n ohjelmointi / vaihto kokonaan. Harmi kun ei ole kertonut mitään tuon 2011 lokakuun jälkeen.
Olikos kone samukisisajuukeli kirjoitti:Ei pääse Bosch testerillä kattoo lämmityslaitetta mutta anto moottorille 061 Nokka-akselin synkron.kampiakseliin viallinen???