722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic failure

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

rumilus kirjoitti:
Onneksi minun ei tarvitse pullistella osaamista ajoneuvojen vaihteistopropleemoihin...minulle riittää kun tiedän voimakoneitten sielunelämän kuin omat taskuni. :D
ja taas se alkaa :lol: haen tästä kyllä heti kaljan jääkaapista ennenkuin avaan seuraavan sivun.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Onkos tämä sitä "stand uppia" vai ON Screen uppia :lol: :lol: Rumilus vai vain valaisee meitä tyhmiä...Eli itseironiaa nauraa näille jutuille
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Onhan se koominen juttu tällä keskutelukerholla Rumiluksellekin, kun voimakoneen perään voimansiirtoa pähkäillään....millähän se vaihteisto saadaan kestämään.
Kyllä ne voimat ja vääntömomentit on helppo ottaa vastaan, mitä voimakoneista saadaan.
Sensijaan propleema on siinä, miten voimakoneesta otetaan voimaa ja saadaan se kestämään.

Eli niikuin vipu83 mainitsi " ..Eli itseironiaa nauraa näille jutuille " :mrgreen:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

napa kirjoitti:tuohon 722.9 laatikkoon minäkin voisin "uskoa" teknisessä mielessä paremmin, kuin 722.6 laatikkoon, mutta 722.9 + sen ohjausboksin suunnittelu/valmistaminen aftermarket tasolla (eli että laatikon vois heittää muunkin koneen perään mihin insinöörit sen on tarkoittaneet) taitaa lopullisten kustannusten osalta karata tälläisen perusharrastajan ulottumattomiin :cry:
Missä kulkee kipu raja tällaisen hankintaan? Sellainen ku on jo tehty pohjanmaalla (perus 700Nm loota johon lisäilty levyjä jonni verran ja istutettu OMxxx perään) :shh: Ja voi pojat ku tietäisitte millaseen kesto testiin loota joutuu muutaman päivän sisään :clap:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Allu D. kirjoitti: Ja voi pojat ku tietäisitte millaseen kesto testiin loota joutuu muutaman päivän sisään :clap:
Testien äitee :wave:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sisäpiirin jutustelua taas kerran yleisellä foorumilla :o

Puhutteko idän suunnalla olevasta driftingistä tulevana viikonloppuna, vai jostakin ihan muusta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

veskola kirjoitti:Sisäpiirin jutustelua taas kerran yleisellä foorumilla :o
Ei tietääkseni..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:Sisäpiirin jutustelua taas kerran yleisellä foorumilla :o

Puhutteko idän suunnalla olevasta driftingistä tulevana viikonloppuna, vai jostakin ihan muusta ?
Jostakin ihan muusta...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
tuhkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 08.08.2007 18:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja tuhkis »

Vartraan kiinni ja pullinkiin.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

tuhkis kirjoitti:Vartraan kiinni ja pullinkiin.
Kyseisessä vehkeessä on edelleen turbiini, ei oikeen menestyis..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja MJF »

Puhutaan mutta ei kuitenkaan sanota mitään. Miksei? :wtf:
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

onhan se tuolla ylempänä mainittu, eli 722.9 laatikon sovittaminen vanhempaan koneeseen ja aftermarket ohjaus sille..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

http://www.youtube.com/watch?v=9-I5ULIpW2o" onclick="window.open(this.href);return false; tuollanen video löytyi youtubea selaalles. ku aiheesta on kerra puhe nii tuoski kerrotaa kai jotaki.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Asiallista! :thumbup:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ahaa nyt se tuli julkisuuteen, tuosta videosta oli Villen kanssa juttua puhelimessa, jotta sellainen olisi tulossa kohtapuoliin. Kiitos.

Selvisi samalla vähän mihin platformiin se on rakennettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
latvis124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 01.01.2010 13:02
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja latvis124 »

Ylivaihde näemmä jätetty kokonaan "pois"
heikkouden vuoksi?? :roll:

Kieltämättä mielenkiintoonen toteutus :thumbup:
Viimeksi muokannut latvis124, Ke 13.07.2011 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 320 CDI -99
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Mielenkiintoista, edullinen ja "toimiva" ratkaisu crouzet:in millenium:i,mitenkäs tuo käyttäytyy normi maantie ajossa? Taitaa olla aika lailla "race" ajaminen tuolla, meinaan niinku jos ajattelee mahd. päivittäistä maantie ajoa ku ohjain on rele lähtönen niin ei paljon pehmentele vaihtoja osa kaasulla? :?
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sieltä lootasta on vielä poistettu loputkin pehmennykset (koska ne luultavasti ei kestäisi tuota vaihtamistyyliä kovin pitkään).

No mikäs se viime viikonlopun testijuttu oli, siitä kun ei heru tietoa niin ei tainnut toimia :wave:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Ok, muutamasta päivästä tuliki viikko :( ei sen takia ettei vehkeet olis iskussa vaan ku nuo työt perkele sotkii harrastus toimintaa :lol:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Allu D. kirjoitti:Ok, muutamasta päivästä tuliki viikko :( ei sen takia ettei vehkeet olis iskussa vaan ku nuo työt perkele sotkii harrastus toimintaa :lol:
Kukaan tainnu puhua viime vkl, tainnu ennenkää olla nää pioneeri hommat nii päivän päälle. Vai onko????
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja jeemu »

illu
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja veskola »

No kun puhutte eli kirjoitatte asiat niin kuin ne on niin me ymmärrämme ne niin kuin ne on :D

Nythän tämä asia alkaa olla aika pihvi noin 10+ viestin vaihdon jälkeen vaikka ei Savolaisen kanssa puhellakkaan.

Ei muuta kun raporttia tulemaan, menee syveen tai saveen :thumbup:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

tainnu ennenkää olla nää pioneeri hommat nii päivän päälle. Vai onko????


Juu eipä noita 722.9 laatikoita taida olla kovinkaan monta olemassa joissa kuski päättää kaikesta, eikå
ä liiemmin sellasiakaan jotka sais vanhaan koneeseen sopimaan..
:roll:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minulle jäi vielä epäselväksi oli tällä 722.9:llä nyt tekemistä pullingin, dragracen vai streetracen kanssa ? :mrgreen: Vaikka rispektiä tulee täältä suunnalta oli se sitten missä tahansa noissa tai vaikka kaikissa. :thumbup:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Allu D. kirjoitti:
tainnu ennenkää olla nää pioneeri hommat nii päivän päälle. Vai onko????

Juu eipä noita 722.9 laatikoita taida olla kovinkaan monta olemassa joissa kuski päättää kaikesta, eikå
ä liiemmin sellasiakaan jotka sais vanhaan koneeseen sopimaan..
:roll:

Täytyy taas unilukkarina ihmetellä, että miksi on valittu 722.9xx johonkin vanhaan moottoriin liitettävälsi. Eikö ole kykyä laittaa linjaukseltaan sellainen yhdistelmä, jossa moottori/ "kytkinkaaveli " / vaihteisto on samassa paketissa...ja joka kestää. Eihän tuollaiset 500 hv ja 800 Nm ole vielä mitään. :shock: Mahdollisesti tässä tapauksessa on haettu "nopeaa " vaihteensiirto-ominaisuutta. Luulisi sitä helpommallakin olisi saatavissa takuuvarma- ja pitävä voimansiito kisakalustoon.
Tämä ei ole sitten sellaista "arvostelua", josta joku vetää herneet nenään.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

rumilus on osittain oikeilla jäljillä :thumbup: kerrottakoon sen verran päätymisestä tähän laatikkoon että kyseessä on kuitenkin kompromissi välillä "race" ja "comfort"..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Allu D. kirjoitti:rumilus on osittain oikeilla jäljillä :thumbup: kerrottakoon sen verran päätymisestä tähän laatikkoon että kyseessä on kuitenkin kompromissi välillä "race" ja "comfort"..

Kerrattakoon vielä kaikille, että automaatista johtuvat moottorin tehohäviöt liikkuu 5...15 % luokkaa.
Kisavehkeessä se on liian suuri häviö kilpailijaan nähden. :o
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
hemmo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 11.10.2010 22:40
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja hemmo_ »

Allu D. kirjoitti:onhan se tuolla ylempänä mainittu, eli 722.9 laatikon sovittaminen vanhempaan koneeseen ja aftermarket ohjaus sille..
Miistäs tua pyärtyny kutuonen tuonne ilmesty? Tää kyseenen laatikkohan oli mallia 722.6xx.. toki vääräskin voin olla. ei muuta. jatkakaa.
Oho!!
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

rumilus kirjoitti:Kerrattakoon vielä kaikille, että automaatista johtuvat moottorin tehohäviöt liikkuu 5...15 % luokkaa.
Kisavehkeessä se on liian suuri häviö kilpailijaan nähden. :o
tähänki on lääke olemassa :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Allu D. kirjoitti:
rumilus kirjoitti:Kerrattakoon vielä kaikille, että automaatista johtuvat moottorin tehohäviöt liikkuu 5...15 % luokkaa.
Kisavehkeessä se on liian suuri häviö kilpailijaan nähden. :o
tähänki on lääke olemassa :wink:


Niin on lääke olemassa...mutta vielä jää noin 5 %:n häviö kilpailijalle eduksi. :D
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Vastaa Viestiin