H.Aulakoski kirjoitti:Kiinnostaisi kuulla kokemuksia madallusjousi-vakioiskari-yhdistelmistä.
Usko jo,huonot on eikä toimi Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Eli, onko oleellista vaikutusta, jos etuvakaajatangon vaihtelisi sportline-malliseen? KL noita myy uutena, mutta käytettykin saattaisi uusien kumien kera ajaa asian...
AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimi Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat. Veholta varmaan saisi sopivaa rahatukkua vastaan.
dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.
AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimi Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat. Veholta varmaan saisi sopivaa rahatukkua vastaan.
dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.
Kokemuksesta voin sanoa, että farkun madallettu takapää toimii moitteetta vakiopalloilla, kunhan ovat kunnossa.... Kuten citikoissa nuo pallot ovat niitä perinteisen iskarin näköisiä pumppuja oleellisemmat komponentit.
Onko tuolla tangon vaihdolla oikeasti merkitystä? Siis pitääkö ajella nakki laulaen ennen kuin eron huomaa? Ja tuleeko jotain lieveilmiöitä? Vaikutus ajomukavuuteen hiljaisemmassa menossa?
Joo,farmarin madalluksesta ei ole kokemusta,sen verran erilainen systeemi iskareissa että voikin toimia vakioiskareillakin.Tosin reilusti madaltaessa uskon että lyhyemmille iskareille on jo tarvetta?esim. juuri sportline.Omaan farkkuun ei mitään über madallusta tule,yksi koluutin/talous riittää
Mutta sedanissa vaatii madallusiskarit taakse,ero on vakioiskareihin on todella suuri.
Olen ostamassa nyt mersuun uuden alustasarjan ja iskareiksi tulee Bilstein Sprintit. Mutta mitkä jouset? Auto on W124 250D automaatti. H&R:iä olen ajatellut, ja onko noita H&R:n jousia hirveästi eri mallisia 124:n?
En ole vielläkään saanut hommattua uutte alustasarjaa, mutta mutta... Nyt kysyn että kummat iskarit kannattaisi hommata: Bilstein Sprint vai Koni Sport. H&R:n jouset ajattelin ostaa... Mutta kummat iskarit?
Omassa 250D:ssä on nyt -30mm(40/30 edessä 1-kumeilla) H&R jousissarja alkuperäisillä iskareilla. Iskarit ostettu helmikuussa 2006 joten paljon eivät ole vielä kilsoja nähneet, ja täytyy sanoa että hyvin toimii uusien jousien kanssa! Oikeastaan ei mitään ongelmaa. Tuon kumipallo efektin kyllä tiedän mutta se oli VW-golfissa -60mm weiteceillä ja vakioiskareilla..
Juu en sit tie.. Voi johtuu mulla huonoista jousista sit toi ajettavuus. Siel on meinaa jotku KL-varaosist ostetut K&F jouset ja Bilsteini "vakio" iskarit... Ja eipä oo kyl hääppönen ajaa...
Itellä on weitecin vieterit ja hintaa oli 170€ vaikee sanoo mitä muilla madaltaa, mutta itellä tiputti noi -70mm edestä ja -80mm ja jouset on -45, tosin laitoin samalla ykkösen kumit joka nurkaan ja ennen oli kolmoset joka nurkassa. Taakse kyllä piti vaihtaa kakkoset että nousi perä samaan tasoon. Jouset oli muuten erittäin mukavat ajaa ei yhtään pintakovat ja ei ainakaan 50tkm ajettuna osoittanut mitään kuolleentumisen merkkejä.
mitenhän on.. ostin motonetistä -40mm lesjöt ja sieltä sanottiin että ei käy farmariin/automaattiin... mulla on molemmat... madaltaako liikaa? uskaltaako laittaa kun, tulee vielä
18" vanteet 225/40 en oo tolla madalluksella menossa leimalle vaan kysyn että mahtuuko pyörimään.. pieni raapiminen ei haittaa kunhan ei suoraan ajaessa ota kiinni.. ja onko hajua, paljo se sit madaltuu niinku oikeesti..??
TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?
H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?
H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
No KL varaosasta Tampereelta ainakin saa H&R mutta en muista oliko ne 40 vai 30mm madaltavat.
eibachit melkee laittaisin jos vaan noin vähän "madallat" ... samapa tuo melkeen on , jotenkin sellainen mutu että eibachin kiikut toimis orkkis iskarien kanssa oukei enempi.
Semmonen ongelma vaivaa mieltä kun ostin tuossa syksyllä H&R -55mm madaltavat jouset ja laitoin ne paikalleen, Perä asettui hyvälle korkeudelle, mutta keulaa saisi laskea vielä sentin verran. Miten tämä onnistuisi? uusia jousia ei viitsisi taas ostaa(toiset menossa, edelliset oli jokku suplexit -45mm ja rälläkällä loput). Kumitkin on ykköset joka nurkassa. Rälläkkä on pyörinyt mielessä Mutta taitaa mennä jouset pilalle jos progressiivisistä jousista menee puolikierrosta heivaamaan. Autohan ei keuli mutta korkeus ei miellytä.
Auto on 200D -88
Laitoin tuossa kesävanteet ja renkaat alle (17"). Niin tuota jäihän se tuolla taksi-alustalla vähä korkeeksi . Melkeen pää mahtuu lokarin ja renkaan väliin on aika tökerön näkönen.
Mutta nyt pitäs päättä kuinka tuota vähän madaltaa lähtökohta on aika huono 540tkm. ajetut vakio iskarit ja jouset
Vaihtoehtoina ilmeisesti:
rälläkkä (halvin)
pelkät madallusjouset (maksaa ja ei taida tulla edes hyvä)
Koko alustasatsi esim H&R ja Sprintit (Paras, mutta kallein)
Auto siis 200d -92
Mistähän noita jousia ja iskareita kannattaisi lähteä kyselemään itse asustelen etelä-pohjanmaalla.
- Rälläkkä: Honkkari / Talospörssi/Tarjoustalo etc. (*)
- Halvat jouset (=jom): Completos (**)
- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
siten ne nousikumit madaltaa kanssa jonkin verran: motonet / kl-varaosat 3€/kpl on ykösen kumit.
veskola kirjoitti:- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....
CH kirjoitti:Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....
Niin no kait nuo hinnat aina vaihtelevat, joskus voi saada jostain hitusen halvemmalla.
Itse asiassa ei ole mitään kokemusta jousien hankkimisesta/hinnoista kun ulkoistin kyseisen toiminnan (epk:lle) Nyt oli paras hr+bilstein tarjous dwg
Mutta, nyt olis tarkoitus laitattaa madallusjouset dieseliin. Auto on w124 vm. 90 250d automaatilla. Eibach -30 mm lienee ainoa oikea jousisarja vakioiskareiden kanssa käytettäväksi. Oisko kellään laittaa havainnollistavaa kuvaa miltä auto näyttäisi ko. jousien kanssa?
Oheisen kuvan autossa (200d manuaali) on h&r -30mm (siniset) jouset vakioiskareilla, jousikumien korkeudesta ei ole tietoa. Mielestäni sopivan korkuinen ja vastaavaa tavoittelen nytkin.
Ite menisin kyllä rälläkkä tai halpajousien ollessa kyseessä ostamaan ne tavan tarvikeliikkeestä. Tenavassa on Lesjöfors -45mm ja hintaa 150€. Lesjöforssit o mm. Koeningseggissä W124 näytti löytyvän kans. Ja hyvin tyytyväinen olen ollut. On vieläpä euroopan autoteollisuuden ykköstoimittaja OEM jousissa. KYB kaasuiskarit vain sais olla vähä jämäkemmät.
Tuli koitettua 17" kesäpyöriä jo farkun alle (w124 300te) Lopputulos oli aika hurjan näköinen, vakio alustalla kumin ja kaaren välissä noin 15cm tyhjää...
Ajattelin noita H&R -35mm vai onks se -30mm jousi sarjaa.
Mistä saa noita erikorkuisia kumeja jousien alle edullisesti??
Ajattelin eteen 1 kumit ja taakse 3 kumit?? Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan. Lopuks haluunh et perä on hiukan keulaa ylempänä.