190 2.3-16 rojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

35€ makso veholta uudet muoviklipsit sivumuoveihin, melko hinnoissaan on rihkama muovi.

Käsijarru rupesi kettuilemaan vaikka vaihoin uudet kengät ja herkistelin sen levittämis mekanismin, pitää varmaankin ostaa uudet vaijerit..

Tuli taas yksi rojekti hommattua lisää, ei kylläkään mese vaan 3.3 litranen neliveto patrol..
Tarkoitus olisi tehdä siitä putkirunkoinen offroad peli. Ja ehkäpä paineistaa kone...
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt on viimeisetkin listat paikallaan ja auto suhkot kuosissaan, ainakin vähän aikaa..

Valkoinenkin väri on käynyt mielessä, sen voisi maalata itsekkin, ainaskin kokeilla.

Takapenkin ja hattuhyllynkin kerkesin purkaa samoin tein, pitää jonkin näköiset kotelot tehdä 8tuuman subeille.

Olisiko kenelläkään kuvia että miten saisi helpoiten kotelot hattuhyllylle?

Ajattelin laittaa jokusen kuvan kuhan saan sen pestyä ja vahattua.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Niin ja unohtu että perässä tuntus olevan väljää, takakelkan kumit vaihdettu ja muualla ei pitäisi olla väljää. Sellainen "klonk" äänii kuuluu kun löysää kaasun kesken kiihdytyksen.

Kardaani pyörii jonkun verran "tyhjää", sellaisen 1/4- 1/2 osa kierrosta :shock: Perän puolella on se välys, sitäpaitsi perä vähän ujeltaa...

Muistan lukeneeni jonkin aikaa sitten topicin jossa puitiin samaa asiaa, haulla en löytänyt sitä. Oliko siellä vain joku pultti mikä piti kiristää ja homma on sillä selvä?
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

jaska-r kirjoitti:Niin ja unohtu että perässä tuntus olevan väljää, takakelkan kumit vaihdettu ja muualla ei pitäisi olla väljää. Sellainen "klonk" äänii kuuluu kun löysää kaasun kesken kiihdytyksen.

Kardaani pyörii jonkun verran "tyhjää", sellaisen 1/4- 1/2 osa kierrosta :shock: Perän puolella on se välys, sitäpaitsi perä vähän ujeltaa...

Muistan lukeneeni jonkin aikaa sitten topicin jossa puitiin samaa asiaa, haulla en löytänyt sitä. Oliko siellä vain joku pultti mikä piti kiristää ja homma on sillä selvä?
Onko rättinivelet missä kunnossa? Mulla parani huomattavasti niiden vaihdolla. :D 8" subit?? Minkä merkkiset? Itellä ois sama prokkis menossa.. :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Jaa a, enpä tiiä rättinivelistä, pitää katsoa tuossa kun jaksan viedä montun päälle.

Tottelikos tuo "rättinivel" KL-varaosissa nimeä: 4494 Kuminivel etu/taka 90mm?

Subit DLS OA8, alkupäässä tekstiä oli jotain kirjotettu niistä, eivät näköjään toimi oikein ilman koteloja vaikka ovatkin freeairit.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Oiskohan ne juurikin nuo... Tuossa pari kuvaa omistani... 1 ja 2
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Meleko näköset :D

Ei tosiaan tullut katottua noita viime kerralla kun kävin pohjanalla.
Liekkö vehon ja kl-varaosien rättinivelien laadussa/kestävyydessä mitään eroa?

Niin ja kait se tuohon cossuun on samanlainen kuin normi 190 meseen.
Jos on erilainen niin pitää vissiin sorvata metallista sellainen..
Kummiskin cossun rättinivelessä on cossun hinta...
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Täältä oon joskus lukenu et noita on vissiin kahta eri kokoo?? Kannattaa varmaan soittaa tonne KL.lle.. Eiköhän nuo siinä samalla kerro hinnankin. :wink: Siis jos noille nyt on etes tarvetta... Mut mulla ainakin loppu lonksuminen ja se "väljä"... Alko nuo "vähän" jo ravistaakkin. :lol: :lol:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Ei päässy tänään montun päälle kun näytti oleva siellä siskon kapistus.

Mutta kajari puoli alkaa hahmottua. Rakentelin hattuhyllyä jonkun verran, muistin jopa ottaa kuviakin! Ja unohdin siirtää ne koneelle :oops:

No huomenna jos laittas kuvat ja vähän kertomusta niistä, no tuli laitettua 4 kahdeksan tuuman kajaria sinne.. ahdasta ehkä vähän..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Prkl kännykkä mäni huoltoon ja siinähän ne kuvat oli... No nyt kotelo on jo kasassa ja kiinnitetty hattuhyllyyn, täytyy sanoa että ahdasta on.

Pitää maanantaina hakea jotain ohutta superlonia tai jotain vastaavaa hattuhyllyn verhoiluun, jos laittaa pelkän nahan siihen niin karun näköinen tulee, nimittäin jokainen niitinkantakin näkyy läpi.

Kävin montusta pitäen katsastelemassa pohjaa, ei ole rätti nivelet eikä mikään muukaan kardaanissa väljää.. Perässä se on, kun piirsin kardaaniin viivan ja pyöräytin välyksen päästä päähän niin se pyöri sellaisen 1cm.

Pitää vissiin tottua elämään pikku välyksen kannsa :? No sitähän se on kun on vanhat autot.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt on 1cm paksusta foamia hattuhyllyyn, huomenna jos jaksas laitella.
Tuli samalla hommattua käsijarru vaijerit, ihan kaiken varalta kun ei oikein tahdo ruveta pitämään.

Ja sitten kymysys: pitääkö katsastuksessa käsijarruvalon toimia? Tuossa ei näytästäs toimivan, katkaisia on ainakin ehjä (yleismittarilla katsottu) Olisikohan polttimo palanut mittaristosta?
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Tuli hommattua 1cm paksuista foamia, ei ole yhtään hyvää, tarttuu huonosti erikeepperillä.. No kait se pitää sitten nahkalla kokeilla vetää tiukalle hattuhyllyn pintaa vasten.
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

jaska-r kirjoitti:Tuli hommattua 1cm paksuista foamia, ei ole yhtään hyvää, tarttuu huonosti erikeepperillä.. No kait se pitää sitten nahkalla kokeilla vetää tiukalle hattuhyllyn pintaa vasten.
Kontaktiliimaa!!
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu vähän edistystä tuolle hattuhyllylle, Erikeepperiä kun laitto vaan tarpeeksi niin rupesi se jotenkin pysymään, sen keinonahkankin laitoin osittain kiinni. Miksi ette kertoneet että nahkaa ei saa silittää "pintapuolelta"? :D No silitysrauta palo just siihen kiinni... Toiselta puolelta silittäessä onnistu paremmin ja sain nahan suoraksi.

Pitää antaa kuivahtaa ainakin yön yli ja sitten kokeilla pingottaa loppu nahka ja leikata reiän kohdat.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Vaihdoin käsijarru vaijerit ja kehin jarrut, ei perskules vaan toimi siellä keskellä pohjaa oleva säätö jutska, kun pyörittää sitä pulttia niin sellainen kolina vaan käy.

Pystyyköhän sen ostamaan kokonaan uutena sen jarruvaijereiden jakoboksin?

Hattuhylly jo paikallaan, ihan hjuva siitä tuli, kajarit vaan pitäs laittaa kiinni ja ne takapenkit.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Otat sen säätö/haaroitus palikan irti ja puristat sitä vaikka ruuvipenkissä ettei palikan sisällä oleva mutteri pääse pyörimään.
Oli nimittäin sama vika mullakin
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt se käke toimii todella hyvin. hitsasin sen mutterin kiinni ettei pyöri läpi, ja rasvasin ja herkistelin koko mekanismin. Pitäs käsijarrun osalta mennä leimalle.. Jos ei mene niin sitten laitetaan auto myyntiin :lol: :lol: sen verran monta iltaa tullu laitettua pelkkää käsijarrua... No saatan perua puheeni tuosta myyntiin laittamisesta.

No tuli hattuhyllykin jo kuntoon ei tullut ihan täydellinen mutta saapi luvan välttää, pitänee laittaa kuvia..
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

jaska-r kirjoitti:
No tuli hattuhyllykin jo kuntoon ei tullut ihan täydellinen mutta saapi luvan välttää, pitänee laittaa kuvia..
Niin pitää... :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Voe jumankekka että on photobucket hias, on jo ainakin 30 minuuttia siirtänyt kuvia, ja 4 vasta saanut siirrettyä...

No, nyt on siis jo TULOSSA kuvia tännekin päin..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Hyvähän se taitas olla tuon merkinkin kanssa.. Makuasia taas jälleen kerran. 8)

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

mitkä sulla on nuissa kaarissa?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Enpä mäkää oo ennen tollasia bongannut tietääkseni...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

mikäs noissa kaarissa on nyt niin ihmeellistä?
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

mun mielestä sopii paremmin ilman merkkiä :P
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

tpk_83 kirjoitti:mikäs noissa kaarissa on nyt niin ihmeellistä?
Samaa kysyn,eikös nuo ihan normi cossun kaaret..?
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

normi kaaret noi on!
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Normi kaaret ne ne on.

Joo taidan jättää kummiskin sen merkin pois, että sen saisi käymään niin se pitäisi "upottaa" pari milliä.

Kävin ostamassa pakoputken ulostulon, sellaisen hillityn ovaalin.

Ja pitäs mennä pesemään tuo, ilkeen näköinen tuli tuosta kun joutui liukkaankelin radalla ajella.
Autokoulun ope ihmetteli että onpas ihmeen hyvät ABS jarrut, toimivat paremmin kuin uusissa autoissa (siis muissa kuin mersuissa) Vert.kohtana oli enemmän halpis autoja.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Ei männy läpi ei, etujouset olivat molemmat poikki ja takaa oli tukivarren pallo väljä. No onpahan hyvä syy ostaa madallus jouset ja selvispähän sekin että missä on väljää perässä.

Mitenkä muuten nuo madallusjousien "madallukset menee? tuossahan on vissiin sportline alusta, jos laitan siihen -20mm pudottavat jouset niin mitä tapahtuu? pysyy ennallaan vai putoaa/nousee?

E: Löyty completoksen sivulta: Huom! Valmiiksi tehtaalla madalletut alustat laskevat vähemmän 15-25mm mitä H&R ilmoittaa!
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

THOOOOOONNI kirjoitti:mitkä sulla on nuissa kaarissa?
2.3 16V mallin alkuperäiset kaarilevikkeet
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vastaa Viestiin