w124 madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

H.Aulakoski kirjoitti:Kiinnostaisi kuulla kokemuksia madallusjousi-vakioiskari-yhdistelmistä.
Usko jo,huonot on eikä toimi :lol: Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vakaajatanko

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...

Eli, onko oleellista vaikutusta, jos etuvakaajatangon vaihtelisi sportline-malliseen? KL noita myy uutena, mutta käytettykin saattaisi uusien kumien kera ajaa asian...
Terveisin
Tero
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimi :lol: Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat. :D Veholta varmaan saisi sopivaa rahatukkua vastaan.
dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.

-normitanko: A124 323 68 65
-Sportline: A124 323 77 65

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Roisto kirjoitti:
AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimi :lol: Autosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat. :D Veholta varmaan saisi sopivaa rahatukkua vastaan.
dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.

-normitanko: A124 323 68 65
-Sportline: A124 323 77 65

t.
Risto
Kokemuksesta voin sanoa, että farkun madallettu takapää toimii moitteetta vakiopalloilla, kunhan ovat kunnossa.... Kuten citikoissa nuo pallot ovat niitä perinteisen iskarin näköisiä pumppuja oleellisemmat komponentit.

Onko tuolla tangon vaihdolla oikeasti merkitystä? Siis pitääkö ajella nakki laulaen ennen kuin eron huomaa? Ja tuleeko jotain lieveilmiöitä? Vaikutus ajomukavuuteen hiljaisemmassa menossa?
Terveisin
Tero
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo,farmarin madalluksesta ei ole kokemusta,sen verran erilainen systeemi iskareissa että voikin toimia vakioiskareillakin.Tosin reilusti madaltaessa uskon että lyhyemmille iskareille on jo tarvetta?esim. juuri sportline.Omaan farkkuun ei mitään über madallusta tule,yksi koluutin/talous riittää :lol:

Mutta sedanissa vaatii madallusiskarit taakse,ero on vakioiskareihin on todella suuri.
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Olen ostamassa nyt mersuun uuden alustasarjan ja iskareiksi tulee Bilstein Sprintit. Mutta mitkä jouset? Auto on W124 250D automaatti. H&R:iä olen ajatellut, ja onko noita H&R:n jousia hirveästi eri mallisia 124:n?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

En ole vielläkään saanut hommattua uutte alustasarjaa, mutta mutta... Nyt kysyn että kummat iskarit kannattaisi hommata: Bilstein Sprint vai Koni Sport. H&R:n jouset ajattelin ostaa... Mutta kummat iskarit? :?:
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Omassa 250D:ssä on nyt -30mm(40/30 edessä 1-kumeilla) H&R jousissarja alkuperäisillä iskareilla. Iskarit ostettu helmikuussa 2006 joten paljon eivät ole vielä kilsoja nähneet, ja täytyy sanoa että hyvin toimii uusien jousien kanssa! Oikeastaan ei mitään ongelmaa. Tuon kumipallo efektin kyllä tiedän mutta se oli VW-golfissa -60mm weiteceillä ja vakioiskareilla..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Juu en sit tie.. Voi johtuu mulla huonoista jousista sit toi ajettavuus. Siel on meinaa jotku KL-varaosist ostetut K&F jouset ja Bilsteini "vakio" iskarit... Ja eipä oo kyl hääppönen ajaa... :x
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Itellä on weitecin vieterit ja hintaa oli 170€ vaikee sanoo mitä muilla madaltaa, mutta itellä tiputti noi -70mm edestä ja -80mm ja jouset on -45, tosin laitoin samalla ykkösen kumit joka nurkaan ja ennen oli kolmoset joka nurkassa. Taakse kyllä piti vaihtaa kakkoset että nousi perä samaan tasoon. Jouset oli muuten erittäin mukavat ajaa ei yhtään pintakovat ja ei ainakaan 50tkm ajettuna osoittanut mitään kuolleentumisen merkkejä.
tonym
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.10.2006 22:07
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja tonym »

mitenhän on.. ostin motonetistä -40mm lesjöt ja sieltä sanottiin että ei käy farmariin/automaattiin... mulla on molemmat... madaltaako liikaa? uskaltaako laittaa kun, tulee vielä
18" vanteet 225/40 en oo tolla madalluksella menossa leimalle vaan kysyn että mahtuuko pyörimään.. pieni raapiminen ei haittaa kunhan ei suoraan ajaessa ota kiinni.. ja onko hajua, paljo se sit madaltuu niinku oikeesti..??
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?

H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

dansku kirjoitti:
TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?

H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
No KL varaosasta Tampereelta ainakin saa H&R mutta en muista oliko ne 40 vai 30mm madaltavat.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oisko ne h&r ollu -35.

eibachit melkee laittaisin jos vaan noin vähän "madallat" ... samapa tuo melkeen on , jotenkin sellainen mutu että eibachin kiikut toimis orkkis iskarien kanssa oukei enempi.
Avatar
Jouhou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 20.08.2003 15:50
Paikkakunta: Tervola/Kemi

Viesti Kirjoittaja Jouhou »

Semmonen ongelma vaivaa mieltä kun ostin tuossa syksyllä H&R -55mm madaltavat jouset ja laitoin ne paikalleen, Perä asettui hyvälle korkeudelle, mutta keulaa saisi laskea vielä sentin verran. Miten tämä onnistuisi? uusia jousia ei viitsisi taas ostaa(toiset menossa, edelliset oli jokku suplexit -45mm ja rälläkällä loput). Kumitkin on ykköset joka nurkassa. Rälläkkä on pyörinyt mielessä :twisted: Mutta taitaa mennä jouset pilalle jos progressiivisistä jousista menee puolikierrosta heivaamaan. Autohan ei keuli mutta korkeus ei miellytä.
Auto on 200D -88
Ruosteisia Diesel romuja vuodesta 2003

S212 250CDI A -12
w124 200D -91

Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Laitoin tuossa kesävanteet ja renkaat alle (17"). Niin tuota jäihän se tuolla taksi-alustalla vähä korkeeksi :oops: . Melkeen pää mahtuu lokarin ja renkaan väliin on aika tökerön näkönen. :(

Mutta nyt pitäs päättä kuinka tuota vähän madaltaa lähtökohta on aika huono 540tkm. ajetut vakio iskarit ja jouset :)

Vaihtoehtoina ilmeisesti:

rälläkkä (halvin)
pelkät madallusjouset (maksaa ja ei taida tulla edes hyvä)
Koko alustasatsi esim H&R ja Sprintit (Paras, mutta kallein)

Auto siis 200d -92

Mistähän noita jousia ja iskareita kannattaisi lähteä kyselemään itse asustelen etelä-pohjanmaalla.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

- Rälläkkä: Honkkari / Talospörssi/Tarjoustalo etc. :o (*)
- Halvat jouset (=jom): Completos (**)
- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)

siten ne nousikumit madaltaa kanssa jonkin verran: motonet / kl-varaosat 3€/kpl on ykösen kumit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

veskola kirjoitti:- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

CH kirjoitti:Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....
Niin no kait nuo hinnat aina vaihtelevat, joskus voi saada jostain hitusen halvemmalla.

Itse asiassa ei ole mitään kokemusta jousien hankkimisesta/hinnoista kun ulkoistin kyseisen toiminnan (epk:lle) :D Nyt oli paras hr+bilstein tarjous dwg
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sawtooth
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 13.04.2007 11:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Sawtooth »

Millainen madaltava jousisatsi olisi hyvä W124 300tdt farkkuun?

http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/H-R-TIEFERLEGUNGSFED ... dZViewItem

Tuossa olisi pari linkkiä Ebay sivustolta. Voisiko joku asiantuntija kommentoida onko kumpikaan noista soveltuva/ hyvä kyseiseen automalliin.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Ihme skeidaa tullu joskus kirjoiteltua tuonne...

Mutta, nyt olis tarkoitus laitattaa madallusjouset dieseliin. Auto on w124 vm. 90 250d automaatilla. Eibach -30 mm lienee ainoa oikea jousisarja vakioiskareiden kanssa käytettäväksi. Oisko kellään laittaa havainnollistavaa kuvaa miltä auto näyttäisi ko. jousien kanssa?

Oheisen kuvan autossa (200d manuaali) on h&r -30mm (siniset) jouset vakioiskareilla, jousikumien korkeudesta ei ole tietoa. Mielestäni sopivan korkuinen ja vastaavaa tavoittelen nytkin.

Kuva
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ite menisin kyllä rälläkkä tai halpajousien ollessa kyseessä ostamaan ne tavan tarvikeliikkeestä. Tenavassa on Lesjöfors -45mm ja hintaa 150€. Lesjöforssit o mm. Koeningseggissä :P W124 näytti löytyvän kans. Ja hyvin tyytyväinen olen ollut. On vieläpä euroopan autoteollisuuden ykköstoimittaja OEM jousissa. KYB kaasuiskarit vain sais olla vähä jämäkemmät.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

OT. Mikä on Aulakosken vanteiden specsit? leveys, halkasia, et :?: :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Vanteet on mallia Rial Nogaro 17". Etuvanteen leveys 8" et35 ja takana 9" et20.
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
dieselpowerrr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 18.12.2007 12:33
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja dieselpowerrr »

ite oon ajatellu ostaa pelkät madallus jouset vakio iskareille vaan tekeekö niillä sitte yhtää mitään? nyt on pillillä lasketut vakio jouset :oops:
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Tekee tekee osta ihmeessä!!!
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
savlari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:33
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja savlari »

Tuli koitettua 17" kesäpyöriä jo farkun alle (w124 300te) Lopputulos oli aika hurjan näköinen, vakio alustalla kumin ja kaaren välissä noin 15cm tyhjää...

Ajattelin noita H&R -35mm vai onks se -30mm jousi sarjaa.
Mistä saa noita erikorkuisia kumeja jousien alle edullisesti??
Ajattelin eteen 1 kumit ja taakse 3 kumit?? Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan. Lopuks haluunh et perä on hiukan keulaa ylempänä.
savlari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:33
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja savlari »

Jouset löytyi jo, mutta mistä noita eri korkuisia kumeja saa sopu hinnalla noiden jousten alle??
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kaikista varaosaliikkeistä. Eikä ne hinnat paljon vaihtele, alle 20e pitäisi saada joka nurkkaan vaikka ei olisikaan se halvin paikka.
Vastaa Viestiin