Luin topiikin pikaisesti läpi, mutta ei osunut silmään mikä pumppu sinne nyt tuli, se ajoitusmerkin asteluku riippuu vähäsen siitä ja jos pumpun teetit niin sen mukana pitäisi olla lappunen jossa asteluku...ja etkös sen juuri laittanut paikalleen

Kyllä tuo ihan kotona itse tehden onnistuu.
No kuitenkin vielä kerran sanoi sairaanhoitaja:
- Käännät kampiakselista kunnes 1 sylinterin venttiilinnokat lähestyvät ylöspäin asentoa, ollaan siis 1 sylinterin puristustahdissa.
- Katsot kampiakselilta milloin asteluku on vaikkapa 24 EYKK
- Avaat pumpun kyljessä olevan 17mm pultin, kampiakselilta kääntämällä katsot milloin siellä tulee merkki (ruuvitaltan pään näköinen) keskelle reikää
- Katsot tarkan asteluvun kampiakselilta. Huom, jakoketju ei saa missään tilanteessa olla löysällä, eli tarvittaessa jarrutat/peruutat nokka-akselilta -> nokka/pumppu/kampi väli on aina kireällä.
Säätäminen:
- Löysäät 3 kpl 13mm pulttia jakokopalta ja yhden pumpun perästä
- Riippuen asteluvusta kallistat pumppua joko lohkoon päin tai poispäin.
- Pyöräytät koneen 2 kierrosta ympäri haluamaasi astelukuun ja tarvittaessa vielä hieman kallistat pumppua siten, että merkki on keskellä.
Tyypillinen asteluku mynän pumpuilla on nykyään 18-20 EYKK ja se löytyy usein myös siitä pumpun kyljestä.