Sivu 29/194
Lähetetty: La 02.08.2008 11:46
Kirjoittaja jackie
Aika lailla samalta näyttää. Kerrankos sitä yks litra iskutilavuuttaa tulee lisää ja paljastuu tollane asia et auto onki aito brabus tekele

Tuolla nettiautossa sais kyllä olla sellane "paljasta kusetus" painike, mihin vois tälläsistä tapauksista tehä ilmotuksen ja ylläpito vois oman harkintansa mukaan tuoda asian julki.
Lähetetty: La 02.08.2008 16:47
Kirjoittaja Fenton
jackie kirjoitti:
Aika lailla samalta näyttää. Kerrankos sitä yks litra iskutilavuuttaa tulee lisää ja paljastuu tollane asia et auto onki aito brabus tekele

Tuolla nettiautossa sais kyllä olla sellane "paljasta kusetus" painike, mihin vois tälläsistä tapauksista tehä ilmotuksen ja ylläpito vois oman harkintansa mukaan tuoda asian julki.
No joo.. Rekisterinumeron perusteella malli merkintä on
Mercedes-Benz 5d Kombi 250T-Automatic-123T/2800
Moot. tilavuus 3490 cm3
Käyttöönotto 1979
Ja omistajakin on jotain muuta kuin tuo nettiautossa mainittu myyjä.
Edit: Paikkakunta on näköjään rekisteritiedoissa Varkaus, niinkuin tuossa vanhemmassa ilmoituksessa, tässä tuoreemmassa Siilinjärvi...
Lähetetty: La 02.08.2008 20:00
Kirjoittaja Esa H.
Meneekö ässästä kuskin penkki 160.000 km:ssa?

Selkänojan vielä saattaisin käsittää jotenkuten, mutta tuossa on istuinkin jo puhki..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2071335
Lähetetty: La 02.08.2008 20:31
Kirjoittaja Miika H.
Lähetetty: Su 03.08.2008 00:18
Kirjoittaja johtaja300
Myyjän mukaan auto papereissa 3.5, mutta todellisuudessa 4.5. Uskoo kuka haluaa?
Miksi Brabus rakeintaisi 4.5 litraisen joka on 3.5 oikeasti?
Lähetetty: Su 03.08.2008 00:39
Kirjoittaja unski
Miksi Brabus rakeintaisi 4.5 litraisen joka on 3.5 oikeasti?
niinpä ja varsinkaan Saksassa tälläinen ei edes tulisi kuuloonkaan.... ei tuollainen itseään kunnioittava virittäjä, kuten Brabus, voi tehdä papereiltaan vääränlaista autoa. Joten, mikäli auto olisi aito Brabus... (epäilen) ja siinä olisi aidot Brabuksen leimat ja paperit 350:lle, niin moottori on vielä vähemmällä todennäköisyydellä aito Brabus 4.5... jos se nyt edes 450:nen on...
Lähetetty: Su 03.08.2008 00:53
Kirjoittaja Jube
Ei tuo toki mikään brabus ole... Kunhan jorisee myyjä!
Lähetetty: Su 03.08.2008 18:57
Kirjoittaja jackie
Lähetetty: Ma 04.08.2008 14:52
Kirjoittaja Timo L.
Harvinaisen värinen
nelkengrün 1990 Suomi-CE kohtuuvarustein:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2040062
Edustusautoilua ilman takaniskatukia pitkällä akselivälillä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2072462
Lähetetty: Ti 05.08.2008 01:56
Kirjoittaja piippu
Kuvien perusteella ei niin harvinainen-> Naapurikylässä ihan prikulleen samanlainen coupe

(on aika hieno väri luonnossa

) .....herää vaan kysymys, onko se enää naapurikylässä, kun en muista rekkaria

Lähetetty: Ti 05.08.2008 22:26
Kirjoittaja Pontus
Lähetetty: Ke 06.08.2008 07:01
Kirjoittaja Juhanit
Lähetetty: Ke 06.08.2008 08:38
Kirjoittaja Timo L.
Juhanit kirjoitti:
Näyttäis olevan.
Kyllä, ja sinällään mukavaa että tuo pahka on jätetty paikoilleen. Vaihtotähti-ohjelmassa ja muutenkin jälkikäteen taksimalleihin asetettiin sellainen pyöreitä keskisuuttimia simuloiva muovilevy.
Lähetetty: Ke 06.08.2008 12:49
Kirjoittaja Sergey
Joo tohon saa ympättyä helposti telekkarin!

Meidän '78 300D oli sellaisella muovilevyllä joka aukesi napista painaen ja oli ikäänkuin ylimääräinen hanskalokero. Entinen taksi ruotsista. Ja jos joku tunnistaa sen omakseen niin rekkari oli "UOM-603", lähes musta/musta ja slotmagit alla. Tuotii muuttoautona 1982 suomeen, Porvooseen. Se sittemmin vaihtui viimeisen mallin Taunukseen 50tmk välirahalla. Ja tähän loppuu mun tieto ko. autosta.
Jos se olis viel liikentees, olis kiva nähä se mistä mun mersuinto alkoi. Eli bongarit hereille josko tämä löytö löytyisi

Lähetetty: Ke 06.08.2008 15:35
Kirjoittaja Kaapo
No ei edes selkänojaa saa tuolla matkalla puhki, ellei kuski sitten hypi ja loiki ylös ja ulos ja sisään 50 kertaa päivässä heikkapaperihousut jalassa ja silloinkaan ei penkin tuosta pitäisi puhjeta. Tietty jos siinä on ollut jokin mekaaninen vahinko, viilto tullut tms. ja jätetty parsimatta. Toinen juttu on, että hankitaanko tällainen auto keskimäärin 10 tkm / vuosi ajoon. Mielestäni ei.
Lähetetty: Ke 06.08.2008 16:09
Kirjoittaja Pakardinen
Tietääkös joku, onko tuossa nyt jekku, vai mikä on, kun ei mene kaupaksi...?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1976954
Kävin tuota nimittäin männä kesänä ajamassa ja voin kertoa, että johan oli jämäkän näköinen ja tuntuinen pirssi. (Silloin oli muuten hintapyyntö melko paljon isompi...) Uudelleen maalattuhan tuo tietysti on, mutta ihan suhteellisen hyvin, appelsiinia ei löytynyt ja ainoa "vika" maalissa oli pieni halkeama (kitin jäljiltä vissiin) olikos se nyt vänkärin takaovessa.
Pohjan alla en viitsinyt käydä, mutta muuten oli ruosteeton, esim. lokarin kaaret ja ovien reunat puhtaat.
Ihan vaan sillä, että jos viime suvena olisin päässyt HETI meidän toisesta kotterosta eroon, niin tuo olis varmaan löytynyt sen jälkeen meiltä... Nyt kun tuo hinta on paaaaaljon halvempi, niin voi persiin suti, kun tekis mieli ostaa tuo vaimolle kauppakassiks... Se muuten tykkäis... Voishan sillä itsekin tietysti joskus, vähän, ajella...
Ja tämä ei sitten ole myyntipuhe: vannon ja vakuutan, että myyjään ei ole muita siteitä, kuin se viimekesäinen koeajo...
Lähetetty: Ke 06.08.2008 21:01
Kirjoittaja Timo L.
Pakardinen kirjoitti:Tietääkös joku, onko tuossa nyt jekku, vai mikä on, kun ei mene kaupaksi...?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1976954
Kävin tuota nimittäin männä kesänä ajamassa ja voin kertoa, että johan oli jämäkän näköinen ja tuntuinen pirssi. (Silloin oli muuten hintapyyntö melko paljon isompi...) Uudelleen maalattuhan tuo tietysti on, mutta ihan suhteellisen hyvin, appelsiinia ei löytynyt ja ainoa "vika" maalissa oli pieni halkeama (kitin jäljiltä vissiin) olikos se nyt vänkärin takaovessa.
Pohjan alla en viitsinyt käydä, mutta muuten oli ruosteeton, esim. lokarin kaaret ja ovien reunat puhtaat.
Ihan vaan sillä, että jos viime suvena olisin päässyt HETI meidän toisesta kotterosta eroon, niin tuo olis varmaan löytynyt sen jälkeen meiltä... Nyt kun tuo hinta on paaaaaljon halvempi, niin voi persiin suti, kun tekis mieli ostaa tuo vaimolle kauppakassiks... Se muuten tykkäis... Voishan sillä itsekin tietysti joskus, vähän, ajella...
Ja tämä ei sitten ole myyntipuhe: vannon ja vakuutan, että myyjään ei ole muita siteitä, kuin se viimekesäinen koeajo...
No itse olen ihmetellyt ihan samaa. Tuo 230.6 ei liene nelisylinteristä versiotaan parempi juuri missään kuin käyntiäänessä, kerrottiin mulle. Mikähän kaasutin tuossa on? Harmi vaan kun on manuaali.
Lähetetty: Ke 06.08.2008 22:01
Kirjoittaja Aapo.T
Toi 1700e ei edes kata sitä mitä olen esim 250:sen korin korjaukseen käyttänyt parinvuoden aikana, Ihmeen halvalla on myynnissä

Lähetetty: Ke 06.08.2008 23:03
Kirjoittaja Fenton
Pakardinen kirjoitti:Tietääkös joku, onko tuossa nyt jekku, vai mikä on, kun ei mene kaupaksi...?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1976954
Kävin tuota nimittäin männä kesänä ajamassa ja voin kertoa, että johan oli jämäkän näköinen ja tuntuinen pirssi. (Silloin oli muuten hintapyyntö melko paljon isompi...) Uudelleen maalattuhan tuo tietysti on, mutta ihan suhteellisen hyvin, appelsiinia ei löytynyt ja ainoa "vika" maalissa oli pieni halkeama (kitin jäljiltä vissiin) olikos se nyt vänkärin takaovessa.
Pohjan alla en viitsinyt käydä, mutta muuten oli ruosteeton, esim. lokarin kaaret ja ovien reunat puhtaat.
Ihan vaan sillä, että jos viime suvena olisin päässyt HETI meidän toisesta kotterosta eroon, niin tuo olis varmaan löytynyt sen jälkeen meiltä... Nyt kun tuo hinta on paaaaaljon halvempi, niin voi persiin suti, kun tekis mieli ostaa tuo vaimolle kauppakassiks... Se muuten tykkäis... Voishan sillä itsekin tietysti joskus, vähän, ajella...
Ja tämä ei sitten ole myyntipuhe: vannon ja vakuutan, että myyjään ei ole muita siteitä, kuin se viimekesäinen koeajo...
Jos se on ehjä ja kiinnostaa, niin osta pois, ei toi enää ole hinnan kiroissa.
Mullakin on sellainen muistikuva, että muinaiset mersumiehet eivät oikein tuosta 230/6:sta tykänneet, nelonen on kuulemma parempi..
Toisaalta, ne ukot ajoi sillä kaikki ajot, toiset työkseen..
Eli tuskin se kesä/harrastekäytössä on muita kehnompi.
Jos auto ynnä moottori on selvinnyt 35 vuoden käytöstä noinkin hyvin, nin eihän se ihan susi voi olla
Ja onhan siinä tosiaan se kuutosen käynti...
Lähetetty: To 07.08.2008 09:15
Kirjoittaja Pakardinen
Joo, viime kesänä hintapyynti oli päälle neljän tonnin... Halavalla lähtis siihen verrattuna!
Kyllä tuosta emokin jo innostu, mutta hitto soikoon, kun just ollaan tarpeettomana toista autoa hävittämässä. Osta siinä nyt sitten heti perään toinen... Kun auto taitaa olla aika huono sijoituskohde, vaikkakin kyse olis vanhasta Mersusta
Mutta hieno tuo kyseinen yksilö on. Jos vielä ens suvena on myynnissä, niin sillon se pitää hakea pois...
Lähetetty: To 07.08.2008 10:05
Kirjoittaja Aku P
Timo L. kirjoitti:
No itse olen ihmetellyt ihan samaa. Tuo 230.6 ei liene nelisylinteristä versiotaan parempi juuri missään kuin käyntiäänessä, kerrottiin mulle. Mikähän kaasutin tuossa on? Harmi vaan kun on manuaali.
Mielikuva, että Solex.
Mutta onhan tuo 180-kone perujaankin todella vanha, koko 60-luvun tuotannossa ollut. Kutosen ääni siinä on, mutta ehken hieman työkonemaisella soundilla silloinkin, ja ymmärtääkseni vahva mutta ylävireinen moottori.
Hienokuntoisen näköinen auto yhtä kaikki, selkeästi kesäpäivien auto jolloin koneenkaan ei tarvitse olla niin "järkevä".
Lähetetty: To 07.08.2008 10:20
Kirjoittaja Kaapo
En löytänyt nettiauton sivulta hintapyyntöä mistään. Mikäs se mahtaa sitten tällä haavaa olla, tietämystä tuntuisi tuostakin asiasta täällä jo olevan. Kutiaa pahasti käydä pelastamassa laitos kotiin, vaikka säilytyspaikkaa ei vielä olekaan. Vielä kun olisi pääsiäistipuntipunkeltainen, niin eräs nostalginen haave olisi täytetty just eikä melkein. Ja just 230-kutvosella

Lähetetty: To 07.08.2008 10:25
Kirjoittaja Timo L.
Aku P kirjoitti:
Mielikuva, että Solex.
Eilen juttelin W111:n kanssa, hän kertoi että kyseessä on Zenith INAT 35/40 tai jotain sinnepäin. Mielenkiintoinen säädettävä, kuulemma.
Lähetetty: To 07.08.2008 10:29
Kirjoittaja Sergey
Maaliahan löytyy maalikaupasta Kaapo

Lähetetty: To 07.08.2008 10:54
Kirjoittaja Kaapo
Sergey kirjoitti:Maaliahan löytyy maalikaupasta Kaapo

Juu, mutta raaskiiko noinkin iäkkään auton hyväpintataista, ilmeisesti originaalisävyistä väriä vaihtaa. Saattaa olla, että tuolloin myös sisustan värit eivät enää vastaa saateilla ollutta yhdistelmää, tiedä sitten. Kaikki (harvat) keltaiset näkemäni pystylamput ovat olleet joko ruskealla tai mustalla sisustalla, mutta varmasti on tarjolla ollut muitakin värejä.
Itse asiassa nykyväri on omalla tavallaan kohdallaan, että ensimmäinen Mersuni eli W114 250 oli juuri tuon värinen. Keltainen taas liittyy aivan toisenlaiseen juttuun.
PS. Mites tuo ratti, nyt vaivaa emmental sen verran, etten muista oliko '73-malleissa jo 123-tyylinen "turvaratti" vai vieläkö mentiin luuranko-ohjauspyörällä. Mielestäni leveämaskinen on jo uudella ratilla, toisaalta nämä vanhat ratit olivat yhdessä vaiheessa kovastikin hottia ja vanhoja ja mieluusti vielä valkoisia vaihdettiin uudempien tilalle.
Lähetetty: To 07.08.2008 12:56
Kirjoittaja Pakardinen
Kaapo kirjoitti:En löytänyt nettiauton sivulta hintapyyntöä mistään. Mikäs se mahtaa sitten tällä haavaa olla, tietämystä tuntuisi tuostakin asiasta täällä jo olevan.
Viimemmäks kun katoin, niin pyynti oli 1695€. Elämä kallis, Mersu halpa...
Lähetetty: Su 10.08.2008 18:38
Kirjoittaja Pakardinen
Kohta näkyy menevän... Kaapo, Kaapo, joko kävit ostoksilla...?
Vai tunnustaako joku muu...? Yhtä kaikki, hieno vehje vaihtaa omistajaa.
Lähetetty: To 14.08.2008 08:18
Kirjoittaja Timo L.
1977 280 E, mikä tuo väri on, ei tuo nyt 934 chinablau ole?
Lähetetty: To 14.08.2008 09:21
Kirjoittaja Leka
Juu näyttävä ilmestys

paitsi takasiipien alaosat maalattu rumasti tummemman sinisellä. 903 Blau
Lähetetty: To 14.08.2008 09:58
Kirjoittaja Timo L.
Leka kirjoitti:Juu näyttävä ilmestys

paitsi takasiipien alaosat maalattu rumasti tummemman sinisellä. 903 Blau
Jep, ja onko oikea etusiipi peräti vaihdettu tarvikeloksuun. Kiitos koodista.